IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Hypocriet gelul (politiek-topic) Vorige pagina | Volgende pagina
MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 26-04-2011 11:39 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 26 april 2011 11:13 schreef bastianus het volgende:
Ik snap niet waar men zich zo druk over maakt. Meer invloed van SGP lijkt me eerder gunstig, kan deze partij ook de wat socialere vleugel van CDA meetrekken b.v. De bezuinigingen op wajong en passend onderwijs zullen daardoor afgezwakt moeten worden, uiterst gunstig dus. Dat gedoe over passief kiesrecht voor vrouwen in de SGP vind ik flauw en een interne kwestie, ze krijgen dat er toch nooit door voor heel Nederland, en ik heb er geen last van.


Behoorlijk naïef.


Boeiender


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 26-04-2011 11:40 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Ook, ja.


Quis moderabat ipsos moderatores?


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 26-04-2011 11:48 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 26 april 2011 11:38 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Dat is gunstig voor de mensen die dat willen, ja.

Buiten dat is het bizar dat een partij zoveel macht naar zich toetrekt. Maar goed, dat moet de SGP gewoon doen als ze dat kunnen. Wel jammer dat er daardoor wat dingen verkeerd geregeld gaan worden.




Ik snap nog steeds niet dat de VVD niet meer naar D'66 toeleunt. Dat is toch een "natuurlijke" broeder/zusterpartij zou ik denken. Ik ben verbijsterd over de uitverkoop die VVD en CDA nu houden...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-04-2011 11:50 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 26 april 2011 11:38 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Dat is gunstig voor de mensen die dat willen, ja.

Buiten dat is het bizar dat een partij zoveel macht naar zich toetrekt. Maar goed, dat moet de SGP gewoon doen als ze dat kunnen. Wel jammer dat er daardoor wat dingen verkeerd geregeld gaan worden.

Buiten dat is het goed om duidelijk te maken dat de VVD haar principes dus verloochent, mooi staaltje kiezersbedrog. Ik snap ook echt niet dat ze nog steeds zo goed in de peilingen staan. En de PVV verloochent haar principes voor een deel ook, natuurlijk. Die partij die alles anders ging doen.

De hypotheekrenteaftrek bestaat nog, bedrijfsleven bloeit weer, immigratie wordt beperkt maar goedkope werkkrachten behouden. Zolang de portemonne gevuld blijft voor wie in eerste instantie aan zichzelf denkt...


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


WMP
Usericon van WMP
Posted 26-04-2011 13:53 by WMP Profiel van WMP

Paar mooie voorbeelden van de ingeleverde liberale standpunten van de VD. De V van vrijheid zijn ze hierbij kwijt.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 26-04-2011 13:55 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 26 april 2011 13:53 schreef WMP het volgende:
Paar mooie voorbeelden van de ingeleverde liberale standpunten van de VD. De V van vrijheid zijn ze hierbij kwijt.

Ahja, die vatten de Telegraaf-column mooi samen
quote:
Op 26 april 2011 11:50 schreef bastianus het volgende:
De hypotheekrenteaftrek bestaat nog, bedrijfsleven bloeit weer, immigratie wordt beperkt maar goedkope werkkrachten behouden. Zolang de portemonne gevuld blijft voor wie in eerste instantie aan zichzelf denkt...


Dat blijkt, ja. Had toch gehoopt dat die mensen ook wat daadwerkelijke liberale idealen hadden.


Quis moderabat ipsos moderatores?


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 26-04-2011 14:20 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 26 april 2011 13:53 schreef WMP het volgende:
Paar mooie voorbeelden van de ingeleverde liberale standpunten van de VD. De V van vrijheid zijn ze hierbij kwijt.


het rare is dat de VVD blijft groeien


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-04-2011 15:06 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 26 april 2011 13:53 schreef WMP het volgende:
Paar mooie voorbeelden van de ingeleverde liberale standpunten van de VD. De V van vrijheid zijn ze hierbij kwijt.
Niet best, vooral dat van die godslastering niet. Stap achteruit.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 26-04-2011 15:18 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 26 april 2011 15:06 schreef bastianus het volgende:
Niet best, vooral dat van die godslastering niet. Stap achteruit.
Is daar een bron voor? Volgens mij zuigt de columnist het als hypothese uit zijn duim.



Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-04-2011 15:28 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 26 april 2011 15:18 schreef kwelgeest het volgende:
Is daar een bron voor? Volgens mij zuigt de columnist het als hypothese uit zijn duim.


Nu je het zegt. Het kan ook stemmingmakerij zijn natuurlijk. Zoals altijd als het over de SGP gaat. De Christenunie, dat zijn pas hufters!


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 26-04-2011 15:29 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Lezen, jongens. De columnist van de Telegraaf zegt dat er *vrees* binnen de VVD-fractie is dat dat soort dingen er als volgende aangaan.


Quis moderabat ipsos moderatores?


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-04-2011 15:31 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 26 april 2011 15:29 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Lezen, jongens. De columnist van de Telegraaf zegt dat er *vrees* binnen de VVD-fractie is dat dat soort dingen er als volgende aangaan.
Ah, het gebruikelijk vooringenomen gelul dus.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 26-04-2011 15:33 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 26 april 2011 15:31 schreef bastianus het volgende:
Ah, het gebruikelijk vooringenomen gelul dus.

Meestal heeft de Telegraaf een goed oor in VVD-kringen, toch?


Quis moderabat ipsos moderatores?


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 26-04-2011 15:42 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 26 april 2011 15:29 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Lezen, jongens. De columnist van de Telegraaf zegt dat er *vrees* binnen de VVD-fractie is dat dat soort dingen er als volgende aangaan.
Indd. Maar het bericht staat mensen aan. Dus dweept WMP vol lof met 'rechtse' stemmingmakerij en riool'journalistiek' van Geenstijl, Retecool (stumper site is dat) en de Televaag.

De column op nu.nl is trouwens interessanter. Daarin staat dat Dijkgraaf (SGP) als wetenschapper heeft gesteld dat koopzondagen geen nationale kwestie zijn. Koopzondagen lijkt mij een perfecte casus voor soevereiniteit in eigen kring: laat gemeenten (door gemeenteraadsverkiezingen of referenda (bah, referenda)) bepalen of en zo ja hoeveel koopzondagen zij willen.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 26-04-2011 15:43 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 26 april 2011 15:42 schreef kwelgeest het volgende:
De column op nu.nl is trouwens interessanter. Daarin staat dat Dijkgraaf (SGP) als wetenschapper heeft gesteld dat koopzondagen geen nationale kwestie zijn. Koopzondagen lijkt mij een perfecte casus voor soevereiniteit in eigen kring: laat gemeenten (door gemeenteraadsverkiezingen of referenda (bah, referenda)) bepalen of en zo ja hoeveel koopzondagen zij willen.

Klopt, prachtig hoe D66 hem daarop aanspreekt ook, aangezien hij nu opeens tegen is


Quis moderabat ipsos moderatores?


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 26-04-2011 15:49 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 26 april 2011 15:43 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Klopt, prachtig hoe D66 hem daarop aanspreekt ook, aangezien hij nu opeens tegen is
Achja, het altijd standvastige en rechtlijnige D'66. Een stabiele baken in roerige tijden! Hoe staat het mey het Afghanistan-standpunt? Eerst bijna een kabinet waar je zelf inzit laten vallen; en dan later zelf een voorstel voor een nieuwe missie indienen?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 26-04-2011 15:53 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Die geven tenminste toe dat ze van gedachten veranderen, die Dijkgraaf probeert nu opeens te claimen dat hij nooit voor was


Quis moderabat ipsos moderatores?


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 27-04-2011 15:29 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Je kunt niet beweren dat iemand gelijk is aan Hitler en vervolgens volhouden dat hij toch niet uit de weggeruimd moet worden. Het één beweren is het ander impliceren.

Schreef Francisco van Jole op 26 april 2010.


http://www.joop.nl/opinies/detail/artikel/de_angsten_rond_zembla/

Dus wat zegt Joop.nl (eindredactuur van Jole) nou eigenlijk als zij steeds Wilders met Hitler vergelijkt, cartoons plaats met Wilders als Nazi? Toch niet dat Wilders dood moet, toch? Lijkt er zo echter toch verdomd veel op.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 27-04-2011 15:40 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Voor hetzelfde geldt kan je natuurlijk niet de Islam een fascistische ideologie noemen, inclusief een eigen Mein Kampf en Hitler, zonder hiermee implicaties te maken over *moslims* en wat 'we' met 'ze' moeten doen.

(laat ik zeggen dat ik de NSB/Hitler/nazi vergelijkingen met de PVV en Wilders vooralsnog loze kretologie vind. Ik geloof dat ik me op dit forum wel aan heb schuldig gemaakt, maar meestal in reactie op Islam/fascisme vergelijkingen)

[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 27-04-2011 15:46]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 27-04-2011 15:44 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 27 april 2011 15:40 schreef Gemene Lepel het volgende:
Voor hetzelfde geldt kan je natuurlijk niet de Islam een fascistische ideologie noemen, inclusief een eigen Mein Kampf en Hitler, zonder hiermee implicaties te maken over *moslims* en wat 'we' met 'ze' moeten doen.
Punt is dat van Jole zelf ooit heeft geschreven dat een dergelijke demonisering niet zonder consequenties kan blijven en later vrolijk volop meedoet aan de hitlerisering van Wilders.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 27-04-2011 15:45 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Je hebt gelijk hoor (zie edit), maar ik zeg 't maar even.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 27-04-2011 15:52 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Je mag van mij best Wilders met Hitler of de PVV met de NSB of NSDAP vergelijken; en dus ook de islam met fascisme.
Een verbod op dergelijke vergelijkingen lijkt mij onzinnig en gevaarlijk. Stel dat zo'n vergelijking hout gaat snijden, maar het maken van de vergelijking is verboden. Het moet echter wel serieus gebeuren en op een dergelijke manier politiek demoniseren is denk ik serieus gevaarlijk. En dat is wat van Jole en Joop.nl in principe doen. Hard demoniseren, soms vermomt als (semi-)wetenschappelijke column.

Der vergelijking van islam met fascisme ontgaat mij trouwens. Ja, beide totalitair. Ja, beide hebben geweld vrij hoog in het vaandel. Maar verder.. ?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 27-04-2011 15:54 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 27 april 2011 15:52 schreef kwelgeest het volgende:
Der vergelijking van islam met fascisme ontgaat mij trouwens. Ja, beide totalitair. Ja, beide hebben geweld vrij hoog in het vaandel. Maar verder.. ?


Tuurlijk, ik heb geen probleem met de vergelijkingen an sich, maar meer de redenaties erachter (die zijn meestal zwak en zoals je zegt gericht op goedkope demonisering).

Dat de Islam en fascisme weinig met elkaar te maken hebben mag je maar aan Wilders vertellen.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 27-04-2011 15:55 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

kwelgeest is met een vriend van me op mijn Facebook een leuke discussie aan het hebben over islam en poltiek (enz.). Ik hou me er maar buiten


Quis moderabat ipsos moderatores?


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 27-04-2011 15:59 by Nimbus Profiel van Nimbus

Die ik ga meteen maar opzoeken dan.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen