IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Unconditional love... with conditions (Christendom VII) Vorige pagina | Volgende pagina
bastianus
Usericon van bastianus
Posted 28-09-2011 11:04 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 28 september 2011 10:56 schreef Fusion het volgende:
Ik denk dat het een boek is dat zijn tijd ver vooruit was, maar wel van die tijd is (d0h). Ver zijn tijd vooruit zoals in dat er een bepaalde volgorde van schepping wordt aangeduid, dat het filosofische concept 'vrije wil' wordt aangestipt etc. Maar wellich nog belangrijker dat er over 1 Oorpsprong van het alles (lees: monotheisme) wordt gesproken en dat deze bedoeling goed is, maar het aan ons mensen is om onze eigen keuzen te maken. En dat het mogelijk en zelfs wenselijk is om contact te hebben met die Oorsprong. Dat soort shizzle.
Vrije keuze?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-09-2011 11:07 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Mwuahahaha


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 28-09-2011 11:20 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 28 september 2011 11:04 schreef bastianus het volgende:
Vrije keuze?
Jazeker.


When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 28-09-2011 11:31 by bastianus Profiel van bastianus

Zover ik weet is er volgens het christendom de keuze voor of tegen God. Ben je tegen, dan ben je van de duivel. En kom je in de hel, wat dat ook mag zijn. Niet veel keuze, dacht ik zo.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 28-09-2011 11:39 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Kunnen God en de duivel niet gewoon weer vrienden worden en weer van elkaar gaan houden. Okee satan heeft wat dingen fout gedaan maar kan god hem dat niet vergeven als satan zn fouten toegeeft?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 28-09-2011 11:43 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 28 september 2011 11:39 schreef ElitE het volgende:
Kunnen God en de duivel niet gewoon weer vrienden worden en weer van elkaar gaan houden. Okee satan heeft wat dingen fout gedaan maar kan god hem dat niet vergeven als satan zn fouten toegeeft?
Ze waren ooit wel een soort kameraden, toen ze weddenschappen over Job afsloten enzo. Lijkt me niet dat je dat met een aartvijand gaat doen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 28-09-2011 11:48 by bastianus Profiel van bastianus

Misschien moeten ze Bert van Leeuwen van het Familiediner van de EO eens een etentje laten organiseren waarbij God en Satan uitgenodigd zijn. Kunnen ze de draad weer oppakken waar het mis is gegaan.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 28-09-2011 12:07 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 28 september 2011 10:26 schreef Fusion het volgende:
Jammer dat er wetenschappers zijn die soms net zo ergerlijk zijn en bovengenoemd gedrag hanteren.

Klopt, maar die hebben dan ook Newton's derde wet geleerd


I wish I was a butterfly


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 28-09-2011 12:56 by SkinPeeleR Profiel van SkinPeeleRhttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

quote:
Op 28 september 2011 10:26 schreef Fusion het volgende:
Jammer dat er wetenschappers zijn die soms net zo ergerlijk zijn en bovengenoemd gedrag hanteren.


Maar die hebben dan ook gelijk.


Een kleine snol zit zo vol.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 28-09-2011 13:28 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 28 september 2011 11:39 schreef ElitE het volgende:
Kunnen God en de duivel niet gewoon weer vrienden worden en weer van elkaar gaan houden. Okee satan heeft wat dingen fout gedaan maar kan god hem dat niet vergeven als satan zn fouten toegeeft?


God is toch machtiger dan satan? Satan is niks meer dan een opstandige aartsengel? God is machtiger dan een aartsengel (die aanname mag ik maken Fusion? ) dus hij kan het zo oplossen!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-09-2011 14:06 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Maar hij doet het niet, want anders heeft hij geen dreigmiddel meer. Voor zover vrije keuze.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 28-09-2011 14:24 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 28 september 2011 11:31 schreef bastianus het volgende:
Zover ik weet is er volgens het christendom de keuze voor of tegen God. Ben je tegen, dan ben je van de duivel. En kom je in de hel, wat dat ook mag zijn. Niet veel keuze, dacht ik zo.
Ten eerste: je hebt nog steeds keuze. Je weet bijvoorbeeld dat als je te veel alcohol neemt het je dood kan worden, maar je hebt nog steeds de keuze. Ten tweede hadden we t even over het boek Genesis en daar wordt nog niet over de hel gesproken volgens mij Ten derde is je frase 'Ben je tegen, dan ben je van de duivel. En kom je in de hel, wat dat ook mag zijn' natuurlijk ook nogal simplistisch uitgedrukt. Het zit veel en veel ingewikkelder, gelukkig maar.


When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 28-09-2011 14:28 by bastianus Profiel van bastianus

Ik geloof er niks (meer) van.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 28-09-2011 14:28 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 28 september 2011 12:56 schreef SkinPeeleR het volgende:
Maar die hebben dan ook gelijk.
Ik hoop dat je inziet dat je nu een beetje voor schut staat, zelfs bij de gemiddelde bezoeker van dit topic


When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 28-09-2011 14:32 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 28 september 2011 14:28 schreef Fusion het volgende:
zelfs bij de gemiddelde bezoeker van dit topic
Voor een liefhebbend christen ben jij soms best vals.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 28-09-2011 14:33 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 28 september 2011 14:28 schreef bastianus het volgende:
Ik geloof er niks (meer) van.
Hoe we weel eens hier gediscussieerd hebben, en in hoeverre ik jou 'ken', kan ik je t ook niet echt kwalijk nemen. Ik denk dat je vooral veel ervaring hebt mer religie, en weinig met God


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 28-09-2011 14:34 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 28 september 2011 14:32 schreef bastianus het volgende:
Voor een liefhebbend christen ben jij soms best vals.
Ach vergeleken bij t extreem botte en grove gedrag van sommigen hier valt t best mee toch? Maar je hebt gelijk


When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 28-09-2011 14:36 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 28 september 2011 14:33 schreef Fusion het volgende:
Hoe we weel eens hier gediscussieerd hebben, en in hoeverre ik jou 'ken', kan ik je t ook niet echt kwalijk nemen. Ik denk dat je vooral veel ervaring hebt mer religie, en weinig met God
Ik heb, denk ik, wel ervaring met God, of iets goddelijks, of wat dan ook. Maar dat is heel iets anders dan de God uit de bijbel, denk/geloof ik.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 28-09-2011 14:36 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 28 september 2011 13:28 schreef attila_de_hun het volgende:
God is toch machtiger dan satan? Satan is niks meer dan een opstandige aartsengel? God is machtiger dan een aartsengel (die aanname mag ik maken Fusion? ) dus hij kan het zo oplossen!
Dat klopt hehe. Maar ook satan heeft een vrije keuze.

Ik las laatst trouwens over de film "Suing the Devil". Is net uitgekomen en komt waarschijnlijk niet in bioscopen. Schijnt wel een 'Christelijke productie' te zijn (weet t niet zeker), maar toch wel erg goed. Eoa snelle Jelle die de duivel aanklacht, min of meer symbolisch. Blijkt op de laatste dag van de periode dat deze weerwoord mag voeren, ie opeens komt opdagen met 10 van de beste advocaten als defensie.


When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 28-09-2011 14:38 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 28 september 2011 14:36 schreef Fusion het volgende:
Dat klopt hehe. Maar ook satan heeft een vrije keuze.

Ik las laatst trouwens over de film "Suing the Devil". Is net uitgekomen en komt waarschijnlijk niet in bioscopen. Schijnt wel een 'Christelijke productie' te zijn (weet t niet zeker), maar toch wel erg goed. Eoa snelle Jelle die de duivel aanklacht, min of meer symbolisch. Blijkt op de laatste dag van de periode dat deze weerwoord mag voeren, ie opeens komt opdagen met 10 van de beste advocaten als defensie.
Dat heeft ie van Wilders en Moszkowicz afgekeken.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 28-09-2011 14:38 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 28 september 2011 14:36 schreef bastianus het volgende:
Ik heb, denk ik, wel ervaring met God, of iets goddelijks, of wat dan ook. Maar dat is heel iets anders dan de God uit de bijbel, denk/geloof ik.
Ik denk zomaar dat dat voornamelijk komt omdat jij de Bijbel vanuit een heel eenzijdige hoek hebt leren kennen. Ik maak natuurlijk wel heel wat aannames hier. Je weet toch.


When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 28-09-2011 14:43 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 28 september 2011 14:38 schreef Fusion het volgende:
Ik denk zomaar dat dat voornamelijk komt omdat jij de Bijbel vanuit een heel eenzijdige hoek hebt leren kennen. Ik maak natuurlijk wel heel wat aannames hier. Je weet toch.
Ja begrijp ik.
Ik heb de bijbel vanuit de 'strenge' hoek en vanuit de progressief christelijke hoek leren kennen. Bij beide gelovigen vond ik het vooral storend dat ze, als puntje bij paaltje kwam, voor een ander meenden te moeten beslissen hoe de wereld in elkaar zat.
Bij boeddhisten bijvoorbeeld ontdekte ik dat er ook nog een heel andere invalshoek is om met het 'goddelijke' om te gaan. Op een minder belerende manier vooral.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 28-09-2011 14:53 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 28 september 2011 14:43 schreef bastianus het volgende:
Bij boeddhisten bijvoorbeeld ontdekte ik dat er ook nog een heel andere invalshoek is om met het 'goddelijke' om te gaan. Op een minder belerende manier vooral.
Ik zie weinig goddelijks in het Buddhisme. Buddha spreekt volgens mij eigenlijk nooit over God, of laat staan iets goddelijks. Ik snap wel wat je bedoelt met je goddelijke (denk ik), maar het is wel erg gedepersonificeerd, en daar geloof ik dus niet in


When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 28-09-2011 15:24 by bastianus Profiel van bastianus



Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 28-09-2011 18:17 by SkinPeeleR Profiel van SkinPeeleRhttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

quote:
Op 28 september 2011 14:28 schreef Fusion het volgende:
Ik hoop dat je inziet dat je nu een beetje voor schut staat, zelfs bij de gemiddelde bezoeker van dit topic



Er zit geen ironie smiley op zware metalen.
Trouwens in discussie gaan met een grrrristen is zoiets als een mongool verbieden te kwijlen. Verloren tijd. Maar soms heb ik even zin om me te melden. Vandaar.


Een kleine snol zit zo vol.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen