IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Unconditional love... with conditions (Christendom VII) Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-03-2011 13:15 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 22 maart 2011 12:54 schreef bastianus het volgende:
Het stond al geschreven dat de mens zich steeds meer van zijn maker zou verwijderen.
Klopt niet, woonde eerst in Delfzijl, nu in Assen, das toch mooi dichterbij mijn ouders.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 24-03-2011 10:43 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Ik denk ten eerste dat die onderzoekers een grove fout maken door over 'religie' te spreken maar volgens mij alleen maar naar t Christendom te kijken, daar lijkt t althans op.

Verder denk ik dat ze er naast zitten. Ik denk dat de Islam stabiel zal blijven, en ik denk dat het Christendom licht zal afnemen, maar uiteindelijk zal er een stabiel aantal overblijven. Dat zijn dan idd mensen die NIET geloven om bij een groep te horen of wat voor factoren de onderzoekers dan ook menen te hebben gevonden, maar geloven omdat ze God ervaren hebben en hun geloof als het meest belangrijke in hun leven beschouwen (en dus niet als een soort vaag ritueel dat ze van hun ouders overnemen).


When your people matter, menstrual health matters


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 24-03-2011 10:47 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

ben nu met dit boek bezig:



Erg leuk.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 24-03-2011 11:06 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

"Most scientists and historians have rejected his ideas, claiming that the book's conclusions were based on faulty, pseudoscientific evidence, some of which was later demonstrated to be fraudulent and/or fabricated, and under illogical premises. For example, Ronald Story wrote a book rebutting Däniken's ideas in 1976 titled The Space Gods Revealed. A similar internationally bestselling book, entitled Crash Go The Chariots by Clifford Wilson, appeared in 1972.

A 2004 article in Skeptic magazine[1] states that von Däniken plagiarized many of the book's concepts from The Morning of the Magicians, that this book in turn was heavily influenced by the Cthulhu Mythos, and that the core of the ancient astronaut theory originates in H. P. Lovecraft's short stories "The Call of Cthulhu" and "At the Mountains of Madness".


The iron pillar of Delhi, erected by Chandragupta II the Great, which Von Däniken claimed did not rust.One artifact offered as evidence in the book has been disclaimed by Däniken himself. Chariots asserts that a non-rusting iron pillar in India was evidence of extraterrestrial influence, but Däniken admitted in a Playboy interview (vol.21, no.8, 1974) that the pillar was man-made and that as far as supporting his theories goes "we can forget about this iron thing." However, neither this nor any other discredited evidence has been removed from subsequent reprints of Chariots of the Gods."

Maar vermakelijk lijkt t me wel ja


When your people matter, menstrual health matters


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 24-03-2011 11:13 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 24 maart 2011 10:43 schreef Fusion het volgende:
Ik denk ten eerste dat die onderzoekers een grove fout maken door over 'religie' te spreken maar volgens mij alleen maar naar t Christendom te kijken, daar lijkt t althans op.

Ik denk ten eerste dat de journalist die dat stuk getikt heeft niet om kan gaan met wetenschap en daarom dingen scheef ende krom heeft overgenomen Vergeet ook niet dat die onderzoekers gewoon zeggen dat dit een incompleet model is, dat het niet de toekomst voorspelt enzovoorts enzovoorts.
quote:
Verder denk ik dat ze er naast zitten. Ik denk dat de Islam stabiel zal blijven, en ik denk dat het Christendom licht zal afnemen, maar uiteindelijk zal er een stabiel aantal overblijven. Dat zijn dan idd mensen die NIET geloven om bij een groep te horen of wat voor factoren de onderzoekers dan ook menen te hebben gevonden, maar geloven omdat ze God ervaren hebben en hun geloof als het meest belangrijke in hun leven beschouwen (en dus niet als een soort vaag ritueel dat ze van hun ouders overnemen).

Dat denk ik ook, dat die mechanismen zo gaan. Maar wat betreft het Christendom verdwijnt de religie dan toch, en blijft het geloof over?


Quis moderabat ipsos moderatores?


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 24-03-2011 12:02 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Nee dat denk ik niet. Alleen denk ik dat de nadruk meer op geloof en het in praktijk brengen van wat Jezus ons kwam vertellen komt te liggen (neem aan dat je dat met 'geloof' bedoelt), en minder op vorm, symboliek etc (neem aan dat je dat met 'religie' bedoelt). Maar symboliek, kerkgang etc zullen altijd belangrijk blijven. Symbolen zijn nou eenmaal krachtige psychologische dragers van informatie.


When your people matter, menstrual health matters


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 24-03-2011 12:07 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 24 maart 2011 12:02 schreef Fusion het volgende:
Nee dat denk ik niet. Alleen denk ik dat de nadruk meer op geloof en het in praktijk brengen van wat Jezus ons kwam vertellen komt te liggen (neem aan dat je dat met 'geloof' bedoelt), en minder op vorm, symboliek etc (neem aan dat je dat met 'religie' bedoelt). Maar symboliek, kerkgang etc zullen altijd belangrijk blijven. Symbolen zijn nou eenmaal krachtige psychologische dragers van informatie.

Ja, dan zijn we het wel eens zo


Quis moderabat ipsos moderatores?


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 24-03-2011 13:59 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 24 maart 2011 11:06 schreef Fusion het volgende:
"Most scientists and historians have rejected his ideas, claiming that the book's conclusions were based on faulty, pseudoscientific evidence, some of which was later demonstrated to be fraudulent and/or fabricated, and under illogical premises. For example, Ronald Story wrote a book rebutting Däniken's ideas in 1976 titled The Space Gods Revealed. A similar internationally bestselling book, entitled Crash Go The Chariots by Clifford Wilson, appeared in 1972.

A 2004 article in Skeptic magazine[1] states that von Däniken plagiarized many of the book's concepts from The Morning of the Magicians, that this book in turn was heavily influenced by the Cthulhu Mythos, and that the core of the ancient astronaut theory originates in H. P. Lovecraft's short stories "The Call of Cthulhu" and "At the Mountains of Madness".


The iron pillar of Delhi, erected by Chandragupta II the Great, which Von Däniken claimed did not rust.One artifact offered as evidence in the book has been disclaimed by Däniken himself. Chariots asserts that a non-rusting iron pillar in India was evidence of extraterrestrial influence, but Däniken admitted in a Playboy interview (vol.21, no.8, 1974) that the pillar was man-made and that as far as supporting his theories goes "we can forget about this iron thing." However, neither this nor any other discredited evidence has been removed from subsequent reprints of Chariots of the Gods."

Maar vermakelijk lijkt t me wel ja


Het is zeker vermakelijk. En gelukkig voor jou ontkracht wikipedia dit boek. Anders zou je alles moeten herzien.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 24-03-2011 14:30 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 24 maart 2011 13:59 schreef Black Jew het volgende:
Het is zeker vermakelijk. En gelukkig voor jou ontkracht wikipedia dit boek. Anders zou je alles moeten herzien.


Nee, je bent nu in de war met wetenschap. Het is: anders zou er een andere ontkrachtingsbron gevonden moeten worden.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 24-03-2011 15:40 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

point taken.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 25-03-2011 13:39 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 24 maart 2011 13:59 schreef Black Jew het volgende:
Het is zeker vermakelijk. En gelukkig voor jou ontkracht wikipedia dit boek. Anders zou je alles moeten herzien.
Ah, want Wiki = de waarheid?


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 21-04-2011 23:24 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Hallo ik ben Fusion, ik kom Wachttorens uitdelen


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-04-2011 23:26 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

waarom?


signature


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 21-04-2011 23:33 by stigma Profiel van stigma

Omdat daarin het Woord God's staat en je leert over de liefde van Jezus Christus, zoon van God.

[Dit bericht is gewijzigd door stigma op 21-04-2011 23:34]


Subtiel kamerolifantje


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 21-04-2011 23:41 by Forever After Profiel van Forever After

Hadden ze dat niet beter in een boek kunnen zetten.
Lijkt me makkelijker lezen.


 


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 21-04-2011 23:55 by stigma Profiel van stigma

Volgens mij is het een samenvatting van een of ander boek. Weet zo even niet meer hoe die heet....

En nu weer ontopic!


Subtiel kamerolifantje


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 22-04-2011 10:37 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

@Hypnos: ik heb nu mijn voet tussen de deur hoor, zo makkelijk sla je die niet voor mijn neus dicht!


When your people matter, menstrual health matters


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 22-04-2011 13:04 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 24 maart 2011 10:47 schreef Black Jew het volgende:
ben nu met dit boek bezig:



Erg leuk.
Von Danicken, wat een dwaas. Maar vermakelijk is hij zeker.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 22-04-2011 13:16 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Het verblijf van 40 jaar in Sinai als psychische quarantaine: "Daarna zou de nieuwe generatie van gemeenschap met dieren walgen. Zo voerden de 'goden' een strenge, maar succesvolle strijd tegen de diermensen...door hen genetisch geprogrammeerde mensensoort te krijgen."

Met 'diermensen' bedoelt van Daniken centauren en faunen. Die hebben volgens hem echt bestaan en kwamen voort uit 'mens-dier-verbindingen'. Voor de tocht van het Joodse-volk door de Sinai konden mensen en dieren zich nmlk gezamelijk voortplanten tot hybriden.

Ja, wat een man, Tolkien kan er een puntje aan zuigen.

[Dit bericht is gewijzigd door kwelgeest op 22-04-2011 13:36]


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-04-2011 16:25 by bastianus Profiel van bastianus

Iemand 'the Passion' gezien? Haha, uit leedvermaak toch maar even blijven hangen. Hoe erbarmelijk slecht!


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 22-04-2011 16:27 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Do'r jets0rs mogen er zijn!

*zoekt Playboy*


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-04-2011 16:32 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 22 april 2011 16:27 schreef kwelgeest het volgende:
Do'r jets0rs mogen er zijn!

*zoekt Playboy*
Hehe. Da's dan ook het enige.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 22-04-2011 22:14 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 22 april 2011 16:25 schreef bastianus het volgende:
Iemand 'the Passion' gezien? Haha, uit leedvermaak toch maar even blijven hangen. Hoe erbarmelijk slecht!
Je bedoelt die van Mel Gibson?


When your people matter, menstrual health matters


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 22-04-2011 22:17 by stigma Profiel van stigma

In Gouda.


Subtiel kamerolifantje


ErikS
Parker hoer
Usericon van ErikS
Posted 23-04-2011 4:06 by ErikS Profiel van ErikS

quote:
Op 22 april 2011 22:17 schreef stigma het volgende:
In Gouda.


Reden nummer zoveel om blij te zijn dat ik daar niet meer woon.


Als je bij Brigade M hebt gespeeld ben je gewoon een gore kutnazi. En als je zaken doet met zo'n knurft ben je ook een gore kutnazi. En als je dat normaal vind, nou ja, vul zelf maar in...


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen