IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Hypocriet gelul (politiek-topic) Vorige pagina | Volgende pagina
Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 08-02-2011 13:06 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk




Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 08-02-2011 13:09 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Lol, ex-PVV?


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 08-02-2011 13:10 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

Ex-Partij Vrij Almelo



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 08-02-2011 13:18 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

1 pot nat


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 15-02-2011 9:26 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

Verhagen heeft nu ook iets mede te delen!


DEN HAAG - In navolging van drie andere Europese prominenten heeft vicepremier Maxime Verhagen fel uitgehaald naar de multiculturele samenleving. Tijdens de opnames van College Tour, dat donderdag wordt uitgezonden, liet hij weten dat het idee om allochtonen en autochtonen naast elkaar te laten leven, compleet mislukt is.

Volgens Verhagen voelen Nederlanders zich niet meer thuis in hun land en niet-Nederlanders ook niet.
Volgens de CDA-minister is de VS een voorbeeld van hoe het wel moet. "Als je mensen daar vraagt wie of wat ze zijn, geven ze als eerste antwoord dat ze Amerikaan zijn en dan pas waar ze oorspronkelijk vandaan komen", zegt de vicepremier.
In Nederland ontbreekt dat gevoel van trots op eigen land bij autochtonen en trots op Nederlanderschap bij allochtonen.
Met de felle uitspraken volgt Verhagen het voorbeeld van Angela Merkel, David Cameron en Nicolas Sarkozy.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 15-02-2011 9:31 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

Ah, niet-Nederlanders en TON, geniaal.


Boeiender


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 15-02-2011 9:33 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

Nog meer verrassingen:
quote:
'Agenten Kunduz vechten allang tegen terroristen'

(Novum) - Agenten in de Afghaanse provincie Kunduz vechten allang tegen terroristen. Ze zien dan ook niets in de voorwaarde van de Nederlandse regering dat zij na hun opleiding niet mogen vechten. Dat concludeert de Volkskrant dinsdag uit uitgebreide gesprekken met zes agenten in Kunduz.


"Aan politie die alleen achter winkeldieven aangaat en door de straten patrouilleert, is weinig behoefte in Afghanistan", zouden de agenten zeggen. "Het is hier oorlog. "

GroenLinks wilde aanvankelijk niet met de trainingsmissie instemmen omdat die een te militair karakter had. Gevreesd werd dat de agenten tot paramilitairen worden opgeleid. Het kabinet-Rutte kwam toen met de garantie dat Nederlandse trainers uitsluitend civiele politie gaan opleiden.

De Afghaanse agenten snappen volgens de krant niets van het plan. "Het plan van Nederland staat los van de realiteit in Afghanistan. In mijn district wordt politie vaak aangevallen door terroristen", zegt een 35-jarige agent. Op het leger wachten zou geen optie zijn. "Dan hebben ze ons al gedood. In afgelegen Afghaanse districten is namelijk geen leger."

Zodra Nederland weer weg is, worden de agenten voor militaire taken ingezet, zo verwachten de agenten. Ze wijzen er ook op dat ze al een tijd in dienst zijn en al meevechten. "Het zou raar zijn als ik terugkom van mijn opleiding en tegen collega's zeg: zo, nu vecht ik niet meer mee", zegt de 35-jarige agent.

Alle agenten die de krant heeft gesproken zijn agent geworden om tegen de Taliban te vechten. "Ik haat de Taliban, want ze mishandelden en sloegen mij. Ze maakten mijn land kapot toen ik nog boer was", zegt een agent in opleiding.


Had ik nou echt niet verwacht.


Boeiender


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 15-02-2011 9:43 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

Dan kan GL dus de steun intrekken. Ik zie niet in hoe Rutte die eis nu nog kan garanderen.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 15-02-2011 9:46 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 15 februari 2011 9:26 schreef attila_de_hun het volgende:

In Nederland ontbreekt dat gevoel van trots op eigen land



Als Verhagen nu eens vertrekt zitten we al in de goede richting denk ik .


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 15-02-2011 9:47 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 15 februari 2011 9:26 schreef attila_de_hun het volgende:
Verhagen heeft nu ook iets mede te delen!


DEN HAAG - In navolging van drie andere Europese prominenten heeft vicepremier Maxime Verhagen fel uitgehaald naar de multiculturele samenleving. Tijdens de opnames van College Tour, dat donderdag wordt uitgezonden, liet hij weten dat het idee om allochtonen en autochtonen naast elkaar te laten leven, compleet mislukt is.

Volgens Verhagen voelen Nederlanders zich niet meer thuis in hun land en niet-Nederlanders ook niet.
Volgens de CDA-minister is de VS een voorbeeld van hoe het wel moet. "Als je mensen daar vraagt wie of wat ze zijn, geven ze als eerste antwoord dat ze Amerikaan zijn en dan pas waar ze oorspronkelijk vandaan komen", zegt de vicepremier.
In Nederland ontbreekt dat gevoel van trots op eigen land bij autochtonen en trots op Nederlanderschap bij allochtonen.
Met de felle uitspraken volgt Verhagen het voorbeeld van Angela Merkel, David Cameron en Nicolas Sarkozy.

Verrassend. Lijkt me ook erg nuttig, al dat cultuurpessimisme. En wie had er in vredesnaam dan wel het idee dat de 'multiculti'-samenleving geslaagd was? Open deur. Ik leef overigens uitstekend naast mijn autochtone en allochtone buren, geen problemen wat dat betreft.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 15-02-2011 9:53 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 15 februari 2011 9:47 schreef bastianus het volgende:
Verrassend. Lijkt me ook erg nuttig, al dat cultuurpessimisme. En wie had er in vredesnaam dan wel het idee dat de 'multiculti'-samenleving geslaagd was? Open deur. Ik leef overigens uitstekend naast mijn autochtone en allochtone buren, geen problemen wat dat betreft.


Is er eigenlijk een duidelijke definitie wanneer deze wel geslaagd is?


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 15-02-2011 9:55 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 15 februari 2011 9:46 schreef Gemene Lepel het volgende:
Als Verhagen nu eens vertrekt zitten we al in de goede richting denk ik .


Ik ben al tevreden als die wanstaltige regering van nu verdwijnt. Dan heb ik nog liever een regering waarin de PVV echt aan deelneemt en dus duidelijk afgerekend kan worden.


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 15-02-2011 9:57 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

quote:
Op 15 februari 2011 9:53 schreef attila_de_hun het volgende:
Is er eigenlijk een duidelijke definitie wanneer deze wel geslaagd is?


Op een één of andere manier denk ik dat de maatstaven in 10 jaar tijd ontzettend zijn veranderd.



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 15-02-2011 10:02 by bastianus Profiel van bastianus

Als alle moslims stamppot eten denk ik. Wat ik typisch vind, is dat de meest aangepaste groep, de Marokkanen, de groep is waar de meesten problemen mee hebben. Dus volgens mij is integratie helemaal niet zo gewenst.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 15-02-2011 10:04 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

+1




kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 15-02-2011 13:18 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 15 februari 2011 10:02 schreef bastianus het volgende:
Als alle moslims stamppot eten denk ik. Wat ik typisch vind, is dat de meest aangepaste groep, de Marokkanen, de groep is waar de meesten problemen mee hebben. Dus volgens mij is integratie helemaal niet zo gewenst.
Of Marokkanen veroorzaken gewoon veel problemen. Wat dacht je daar van?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 15-02-2011 13:19 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 15 februari 2011 13:18 schreef kwelgeest het volgende:
Of Marokkanen veroorzaken gewoon veel problemen. Wat dacht je daar van?

Dat bedoelde hij denk ik ook


Quis moderabat ipsos moderatores?


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 15-02-2011 13:20 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 15 februari 2011 13:19 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Dat bedoelde hij denk ik ook
Twijfel ik aan. Paar dagen geleden werden Marokkanen volgens Bastianus nog, onterecht, gestigmatiseerd.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 15-02-2011 13:21 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 15 februari 2011 13:20 schreef kwelgeest het volgende:
Twijfel ik aan. Paar dagen geleden werden Marokkanen volgens Bastianus nog, onterecht, gestigmatiseerd.

Ahh, maar dat is een ander probleem/fenomeen.


Quis moderabat ipsos moderatores?


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 15-02-2011 14:56 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 15 februari 2011 9:47 schreef bastianus het volgende:
Verrassend. Lijkt me ook erg nuttig, al dat cultuurpessimisme. En wie had er in vredesnaam dan wel het idee dat de 'multiculti'-samenleving geslaagd was? Open deur. Ik leef overigens uitstekend naast mijn autochtone en allochtone buren, geen problemen wat dat betreft.
Het samenleven van autochtoon en allochtoon is natuurlijk, nog, geen multiculturele samenleving. Daarbij zit 't'm in het woord 'cultuur'. Autochtoon en allochtoon kunnen best deel uitmaken van dezelfde cultuur, ook als zij een verschillende raciale afkomst hebben.

Multiculturele samenleving is een contradictio in terminis. Wanneer twee culturen daadwerkelijk zouden 'samenleven' zouden zij nmlk opgaan in een, grote, nieuwe cultuur. Hetgeen wat bedoeld wordt met multiculturele samenleving is dat binnen de grenzen van een staat meerder culturen bestaan de langs elkaar heen leven; en naar aller waarschijnlijkheid een verschillende prepolitieke loyaliteit hebben.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 15-02-2011 15:01 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 15 februari 2011 14:56 schreef kwelgeest het volgende:
Het samenleven van autochtoon en allochtoon is natuurlijk, nog, geen multiculturele samenleving. Daarbij zit 't'm in het woord 'cultuur'. Autochtoon en allochtoon kunnen best deel uitmaken van dezelfde cultuur, ook als zij een verschillende raciale afkomst hebben.

Multiculturele samenleving is een contradictio in terminis. Wanneer twee culturen daadwerkelijk zouden 'samenleven' zouden zij nmlk opgaan in een, grote, nieuwe cultuur. Hetgeen wat bedoeld wordt met multiculturele samenleving is dat binnen de grenzen van een staat meerder culturen bestaan de langs elkaar heen leven; en naar aller waarschijnlijkheid een verschillende prepolitieke loyaliteit hebben.

Ja ok. Maar dat lijkt me allemaal vrij irreëel, dat twee culturen samenleven. Ik heb namelijk ook geen behoefte aan al te intensief contact met al mijn buren, ook daar leef ik 'langsheen'. Gelukkig wel zeg, ik moet er niet aan denken om met die mensen samen te leven.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 15-02-2011 15:04 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 15 februari 2011 13:18 schreef kwelgeest het volgende:
Of Marokkanen veroorzaken gewoon veel problemen. Wat dacht je daar van?
Is ook zo, voor een groot deel. Maar de reljongeren in b.v. Gouda zijn nu niet bepaald Marokkanen, eerder verwesterde rotzakjes. Die van thuis uit ook te weinig sturing krijgen, dat geef ik meteen toe.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 15-02-2011 15:06 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 15 februari 2011 15:04 schreef bastianus het volgende:
Is ook zo, voor een groot deel. Maar de reljongeren in b.v. Gouda zijn nu niet bepaald Marokkanen, eerder verwesterde rotzakjes. Die van thuis uit ook te weinig sturing krijgen, dat geef ik meteen toe.


Zeg maar gerust rotzakken.

En marrokaan is voor die eikels een geuzennaam, een straatidentiteit.


Boeiender


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 15-02-2011 15:07 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 15 februari 2011 15:01 schreef bastianus het volgende:
Ja ok. Maar dat lijkt me allemaal vrij irreëel, dat twee culturen samenleven. Ik heb namelijk ook geen behoefte aan al te intensief contact met al mijn buren, ook daar leef ik 'langsheen'. Gelukkig wel zeg, ik moet er niet aan denken om met die mensen samen te leven.
Is helemaal niet irreeel. Het geeft aan dat de multiculturele samenleving een onbereikbare utopie is waar wel degelijk lang in geloofd is, of mensen iig in wilden geloven.
Als je mensen daddwerkelijk wil laten integreren dient het belang van eigen cultuur behoud losgelaten te worden.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 15-02-2011 15:12 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 15 februari 2011 15:04 schreef bastianus het volgende:
Is ook zo, voor een groot deel. Maar de reljongeren in b.v. Gouda zijn nu niet bepaald Marokkanen, eerder verwesterde rotzakjes. Die van thuis uit ook te weinig sturing krijgen, dat geef ik meteen toe.
De islam vergoedelijkt hun gedrag en dat weten ze donders goed en daar zullen zij zich dan ook achter verschuilen wanneer nodig; of ze zelf daadwerkelijk vrome moslims zijn is daarbij irrelevant.

De afwezigheid van 'sturing' en 'afkeuring' van huis of moskee uit kan ook uitgelegd worden als instemming met dit wangedrag. Zeker als die jongens wat ouder, slimmer en bekender met islam zijn kunnen zij daarin goedkeuring voor hun gedrag erkennen. Maar ook voor jongere of minder belezen tuigjes: wanneer is iets moreel verwerpelijk als uit eigen culrureel-etnische achtegrond geen afkeuring klinkt?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen