IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Racisme Vorige pagina | Volgende pagina
ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-01-2011 11:37 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 18 januari 2011 10:36 schreef Jolly Roger 666 het volgende:
Racisme is een vorm van bangheid en domheid. Heb er geen goed woord voor over.


Nouja het wordt wel veroorzaakt door een verdomd handig systeem om niet zo snel in de shit te komen. Bovendien houd dit de biodiversiteit in veel gevallen hoger.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 18-01-2011 11:43 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 9 januari 2010 11:17 schreef Marthe-de-Pee het volgende:
je hoeft je fiets niet op slot te zetten.


Dat doe ik ook bijna nooit, hier in de buurt hebben mensen hele schuren vol fietsen, dus als ik die van mij kwijt ben, haal ik zo een nieuwe op.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


rotor
Usericon van rotor
Posted 18-01-2011 11:45 by rotor Profiel van rotor

quote:
Op 18 januari 2011 10:36 schreef Jolly Roger 666 het volgende:
Racisme is een vorm van bangheid en domheid. Heb er geen goed woord voor over.

En bangheid dan? Heb je daar ook geen goed woord voor over?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-01-2011 11:47 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

En domheid is ook maar energie/resources besparing


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 18-01-2011 14:50 by De Ulk Profiel van De Ulk

quote:
Op 18 januari 2011 11:45 schreef rotor het volgende:
En bangheid dan? Heb je daar ook geen goed woord voor over?


Ik ben bang van niet.


Bareuh...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 18-01-2011 14:53 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 18 januari 2011 14:50 schreef De Ulk het volgende:
Ik ben bang van niet.
Ik wilde het niet posten wegens te flauw.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 18-01-2011 17:07 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos



signature


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 19-01-2011 8:34 by Jolly Roger 666 Profiel van Jolly Roger 666

quote:
Op 18 januari 2011 11:45 schreef rotor het volgende:
En bangheid dan? Heb je daar ook geen goed woord voor over?


Niets mis met banghd als het gegrond is. Handig bijvoorbeeld als je een impala bent en je komt een leeuw tegen of wanneer je door een donker steegje loopt en er staan wat twijfelachtige figuren. De bangheid waar ik het over heb, kids, issue voor het andere en het onbekende. 'ik lust dat niet want ik ken het niet' is een fraaie basis voor racistische, domme bangigheid.

Shalom!


Ja hoor...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 19-01-2011 10:22 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 19 januari 2011 8:34 schreef Jolly Roger 666 het volgende:
Niets mis met banghd als het gegrond is. Handig bijvoorbeeld als je een impala bent en je komt een leeuw tegen of wanneer je door een donker steegje loopt en er staan wat twijfelachtige figuren. De bangheid waar ik het over heb, kids, issue voor het andere en het onbekende. 'ik lust dat niet want ik ken het niet' is een fraaie basis voor racistische, domme bangigheid.

Shalom!
Heel verstandig, maar niet hoe iedereen werkt. En dat is niet voor niks.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 19-01-2011 15:08 by De Ulk Profiel van De Ulk

quote:
Op 19 januari 2011 8:34 schreef Jolly Roger 666 het volgende:
Niets mis met banghd als het gegrond is. Handig bijvoorbeeld als je een impala bent en je komt een leeuw tegen of wanneer je door een donker steegje loopt en er staan wat twijfelachtige figuren. De bangheid waar ik het over heb, kids, issue voor het andere en het onbekende. 'ik lust dat niet want ik ken het niet' is een fraaie basis voor racistische, domme bangigheid.

Shalom!



Ik was er al bang voor...


Bareuh...


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 08-02-2011 12:41 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos



dit is geen racisme toch? Dit is humor


signature


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 08-02-2011 12:56 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

In België wel ja.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 08-02-2011 12:57 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

oei, arm Nederland


signature


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 08-02-2011 13:07 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

Neuh..


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 17-02-2011 12:22 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

///


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 06-04-2011 12:48 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos




hihi

maar is dit ook racisme?



[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 06-04-2011 12:49]


signature


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-04-2011 20:25 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Chaos zaait haat
Rommelige omgeving zorgt voor meer discriminatie

Hoe komt het dat mensen in stereotypen denken? Wetenschappers uit Groningen en Tilburg hebben ontdekt dat een van de oorzaken wel eens wanorde kan zijn. Als de omgeving een rotzooi is, blijken mensen meer in stereotypen te denken.

Je loopt, tijdens de schoonmakersstaking vorig jaar door het Centraal Station van Utrecht. Een man komt naar je toe, en vraagt of je even wilt komen zitten om een vragenlijst in te vullen. Op een van de bankjes zit een donkere man. Hoe ver ga je van hem vandaan zitten?

Dit lijkt een nogal rare vraag. Waarom zou je over zoiets nadenken? Toch, zo blijkt nu uit een onderzoek, maken mensen onbewust een keuze. En wat blijkt? Tijdens de enorme rommel in Utrecht gingen mensen gemiddeld een stoel verder weg zitten dan toen de stationshal netjes was. Dit bleek onderdeel van iets algemeners te zijn: wanneer de omgeving wanordelijk is, zijn mensen meer geneigd tot het denken in stereotypen en tot discrimineren.

Het onderzoek, waarover deze week een artikel verschijnt in Science, werd uitgevoerd door twee onderzoekers uit Tilburg en Groningen. Naast de stoeltjestest op Utrecht Centraal lieten ze de deelnemers ook, aan de hand van een vragenlijst, bepaalde kenmerken aan bevolkingsgroepen (zoals moslims of homo's) toe te kennen. De meer stereotype kenmerken werden tijdens de rommel vaker toegekend.

Simpel wereldbeeld
'Als mensen geconfronteerd worden met wanorde, krijgen ze instinctief de behoefte om orde te scheppen. En als ze die niet uit hun omgeving kunnen halen, dan passen ze hun denkbeelden aan. Stereotypering zorgt voor een eenvoudiger, ordelijker wereldbeeld.' legt Siegwart Lindenberg, een van de twee onderzoekers, uit. Dat klinkt behoorlijk intuïtief, en het onderzoek bevestigt nu de intuïtie.

De twee onderzoekers, Lindenberg en Diederik Stapel, kwamen op het idee voor dit onderzoek door hun research-onderwerpen samen te voegen. Stapel deed onderzoek naar stereotypering: wanneer doen mensen het, waarom, en wat doet het met de "gestereotypiseerden"? Hierbij ontdekte hij dat stereotypen werden gevormd uit behoefte aan orde. Lindenberg deed onderzoek naar het effect van wanorde op crimineel en asociaal gedrag, waarbij bleek dat chaos leidde tot meer normoverschrijdend gedrag.

Slim zijn maakt niet uit
Ook bleek dat de gevoeligheid voor wanorde niets met intelligentie of opleidingniveau te maken heeft. 'We hebben in een heel nette wijk ongeveer hetzelfde experiment gedaan als in Utrecht, en daar zagen we precies hetzelfde effect: hoe minder schoon de straat, hoe meer discriminatie de ondervraagden (onbewust) lieten zien.' Volgens Lindenberg kan opleiding soms wel helpen om discriminatie te voorkomen: 'Bij complexe onderwerpen kun je dankzij opleiding orde scheppen in de chaos. Dan neemt je behoefte tot zwart-witdenken af. Maar fysieke chaos, dus rommel in je straat, of op het station, dat went nooit, hoe hoog je opleiding ook is.'

De theorie en het onderzoek van Stapel en Lindenberg geeft een makkelijke oplossing voor het probleem van discriminatie: de straten en wijken schoonmaken en opknappen. 'De kosten van het opruimen zijn uiteindelijk veel lager dan die van discriminatie. Mensen die gediscrimineerd worden verliezen hun zelfregulerend gedrag, waardoor ze niet meer in de maatschappij meekunnen.' En met een eenvoudige schoonmaakbeurt kan het zwart-witdenken dat tot discriminatie leidt tegengegaan worden. 'Als je niet overschakelt naar zwart-wit denken, discrimineer je minder; je kijkt dan automatisch naar de nuances van een bevolkingsgroep, of de individuele kwaliteiten van een persoon.'

Tijd dat Wilders eens een goedkope Irakese huishoudster krijgt dus?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 18-04-2011 20:29 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

goedkope Irakese = pleonasme


signature


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 10-06-2011 8:23 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Zo even een bizarre vergelijking gehoord. De menselijke genetische diversiteit is zo laag dat er meer variatie is in een kudde van 55 chimps dan in de gehele mensheid. Weinig ruimte voor rassen dus.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 20-06-2011 19:36 by Schaep Profiel van Schaep



Wel een harde baas.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 20-06-2011 19:40 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

Een youtube filmpje van bijna 6 minuten en dan alleen de omschrijving: "wel een harde baas", dat nodigt niet echt uit tot klikken Schaepmans.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 20-06-2011 19:51 by Schaep Profiel van Schaep

Dat is ook een hele onderneming, natuurlijk.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 20-06-2011 19:53 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

Precies.

Trouwens, nog gefeliciteerd met je verjaardag lekkere Arische krullenbol van me.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 20-06-2011 19:54 by Schaep Profiel van Schaep

Dankjewel man!

Geen negers op mijn feestje, om maar even on topic te blijven.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 20-06-2011 19:56 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

Ons weekendje Heimat is ook pigmentloos verlopen.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen