IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : De menselijke uiterlijke diversiteit Volgende pagina
DimmuChild
Usericon van DimmuChild
Posted 18-09-2002 17:34 by DimmuChild Wijzig reactieProfiel van DimmuChildQuote dit bericht

Ik kom de laatste tijd veel mensen tegen die qua uiterlijk op andere personen lijken die ik ken. De gelijkenis is soms beangstigend. Hierdoor ben ik me het volgende gaan afvragen:

Er wonen ongelooflijk veel mensen op deze planeet, er hebben er al heel veel op rondgelopen en er zullen nog tallozen volgen. Geen mens is qua uiterlijk en in mindere mate qua karakter hetzelfde.

Zijn al die mensen voorzien van een uniek uiterlijk? Waren alle mensen (de evolutie even daargelaten) die in het verleden leefden ook allemaal verschillend in vergelijking onderling en met de huidige generaties, en zal dat zo blijven?
Of herhaalt Moeder Natuur zich en lopen hier meerdere identieke mensen rond, of mensen die precies het uiterlijke evenbeeld zijn van iemand die al -pakembeet- 400 jaar dood is?

Ik ben verre van exact ingesteld, dus ik weet weinig van de biowetenschappelijke wereld. Wellicht zijn er mensen op dit forum die een wetenschappelijke uitleg hebben. Kun je dit op een bepaalde manier berekenen, danwel voorspellen? Of blijft het gewoon een beetje in de ruimte gissen zoals ik nu doe? (In dat geval zal dit topic geen lang leven beschoren zijn )

Ik ben benieuwd naar jullie visies en theorieen.

[Dit bericht is gewijzigd door DimmuChild op 18-09-2002 17:42]


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 18-09-2002 17:40 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Hoe je eruit ziet wordt natuurlijk voor 100% bepaald door je genen (afgezien van haardracht, baard, piercings ed natuurlijk)

Aangezien de 'genenpool' zich steeds meer aan het vermengen is, denk ik dat mensen uiterlijk steeds meer op elkaar gaan lijken.. En dus ook dat het zeker niet onwaarschijnlijk is dat je lijkt op iemand die in het verleden geleefd heeft of nu leeft.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 18-09-2002 17:41 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

ja kom ook veelal "dezelfde" mensen tegen. echt vaag is dat. wat helemaal vaag is dat mensen met dezelfde naam ook vaak iets van elkaar weghebben.

die uiterlijke overeenkomsten komen misschien omdat bepaalde kenmerken meer opvallen?? en omdat er niet een oneidig aantal genen zijn?? (maybe)


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 18-09-2002 17:43 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

uhmz, gelijk niet, wel benaderd


Je moeder.


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 18-09-2002 17:43 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 18 september 2002 17:40 schreef Snaack het volgende:
Hoe je eruit ziet wordt natuurlijk voor 100% bepaald door je genen (afgezien van haardracht, baard, piercings ed natuurlijk)

Aangezien de 'genenpool' zich steeds meer aan het vermengen is, denk ik dat mensen uiterlijk steeds meer op elkaar gaan lijken.. En dus ook dat het zeker niet onwaarschijnlijk is dat je lijkt op iemand die in het verleden geleefd heeft of nu leeft.


Ik denk juist dat er niemand ooit op elkaar zal gaan lijken (op een-eiigetweelingen na dan), het genotype is al zo verschillend omdat er zoveel mogelijk heden zijn, en dan heb je ook nog steeds meer mogelijkheden met het fenotype naarmate de technologie zich verder ontwikkeld....50 jaar geleden waren dingen als: plastisch chirurgie, haarverf, piercings enz nog niet aan de orde...



winters rage
I am my own savior
Usericon van winters rage
Posted 18-09-2002 18:07 by winters rage Wijzig reactieProfiel van winters rageQuote dit bericht

ik krijg heel vaak mensen achter me aan die denken dat ik iemand anders ben, ik schijn als 2 druppels water op iemand anders hier in dordt te lijken... best wel vervelend soms


My madness, my sadness


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 18-09-2002 18:08 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Ik zie ook wel es mensen die erg op mij lijken, ik vind dat behoorlijk irritant. Op mijn werk sprak laatst iemand mij aan op de naam van een collega die enigszins op mij lijkt, toen ik mij omdraaide kwam diegene pas tot de conclusie dat ik het niet was

Benadering is mogelijk, maar exact hetzelfde qua uiterlijk èn innerlijk lijkt mij niet mogelijk. Dit ook omdat je omgeving invloed heeft op je gedrag en soms uiterlijk.


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


the wounded immortal
twi rocks
Usericon van the wounded immortal
Posted 18-09-2002 18:31 by the wounded immortal Wijzig reactieProfiel van the wounded immortalQuote dit berichthttp://www.chiromariakerke.be

Ik heb een sgehoord dat als je al de cromosononen mengt, dat er dan iets meer dan 5 miljard combinaties zijn. En we lopen hier met 6 miljard rond



General Skullfucker
Eerlijk delen
Usericon van General Skullfucker
Posted 18-09-2002 18:36 by General Skullfucker Wijzig reactieProfiel van General SkullfuckerQuote dit berichthttp://www.metalhints.nl

quote:
Op 18 september 2002 17:41 schreef ghoulliette het volgende:
ja kom ook veelal "dezelfde" mensen tegen. echt vaag is dat. wat helemaal vaag is dat mensen met dezelfde naam ook vaak iets van elkaar weghebben.

die uiterlijke overeenkomsten komen misschien omdat bepaalde kenmerken meer opvallen?? en omdat er niet een oneidig aantal genen zijn?? (maybe)


Dat met die naam daar zit wel wat in. Ik weet nog dat ik op de middelbare school met twee Peters in de klas zat. Bovendien kende ik nog een andere Peter uit een andere klas. Voor alledrie deze personen gold dat ze erg vervelend, agressief en irritant waren. Samen met een vriend van me hadden we de theorie opgesteld dat deze kenmerken dan ook verbonden waren aan personen die Peter genoemd werden.
We hebben een experiment uitgevoerd om deze theorie te toetsen. Wij zijn een hele schooldag (bij ieder vak)achter klasgenoot x gaan zitten en hebben hem de hele dag met "Peter" aangesproken. Wat bleek? Hij ging gedrag vertonen dat opvallend veel overeenkwam met het gedrag van de Peters. Verbazingwekkend niet waar?



the wounded immortal
twi rocks
Usericon van the wounded immortal
Posted 18-09-2002 18:52 by the wounded immortal Wijzig reactieProfiel van the wounded immortalQuote dit berichthttp://www.chiromariakerke.be

als ze mij een ganse dag een andere naam zouden geven, gelijk welke zou ik ook aggresief worden.



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 18-09-2002 19:30 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Hoeveel baseparen heeft het menselijk genoom? Doe vier tot de macht van dat getal (waarschijnlijk vier tot de macht vele, vele miljoenen/miljarden?) en je hebt het aantal mogelijke verschillende genetische combinaties, puur op basepaar-level gekeken dus (en niet naar grotere structuren).

Lijkt me dat dat getal meer is dan dat er OOIT mensen zullen zijn.

Ik kom ook wel eens mensen tegen die op elkaar lijken, maar dat ligt volgens mij eerder aan het feit dat je hersens trucjes met je uithalen; als de 'overlap' groot genoeg is, vind je al dat iemand op iemand anders lijkt.


Demogorgon
skåp
Usericon van Demogorgon
Posted 18-09-2002 19:31 by Demogorgon Wijzig reactieProfiel van DemogorgonQuote dit berichthttp://www.koelkast.net/

ik lijk op niemand


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 18-09-2002 19:33 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2002 19:31 schreef Demogorgon het volgende:
ik lijk op niemand
Dat zeggen ze allemaal .


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 18-09-2002 19:33 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2002 17:43 schreef Kramy het volgende:
Ik denk juist dat er niemand ooit op elkaar zal gaan lijken (op een-eiigetweelingen na dan), het genotype is al zo verschillend omdat er zoveel mogelijk heden zijn, en dan heb je ook nog steeds meer mogelijkheden met het fenotype naarmate de technologie zich verder ontwikkeld....50 jaar geleden waren dingen als: plastisch chirurgie, haarverf, piercings enz nog niet aan de orde...
klonen??


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 18-09-2002 19:35 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

hmm dit komt mij erg bekend voor, al 1jaar lang vragen mensen aan mij of ik in een of andere band speel. Als ik dan met neen de vraag beantwoord zeggen ze dat ik ontzettend veel op die persoon lijk..Jammer hoor. doe ik net zo mijn best om zo apart mogelijk te zijn


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Demogorgon
skåp
Usericon van Demogorgon
Posted 18-09-2002 19:36 by Demogorgon Wijzig reactieProfiel van DemogorgonQuote dit berichthttp://www.koelkast.net/

quote:
Op 18 september 2002 19:33 schreef Dwaallicht het volgende:
Dat zeggen ze allemaal .

nee het is echt heel stom maar ben nog nooit iemand tegen gekomen die echt op mij leek, zelf niet in mijn familie. ik weet niet of ik daar blij mee moet zijn of niet....


PsYcHo
Cowboy From Glasgow
Usericon van PsYcHo
Posted 18-09-2002 20:16 by PsYcHo Wijzig reactieProfiel van PsYcHoQuote dit berichthttp://www.myspace.com/foryoursins

ik heb bij ons (krimpen a/d ijssel) opgemerkt dat vooral veel christelijke mensen op elkaar lijken kan dat te maken hebben met incest?



Demogorgon
skåp
Usericon van Demogorgon
Posted 18-09-2002 20:17 by Demogorgon Wijzig reactieProfiel van DemogorgonQuote dit berichthttp://www.koelkast.net/

hmmm. ik denk het wel jah...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-09-2002 20:32 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2002 20:16 schreef PsYcHo het volgende:
ik heb bij ons (krimpen a/d ijssel) opgemerkt dat vooral veel christelijke mensen op elkaar lijken kan dat te maken hebben met incest?


ja, je moet al die orthodoxe joden in Antwerpen eesn zien. allemaal klonen.


Frietbal
Usericon van Frietbal
Posted 18-09-2002 20:55 by Frietbal Wijzig reactieProfiel van FrietbalQuote dit bericht

Er is maar 1 frietbal!
En dat ben ik!
Hieperdepiep


Sjmuup
Usericon van Sjmuup
Posted 19-09-2002 7:14 by Sjmuup Wijzig reactieProfiel van SjmuupQuote dit bericht

Bij mij op school loopt zo'n figuur rond die voor 80% op mij lijkt, hij heeft een net iets anders gezicht, en mijn mat is langer


Bwuhahaha


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 19-09-2002 10:24 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

in krimpen heb je ook van die families, allemaal hetzelfde hoofd echt ernstig....
(streng gereformeerde families...)

[Dit bericht is gewijzigd door FireFox op 19-09-2002 10:24]


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 19-09-2002 10:38 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 19 september 2002 10:24 schreef FireFox het volgende:
in krimpen heb je ook van die families, allemaal hetzelfde hoofd echt ernstig....
(streng gereformeerde families...)

ja stregng gelovigen lijken idd best veel op elkaar. je herkend zo'n gezicht meteen.


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 19-09-2002 14:58 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2002 17:40 schreef Snaack het volgende:
Hoe je eruit ziet wordt natuurlijk voor 100% bepaald door je genen (afgezien van haardracht, baard, piercings ed natuurlijk

Niet helemaal. Genotype en fenotype komen niet helemaal overheen, en dat gaat verder dan haardracht(sierraden reken ik niet tot fenotype). Bepaalde omstandigheden (fysische, fysieke, psychische) kunnen leiden tot een andere uiterlijke verschijningsvorm dan in de genen vastgelegd ligt.


Touché, pussycat!


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 19-09-2002 15:05 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Hehe, niemand lijkt 100% op een ander, dus wees niet bang; je bent uniek.

De enige persoon die erg veel op mij leek kwam ik op 13 jarige leeftijd op vakantie in Luxemburg tegen.



NecroDopey
Usericon van NecroDopey
Posted 20-09-2002 12:00 by NecroDopey Wijzig reactieProfiel van NecroDopeyQuote dit bericht

Volgens mij is uiterlijk (en stem misschien)het enige wat een persoon uniek maakt.

Iedere gedachtengang dat je hebt is wel eens door iemand anders gedacht, er is niets origineels meer dat je zou kunnen bedenken.
Iedere ervaring die je opdoet is al eerder door iemand anders opgedaan, al is het nog zo'n erge of bewonderingswaardige ervaring.
Gevoelens en emoties die je op een moment meemaakt, zijn ook al door miljoenen mensjes meegemaakt.
Een bepaald gedrag dat je jezelf hebt aangemeten is ook niet bepaald uniek te noemen..

Je bent slechts uniek omdat de volgorde waarin het gebeurt anders is, maar of dat een troost is...



The optimist proclaims that we live in the best of all worlds, and the pessimist fear this is true


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen