IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Unconditional love... with conditions (Christendom VII) Vorige pagina | Volgende pagina
nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 21-02-2011 15:27 by nark Profiel van nark

Wel op vallend als je op straat aangesproken word door geloviggen dat ze ook naar Metallica luisterden vroeger en aan de drugs waren en een alcohol probleem hadden. Vind dat wel belediggend. (spelling ja ik weet het maar daar gaat het nu ff niet om)

[Dit bericht is gewijzigd door nark op 21-02-2011 15:28]


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 21-02-2011 15:30 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 21 februari 2011 15:24 schreef Fusion het volgende:
Interesting! :-) Helaas geen enkele getallen over hoe vaak t dan voorkomt dat junkies zich tot religie of spiritualiteit wenden, laat staan hoe vaak ex-junkies zich tot t Christendom wenden. Hangt natuurlijk ook af van je verhouding sympathie vs cynisme tov religie hoe je zulke gevallen interpreteert haha.

Ik denk dat we het er allemaal over eens kunnen zijn dat religie/spiritualiteit voor zingeving kan zorgen, wat een houvast in je leven geeft en daarom junks kan helpen hun leven weer op de baan te krijgen.

Kunnen we daarna wel verder ruzie maken of die zingeving ook daadwerkelijk ergens over gaat


I wish I was a butterfly


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 21-02-2011 16:02 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Psies


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 14-03-2011 14:36 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Het zal wel komen doordat ik een Christelijke hippie ben, maar ik vind de onderstaande quotes (quotations for the taalpolizei) van Moeder Theresa erg ontroerend en raak:

- "People are often unreasonable and self-centered. Forgive them anyway.
If you are kind, people may accuse you of ulterior motives. Be kind anyway.
If you are honest, people may cheat you. Be honest anyway.
If you find happiness, people may be jealous. Be happy anyway.
The good you do today may be forgotten tomorrow. Do good anyway.
Give the world the best you have and it may never be enough. Give your best anyway.
For you see, in the end, it is between you and God. It was never between you and them anyway."

- "If you are humble nothing will touch you, neither praise nor disgrace, because you know what you are."

- "Spread the love of God through your life but only use words when necessary."

- "Kind words can be short and easy to speak, but their echoes are truly endless."

- "If we have no peace, it is because we have forgotten that we belong to each other."



When your people matter, menstrual health matters


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-03-2011 14:38 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

- "Spread the love of God through your life but only use words when necessary."

Pas eens toe dan


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 14-03-2011 14:38 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 14 maart 2011 14:36 schreef Fusion het volgende:
Het zal wel komen doordat ik een Christelijke hippie ben, maar ik vind de onderstaande quotes (quotations for the taalpolizei) van Moeder Theresa erg ontroerend en raak:

- "People are often unreasonable and self-centered. Forgive them anyway.
If you are kind, people may accuse you of ulterior motives. Be kind anyway.
If you are honest, people may cheat you. Be honest anyway.
If you find happiness, people may be jealous. Be happy anyway.
The good you do today may be forgotten tomorrow. Do good anyway.
Give the world the best you have and it may never be enough. Give your best anyway.
For you see, in the end, it is between you and God. It was never between you and them anyway."

- "If you are humble nothing will touch you, neither praise nor disgrace, because you know what you are."

- "Spread the love of God through your life but only use words when necessary."

- "Kind words can be short and easy to speak, but their echoes are truly endless."

- "If we have no peace, it is because we have forgotten that we belong to each other."


Vragen om problemen, zo'n instelling.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 14-03-2011 14:44 by De Ulk Profiel van De Ulk

quote:
SGP'er: einde van de wereld nabij

Hoogeveen - Drents SGP-leider Willem van Hartskamp weet het zeker. De aardbeving in Japan is een sterke aanwijzing voor het einde van de wereld.


"Het kan niemand zijn ontgaan: de wereld gaat voorbij en haar begeerlijkheid! Iedereen moet zijn ogen openen voor de terugkeer van Jezus!" schrijft het lid van de strengchristelijke partij. En : "aardbeving geeft aan: Het einde van de tijd is nabij! Geen 25 jaar meer..."

"PS het is geen bangmakerij van mijn kant, maar simpelweg de Bijbel die het allemaal heeft voorzegd!" Vol instemming citeert hij een tweet van evangelist Arjan Baan: "De Bijbel noemt aardbevingen een begin v/d weeën. (Matth. 24:8) Een vooraankondiging v/d persweeën; een voorspel van ergere gebeurtenissen!"






Bareuh...


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 14-03-2011 15:00 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 14 maart 2011 14:38 schreef Jenje het volgende:
- "Spread the love of God through your life but only use words when necessary."

Pas eens toe dan
Het was even necessary nu speciaal voor jou


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 14-03-2011 15:01 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 14 maart 2011 14:38 schreef bastianus het volgende:
Vragen om problemen, zo'n instelling.
Zo je het serieus bedoelde: verklaar je nader?


When your people matter, menstrual health matters


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 14-03-2011 15:05 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

Ze zegt eigenlijk dat je gewoon over je heen moet laten lopen.


Je moeder.


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 14-03-2011 15:12 by Alterprince (Speciaal lid) Profiel van Alterprincehttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

quote:
Op 14 maart 2011 14:36 schreef Fusion het volgende:
Het zal wel komen doordat ik een Christelijke hippie ben, maar ik vind de onderstaande quotes (quotations for the taalpolizei) van Moeder Theresa erg ontroerend en raak:

- "People are often unreasonable and self-centered. Forgive them anyway.
If you are kind, people may accuse you of ulterior motives. Be kind anyway.
If you are honest, people may cheat you. Be honest anyway.
If you find happiness, people may be jealous. Be happy anyway.
The good you do today may be forgotten tomorrow. Do good anyway.
Give the world the best you have and it may never be enough. Give your best anyway.
For you see, in the end, it is between you and God. It was never between you and them anyway."

- "If you are humble nothing will touch you, neither praise nor disgrace, because you know what you are."

- "Spread the love of God through your life but only use words when necessary."

- "Kind words can be short and easy to speak, but their echoes are truly endless."

- "If we have no peace, it is because we have forgotten that we belong to each other."



Dat is wel een flink rijtje plichten (althans, alles in de gebiedende wijs). Met welk doel moeten we dat allemaal doen?


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 14-03-2011 15:13 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 14 maart 2011 15:05 schreef karnivoor het volgende:
Ze zegt eigenlijk dat je gewoon over je heen moet laten lopen.

Nee. Je moet goed doen omdat je goed wil doen, niet om wat anderen vinden. Als mensen misbruik van je maken en je weet dat, weet je dus feitelijk ook dat je geen goed meer doet.
quote:
Op 14 maart 2011 15:12 schreef Alterprince het volgende:
Dat is wel een flink rijtje plichten (althans, alles in de gebiedende wijs). Met welk doel moeten we dat allemaal doen?

Omdat het kan

Namens Fusion; voor God

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 14-03-2011 15:13]


I wish I was a butterfly


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 14-03-2011 15:16 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 14 maart 2011 15:13 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Nee. Je moet goed doen omdat je goed wil doen, niet om wat anderen vinden. Als mensen misbruik van je maken en je weet dat, weet je dus feitelijk ook dat je geen goed meer doet.


Vanuit het perspectief van de 'goed-doener' is het geen over je heen laten lopen, vanaf het perspectief van degene die 'je niet serieus neemt' natuurlijk wel.


Je moeder.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 14-03-2011 15:17 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 14 maart 2011 15:16 schreef karnivoor het volgende:
Vanuit het perspectief van de 'goed-doener' is het geen over je heen laten lopen, vanaf het perspectief van degene die 'je niet serieus neemt' natuurlijk wel.

Als het "overheen lopen" is, doet die degene dat met een slecht doel of is in ieder geval de actie van diegene zelf slecht (hij doet slecht naar de weldoener toe). Dat als weldoener door laten gaan zou dus in principe slecht doen zijn, toch?

Nu hangt het wel van de naïviteit van de weldoener af in hoeverre hij doorheeft dat dit aan het gebeuren is


I wish I was a butterfly


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 14-03-2011 15:22 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 14 maart 2011 15:17 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Als het "overheen lopen" is, doet die degene dat met een slecht doel of is in ieder geval de actie van diegene zelf slecht (hij doet slecht naar de weldoener toe). Dat als weldoener door laten gaan zou dus in principe slecht doen zijn, toch?

Nu hangt het wel van de naïviteit van de weldoener af in hoeverre hij doorheeft dat dit aan het gebeuren is


Even ervan uitgaande dat degene die zo blind is dat hij/zij andere signalen negeert, ga ik inderdaad uit van een wereldvreemd naïef persoon.


Je moeder.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 14-03-2011 15:26 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 14 maart 2011 15:22 schreef karnivoor het volgende:
Even ervan uitgaande dat degene die zo blind is dat hij/zij andere signalen negeert, ga ik inderdaad uit van een wereldvreemd naïef persoon.

Onzin, het is geen negeren, het is naast je neerleggen.

En wat moet je bijvoorbeeld ook met het feit dat anderen denken dat je 'ulterior motives' hebt? Is dat enige reden om bepaalde dingen niet te doen?


I wish I was a butterfly


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 14-03-2011 15:30 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 14 maart 2011 15:26 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Onzin, het is geen negeren, het is naast je neerleggen.

En wat moet je bijvoorbeeld ook met het feit dat anderen denken dat je 'ulterior motives' hebt? Is dat enige reden om bepaalde dingen niet te doen?


Ik lach alleen vanaf de zijlijn he. Het maakt mij eerlijk waar geen zak uit wat ze er zelf vinden, zolang ik er maar om kan lachen.

En dat is niet de enige reden nee. Ik zie het ook als een tekort aan eergevoel, opkomen voor je eer en reputatie. Niet essentieel natuurlijk, helemaal niet omdat ze met deze manier zelf al aangeven dat niet belangrijk te vinden maar ik als buitenstaander vind het simpelweg dat ze hun 'natuurlijke reactie' onderdrukken. En derhalve hun identiteit weg tiefen.


Je moeder.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 14-03-2011 15:33 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 14 maart 2011 15:30 schreef karnivoor het volgende:
Ik lach alleen vanaf de zijlijn he. Het maakt mij eerlijk waar geen zak uit wat ze er zelf vinden, zolang ik er maar om kan lachen.

En dat is niet de enige reden nee. Ik zie het ook als een tekort aan eergevoel, opkomen voor je eer en reputatie. Niet essentieel natuurlijk, helemaal niet omdat ze met deze manier zelf al aangeven dat niet belangrijk te vinden maar ik als buitenstaander vind het simpelweg dat ze hun 'natuurlijke reactie' onderdrukken. En derhalve hun identiteit weg tiefen.

Nou ja, even scenario schetsen. Stel jij helpt weeskindjes vrijwillig door ze les te geven ofzo. Dan doe je iets goeds en mag je daar trots op zijn (als je zon bent ). Waarom zou je je dan iets aantrekken van andere mensen in dat dorp die denken dat je andere bedoelingen hebt? Ja, tuurlijk, als je echt besmeurt is het terecht om er wat aan te gaan doen. Maar in de regel heeft het geen zin, mensen zijn altijd zo kuttig dat ze zoiets doen. Je gaat ze niet van die gedachten afbrengen of er komt wel weer iemand anders die wat te nuilen heeft.


I wish I was a butterfly


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 14-03-2011 15:39 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

Als je het in zo'n context brengt, ben ik het inderdaad met je eens. Ik had een iets weker en slapper beeld in m'n hoofd. Andere wang toekeren en dat soort mietjes praktijken.


Je moeder.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 14-03-2011 15:40 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 14 maart 2011 15:30 schreef karnivoor het volgende:
Ik lach alleen vanaf de zijlijn he. Het maakt mij eerlijk waar geen zak uit wat ze er zelf vinden, zolang ik er maar om kan lachen.

En dat is niet de enige reden nee. Ik zie het ook als een tekort aan eergevoel, opkomen voor je eer en reputatie. Niet essentieel natuurlijk, helemaal niet omdat ze met deze manier zelf al aangeven dat niet belangrijk te vinden maar ik als buitenstaander vind het simpelweg dat ze hun 'natuurlijke reactie' onderdrukken. En derhalve hun identiteit weg tiefen.
Eergevoel. Eer. Wat is dat?


When your people matter, menstrual health matters


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 14-03-2011 15:41 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

Je weet wel. Haat diep van binnen als iemand iets doet wat je niet aanstaat. Dat gevoel ken je vast niet.


Je moeder.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 14-03-2011 15:41 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 14 maart 2011 15:39 schreef karnivoor het volgende:
Als je het in zo'n context brengt, ben ik het inderdaad met je eens. Ik had een iets weker en slapper beeld in m'n hoofd. Andere wang toekeren en dat soort mietjes praktijken.
Jij vindt niet dat je voor het toekeren van je andere wang juist ontzettend, ontzettend sterk moet zijn?


When your people matter, menstrual health matters


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 14-03-2011 15:42 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 14 maart 2011 15:39 schreef karnivoor het volgende:
Als je het in zo'n context brengt, ben ik het inderdaad met je eens. Ik had een iets weker en slapper beeld in m'n hoofd. Andere wang toekeren en dat soort mietjes praktijken.

Andere wang trek ik -qua toepassing- persoonlijk ook naar een wat hoger niveau (i.e. zoals in dat voorbeeld, vrij indirect dus). Als ik direct op m'n wang getikt word reageer ik ook wat primairder

Tegelijkertijd heb ik nooit hoeven vechten om mijn eer te bewaren

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 14-03-2011 15:44]


I wish I was a butterfly


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 14-03-2011 15:44 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 14 maart 2011 15:41 schreef karnivoor het volgende:
Haat diep van binnen als iemand iets doet wat je niet aanstaat.
Dit is eer? Dus als in Verwegistan iemand klootzak roept tegen zijn buurman, voel ik iets met eer? Of als iemand mij per ongeluk thee geeft ipv koffie, voel ik iets met eer?

Doe eens wat beter je best en wees eens wat specifieker in je definitie?


When your people matter, menstrual health matters


valfar
Usericon van valfar
Posted 14-03-2011 17:08 by valfar Profiel van valfarhttp://www.last.fm/user/knevelaer

Fusion en alle andere christenen op dit forum, wat is jullie mening over dit filmpje?



Dit is toch gewoon ziek en gestoord?



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen