IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Death metal en kleding Vorige pagina | Volgende pagina
iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 01-01-2011 21:31 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

- Wat voor kleding draag je in je vrije tijd / als je naar concerten gaat?

Kleren die iedereen draagt. D.w.z. spijkerbroeken, sokken, gympen, t-shirts, truien/sweaters.

T-shirts zijn meestal van bands waar ik naar luister, maar hebben ook een andere kleur dan zwart. Idem voor concerten.

- Waarom draag je deze kleding?

Omdat ze lekker zitten.

- Wat heb je voor kapsel?

Ik doe niks aan mn haar, soms wat gel. Kort haar, niet geverfd ofzo.

Foto staat op de crewpage van ZM.



Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 01-01-2011 21:31 by Sjon Wijzig reactieProfiel van SjonQuote dit bericht

Luister je ook naar Psyko Punkz, Psycho Pippi?



Psycho Pippi
"I'M NOT RIDIN' THE PIG!!!"
Usericon van Psycho Pippi
Posted 01-01-2011 21:34 by Psycho Pippi Wijzig reactieProfiel van Psycho PippiQuote dit bericht

Ga ik bij deze doen!


We're never gonna survive unless.... we are a little crazy....


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 01-01-2011 21:35 by Sjon Wijzig reactieProfiel van SjonQuote dit bericht



Psycho Pippi
"I'M NOT RIDIN' THE PIG!!!"
Usericon van Psycho Pippi
Posted 01-01-2011 21:37 by Psycho Pippi Wijzig reactieProfiel van Psycho PippiQuote dit bericht

Klinkt best lekker....
Maar is geen death metal, dus ik ga me even omkleden.


We're never gonna survive unless.... we are a little crazy....


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 01-01-2011 21:38 by Sjon Wijzig reactieProfiel van SjonQuote dit bericht

quote:
Op 1 januari 2011 21:35 schreef Sjon het volgende:



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 02-01-2011 13:07 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 31 december 2010 13:29 schreef Bierglas het volgende:
- Wat voor kleding draag je in je vrije tijd / als je naar concerten gaat?


Ondergoed, mooie jeans (vooral Levi's/ GStar) en een effen shirt of overhemd.

quote:

- Waarom draag je deze kleding?


Eh, omdat ik het mooi vind en me er prettig in voel?

quote:

- Wat heb je voor kapsel?


Gemillimeterd.

quote:

Foto's zijn natuurlijk ook welkom.





Bierglas
Usericon van Bierglas
Posted 02-01-2011 14:42 by Bierglas Wijzig reactieProfiel van BierglasQuote dit bericht

Ik zal maar iets over mezelf vertellen dan.

Ik heet inderdaad Inge en ben dus geen jongen. Het essay is voor mijn studie Muziekwetenschap aan de Universiteit Utrecht, voor een vak met als onderwerp Muziek & Identiteit.
Mijn eerste idee was om 'iets met kleding en muziek' te gaan doen en toen kwam ik het boek Death Metal Music van Nathalie J. Purcell tegen. Daarin las ik een paar interessante uitspraken als "Dress, dance, and sing as you wish. No one will judge you the way you are constantly judged in outside world" als ze het heeft over haar eigen ervaring met death metal concerten. Ze vindt vrij sterk dat uiterlijk totaal geen rol speelt. Eigenlijk daartegenover staan dan de verhaaltjes over subculturen en dat kleding iets zegt over jezelf. Het leek me interessant om te kijken of die twee dingen samen te voegen zijn.
Mijn keuze voor specifiek death metal komt dus voor een groot deel door dat boek. Daarbij wil ik ook niet alle metal op één hoop gooien, dus een subgenre kiezen dat ik zelf leuk vind. Het is natuurlijk onzin dat je je zou omkleden als je naar andere muziek gaat luisteren. Maar voor een essay moet je nou eenmaal keuzes maken waar je je op gaat richten, omdat het anders te breed wordt.
Helaas voor jullie heeft mijn docente het onderwerp al goedgekeurd.
Ik was gewoon heel benieuwd naar jullie reacties op mijn post. En nee, het is niet bedoeld als wetenschappelijke enquête, gewoon kijken of er interessante, en wie weet nog wel bruikbare reacties ook, komen. Mijn doel is ook niet de nobelprijs, maar gewoon het vak halen met een onderwerp dat ik leuk vind.

Wat ik zelf voor kleding draag?
Veel jurkjes. Soms rokjes, soms een spijkerbroek. Met daarop dan meestal een hempje en vest. Bijna alles in de kleuren blauw, paars, grijs of zwart. Qua schoenen laarzen met een hak, pumps of sneakers/skateschoenen.

Waarom?
Omdat ik zelf veel kleding maak en dat zijn meestal jurkjes of rokjes. Ik vind het leuk om iets unieks en zelfgemaakts aan te hebben. Natuurlijk ook gewoon omdat ik het leuk vind staan en me er goed in voel (en het waarschijnlijk niet te duur was).

Haar: lang, blond, stijl.


Dat is wel genoeg informatie denk ik zo.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 02-01-2011 14:44 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Je vergeet de foto!


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 02-01-2011 14:53 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Duidelijk, Bierglas Denk dat het voor een essay wel interessant kan zijn, wel goed duidelijk maken dat het -zoals je zegt- geen representatieve groep respondenten is.

Ik luister ook wel wat death metal.

- Wat voor kleding draag je in je vrije tijd / als je naar concerten gaat?
Gympen (zwart of wit), soms kisten, in de zomer slippers. Mooi zittende spijkerbroek / jeans (van H&M tot Diesel/G-Star; meestal zwart of blauw), t-shirt (geen tent, meestal H&M o.i.d. qua stijl, wat bandshirts met (helaas zeldzaam) gave opdruk, paars, zwart, bordeaux, groen, grijs, enz.) of overhemd (hipster!).

- Waarom draag je deze kleding?
Zit lekker, staat mooi (hopelijk ).

- Wat heb je voor kapsel?
Lang haar, krullen, donkerblond.



[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 02-01-2011 14:54]


I wish I was a butterfly


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 02-01-2011 14:53 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 2 januari 2011 14:44 schreef Snaack het volgende:
Je vergeet de foto!




Doe ik wel even een BW'tje:



Bareuh...


Silence
Usericon van Silence
Posted 02-01-2011 14:54 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

In dat geval:

Kleding stijl:
Meestal een spijkerbroek, meestal licht of donkerblauw. Soms grijs, soms zwart. T-shirtjes meestal zwart, rood of grijs. Band shirts heb ik wel gedragen, maar de afgelopen 5 jaar niet echt meer. Op concerten verschilt dat niet. Tenzij ik achter de bar sta, dan heb ik een t-shirt van de vereniging (Metalfront Twente) aan.

Waarom:
Ik ben niet zo gek op lichte kleuren, en verder draag ik het vooral omdat ik het lekker vind zitten.

Haar:
Blond, lang haar.


Is dit genoeg informatie voor je essay dan? Maakt leeftijd e.d. niet uit? Succes er mee verder.


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 02-01-2011 14:58 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

En laat ik dan ook maar even meedoen.

Ik draag meestal een spijkerbroek of een zogenaamde 'werkbroek' (zo'n broek met van die zakken aan de zijkant), werkschoenen en een t-shirt (al dan niet met band-opdruk).

Dit omdat ik me hier prettig in voel en het lekker zit.

Ik heb kort donkerblond krullend haar.


Bareuh...


KHPLF
Usericon van KHPLF
Posted 02-01-2011 15:01 by KHPLF Wijzig reactieProfiel van KHPLFQuote dit bericht

quote:
Op 2 januari 2011 14:42 schreef Bierglas het volgende:
Ik zal maar iets over mezelf vertellen dan.


Komt iig beter over dan je openingspost, had dat er dan gewoon in gezet.
quote:
- Wat heb je voor kapsel?

Relevantie?


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 02-01-2011 15:02 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 2 januari 2011 15:01 schreef KHPLF het volgende:
Relevantie?

Uiterlijk...


I wish I was a butterfly


HRI
anno 10-2008
Usericon van HRI
Posted 02-01-2011 15:02 by HRI Wijzig reactieProfiel van HRIQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc.com

nou, vooruit, omdat het 2011 is!


- Wat voor kleding draag je in je vrije tijd?

pauper soza trainingsbroek, idem schipperstrui en soza slippers.

- als je naar concerten gaat?

meestal camouflagebroek (val ik minder op), zwart t shirt, zwarte trui en soms een asbestoveral en kisten.

- Waarom draag je deze kleding?

omdat ik dat prettig vind (mooi is anders)

- Wat heb je voor kapsel?

geen (dreads).



[Dit bericht is gewijzigd door HRI op 02-01-2011 15:12]


co-operation not competition!


KHPLF
Usericon van KHPLF
Posted 02-01-2011 15:04 by KHPLF Wijzig reactieProfiel van KHPLFQuote dit bericht

...Dat snap ik, maar waarom naar kapsel vragen als je het over kleren wilt hebben.

En ik snap ook dat er dmv haardracht stereotypering makkelijk kan worden aangeduid.

Maar toch...

[Dit bericht is gewijzigd door KHPLF op 02-01-2011 15:05]


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 02-01-2011 15:05 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

quote:
Op 2 januari 2011 14:54 schreef Silence het volgende:
Maakt leeftijd e.d. niet uit?

En wat voor soort werk en opleidingsniveau de persoon heeft.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 02-01-2011 15:06 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ik draag meestal een kostuum om te gaan werken.
met blazer bedoel ik

lederen schoene, een zwart hemd/bordeau-kleurig, of eentje met een waist

met daaronder een metalshirt, steevast. niet alleen omdat ik dat übercool vind, maar omdat ik geen onderhemdjes wil dragen of Marcellekes en ook omdat ik nu eenmaal 300 shirts heb en anders de zwarte was nooit gedaan wordt


signature


HRI
anno 10-2008
Usericon van HRI
Posted 02-01-2011 15:07 by HRI Wijzig reactieProfiel van HRIQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc.com

- opleidingsniveau

mbo weg- en waterbouw, "hbo" sph & mwd

- werk

ja

- leeftijd

33

- geslacht

m


co-operation not competition!


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 02-01-2011 15:08 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

wanneer het warm of informeel wordt gaan de hemdjes open

opleidingsniveau

- Hoge School (bachelor)

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 02-01-2011 15:08]


signature


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 02-01-2011 15:09 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

quote:
Op 2 januari 2011 15:08 schreef Hypnos het volgende:
wanneer het warm of informeel wordt gaan de hemdjes open

opleidingsniveau

- Hoge School (bachelor)

Wanneer gaat het hemdje uit?


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 02-01-2011 15:10 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Als het heet wordt


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 02-01-2011 15:12 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 2 januari 2011 15:04 schreef KHPLF het volgende:
...Dat snap ik, maar waarom naar kapsel vragen als je het over kleren wilt hebben.

En ik snap ook dat er dmv haardracht stereotypering makkelijk kan worden aangeduid.

Maar toch...

Nou ja, het is inderdaad wat vaag omdat ze kleding elke keer zo benadrukt. Maar in het langere stukje heeft ze het ook over 'uiterlijk', en dan denk ik dat een kapsel wel een belangrijk onderdeel daarvan is.


I wish I was a butterfly


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 02-01-2011 15:13 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 2 januari 2011 15:09 schreef Dentz het volgende:
Wanneer gaat het hemdje uit?
zowals Pim zegt


of wanneer ik vel te vel gegeten heb en het gebint te spannen


signature


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen