IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Unconditional love... with conditions (Christendom VII) Vorige pagina | Volgende pagina
Kattekop
Usericon van Kattekop
Posted 17-01-2011 0:42 by Kattekop Profiel van Kattekop

quote:
Op 16 januari 2011 18:42 schreef ProgTon het volgende:
Wat dat betreft ben ik misschien best bevindelijk. God leert zich niet kennen, door het lezen van de Schrift en het bidden heb ik inmiddels wel belijd dat Jezus mijn verlosser is.
De mens is door en door zondig, we maken allemaal fouten. Maar door dat zondenbesef vind ik mijn troost in het Kruis. Dat komt misschien makkelijk over, maar ik geloof daarin


Dus omdat je God niet kan leren kennen, is Jezus je verlosser? Waarvan gaat hij je verlossen eigenlijk?
Als we door en door zondig zouden zijn, hoe herkennen we het goede dan? Vindt jij jezelf net zo zondig als een Joran van der Sloot bijvoorbeeld?
Ik zou het een beetje moeilijk vinden om troost te vinden in een vrij expliciet symbool van iemands dood, maar dat is misschien wel heel persoonlijk. Daarnaast kan ik ook gewoon dankbaar zijn voor wat ik wel heb en mijn medemens 'normaal' behandelen, zonder dat ik daar een zondenbesef met bijbehorende schuldgevoelens voor nodig heb. Dat vind ik dan weer makkelijk...


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 17-01-2011 2:54 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 16 januari 2011 18:42 schreef ProgTon het volgende:. Maar door dat zondenbesef vind ik mijn troost in het Kruis.


:')!



Sorry


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 17-01-2011 10:22 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 16 januari 2011 19:40 schreef bastianus het volgende:
Ik heb wat bekenden die kanker hebben. Lijkt me nogal een lompe straf voor het feit dat de mens als soort voor imperfectie koos.


Straf?
Zeg toch niet dat het een straf is, door het feit dat mensen hebben gekozen voor een eindig leven......

Ik vind het makkelijk gezegd dat hier de schuld bij God ligt.



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-01-2011 10:44 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 17 januari 2011 10:22 schreef ProgTon het volgende:
Straf?
Zeg toch niet dat het een straf is, door het feit dat mensen hebben gekozen voor een eindig leven......

Ik vind het makkelijk gezegd dat hier de schuld bij God ligt.
Nu ja, da's volgens jou toch diegene die alles geschapen heeft. Dus ook alle ellende dan. Alhoewel een eindig leven me veruit te prefereren lijkt boven eeuwig leven. Ben wel toe aan een beetje rust.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 17-01-2011 11:16 by Yirroth Profiel van Yirroth

Apart... de "god van Israël" was blijkbaar eerst een stormgod in een semitisch pantheon voor het door zijn gelovigen naar de voorgrond is geduwd.

[Dit bericht is gewijzigd door Yirroth op 17-01-2011 11:17]


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 17-01-2011 11:44 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 16 januari 2011 18:38 schreef ProgTon het volgende:
De wereld is in perfectie geschapen, maar de mens koos voor inperfectie dus voor een eindig leven.
Ik denk en dat denk ik aan de hand van de Bijbel dat ziekte tegelijk met de zondenval zijn gekomen.


Dus als het goed gaat komt het door God en als het even wat minder gaat komt het, heel voordeling, ineens door ons? En dat vind jij niet raar? Daar zet jij geen vraagtekens bij?

Makkelijk gelul om gelovigen geld af te troggelen in de kerk, dat is het. Niet meer en niet minder. Mooi als mensen bij het idee van een omnipotente godheid die over hen waakt troost en gemoedsrust vinden, en mooi als zulke verhalen (zoals ze in de oudheid ooit geschapen zijn) een makkelijke oplossing bieden voor onbegrijpelijke zaken, maar het is allemaal wel heel simpel bij elkaar bedacht natuurlijk.

Maar goed, als je er vraagtekens bij zet zijn Zijn wegen ineens ondoorgrondelijk, dus heeft het verder toch geen zin. Wat dat betreft zijn gelovigen net PVV'ers; bij kritiek de andere kant op wijzen en vooral niet de vraag trachten te beantwoorden.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 17-01-2011 11:55 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 15 januari 2011 0:17 schreef ProgTon het volgende:
Rationeel denken, dat rond de verlichting in versnellende mate toenam. Voor die tijd werd het langzaam aangewakkerd.

Er zijn wel meer tijden met (veel) rationeel denken geweest.
quote:
Maar is het niet zo dat men het er alleen maar moeilijker op maakt alles rationeel te pogen te verklaren?

LOL.

Maar is het niet zo dat Mozes het er alleen maar moeilijker op maakte door die Egyptenaar om te leggen?

Wat is je punt in hemelsnaam? Dat alles maar makkelijk moet zijn? Hoeveel van de Bijbel gaat juist niet over hoe moeilijk het allemaal is? En als die Christenen die vroeger vervolgd werden e.d. ook hadden gedacht "laat maar zitten, dit is te moelijk", waar waren we dan nu geweest?

Hoe meer ik over bovenstaande uitspraak nadenk hoe absurder het eigenlijk wordt.
quote:
In mijn opzicht wel, ik heb me er al lang bij neergelegd dat niet alles te verklaren valt.

Succes daarmee.
quote:
Niet dat ik jullie iets wil opdwingen ofzo, maar ik heb het ideee dat het allemaal wel wat makkelijker bekeken kan worden

Dat kán, ja. We hadden inderdaad allemaal ook lekker vuurloos in onze grotten kunnen blijven zitten.
quote:
Op 16 januari 2011 18:42 schreef ProgTon het volgende:
Godsbewijs vindt je niet aan de hand van de wetenschap, tenminste daar geloof ik niet in.

Ah, maar waarom niet? Er zijn telkens meer gebieden waarin het bestaan van een scheppende persoonlijke god a) niet nodig, b) niet waarschijnlijk, c) (bijna) bewijsbaar afwezig is. Daarnaast worden er allerlei manifestaties van Goddelijke invloed in de materiële wereld geclaimed, die zijn dus onderzoekbaar. Ik denk (ondertussen) dat wetenschap zeker wel het bestaan van de christelijke God kan weerleggen of bevestigen.
quote:
Wat dat betreft ben ik misschien best bevindelijk. God leert zich niet kennen, door het lezen van de Schrift en het bidden heb ik inmiddels wel belijd dat Jezus mijn verlosser is.
De mens is door en door zondig, we maken allemaal fouten. Maar door dat zondenbesef vind ik mijn troost in het Kruis. Dat komt misschien makkelijk over, maar ik geloof daarin

Ik zou er alleen maar naarder van worden, denk ik. Als ik goed leef door God en allerlei idioten zie die slecht leven en niet dezelfde aanpak kiezen als ik om dat te vermijden. Nee, dan liever het besef dat mensen gewoon slecht zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 17-01-2011 11:56]


I wish I was a butterfly


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 17-01-2011 12:08 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 17 januari 2011 10:22 schreef ProgTon het volgende:
Straf?
Zeg toch niet dat het een straf is, door het feit dat mensen hebben gekozen voor een eindig leven......

Ik vind het makkelijk gezegd dat hier de schuld bij God ligt.


Waar is mij in mn leven gevraagd of ik eindig wil leven?

Je hebt het over de mens maar het was de naamgenoot van de vrouw van Hitler die daarvoor koos en wij zouden dat dus hebben vanaf geboorte. Niets geen mensheid die daar voor kiest.



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


WMP
Usericon van WMP
Posted 17-01-2011 13:28 by WMP Profiel van WMP

Met z'n allen en uit volle borst:

I traded my brain for a bible

An inspirational Christian Hymn

by Eric Perlin

Oh, I traded in my brain for a Bible;
The human brain is tainted with sin;
So I traded in my brain for a Bible
The day that I became born ag'in.

I traded in my brain for a Bible;
The Good Lord took the brain out of my head
And replaced it with His Word: the Holy Bible
So now it is what I will use instead.

I traded in my brain for a Bible;
The human brain is naturally bad;
I thank the Lord that I now have the Bible
In place of the brain that I once had.

I traded in my brain for a Bible;
The Good Lord in His benevolence
Blessed me with His everloving Bible;
A much more useful tool than common sense.

I traded in my brain for a Bible
Which I now keep upon my bedroom shelf
Because I know that nothing but evil
Can come when I think for myself.

I traded in my brain for a Bible;
To do otherwise I'd have to be a fool;
For I realize that logical thinking
Is Satan's most powerful tool.

I traded in my brain for a Bible;
To the Lord I dilligently prayed;
He took my brain and replaced it with a Bible
Which was the greatest deal I ever made.

I traded in my brain for a Bible;
I avoided Hell's eternal flame
When I traded in my brain for a Bible;
I highly recommend you do the same.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 17-01-2011 13:53 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 15 januari 2011 11:19 schreef Ralph het volgende:
+1

Geloven in sprookjes en daar geen vraagtekens bij zetten is inderdaad wel 'makkelijk bekeken.'
Geloven dat geloven voor de gemiddelde gelovige "Geloven in sprookjes en daar geen vraagtekens bij zetten" is inderdaad wel 'makkelijk bekeken.'


When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-01-2011 13:55 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 17 januari 2011 13:53 schreef Fusion het volgende:
Geloven dat geloven voor de gemiddelde gelovige "Geloven in sprookjes en daar geen vraagtekens bij zetten" is inderdaad wel 'makkelijk bekeken.'
Ja precies. Genoeg weldenkende christenen op de wereld, ik ken er veel. Maar goed, als jij en Progton de enige christenen zijn waar je contact mee hebt kan ik me het vertekende beeld wel voorstellen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 17-01-2011 13:56 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 15 januari 2011 12:57 schreef kwelgeest het volgende:
Hoe moeilijk is het om je een voorstelling te maken van een werkelijkheid zonder transcedente macht die aan alle touwtjes trekt?
Waarom deze nergens op gebasseerde impliciete conclusie over ProgTon zijn en wellicht zelfs mijn voorstellingsvermogen? Ik kan me zo'n werkelijkheid prima voorstellen hoor Heb ik ook bijna mijn hele leven gedaan. En soms filosfeer ik er ook nog wel eens over.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 17-01-2011 13:56 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 17 januari 2011 13:55 schreef bastianus het volgende:
Ja precies. Genoeg weldenkende christenen op de wereld, ik ken er veel. Maar goed, als jij en Progton de enige christenen zijn waar je contact mee hebt kan ik me het vertekende beeld wel voorstellen.
Ketter!!! Heiden!!!


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 17-01-2011 14:26 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 16 januari 2011 19:40 schreef bastianus het volgende:
Ik heb wat bekenden die kanker hebben. Lijkt me nogal een lompe straf voor het feit dat de mens als soort voor imperfectie koos.
Even religie buiten beschouwing latende: ben je het niet met me eens dat als liefde de afgelopen millenia zou hebben geheersd over alles, wij mensen gedreven door compassie met ons intellect ongeveer een ratio van premature overlijden tov natuurlijk overlijden van 1:heelveel en lijden bijna nul zouden hebben gehad? Ik heb hier al eens eerder gequote uit wat PubMed artikelen over de oorzaken van kanker (roken, overgewicht, door mensen gedumpte chemicalien, sexueel overdraagbare infecties etc etc). Ik geloof dat als de mensheid zich uit liefde voor elkaar focust op welzijn ipv welvaart, jouw kennisen geen kanker hadden gehad.


When your people matter, menstrual health matters


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 17-01-2011 14:29 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

komt in de buurt van magisch denken.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-01-2011 14:32 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 17 januari 2011 14:26 schreef Fusion het volgende:
Even religie buiten beschouwing latende: ben je het niet met me eens dat als liefde de afgelopen millenia zou hebben geheersd over alles, wij mensen gedreven door compassie met ons intellect ongeveer een ratio van premature overlijden tov natuurlijk overlijden van 1:heelveel en lijden bijna nul zouden hebben gehad? Ik heb hier al eens eerder gequote uit wat PubMed artikelen over de oorzaken van kanker (roken, overgewicht, door mensen gedumpte chemicalien, sexueel overdraagbare infecties etc etc). Ik geloof dat als de mensheid zich uit liefde voor elkaar focust op welzijn ipv welvaart, jouw kennisen geen kanker hadden gehad.
Dat geloof ik niet, sterker nog, ik vind het erg ver gaan. Ik ken mensen genoeg die voorbeeldig leven en te vroeg overlijden, maar ook mensen die volgens jouw definitie behoorlijk zondig leven en stokoud worden. De wetten der logica gelden juist niet op dit gebied.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 17-01-2011 14:32 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Wat is dat?


When your people matter, menstrual health matters


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 17-01-2011 14:34 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 17 januari 2011 14:26 schreef Fusion het volgende:
Even religie buiten beschouwing latende: ben je het niet met me eens dat als liefde de afgelopen millenia zou hebben geheersd over alles, wij mensen gedreven door compassie met ons intellect ongeveer een ratio van premature overlijden tov natuurlijk overlijden van 1:heelveel en lijden bijna nul zouden hebben gehad? Ik heb hier al eens eerder gequote uit wat PubMed artikelen over de oorzaken van kanker (roken, overgewicht, door mensen gedumpte chemicalien, sexueel overdraagbare infecties etc etc). Ik geloof dat als de mensheid zich uit liefde voor elkaar focust op welzijn ipv welvaart, jouw kennisen geen kanker hadden gehad.

Als mensen niet zo graag al die slechte dingen zouden doen die tot kanker kunnen leiden, zou er inderdaad vrijwel geen kanker zijn.

De vraag is wel; dus?
quote:
Op 17 januari 2011 14:32 schreef bastianus het volgende:
Dat geloof ik niet, sterker nog, ik vind het erg ver gaan. Ik ken mensen genoeg die voorbeeldig leven en te vroeg overlijden, maar ook mensen die volgens jouw definitie behoorlijk zondig leven en stokoud worden. De wetten der logica gelden juist niet op dit gebied.

Welke logica geldt er dan niet in die 'paradox'?


I wish I was a butterfly


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 17-01-2011 14:37 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 17 januari 2011 14:32 schreef bastianus het volgende:
Dat geloof ik niet, sterker nog, ik vind het erg ver gaan. Ik ken mensen genoeg die voorbeeldig leven en te vroeg overlijden, maar ook mensen die volgens jouw definitie behoorlijk zondig leven en stokoud worden. De wetten der logica gelden juist niet op dit gebied.
Nee jij verdraait mijn definitie. Ik spreek over 'de mens' en 'de mensheid'. En ik kom met feiten. Dat individuen die bijv roken stokoud worden zegt natuurlijk niets, het gaat om statistieken en gemiddelden. De mens is grotendeels zelf verantwoordelijk voor kanker.


When your people matter, menstrual health matters


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 17-01-2011 14:38 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 17 januari 2011 13:53 schreef Fusion het volgende:
Geloven dat geloven voor de gemiddelde gelovige "Geloven in sprookjes en daar geen vraagtekens bij zetten" is inderdaad wel 'makkelijk bekeken.'


Misschien moet je dat ProgTon eens vertellen in plaats van het weer uit zijn verband te trekken..


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-01-2011 14:38 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 17 januari 2011 14:37 schreef Fusion het volgende:
Nee jij verdraait mijn definitie. Ik spreek over 'de mens' en 'de mensheid'. En ik kom met feiten. Dat individuen die bijv roken stokoud worden zegt natuurlijk niets, het gaat om statistieken en gemiddelden. De mens is grotendeels zelf verantwoordelijk voor kanker.
Tuurlijk, niks dan goeds over je godje ...


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 17-01-2011 14:39 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 17 januari 2011 14:34 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Als mensen niet zo graag al die slechte dingen zouden doen die tot kanker kunnen leiden, zou er inderdaad vrijwel geen kanker zijn.

De vraag is wel; dus?

Welke logica geldt er dan niet in die 'paradox'?
In het kader van opmerkingen in de trant van "de God straft de mens voor het kiezen voor imperfectie" lijkt me het antwoord op jouw vraag nogal evident?


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 17-01-2011 14:40 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 17 januari 2011 14:38 schreef Jenje het volgende:
Tuurlijk, niks dan goeds over je godje ...
Een opmerking Jenje waardig


When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-01-2011 14:40 by bastianus Profiel van bastianus

Het idee dat je invloed hebt op eventuele ziekten die je krijgt door je manier van leven, daar zit wel enige logica in, maar een hoop valt op dat gebied ook buiten logica. Ik heb me de laatste jaren verbaasd over het aantal mensen dat het loodje legde, maar altijd voorbeeldig geleefd had. Als God dan enige invloed heeft op leven en dood, waarom laat hij dan juist mensen die altijd braaf zijn en voorbeeldig leven de pijp uitgaan op veel te vroege leeftijd?
Mijn beste vriend overleed toen hij zeventien was, een heel christelijke jongen was dat. Die ouders zijn die klap nooit teboven gekomen. Wat voor een God stelt nu mensen zo bovenmatig op de proef? Dat hij juist onder zijn trouwste volgelingen zoveel lijden veroorzaakt?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 17-01-2011 14:41 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 17 januari 2011 14:26 schreef Fusion het volgende:
Ik geloof dat als de mensheid zich uit liefde voor elkaar focust op welzijn ipv welvaart, jouw kennisen geen kanker hadden gehad.


HAHAHAHAHAHA!


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen