IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Ildjarn Vorige pagina | Volgende pagina
Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 30-09-2002 15:16 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

quote:
Op 30 september 2002 15:14 schreef attila_de_hun het volgende:
ik vind het nu zelfs beter als darkthrone, mayhem en burzum.
Hee!



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 30-09-2002 15:26 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

het is niet anders. en als zijn riffs daadwerkelijk zijn geïnspireerd door de natuur raad ik iedere band vanaf nu om in het bos of waar dan ook te gaan oefenen.


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 30-09-2002 15:32 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Hmm, ookal vind in Ildjarn steengoed... ik zou het niet tof vinden als alle bands zo zouden spelen.



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 30-09-2002 15:39 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 30 september 2002 15:32 schreef Vargen666 het volgende:
Hmm, ookal vind in Ildjarn steengoed... ik zou het niet tof vinden als alle bands zo zouden spelen.

tsja, het zou wel saai zijn en het is ook niet prettig als achter ieder eik een band staat te oefenen. dan kunne de eekhoorntjes niet meer slapen.


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 13-11-2002 21:43 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Buiten de voorgenoemde titels is er ook nog de zelfgetitelde cd "Ildjarn" uitgebracht op Ildjarn's eigen label.Verder is er nu een mini uitgegeven met 5 oude nummers getiteld "Son of the northstar" en de tot nu toe laatste release is een compilatie cd getiteld "'92-"95".


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Gangrad
MKP
Usericon van Gangrad
Posted 13-11-2002 22:00 by Gangrad Wijzig reactieProfiel van GangradQuote dit bericht


Er is nu overigens ook een dubbel 10" uit van Ildjarn, ik dacht van Forest Poetry, welke te bestellen is bij Northern Heritage!


Mai am un singur dor, În linistea serii sa ma lasati sa mor


Gangrad
MKP
Usericon van Gangrad
Posted 13-11-2002 22:02 by Gangrad Wijzig reactieProfiel van GangradQuote dit bericht

quote:
Op 19 september 2002 16:31 schreef Vargen666 het volgende:
Hehe, ik zoek ook nog een aantal platen van deze band en van Sort Vokter. Heb zelf alleen Forest Poetry. Maar die platen zijn vrij moelijk te verkrijgen lijkt het.


Sort Vokter - Folkloric Necro Metal is voor het enorme bedrag van 5 euro nog verkrijgbaar bij www.napalmrecords.com


Mai am un singur dor, În linistea serii sa ma lasati sa mor


Enigma
Usericon van Enigma
Posted 14-11-2002 15:57 by Enigma Wijzig reactieProfiel van EnigmaQuote dit bericht

quote:
Op 13 november 2002 22:02 schreef Gangrad het volgende:
Sort Vokter - Folkloric Necro Metal is voor het enorme bedrag van 5 euro nog verkrijgbaar bij www.napalmrecords.com


Ik kan het anders nergens vinden op de site


Inside-Lie
Jesus Christ - Lord Of Lies
Usericon van Inside-Lie
Posted 14-11-2002 17:44 by Inside-Lie Wijzig reactieProfiel van Inside-LieQuote dit berichthttp://www.inside-lie.tk

Ik heb 'Forest Poetry' en 'Det Frysende Nordikeit' ofzo

Ik heb het nog te weinig gehoord, maar het klinkt wel lekker primitief...


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 14-11-2002 18:21 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

De split mini-cd met Nidhogg is


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 14-11-2002 18:23 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

De split is heersch ja. M'n favoriet is 'Strength and Anger' though... en het Sort Vokter materiaal (maar dat is een bandprestatie, en Ildjarn is solo op wat screams van Ihsahn na geloof ik).


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 14-11-2002 18:31 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Ildjarn is ook een vervolg/project op/van Thou shalt suffer met Ildjarn en Ihsahn en nog enkele gasten.

Ik heb zelf nog het originele demoshirtje van Thou shalt suffer


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Gangrad
MKP
Usericon van Gangrad
Posted 15-11-2002 0:11 by Gangrad Wijzig reactieProfiel van GangradQuote dit bericht


Van Thou Shalt Suffer heb ik de cd "Into the woods of belial" laatst gehad, maar ik vond hem niks. Waarschijnlijk omdat ik een soort Emperor/Ildjarn combi verwachtte , het bleek death-metal


Mai am un singur dor, În linistea serii sa ma lasati sa mor


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 15-11-2002 18:17 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Dat klopt ja want toen Thou shalt suffer begon was er nauwelijks blackmetal(op Venom en co. na natuurlijk).En uit deze band zijn Ildjarn,Emperor en Zyklon-B ontstaan.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Inside-Lie
Jesus Christ - Lord Of Lies
Usericon van Inside-Lie
Posted 20-11-2002 21:06 by Inside-Lie Wijzig reactieProfiel van Inside-LieQuote dit berichthttp://www.inside-lie.tk

Waar komt deze beste man eigenlijk vandaan?


Inside-Lie
Jesus Christ - Lord Of Lies
Usericon van Inside-Lie
Posted 20-11-2002 21:20 by Inside-Lie Wijzig reactieProfiel van Inside-LieQuote dit berichthttp://www.inside-lie.tk

Hmmm... Eerst vond ik het nergens, maar na nog een poging... Vond ik het, dus laat maar


Inside-Lie
Jesus Christ - Lord Of Lies
Usericon van Inside-Lie
Posted 16-03-2003 15:01 by Inside-Lie Wijzig reactieProfiel van Inside-LieQuote dit berichthttp://www.inside-lie.tk

Iemand een aanrader voor deze band, ik vond Forest Poetry en Det Frysende Nordariket (ofzo) maar bagger...

Het schijnt dat ik verkeerd werk gehoord heb, want ik heb pas het één en ander gedownload (volgens mij die split 7" met Nordhogg) die klonk wel aardig.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 16-03-2003 15:03 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Svarte hjerter!


Gangrad
MKP
Usericon van Gangrad
Posted 16-03-2003 15:22 by Gangrad Wijzig reactieProfiel van GangradQuote dit bericht

Ik heb nu Ildjarn - Hardangervidda besteld!!


Mai am un singur dor, În linistea serii sa ma lasati sa mor


Inside-Lie
Jesus Christ - Lord Of Lies
Usericon van Inside-Lie
Posted 16-03-2003 15:36 by Inside-Lie Wijzig reactieProfiel van Inside-LieQuote dit berichthttp://www.inside-lie.tk

En hoe is die 'Landscapes' ??


Ebullition
Usericon van Ebullition
Posted 16-03-2003 20:03 by Ebullition Wijzig reactieProfiel van EbullitionQuote dit berichthttp://www.metalprovider.com/ved_buens_ende

Landscapes:
Landscapes is een ambient album, net als alle andere Ildjarn releases alleen heeft hij er dit keer voor gekozen om het op een wat traditionelere manier aan te pakken; met een synthesizer. Landscapes is eigenlijk een grote keyboard improvisatie en is mijn inziens erg interesant. Het album was bedoeld als "natuur wordt muziek" maar dat is niet zo geweldig gelukt als op de Hardangervidda releases. Ik meen mij te herinneren dat Landscapes binnen 48 uur voledig was opgenomen. De 2CD release schijnt een limitatie te hebben van 250 exemplaren.

De 3x 10" Vinyl versie van Landscapes die nog niet zo heel erg lang geleden is uitgebracht heeft 10 minuten aan bonus material, wat dus niet op de CDs is terug te vinden. Deze vinyl versie is gelimiteerd tot 200 exemplaren.

Hardangervidda:
Dit album is geworden zoals Ildjarn Landscapes bedoelde, een muziekale weergave van de natuur. Ookal staat het nergens expliciet vermeld de Hardangervidda releases zijn tot stand gekomen na een samenwerking tussen Ildjarn & Nidhogg, zoals ze in het verleden ook wel gedaan hebben op de Norse 7" ep, de Svartfråd en in zekere zin als Sort Vokter's Folkloric Necro Metal (samen met de 2 andere leden, Tvigygre & Heiinghund).
Voor de duidelijkheid, er is dus nooit een split uitgebracht tussen Ildjarn en Nidhogg, het is altijd een samenwerking geweest.
Een groot deel van de muziek die terug te vinden is op de Hardangervidda CDs was geschreven en opgenomen in 1997 maar het heeft tot eind 2002 geduurd voordat het af gemaakt was & gereleased werdt.

Voor de mensen die bekend zijn met Hardangervidda Part2 & met het album "Second Ring of Power" van de Finse Unholy (de Doom Metal Goden): Is het jullie (ook) opgevallen dat nummer 3 op de mcd Highlands Part 1 EXACT het zelfde is als de zanglijn(en) van Unholy's "Never Ending day"?

Deze omschrijvingen zijn niet bedoeld als recencie maar om een klein beetje een indruk te geven.

Ik heb geen zin om hem speciaal voor de nederlandse taal puristen te vertalen, dus maar in het engels, zoals ik hem geschreven had.

For anyone who cares:
This is what could be considered the complete Ildjarn discography; it features all releases by the hands of Ildjarn (Vidar Vaaer), it's been written in chronological order of the releases:

Thou Shalt Suffer -1991- 4 Track Demo / Reheasel [Rehearsel Tape]
Thou Shalt Suffer -1991- Into The Woods Of Belial [Demo]
Ildjarn -1992- Seven harmonies of Unknown Truths [Demo] *
Ildjarn -1993- Ildjarn [Demo]
Ildjarn-Nidhogg -1993- Norse [7" EP] ltd. 500
Ildjarn -1994- Minnesjoerd [Demo]
Ildjarn -2001- Son of the Northstar [MCD] **
Ildjarn -1995- Det Frysende Nordariket [CD] ltd. 1000****
Ildjarn -1995- Ildjarn [CD] ltd. 750
Ildjarn-Nidhogg -1996- Svartfråd [MCD]
Ildjarn -1996- Forest Poetry [CD]
Sort Vokter -199?- Unreleased Demo [Tape] ***
Sort Vokter -1996- Folkloric Necro Metal [CD]
Ildjarn -1996- Landscapes [2CD] ltd. 250 (?)
Ildjarn -1996- Strength and Anger [CD]
Ildjarn -2001- Son of the Northstar [MCD] **
Ildjarn-Nidhogg -2002- Hardanger Vidda [CD]
Ildjarn-Nidhogg -2002- Hardanger Vidda pt. 2 [MCD]
Ildjarn -2002- 1992-1995 [CD] Ltd. 2000
Ildjarn -2002- Forest Poetry [2x 10" vinyl] ltd. 500
Ildjarn -2003- Ildjarn [2x 10" vinyl] ltd. 500
Ildjarn -2003- Landscapes [3x 10" vinyl] ltd. 200

* This demo has not been re-released on any other Ildjarn album. If anyone has this (complete) demo, please contact me for I am need of it. (atleast) the title track has been released on various Burzum bootlegs and has been mislabeled as a Burzum track. This demo might appear as bonus material on a future Ildjarn (re-)release.

** Son of the Northstar should have been released on 7" vinyl back in 1995 on Full Moon Productions' sublabel Freezing Records, but for some reason that did not happen. It was released in late 2001 through FMP as a MCD, but by then it had become a pointless release.

*** Apparently, the 4 indiviudals of Sort Vokter recorded but never released a demo before they recorded (& released) their one and only album "Folkloric Necro Metal", in 1996. The recording year of the demo is unconfirmed and varies between 1994 & 1996, while the latter seems the most plausible. If anyone has this demo, please contact me.

**** Det Frysende Nordariket was re-released by Norse League Productions / Napalm Records in a "unlimited edition" digi-pack.


^*^
Your more than average Ildjarn Freak!



~ We are a virus with shoes


Inside-Lie
Jesus Christ - Lord Of Lies
Usericon van Inside-Lie
Posted 16-03-2003 20:11 by Inside-Lie Wijzig reactieProfiel van Inside-LieQuote dit berichthttp://www.inside-lie.tk

Hoe ziet de CD versie van Forest Poetry eruit?


Ebullition
Usericon van Ebullition
Posted 16-03-2003 20:21 by Ebullition Wijzig reactieProfiel van EbullitionQuote dit berichthttp://www.metalprovider.com/ved_buens_ende

quote:
Op 16 maart 2003 20:11 schreef Inside-Lie het volgende:
Hoe ziet de CD versie van Forest Poetry eruit?


Min of meer het zelfde als de vinyl versie. Het artwork is getekent, -grijzig van kleur-, en het plaatje op de voorkant heeft een beetje de verkeerde verhoudingen. De CD zelf is een wazig, ingezoomed plaatje van een paar boomtakken, donker grijs van kleur met daar op "CD kwaliteits label", catalogus nummer (npr nlp 004) en "all rights reserved" & "made in austia".

Zie bijvoorbeeld:
http://www.anus.com/metal/images/ildjarn2.jpg

voor een plaatje van de frontcover. Daar had je ook zelf achterkunnen komen door een simpele websearch te doen door bijvoorbeeld naar www.google.com te gaan en daar "Ildjarn" in te vullen, dan was je vast ook wel een plaatje van "forest poetry" en van de andere albums tegen gekomen.


~ We are a virus with shoes


Inside-Lie
Jesus Christ - Lord Of Lies
Usericon van Inside-Lie
Posted 16-03-2003 20:25 by Inside-Lie Wijzig reactieProfiel van Inside-LieQuote dit berichthttp://www.inside-lie.tk

Waar ik eigenlijk op doelde is: de mijne heeft geen inlay (dus geen achterkant). Hoort dat zo, of heb ik een soort promo?


Ebullition
Usericon van Ebullition
Posted 16-03-2003 20:31 by Ebullition Wijzig reactieProfiel van EbullitionQuote dit berichthttp://www.metalprovider.com/ved_buens_ende

quote:
Op 16 maart 2003 20:25 schreef Inside-Lie het volgende:
Waar ik eigenlijk op doelde is: de mijne heeft geen inlay (dus geen achterkant). Hoort dat zo, of heb ik een soort promo?


De cd behoort een achterkant te hebben, en dus ook een inlay maar zo ver ik weet zijn er geen promo versies van uitgegeven dus ik denk dat je gewoon een exemplaar in je bezit hebt wat zijn achterkant mist.

Je mist wel de tracklisting en die luidt als volgt:

Ildjarn - Forest Poetry (1996)
NPR NLP 004 / Norse 004
[Disc 1/1] [Time: 52:04]:
01. Whispering Breeze
02. Blackened Might
03. Clashing of Swords
04. No Gleaming Light
05. Blazing Eye
06. Sinking Deep
07. Chill of the Night (Returning)
08. The Blade Flares in Red Light
09. Deeping in Grey
10. Midnight Interval
11. Descending
12. Away with the Dawn
13. Before my Eyes Forever
14. Reflecting Mountains
15. Brother of the Forest
16. Dead Years
17. Dark December
18. Cold and Waste
19. Visions of the Earth (2nd Returning)
20. Risen Seeds of Time
21. Winter Embrace
22. No Place Nowhere


~ We are a virus with shoes


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen