IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Ildjarn Vorige pagina | Volgende pagina
Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 06-08-2003 13:46 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 6 augustus 2003 13:44 schreef natassja het volgende:
niet alle cd knurft, maar jij zal het wel beter weten

Dat klopt .

Ildjarn is regelrecht op de Noorse natuur geïnspireerd, en opgenomen in z'n blokhut. Ik heb hier 'Det Frysende Nordariket' liggen, en 'Forest Poetry', en 'Strength and Anger', EN de split met Nidhogg (met boslandschap op de hoes), verder zat heerschap Ildjarn ook in Sort Vokter, ook met een bos op de voorkant, ook heeft-ie een ambient CD genaamd 'Landscapes' uitgebracht dus we kunnen denk ik wel stellen dat het hier om een natuurfreak gaat.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 06-08-2003 13:46 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Ik heb een CD-r met Sort Vokter, daar staan een paar steen-goede nummers op. Die zit altijd in mijn stereo op mijn slaapkamer, die zet ik dan op de timer en dan heb ik Sort Wekkor. Ildjarn luister ik niet echt veel, het is me iets te primitief, er zijn wat goede nummers, maar het doet me toch een beetje aan een slechte punk-band denken.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


natassja
Usericon van natassja
Posted 06-08-2003 13:47 by natassja Profiel van natassjaQuote dit bericht

[geen geflame] dank je

[Dit bericht is gemodereerd door Elfensteen op 06-08-2003 13:49]


natassja
Usericon van natassja
Posted 06-08-2003 13:49 by natassja Wijzig reactieProfiel van natassjaQuote dit bericht

en natuur betekend ook nog steeds niet, niet agressief


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 06-08-2003 13:50 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 6 augustus 2003 13:49 schreef natassja het volgende:
en natuur betekend ook nog steeds niet, niet agressief

klopt, er zijn geloof ik nog een aantal andere bands met zulke gedachtes *zoekt* terwijl de muziek zeer agressief is (kijk maar naar al het natuurgeweld)


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 06-08-2003 13:51 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 6 augustus 2003 13:49 schreef natassja het volgende:
en natuur betekend ook nog steeds niet, niet agressief


Dat zegt toch niemand? Ik had het zelfs over 'dierlijk'.

Welke platen van Ildjarn heb je?


natassja
Usericon van natassja
Posted 06-08-2003 13:53 by natassja Wijzig reactieProfiel van natassjaQuote dit bericht

Det Frisende Nordariket
son of the northstar (norway - 2002)
Ildjarn
forest poetry


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 06-08-2003 13:55 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Nou, kijk eens aan. Bossen, fjorden zo ver het oog reikt.

Heb je het interview met hem gelezen op anus.com? Is een merkwaardig gesprek, maar het is wel interessant om eens te bekijken.


natassja
Usericon van natassja
Posted 06-08-2003 13:58 by natassja Wijzig reactieProfiel van natassjaQuote dit bericht

ik zeg niet dat hij niet van de natuur houd maar daarom is het geen treehug hippie


JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 06-08-2003 13:58 by JFrost Wijzig reactieProfiel van JFrostQuote dit bericht

Ik snap trouwens niet hoe een en dezelfde gast zoiets simpels en rauws kan maken als de cd Ildjarn en ook zoiest schoons als "Hardangervidda".

Bij die laatste kan ik wel een traantje wegpinken.


this user is dead


JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 06-08-2003 13:59 by JFrost Wijzig reactieProfiel van JFrostQuote dit bericht

quote:
Op 6 augustus 2003 13:58 schreef natassja het volgende:
ik zeg niet dat hij niet van de natuur houd maar daarom is het geen treehug hippie


Pfff, zie mijn sarcasme in aub. Er is niks mis met van de natuur houden. Ik hou ook van de natuur, prachtig.


this user is dead


natassja
Usericon van natassja
Posted 06-08-2003 14:03 by natassja Wijzig reactieProfiel van natassjaQuote dit bericht

sorry was beetje snel aangebrand , maar er zitten mierenneukers hier


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 07-08-2003 14:14 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

De nieuwe Ildjarn-Nidhogg split cd knalt echt het zweet uit mijn bilnaad

Ook nog enkele oudere nummers te vinden op deze cd


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 07-08-2003 14:17 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

quote:
Op 6 augustus 2003 13:46 schreef Heiden het volgende:
Ik heb een CD-r met Sort Vokter, daar staan een paar steen-goede nummers op. Die zit altijd in mijn stereo op mijn slaapkamer, die zet ik dan op de timer en dan heb ik Sort Wekkor....

ROFL!!!


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 07-08-2003 14:18 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

In Soluzen nummer 3 (undergroundmetal tijdschrift,ver voor het commerciele Ablaze) staat ook een heel uitgebreid en interessant interview met Ildjarn.Zeker de moeite waard om eens op te zoeken voor de echte fans

[Dit bericht is gewijzigd door Hub de Gallier op 07-08-2003 14:19]


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 07-08-2003 15:30 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Ik heb alleen de cd "1992-1995".
Is deze representatief voor al hun werk, want hier vind ik dus geen zak aan.
Net of het opgenomen is met een tape-recordertje ofzo.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 07-08-2003 15:33 by JFrost Wijzig reactieProfiel van JFrostQuote dit bericht

quote:
Op 7 augustus 2003 15:30 schreef NecRobert het volgende:
Ik heb alleen de cd "1992-1995".
Is deze representatief voor al hun werk, want hier vind ik dus geen zak aan.
Net of het opgenomen is met een tape-recordertje ofzo.


Al hun Black Metal albums klinkt zo ja. Maar probeer de split met Nidhogg - Hardangervidda (2002) dat is allemaal prachtige darkwave.


this user is dead


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 07-08-2003 15:34 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 7 augustus 2003 15:30 schreef NecRobert het volgende:
Ik heb alleen de cd "1992-1995".
Is deze representatief voor al hun werk, want hier vind ik dus geen zak aan.
Net of het opgenomen is met een tape-recordertje ofzo.


Da's Ildjarn.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


bonobo
drs.
Usericon van bonobo
Posted 07-08-2003 15:46 by bonobo Wijzig reactieProfiel van bonoboQuote dit berichthttp://www.moslimswiththeirlimbschoppedoff.gr/eatfun.htm

Ildjarn.. Nooit wat aan gevonden omdat ik het eigenlijk een slechte grap vind waar nog steeds mensen in trappen. Kijk, die knul gaat met een made-in-Taiwan tape-recordertje zitten in een made-by-unemployed-jerks blokhutje en heftig op zijn made-in-China instrumenten raggen. Perst vervolgens een aantal van die opnamen op een made-in-India tapes en CD-R's en zowaar, de halve black metalen underground is er van onder de indruk. Ik niet. Ik zou die oplichter bij een fysieke ontmoeting aan een boom vastnieten en een fucking rotschop geven tegen zijn linkerschedel zodat hij volgende keer alleen maar kermende geluiden als die van die gore down-syndroom-patienten kan produceren. Je zult verdomme zien dat het dan nog 'kvlt' wordt. 'wow, het lijkt wel op een mix van Botulistum en Absurd, kkkkvvltt man!'


Nog steeds een drummer + bassist gezocht voor een waardige death metal band met accipiter op gitaar. Stijl: uiterst duistere, technische death metal met invloeden van Morbid Angel, Winter, Excommunion en Candlemass; randstad e.o. - evil_bonobo@hotmail.com


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 07-08-2003 15:57 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 7 augustus 2003 15:46 schreef bonobo het volgende:
Ildjarn.. Nooit wat aan gevonden omdat ik het eigenlijk een slechte grap vind waar nog steeds mensen in trappen. Kijk, die knul gaat met een made-in-Taiwan tape-recordertje zitten in een made-by-unemployed-jerks blokhutje en heftig op zijn made-in-China instrumenten raggen. Perst vervolgens een aantal van die opnamen op een made-in-India tapes en CD-R's en zowaar, de halve black metalen underground is er van onder de indruk. Ik niet. Ik zou die oplichter bij een fysieke ontmoeting aan een boom vastnieten en een fucking rotschop geven tegen zijn linkerschedel zodat hij volgende keer alleen maar kermende geluiden als die van die gore down-syndroom-patienten kan produceren. Je zult verdomme zien dat het dan nog 'kvlt' wordt. 'wow, het lijkt wel op een mix van Botulistum en Absurd, kkkkvvltt man!'
Ben het wel gedeeltelijk met je eens.
Alleen dat vastnieten...dat kun je zo'n lieve jongen toch niet aandoen.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


natassja
Usericon van natassja
Posted 07-08-2003 17:54 by natassja Wijzig reactieProfiel van natassjaQuote dit bericht

zelf je muziek opnemen en ook nog laten klinken (zoals ildjarn) is toch het mooiste wat je kunt doen als blackmetalfan


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 07-08-2003 17:58 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Wat vind men hier van die demo van Haat, dat lijkt hier en daar ook erg op Ildjarn vind ik. Und von Nederlandsche bodem.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 07-08-2003 17:59 by JFrost Wijzig reactieProfiel van JFrostQuote dit bericht

Welke? Die "Promo" of "Recividium nogwattus" ?


this user is dead


ilyc
Usericon van ilyc
Posted 07-08-2003 18:00 by ilyc Wijzig reactieProfiel van ilycQuote dit bericht

Qua geluid lijkt het inderdaad bij tijd en wijle op Ildjarn, mijn ervaring met beiden is dat je je er wel even stevig doorheen moet bijten alvorens het te kunnen waarderen, maar dat hoeft niet erg te zijn.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 07-08-2003 18:03 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 7 augustus 2003 17:59 schreef JFrost het volgende:
Welke? Die "Promo" of "Recividium nogwattus" ?


Recidivum in Obscurum, je zegt het. Was even te lui om hem erbij te pakken om de titel te lezen.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen