IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Citotoets 2011 Vorige pagina | Volgende pagina
holysjit
Usericon van holysjit
Posted 01-02-2011 23:06 by holysjit Wijzig reactieProfiel van holysjitQuote dit berichthttp://www.ragherrie.com

Kinderen krijgen zelfs valtraining omdat ze teveel voor de computer of console hangen. Waar gaat het heen?


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 01-02-2011 23:37 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 1 februari 2011 22:45 schreef bastianus het volgende:
Ik ook hoor. Maar dat was toen ook de enige landelijke toets die we kregen. Tegenwoordig worden van kinderen op de speelzaal al scores bijgehouden, da's toch een beetje het andere uiterste.


't gaat ta furrrr


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Woutjinho
Usericon van Woutjinho
Posted 01-02-2011 23:41 by Woutjinho Wijzig reactieProfiel van WoutjinhoQuote dit berichthttp://https://rateyourmusic.com/~Woutjinho

Waar zijn de rapporten nog eigenlijk voor als de cito toets bepaalt waar je op de middelbare school terecht komt?

En inderdaad, iedereen die ergens slecht in is, heeft tegenwoordig een ziekte of aandoening. Vroeger krijg je nog in een half uur tijd een onvoldoende voor Frans of Duits, nou krijg je 2 uur de tijd om een voldoende te halen.


Atomization: Bandcamp - Spotify


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 01-02-2011 23:42 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Waarschijnlijk een erg domme (Belgen-)vraag, maar wat precies is een Citotoets? Een test in het laatste jaar van het lager onderwijs die bepaalt waar je heen moet in het middelbaar onderwijs?


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 01-02-2011 23:46 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 1 februari 2011 23:42 schreef BenKnuckles het volgende:
Waarschijnlijk een erg domme (Belgen-)vraag, maar wat precies is een Citotoets? Een test in het laatste jaar van het lager onderwijs die bepaalt waar je heen moet in het middelbaar onderwijs?


Zo zit het ongeveer in elkaar. Je maakt hem in de 8e en is een soort graadmeter van hoe je algemene ontwikkeling is (taal, wiskunde, beetje aardrijkskunde en aldiedingen). Wordt de laatste jaren enorm veel heisa over gemaakt en dat slaat nergens op. Het is niet allesbepalend voor welk niveau je op de middelbare school gaat doen, want de leraar(es) kan hier gewoon van afwijken en sommige scholen doen niet eens aan de cito-toets. Zoals ik eerder al zei is het een aardige graadmeter (wanneer je niet elke leerlingen overvloeit met spanning en stress om te presteren waardoor ze de toets alleen maar slechter maken waarschijnlijk).

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 01-02-2011 23:46]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 01-02-2011 23:50 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

De eerste gedachte die door mijn hoofd schiet: laat leerlingen dat gewoon zelf uitzoeken? Hier in België zie je genoeg kinderen die in ASO ("hoogste niveau") beginnen maar langzaam afzakken naar BSO (beroepsonderwijs).

Maar dat is jullie punt ook, denk ik


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 01-02-2011 23:53 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Dat gebeurt hier vaak genoeg, maar dat is meer door demotivatie, alcohol- en drugs- gebruik


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 01-02-2011 23:55 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Maakt weinig uit, met zo'n attitude geraak je er ook niet in het hoger onderwijs. Dan ga je maar beter een diploma halen waarmee je onmiddellijk aan het werk kunt.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


holysjit
Usericon van holysjit
Posted 01-02-2011 23:55 by holysjit Wijzig reactieProfiel van holysjitQuote dit berichthttp://www.ragherrie.com

Ach. Ze moeten die mensen die er zo'n ding van maken eens op hun muil slaan. Kinderen moeten in de modder spelen en vaders met een honkbalknuppel in hun ballen meppen. Zo hoort 't!


Woutjinho
Usericon van Woutjinho
Posted 01-02-2011 23:55 by Woutjinho Wijzig reactieProfiel van WoutjinhoQuote dit berichthttp://https://rateyourmusic.com/~Woutjinho

quote:
Op 1 februari 2011 23:50 schreef BenKnuckles het volgende:
De eerste gedachte die door mijn hoofd schiet: laat leerlingen dat gewoon zelf uitzoeken? Hier in België zie je genoeg kinderen die in ASO ("hoogste niveau") beginnen maar langzaam afzakken naar BSO (beroepsonderwijs).

Maar dat is jullie punt ook, denk ik


Hier in Nederland doen ASO's het laagste niveau.


Atomization: Bandcamp - Spotify


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 01-02-2011 23:57 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 1 februari 2011 23:41 schreef Woutjinho het volgende:
En inderdaad, iedereen die ergens slecht in is, heeft tegenwoordig een ziekte of aandoening.


Bron?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 01-02-2011 23:58 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Waarom?


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


holysjit
Usericon van holysjit
Posted 01-02-2011 23:59 by holysjit Wijzig reactieProfiel van holysjitQuote dit berichthttp://www.ragherrie.com

Klopt wel. Ik zag ooit iets op tv over Overdiagnosticering. Vroeger waren sommigen een 'moeilijke leerling' en nu heb je meteen adhd of add. Zo gaat dat tegenwoordig.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 02-02-2011 0:01 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Misschien ligt de overdiagnosering ook aan de (te) grote fixatie op ''wetenschap'' van de maatschappij. Alles wordt tegenwoordig aan zoveel mogelijk onderzoek onderworpen. Maar als een giffabriek in de fik staat is men dan weer te lui om duidelijk te zijn over eventuele gevaren. Maar dat terzijde...

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 02-02-2011 0:01]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 02-02-2011 0:02 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 1 februari 2011 23:59 schreef holysjit het volgende:
Ik zag ooit iets op tv


Oh! Het was op TV, nee dan is het wel waar ja.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 02-02-2011 0:02 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 2 februari 2011 0:02 schreef Onweerwolf het volgende:
Oh! Het was op TV, nee dan is het wel waar ja.


De blackmetal elitist moet weer eens alle kapitalistische uitvindingen verwerpen


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


holysjit
Usericon van holysjit
Posted 02-02-2011 0:03 by holysjit Wijzig reactieProfiel van holysjitQuote dit berichthttp://www.ragherrie.com

Tv is wel een bron? Samson en Gert bestaan toch ook echt?

[Dit bericht is gewijzigd door holysjit op 02-02-2011 0:05]


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 02-02-2011 0:03 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 2 februari 2011 0:02 schreef iPim het volgende:
De blackmetal elitist moet weer eens alle kapitalistische uitvindingen verwerpen


:')


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 02-02-2011 0:05 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 2 februari 2011 0:03 schreef holysjit het volgende:
Ik spreek uit ervaring. Meteen 30 psychologen erop zetten en aan de medicatie want je kan je soms niet concentreren. Oeeeeh. Je zou maar nét niet helemaal naar verwachting presteren.


Zo'n dingen zijn inderdaad jammerlijk. ADHD is een erg populair label geworden vandaag de dag.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


holysjit
Usericon van holysjit
Posted 02-02-2011 0:05 by holysjit Wijzig reactieProfiel van holysjitQuote dit berichthttp://www.ragherrie.com

quote:
Op 2 februari 2011 0:05 schreef BenKnuckles het volgende:
Zo'n dingen zijn inderdaad jammerlijk. ADHD is een erg populair label geworden vandaag de dag.


Ja man. Straks staat er gewoon een blik ADHD tussen de Redbull en de cola


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 02-02-2011 0:06 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

En dyslectie ook. Wij noemen overgediagnoseerde mensen bij ons op school gewoon GOMPEN.

Waarom? Omdat ze bij het maken van de toetsen op een verhoging zitten, op het GOMPENPODIUM.

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 02-02-2011 0:06]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 02-02-2011 0:06 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 2 februari 2011 0:05 schreef holysjit het volgende:
Ja man. Straks staat er gewoon een blik ADHD tussen de Redbull en de cola




I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


holysjit
Usericon van holysjit
Posted 02-02-2011 0:09 by holysjit Wijzig reactieProfiel van holysjitQuote dit berichthttp://www.ragherrie.com

Ik kan mij nog herinneren dat we proefwerken kregen waar bovenaan twee mogelijkheden stonden om aan te kruisen: dyslexie en dyscalculie. Een gast naast me kon dyscalculie nooit uitspreken dus kleurde ik altijd het hokje bij dyslexie in...

OT: Cito is zinloos. Ik had vmbo-advies en ging gewoon naar het havo, dusja. Niet te zwaar aan tillen aan die lettertjes op dat dode stukje boom.

[Dit bericht is gewijzigd door holysjit op 02-02-2011 0:11]


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 02-02-2011 0:11 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 2 februari 2011 0:06 schreef iPim het volgende:
En dyslectie ook. Wij noemen overgediagnoseerde mensen bij ons op school gewoon GOMPEN.

Waarom? Omdat ze bij het maken van de toetsen op een verhoging zitten, op het GOMPENPODIUM.


Wel knap van je dat jij persoonlijk kunt stellen of iemand wel of niet terecht is gediagnosticeerd.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 02-02-2011 0:12 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 2 februari 2011 0:09 schreef holysjit het volgende:
Ik kan mij nog herinneren dat we proefwerken kregen waar bovenaan twee mogelijkheden stonden om aan te kruisen: dyslexie en dyscalculie. Een gast naast me kon dyscalculie nooit uitspreken dus kleurde ik altijd het hokje bij dyslexie in...

OT: Cito is zinloos. Ik had vmbo-advies en ging gewoon naar het havo, dusja. Niet te zwaar aan tillen aan die lettertjes op dat dode stukje boom.


En verder, als je havo advies krijgt kom je gewoon in de brugklas in have/vwo terecht en kan je gewoon naar van vmbo naar gymnasium klimmen/dalen.

Mijn zus ging van vmbo t naar gymnasium en heeft glansrijk haar diploma behaald. Ze heeft daadwerkelijk dyscalculie en kan niet eens klokkijken xD.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen