IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Hexvessel (psychedelic folk met Kvohst) Volgende pagina
Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 24-01-2011 11:43 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Hexvessel is the work of Mathew Kvohst McNerney, as being 'a holy body or host carrier of spectres, magic spells and rituals'. The debut release, Dawnbearer, is a spiritual rite of passage through haunting, psychedelic folk music. For admirers of Changes, Woven Hand, Espers, Midlake & Comus. Released by the audio aficionados at Svart Records on CD & LP from the 5th of February 2011.

The following musicians collaborated/appear on Dawnbearer:

Mathew Kvohst McNerney - Voice & Guitars
Andrew Aort McIvor - Guitars
Daniel Quill - Violins
Jaime Gomez Arellano - Additional instrumentation
Marja Konttinen - additional voices


with

Andreas Voie Juliebø - Drums
Kjartan Magerøy Aarseth - Mandolin, Banjo
Fredrik W. Sørensen - Bandoneon
Rigmor Hanken - Upright bass


and guest vocals by Carl-Michael Eide


http://www.myspace.com/hexvessel

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 27-02-2012 9:42]


Quis moderabat ipsos moderatores?


irritante klootzak
Usericon van irritante klootzak
Posted 24-01-2011 11:43 by irritante klootzak Wijzig reactieProfiel van irritante klootzakQuote dit bericht

te gekke shit ja, vorge week die lp in bestelling gedaan!


Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 24-01-2011 11:44 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Klinkt wel leuk op de MySpace Aardig gelaagd zweverig werk, en de vocalen van Kvohst lijken in deze rol ook goed overeind te blijven. Maar eens even zien of ik de complete release kan opsnorren voor een completer oordeel
quote:
Op 24 januari 2011 11:43 schreef irritante klootzak het volgende:
te gekke shit ja, vorge week die lp in bestelling gedaan!

Ah, dan ben ik wel benieuwd wat jouw oordeel over het hele werk (straks) is

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 24-01-2011 11:45]


Quis moderabat ipsos moderatores?


irritante klootzak
Usericon van irritante klootzak
Posted 24-01-2011 11:45 by irritante klootzak Wijzig reactieProfiel van irritante klootzakQuote dit bericht

je kan de cd /lp bestellen bij svart records


Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia.


irritante klootzak
Usericon van irritante klootzak
Posted 24-01-2011 11:46 by irritante klootzak Wijzig reactieProfiel van irritante klootzakQuote dit bericht



Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 24-01-2011 11:47 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 24 januari 2011 11:45 schreef irritante klootzak het volgende:
je kan de cd /lp bestellen bij svart records

Stimmt, alleen wilde ik even nog wat reviews afwachten of het even downloaden voor de zekerheid dat het geen overdreven hype is

Albumtrailer: http://vimeo.com/16611828


Quis moderabat ipsos moderatores?


irritante klootzak
Usericon van irritante klootzak
Posted 24-01-2011 11:47 by irritante klootzak Wijzig reactieProfiel van irritante klootzakQuote dit bericht

ik heb nu 4 nummers gehoord, die klonken prima!


Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 24-01-2011 11:50 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Nou, dan is er wel een redelijke kans dat ik hem aanschaf.

Je kunt de CD ook incl. shirt pre-orderen, niet zo duur: http://www.svartrecords.com/shoppe/product.php?id_product=268 LP ook trouwens.



Quis moderabat ipsos moderatores?


irritante klootzak
Usericon van irritante klootzak
Posted 24-01-2011 11:54 by irritante klootzak Wijzig reactieProfiel van irritante klootzakQuote dit bericht

yeps, daa rheb ik de lp met shirt vandaan... hopelijk snel hier


Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 24-01-2011 12:09 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Ja, ik dacht ik maak het even nog makkelijker, moet wel duidelijk worden dat ik een Kvohst-spambot ben


Quis moderabat ipsos moderatores?


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 17-03-2011 12:48 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Dit is echt wel de shit, jongens! Magistraal!


Quis moderabat ipsos moderatores?


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 17-03-2011 13:52 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Ik ga het checken


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 17-03-2011 13:59 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Is dit net zoiets als een sciencevessel?

/flauw


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 17-03-2011 14:02 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

Het is wel aardig.

Is de zanger er al weer uitgestapt?


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 17-03-2011 14:05 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 17 maart 2011 14:02 schreef bokaj het volgende:
Het is wel aardig.

Is de zanger er al weer uitgestapt?

hihi

Nee, dit is echt zijn project Het is ook meer Kvohst + anderen dan dat o.a. Kvohst eraan meedoet.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 18-04-2011 22:04 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Jongens! Luisteren! Vette shit!


Quis moderabat ipsos moderatores?


spectre
Usericon van spectre
Posted 19-04-2011 9:35 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

ok


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 19-04-2011 10:22 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht



Quis moderabat ipsos moderatores?


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 29-05-2011 20:34 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Best een aangenaam plaatje, maar allejezus wat is die cover van Paul Simon slecht!!!! Nummer valt ook enorm buiten de rest van de nummers.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 31-05-2011 11:58 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Is dit een beetje Silvester Anfang?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 31-05-2011 12:02 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Ik zou het niet weten, ken die band niet..


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 31-05-2011 12:04 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Funeral, acid/psych folk. Zit stiekem best wat Hawkwind in verwerkt.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 31-05-2011 12:05 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Klinkt oké, zo even torrentje zoeken..


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 04-06-2011 14:06 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ik hoor er best veel 16 Horsepower in


signature


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 05-06-2011 17:21 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht



Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 05-06-2011 17:27 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 31 mei 2011 11:58 schreef kwelgeest het volgende:
Is dit een beetje Silvester Anfang?

Nee.

quote:
Op 4 juni 2011 14:06 schreef Hypnos het volgende:
ik hoor er best veel 16 Horsepower in

Veel? Nee.
quote:
Op 5 juni 2011 17:21 schreef bokaj het volgende:
Voor die kvohst fanboy wil leuk: http://www.roadburn.com/2011/06/new-mixtape-by-kvohst-of-hexvessel-for-actual-pain/

Gezien er niets van Kvohst op staat denk ik dat het leuk is voor de mensen die geïnteresseerd zijn in oude psychedelica/occult/folk

Eens even checken


Quis moderabat ipsos moderatores?


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen