IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : So What are You listening to? [now playing] Vorige pagina
Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 17-12-2010 22:31 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 17 december 2010 22:28 schreef iPim het volgende:
Als ik die bands las kwam ik tot een hybride van post-metal/sludge en black metal.
Ja, begrijp ik De black metal die ik erin hoor zit hoogstens in de snelheid en het smerige randje, maar ja, of dat nu zo karakteristiek is aan (alleen) black metal? Klinkt wel goed, overigens


I wish I was a butterfly


KHPLF
Usericon van KHPLF
Posted 17-12-2010 22:36 by KHPLF Profiel van KHPLF

Best wel een Blackie randje


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 17-12-2010 22:40 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Mwah, vind je? Het smerige randje wat er aan zit zou ik dan eerder crust noemen. edit; wacht, dat is dan eigenlijk weer black

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 17-12-2010 22:41]


I wish I was a butterfly


KHPLF
Usericon van KHPLF
Posted 17-12-2010 22:46 by KHPLF Profiel van KHPLF

Nee dat zeker niet haha, dat is qua sound heel anders. Crust is ook veel "crunchieër" qua sound, mja.

En nee, dan als het crust is het niet weer gelijk black :p

Ik weet het ook nieeeet.
[edit]
Dark Hardcore Sludge


[Dit bericht is gewijzigd door KHPLF op 17-12-2010 22:47]


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-12-2010 22:46 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje



Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 17-12-2010 22:47 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Nee, dan is het geen black, maar wat van de crust sound komt wel uit (oude) black.

Ach ja, lekker belangrijk ook. De hoofdmoot is sludge. (/crust )


I wish I was a butterfly


Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 17-12-2010 22:47 by Sonic Titan Profiel van Sonic Titanhttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

In welk straatje valt dat Rwake eigenlijk? Ik weet dat het sludge-achtige meuk is, maar verder..? Waar lijkt het op?

NP: High on Fire - Blessed Black Wings


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 17-12-2010 22:54 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque



I wish I was a butterfly


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 17-12-2010 22:56 by iPim (Administrator) Profiel van iPim



Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 17-12-2010 22:58 by Sonic Titan Profiel van Sonic Titanhttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

quote:
Op 17 december 2010 22:54 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
--> http://www.last.fm/music/Rwake/+similar




Haha, nog zoiets, ik vraag me af of het hebben van een last.fm account daadwerkelijk een toegevoegde meerwaarde heeft? Ik heb het zelf niet, vandaar.

NP: Saturnalia Temple - s/t 7"

[Dit bericht is gewijzigd door Sonic Titan op 17-12-2010 22:58]


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 17-12-2010 23:06 by Mythics Profiel van Mythics



I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 17-12-2010 23:07 by Staalman Profiel van Staalman

Mercyful Fate - The Curse Is On You


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 17-12-2010 23:07 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 17 december 2010 22:58 schreef Sonic Titan het volgende:
Haha, nog zoiets, ik vraag me af of het hebben van een last.fm account daadwerkelijk een toegevoegde meerwaarde heeft? Ik heb het zelf niet, vandaar.

Mweh, ik vind het wel grappig/interessant om te zien wat ik zoal luister en waar ik nu eigenlijk veel naar luister. En er zijn allerlei lui die programmaatjes maken die weer allerlei metadata eruit trekken. Zo eens een keer een grafiek gemaakt die over tijd liet zien hoeveel ik naar welke bands luister, best leuk gevisualiseerd en grappig om te zien

Oh, en de 'recommended artists' op basis van je library zijn ook wel OK.

Echt veel toegevoegde waarde heeft het niet, maar het kost ook vrijwel geen moeite om het te gebruiken.

Dit similar artist-functie is wel handig, maar je moet wel een beetje leren inschatten wanneer die kloppen en niet. Bij hele grote bands (Metallica) levert het vooral bands op die weliswaar hard maar ook zo 'algemeen' zijn (nou goed, Megadeth en Slayer staan er ook bij, maar of die nu echt lijken?) en bij hele kleine bands levert het gewoon bagger op.


I wish I was a butterfly


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 17-12-2010 23:08 by bokaj Profiel van bokaj

quote:
Op 17 december 2010 20:52 schreef KHPLF het volgende:

NP

quote:
Op 17 december 2010 22:31 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ja, begrijp ik De black metal die ik erin hoor zit hoogstens in de snelheid en het smerige randje, maar ja, of dat nu zo karakteristiek is aan (alleen) black metal? Klinkt wel goed, overigens


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 17-12-2010 23:12 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:


Al het geneuzel daargelaten, gaat het uiteindelijk gewoon daarom natuurlijk


I wish I was a butterfly


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 17-12-2010 23:16 by bokaj Profiel van bokaj

quote:
Op 17 december 2010 23:12 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Al het geneuzel daargelaten, gaat het uiteindelijk gewoon daarom natuurlijk
Ja. Dan is de laatste Twilight meer black/sludge. Planks doet alleen soms een blackachtige riff door een nummer. Het doet mij meer aan Mastodon denken dan aan black.


Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 17-12-2010 23:22 by Sonic Titan Profiel van Sonic Titanhttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

quote:
Op 17 december 2010 23:07 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Mweh, ik vind het wel grappig/interessant om te zien wat ik zoal luister en waar ik nu eigenlijk veel naar luister. En er zijn allerlei lui die programmaatjes maken die weer allerlei metadata eruit trekken. Zo eens een keer een grafiek gemaakt die over tijd liet zien hoeveel ik naar welke bands luister, best leuk gevisualiseerd en grappig om te zien

Oh, en de 'recommended artists' op basis van je library zijn ook wel OK.

Echt veel toegevoegde waarde heeft het niet, maar het kost ook vrijwel geen moeite om het te gebruiken.

Dit similar artist-functie is wel handig, maar je moet wel een beetje leren inschatten wanneer die kloppen en niet. Bij hele grote bands (Metallica) levert het vooral bands op die weliswaar hard maar ook zo 'algemeen' zijn (nou goed, Megadeth en Slayer staan er ook bij, maar of die nu echt lijken?) en bij hele kleine bands levert het gewoon bagger op.


Klinkt een beetje als een 'mwa, laat maar'-verhaaltje, iets wat ik al langer dacht, en iets wat er waarschijnlijk ook mede debet aan is dat ik tot dusverre niet tot registratie over ben gegaan.

NP: Buzzoven - At A Loss (vieze sludge met een hardcore randje, erg vet)


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 17-12-2010 23:22 by Helvete Profiel van Helvete



Svartekunst
Usericon van Svartekunst
Posted 17-12-2010 23:27 by Svartekunst Profiel van Svartekunst



Svartekunst
Usericon van Svartekunst
Posted 17-12-2010 23:37 by Svartekunst Profiel van Svartekunst



KHPLF
Usericon van KHPLF
Posted 17-12-2010 23:39 by KHPLF Profiel van KHPLF


DANSEH


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 17-12-2010 23:39 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

La Dispute/Touche Amore split, tranen over je wangen wat een schoonheid.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 17-12-2010 23:49 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Slaughter - Disintegrator/Incinerator


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 17-12-2010 23:52 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Hallows Eve - Death And Insanity


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Slotje
De slotenmaker
Usericon van Slotje
Posted 17-12-2010 23:52 by Slotje (Administrator) Profiel van Slotjehttp://www.zwaremetalen.com

Maximum aantal reacties is bereikt. Dit topic is automatisch afgesloten door Slotje


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen