IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Joe Bonamassa
Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 24-01-2011 13:12 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Nog fans van deze "jonge" blues/rock gitarist?

Hij maakte als 12-jarige (!) al indruk als support voor Danny Gatton en heeft veel getourd met BB King. Inmiddels is Bonamassa een dertiger en heeft ie al achttal studioplaten gemaakt, een hadvol live-abums en een beresterke rockplaat met Glenn Hughes (Black Country Communion). Binnenkort komt zijn negende studioplaat uit en ook een tweede album van Black Country Communion.

Bonamassa solo:





Black Country Communion:



When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-01-2011 18:51 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Ik begrijp echt niet waarom iedereen helemaal wild van die vent is. Ik mis emotie in zijn spel, rauwheid in zijn stem, ik vind hem niet meer dan middelmatig. Hij heeft de blues gewoon niet en dat hoor je.

Daarnaast vind ik hem ook een onverdraagbaar arrogante uitstraling hebben, haha

Dan hoor ik in hetzelfde straatje veel liever Walter Trout, om maar "iemand" te noemen.



Joe is in metalbewoordingen gewoon een beetje een poser!


Lothar
- Der Meisterbär -
Usericon van Lothar
Posted 24-01-2011 23:55 by Lothar Wijzig reactieProfiel van LotharQuote dit bericht

Ik vind m wel ok, niet elk nummer, maar er zit veel leuks bij. Vooral the ballad of john henry vind ik een erg lekker nummer.


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 25-01-2011 0:17 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

Soms gaaf, soms te gelikt. Draai het héél af en toe wel eens


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


AARSVIJAND
Usericon van AARSVIJAND
Posted 25-01-2011 10:02 by AARSVIJAND Wijzig reactieProfiel van AARSVIJANDQuote dit berichthttp://www.scrotum.tk

Leipe shit , al mentioned iemand hierboven held Trout & da's ook zeker niet misselijk

[Dit bericht is gewijzigd door AARSVIJAND op 25-01-2011 10:02]


BIER,PILS,KOUWE KLETS,PROOST


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 25-01-2011 14:52 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 24 januari 2011 18:51 schreef Snaack het volgende:
Ik begrijp echt niet waarom iedereen helemaal wild van die vent is. Ik mis emotie in zijn spel, rauwheid in zijn stem, ik vind hem niet meer dan middelmatig. Hij heeft de blues gewoon niet en dat hoor je.

Daarnaast vind ik hem ook een onverdraagbaar arrogante uitstraling hebben, haha

Dan hoor ik in hetzelfde straatje veel liever Walter Trout, om maar "iemand" te noemen.



Joe is in metalbewoordingen gewoon een beetje een poser!


Waar jij dat arrogante haalt, is mij een raadsel. Hij is juist één van de meest zelfrelativerende gasten in het circuit.
Dat ie geen rauwe stem heeft OK. Hij speelt ook nauwelijks pure blues en ik hou verder wel van zijn stemgeluid. Kwestie van smaak, me dunkt. Maar gebrek aan emotie? Heb je wel 's een plaat van 'em afgeluisterd?

edit: Hoe kun je iemand die al van zijn twaalde als muzikant op tour is, een poser noemen. Ik denk niet dat BB King en Eric Clapton spontaan met een poser het podium zouden opstappen (wat ze wel al gedaan hebben).

[Dit bericht is gewijzigd door Count Usher op 25-01-2011 14:54]


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


AARSVIJAND
Usericon van AARSVIJAND
Posted 25-01-2011 15:02 by AARSVIJAND Wijzig reactieProfiel van AARSVIJANDQuote dit berichthttp://www.scrotum.tk

+1
Kent iemand toevallig ook the Mick Clarke band , ook behoorlijk in deze bluesrichting verpakt in een smeuig rockjasje??


BIER,PILS,KOUWE KLETS,PROOST


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 25-01-2011 15:10 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2011 15:02 schreef AARSVIJAND het volgende:
+1
Kent iemand toevallig ook the Mick Clarke band , ook behoorlijk in deze bluesrichting verpakt in een smeuig rockjasje??


Gave band! Wat klassieker van opzet, maar bijzonder smakelijk!

Nog een nieuwkomer in het genre: Olli Brown. Twintig jaar, twee platen uit en een absolute belofte voor de toekomst.



Maar goed, hij is jong en niet rauw. Snaack vindt 'em vast een poser.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 25-01-2011 15:13 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Overigens vind ik de voornaamste verdienst van Bonamassa dat hij - integenstelling tot veel genre-collega's - veel eigen werk schrijft. Een gemiddelde blues-plaat bestaat vaak uit 90% covers, terwijl Bonamassa toch steeds 3/4 eigen werk op een plaat heeft staan. Dat dan ook nog 's niet moet onderdoen voor de covers. Zeer uitzonderlijk vind ik dat.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 25-01-2011 16:37 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Ik mis blues deluxe, 1 van de weinige nummers die ik ECHT supergaaf vindt. Hele platen vielen me toch wat tegen.

Vooral deze versie:


[Dit bericht is gewijzigd door Dirge for november op 25-01-2011 16:38]



Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 25-01-2011 19:19 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2011 16:37 schreef Dirge for november het volgende:
Ik mis blues deluxe, 1 van de weinige nummers die ik ECHT supergaaf vindt. Hele platen vielen me toch wat tegen.

Vooral deze versie:



En laat dat nou net een cover van fokking Rod Steward zijn.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Eschaton
mental
Usericon van Eschaton
Posted 25-01-2011 20:21 by Eschaton Wijzig reactieProfiel van EschatonQuote dit bericht

Blanken die blues spelen..krijg daar altijd een raar gevoel bij, of het niet helemaal klopt. Zelfde heb ik met blanken die hip hop maken...


mental


Dick Wolkendeck
Bach, Bacher, Bachst
Usericon van Dick Wolkendeck
Posted 25-01-2011 21:36 by Dick Wolkendeck Wijzig reactieProfiel van Dick WolkendeckQuote dit berichthttp://www.seraphique.com

quote:
Op 25 januari 2011 20:21 schreef Eschaton het volgende:
Blanken die blues spelen..krijg daar altijd een raar gevoel bij, of het niet helemaal klopt. Zelfde heb ik met blanken die hip hop maken...


Misschien eens een keer met je oren luisteren ipv met je ogen?


Ik krijg ook altijd een raar gevoel van het spel van Stevie Ray Vaughan... iets van wow, opwinding, inspiratie... Dat hij wit is zal me toch aan mijn reet roesten.


Only sick music makes money today - Nietsche.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 26-01-2011 6:54 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Inderdaad. Eric Clapton, Jeff Beck,... goeie muziek, maar 't zijn geen negers hè.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 26-01-2011 11:18 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2011 19:19 schreef Count Usher het volgende:
En laat dat nou net een cover van fokking Rod Steward zijn.


Haha Jeff Beck Group met Rod Steward op vocals maar wel een heerlijk nummer! Toch heb ik dus bij zowel Bonamassa als SRV dat ik iets mis. En dat heeft wellicht weinig met huidskleur te maken, maar toch lijkt dat zo.

[Dit bericht is gewijzigd door Dirge for november op 26-01-2011 11:20]



Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 26-01-2011 11:36 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 26 januari 2011 11:18 schreef Dirge for november het volgende:
Haha Jeff Beck Group met Rod Steward op vocals


en (mede-)componist.

Anyhow, Gisteren nog 's Live at the Royal albert Hall opgezet. Bonamassa is toch een hele meneer hoor. Wat die op zo'n jonge leeftijd kan. Petje af.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Dick Wolkendeck
Bach, Bacher, Bachst
Usericon van Dick Wolkendeck
Posted 26-01-2011 20:46 by Dick Wolkendeck Wijzig reactieProfiel van Dick WolkendeckQuote dit berichthttp://www.seraphique.com

Mooi geluid heeft hij op Black Country Communion. Eigenlijk heel clean en warm.


Only sick music makes money today - Nietsche.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 27-01-2011 18:11 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2011 14:52 schreef Count Usher het volgende:
Waar jij dat arrogante haalt, is mij een raadsel. Hij is juist één van de meest zelfrelativerende gasten in het circuit.


Dat zal best. Ik heb wat DVD's van hem gezien en ik vind hem echt met zo'n blik op het podium staan van "kijk mij eens pwn3n!!" terwijl ik zijn spel middelmatig vind.

Maar misschien wordt die attitude ook juist wel veroorzaakt door het feit dat hij van kleins af aan zoveel veren in zijn reet heeft gekregen.

quote:

Dat ie geen rauwe stem heeft OK. Hij speelt ook nauwelijks pure blues en ik hou verder wel van zijn stemgeluid. Kwestie van smaak, me dunkt.


Mja, ok. Dan vind ik kennelijk rauwe blues leuk.

quote:
Maar gebrek aan emotie? Heb je wel 's een plaat van 'em afgeluisterd?


Jups. Van bijv SRV kan ik van 1 noot al kippenvel krijgen, zoveel emotie zit er zijn spel. Dat is nu juist wat ik 100% mis bij Bonamassa.

Hij speelt zijn partijen allemaal best netjes, maar het klinkt alsof hij het vanuit techniek speelt en niet vanuit zijn hart.

quote:

edit: Hoe kun je iemand die al van zijn twaalde als muzikant op tour is, een poser noemen. Ik denk niet dat BB King en Eric Clapton spontaan met een poser het podium zouden opstappen (wat ze wel al gedaan hebben).


Dat was een grapje, zoals een Manowar-fan een band die niet "true" is "posers" zou noemen


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 27-01-2011 20:05 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Smaak dus. Al vind ik stiekem dat je er niks van kent natuurlijk.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 27-01-2011 20:37 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Jups, smaak, en daar valt niet over te twisten (maar dat doen wij natuurlijk wel, en dat vinden we ook leuk hehehe )


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 28-01-2011 15:23 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Haha inderdaad, want ik vind emotie heel ver te zoeken bij SRV Die vent gaat altijd te lang door met zn gepiel. Blues gaat ook om de stiltes en de rusten op de juiste plaatsen.

Ik denk dat een probleem van veel witte blues (om het maar eens dom te categoriseren) is dat de gitaristen de blues willen combineren met virtuoos gitaarspel.. Blues heeft meer impact en emotie voor mij wanneer t simpel en doeltreffend is. Geshred hoort daar niet bij.

Neemt niet weg dat zowel Joe als SRV prima muziek maken hoor.



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 28-01-2011 16:37 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 28 januari 2011 15:23 schreef Dirge for november het volgende:
Haha inderdaad, want ik vind emotie heel ver te zoeken bij SRV Die vent gaat altijd te lang door met zn gepiel.




Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 28-01-2011 18:10 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Zoals je zelf al zei. Over smaak valt te twisten . Welk nummer heeft het meeste emotie? Ik heb zelf een LP van m, maar daar vind ik niet zoveel op terug.

Edit: dit bedoel ik overigens als oprechte interesse, want ondanks mijn verhaal hierboven waardeer ik zijn muziek prima!

[Dit bericht is gewijzigd door Dirge for november op 28-01-2011 18:34]



Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 18-03-2011 19:26 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Zo, die nieuwe heerscht weer!


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 12-04-2024 23:18 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Fijn concert in de Afas. Wel jammer dat je er voor naar die stinkstad moest.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen