IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Web 3.0? Volgende pagina
rotor
Usericon van rotor
Posted 10-02-2011 11:30 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

Wat is "the next big thing" van het internet?

Momenteel is alles sociaal en interactief maar ik krijg er langzamerhand schoon genoeg van en heb het idee dat het einde van deze hype nabij is. Jullie?

Speculeer maar raak en spuug gerust je gal over Facebook, Twitter en aanverwante "sociale" platforms.


White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 10-02-2011 11:40 by White Tree Wijzig reactieProfiel van White TreeQuote dit berichthttp://www.audiovisueelontwerp.nl

Je bedoelt: 'alles' is 'sociaal' en 'interactief'.
Er is nog genoeg op het web dat zo interactief is als een baksteen. En veel social media worden slechts gebruikt om te 'roepen'.

De volgende stap zou het 'non-text-web' zijn, waarbij de hoeveelheid tekst minder wordt en er meer gebruik wordt gemaakt van foto's en video om informatie over te brengen. (Maar of het ooit echt zo ver komt....?)

Verder vind ik het jammer dat interactieve video moeizaam van de grond komt. Dat komt oa door de opkomst van mobiel internet en het zgn. 'flash-probleem'. (Flash is nodig voor interactieve video.)
Op YouTube kan het wel, maar met beperkingen.



Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 10-02-2011 11:45 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

De meeste mensen met een profiel interesseren mij niet. Mensen van vroeger wil ik niet kennen anders ging ik er wel heen.

geen "ken jij mij nog bullshit" ga verder met leven.



IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 10-02-2011 11:54 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Ik zou het vooral fijn vinden als je niet voor het minste geringste weer het zoveelste account moet aanmaken.

Of voor de meest onmogelijke troep moet betalen.

En een verbod op pop-up klotezooi zou mooi zijn.

En een verbod op spam.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


rotor
Usericon van rotor
Posted 10-02-2011 12:48 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

quote:
Op 10 februari 2011 11:45 schreef Black Jew het volgende:
De meeste mensen met een profiel interesseren mij niet. Mensen van vroeger wil ik niet kennen anders ging ik er wel heen.

geen "ken jij mij nog bullshit" ga verder met leven.



Dat heb ik dus ook. Ik heb zelfs geen enkel online contact met echte vrienden, die bellen me maar als er wat is. Alleen met twee vrienden in het buitenland mail ik af-en-toe maar ook daar heb ik mee afgesproken niet meer te mailen als ik Skype aan de praat heb. In m'n mailbox zitten welgeteld 2 mailtjes.

Een vriendin van me (suf wijf, daar niet van) zat zelfs in de kroeg elke 5 minuten te Facebooken. WTF?! Op thuisfeestjes is dat ook zo irritant, als de TV niet aanstaat zit men wel op Youtube of Facebook.

ZM is gek genoeg het enige platform waar ik nog actief ben, maar hier ken ik niemand irl, dat vind ik toch ietsje minder storend. Hoewel...


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 10-02-2011 12:55 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Boeiend allemaal.

Persoonlijk vind ik fora met afstand het fijnste Internet concept. Of je nou een concentratie zoekt van mensen met kennis over een bepaald onderwerp of een groep die een gemeenschappelijk interesse deelt, of een combinatie natuurlijk, er is overal wel een forum voor. Erg handig en erg gezellig.

Sociale netwerken boeien me nauwelijks. Mensen die mij echt wat te vertellen hebben weten mij wel te bereiken via meer gangbare kanalen die ook nog eens theoretisch zonder houdbaarheidsdatum zijn, en vice versa natuurlijk.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 10-02-2011 12:58 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Hear hear.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 10-02-2011 12:59 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Die sociale netwerken vind ik persoonlijk dus weer erg handig om in contact te blijven met een hoop mensen zonder dat je iedereen eens in de zoveel tijd ellenlange lappen tekst zit te mailen. Vooral als het om vrienden/kennissen in het buitenland gaat.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 10-02-2011 12:59 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Verder hebben we met de vaste vriendengroep sinds precies één jaar nu een privé forum waarop we in eerste instantie afspraken maken over concerten, feestjes, etc. en daarnaast gezellig ouwehoeren net als op ZM. Een en ander ter vervanging van wekelijkse uitpuilende mailboxen. Werkt als een tiet!


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


rotor
Usericon van rotor
Posted 10-02-2011 13:06 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

quote:
Op 10 februari 2011 12:55 schreef Onweerwolf het volgende:
Persoonlijk vind ik fora met afstand het fijnste Internet concept. Of je nou een concentratie zoekt van mensen met kennis over een bepaald onderwerp of een groep die een gemeenschappelijk interesse deelt, of een combinatie natuurlijk, er is overal wel een forum voor. Erg handig en erg gezellig.

Daar ben ik het ook wel weer mee eens; ik heb stiekum erg veel geleerd op/van fora.

Verstrekte informatie wordt meestal direct in twijfel getrokken, dat komt de kwaliteit/objectiviteit/betrouwbaarheid vaak ten goede, hoewel je de informatie natuurlijk wel zelf moet filteren.

Wel denk ik dat het forum concept aan revisie toe is. Teveel nuttige informatie wordt bedolven onder bullshit.


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 10-02-2011 13:09 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

Dat van Onweerwolf is best een goed idee; gewoon met je makkers een forum, that's it. Mensen via mail uitnodigen, that's it. Geen getouwtrek met je gegevens door Facebook, Hyves of Myspace (of wat de fuk nog meer).

Ik heb SoMe-suicide gepleegd eind vorig jaar.Velen met mij, overigens, is echt een trend op het moment. En ik had alleen Myspace. Facebook was één dag en toen was ik het al zat. Hyves is voor kleine kinderen.




Wat ik nog het aller- allerergste vind is Twatter. Welke mongool heeft dat bedacht? Lekker onzin op het web spuien, denkende dat iemand ook maar een drol geeft om die shit...



Oh, wacht, ik heb wel LinkedIn, maar dat dient gewoon een doel.


Ja hoor...


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 10-02-2011 13:12 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 10 februari 2011 13:06 schreef rotor het volgende:
Daar ben ik het ook wel weer mee eens; ik heb stiekum erg veel geleerd op/van fora.


Echt wel! Vooral ook ter voorbereiding van aankopen bijvoorbeeld. Duur elektronisch apparaat? Je kijkt eerst op de website van de fabrikant voor de specs en vervolgens ga je fora afpluizen op zoek naar naar gebruikers ervaringen.

quote:
Verstrekte informatie wordt meestal direct in twijfel getrokken, dat komt de kwaliteit/objectiviteit/betrouwbaarheid vaak ten goede, hoewel je de informatie natuurlijk wel zelf moet filteren.


Yep, het is een kunst om te kunnen bepalen wat relevant is en wat niet. Maar daar word je wel handig in naarmate je meer ervaring krijgt.

quote:
Wel denk ik dat het forum concept aan revisie toe is. Teveel nuttige informatie wordt bedolven onder bullshit.


Ik denk dat een goede ordening van onderwerpen belangrijk is. Wat dat betreft lukt dat aardig goed op ZM als je kijkt naar de band topics, waar toch onze collectieve kennis ligt.

[Dit bericht is gewijzigd door Onweerwolf op 10-02-2011 13:14]


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


rotor
Usericon van rotor
Posted 10-02-2011 13:16 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

quote:
Op 10 februari 2011 12:59 schreef Ralph het volgende:
Die sociale netwerken vind ik persoonlijk dus weer erg handig om in contact te blijven met een hoop mensen zonder dat je iedereen eens in de zoveel tijd ellenlange lappen tekst zit te mailen. Vooral als het om vrienden/kennissen in het buitenland gaat.

"Beter een goede buur dan een verre vriend" is wat dat betreft echt mijn devies. Ik woon zelf in het buitenland en heb al m'n oude vrienden 100% afgezworen, behalve de vrienden die me regelmatig bezoeken en dat zijn er precies twee. Eén van de redenen dat ik, in tegenstelling tot bijna alle immigranten die ik ken, goed geïntegreerd ben, denk ik.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 10-02-2011 13:17 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 10 februari 2011 13:09 schreef Jolly Roger 666 het volgende:
Wat ik nog het aller- allerergste vind is Twatter. Welke mongool heeft dat bedacht? Lekker onzin op het web spuien, denkende dat iemand ook maar een drol geeft om die shit...


Dit is zo'n opmerking die ik nooit echt goed begrijp. Wat is het verschil tussen op Twitter laten weten dat je net lekker gegeten hebt, of dit op Facebook, Hyves, LinkedIn of via een forum te melden? Het blijft immers volstrekte non-informatie waar je niet op zit te wachten.

Ja, Twitter wordt voor dat soort onzin gebruikt, maar veel andere sociale media ook. Maar er is ook meer dan genoeg (voor veel mensen) wel nuttige informatie op te vinden. Ieder platform kan misbruikt worden in dat opzicht.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


spectre
Usericon van spectre
Posted 10-02-2011 13:23 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Ik denk dat er een revolutie komt op interactie gebied op devices met een groot aanraaksherm.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 10-02-2011 13:29 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Ik heb een hekel gekregen aan Facebook maar kwam er niet echt onder uit aangezien ik in de acht maanden in het buitenland mee wilde krijgen wat er aan het thuisfront speelde. Volgende week naar huis, dan kap ik er mee. Nog een weekje laten staan om contact info te delen en dan is het schluss.


You have time. You are doing fine.


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 10-02-2011 14:02 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

quote:
Op 10 februari 2011 13:17 schreef Ralph het volgende:
Dit is zo'n opmerking die ik nooit echt goed begrijp. Wat is het verschil tussen op Twitter laten weten dat je net lekker gegeten hebt, of dit op Facebook, Hyves, LinkedIn of via een forum te melden? Het blijft immers volstrekte non-informatie waar je niet op zit te wachten.

Ja, Twitter wordt voor dat soort onzin gebruikt, maar veel andere sociale media ook. Maar er is ook meer dan genoeg (voor veel mensen) wel nuttige informatie op te vinden. Ieder platform kan misbruikt worden in dat opzicht.



Klopt, maar het lijkt erop dat Twitter is ingericht op enkel dit soort berichten. Op HIVs en Facebook en Meinspaß kan je nog meer onzin kwijt, zoals foto's en agenda's waar ook niemand op zit te wachten.

De enigen die op dergelijke info zitten te wachten zijn adverteerder!

Wat dat betreft sluit ik me aan bij Rotor; beter een goede buur... Ik ken ook een heleboel mensen in het buitenland, maar als men echt met elkaar in contact wil blijven sturen ze vast wel een mailtje, wat?!


Ja hoor...


Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 10-02-2011 14:06 by Sonic Titan Wijzig reactieProfiel van Sonic TitanQuote dit berichthttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

quote:
Op 10 februari 2011 12:48 schreef rotor het volgende:

Een vriendin van me (suf wijf, daar niet van) zat zelfs in de kroeg elke 5 minuten te Facebooken. WTF?! Op thuisfeestjes is dat ook zo irritant, als de TV niet aanstaat zit men wel op Youtube of Facebook.


Hehe, dat is irritant, ja. Blackberrytje in de handen en statusupdatejes posten maar. "Ik ben nu hier met die en die, echt te gek hier!". Jaja, als het echt zo leuk was, zou jij bezig zijn met andere dingen, in plaats van constant quasi-verveeld je eenzijdige behoefte tot communicatie te ventileren door middel van je telefoon.

[Dit bericht is gewijzigd door Sonic Titan op 10-02-2011 14:08]


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 10-02-2011 14:08 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 10 februari 2011 14:06 schreef Sonic Titan het volgende:
Hehe, dat is irritant, ja. Blackberrytje in de handen en statusupdatejes posten maar. "Ik ben nu hier met die en die, echt te gek hier!". Jaja, als het echt zo leuk was, zou jij bezig zijn met andere dingen, in plaats van constant quasi-verveeld je eenzijdige behoefte tot communicatie ventileren door middel van je telefoon.


Dat doet mijn zwager ook constant, om uiteindelijk zelfs serieus voor te stellen dat we de WIFI maar eens moesten aanzetten omdat dat handiger was. Pleur op, je bent ergens op bezoek. En als je liever gaat zitten internetten blijf je maar mooi thuis.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 10-02-2011 14:09 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

quote:
Op 10 februari 2011 12:48 schreef rotor het volgende:
ZM is gek genoeg het enige platform waar ik nog actief ben, maar hier ken ik niemand irl, dat vind ik toch ietsje minder storend. Hoewel...


Ik krijg wel eens reacties van USERS op een concert ofzo met iets als in: laatst zei je dit en dat zus en zo, waarom doe je dat? of shit als "ik weet dit en dat over jou"

Ik reageer dan vaak lullig omdat die mensen niet durven te replyen.

Een ieder die zich aangesproken voelt raad ik aan vaker te f5-en.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 10-02-2011 14:14 by Sonic Titan Wijzig reactieProfiel van Sonic TitanQuote dit berichthttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

quote:
Op 10 februari 2011 14:08 schreef Ralph het volgende:
Dat doet mijn zwager ook constant, om uiteindelijk zelfs serieus voor te stellen dat we de WIFI maar eens moesten aanzetten omdat dat handiger was. Pleur op, je bent ergens op bezoek. En als je liever gaat zitten internetten blijf je maar mooi thuis.


Uhu, ik snap het. Kijk, een beetje internetten vind ik allemaal maar tot daar aan toe (daar maak ik mezelf overigens ook relatief vaak schuldig aan), maar dat is voor mij echt iets voor 'thuis', als ik alleen ben. Ik heb om die reden ook geen internet op mijn mobiel. Ik vind dat onnodig en zie het dwingende karakter wat uitgaat van 24/7 portable connectiviteit als een zwaard van Damocles boven me hangen.

Fuck, ik ben eigenlijk al moe van de onnodige informatie-overload als ik na een dag werken eens door de Facebook-statusupdatjes van die dag scroll, no way dat ik een apparaat hoef waarmee ik dat waarschijnlijk onverhoopt toch vaker bij ga houden dan strikt noodzakelijk, in een verloren kwartiertje ofzo. Ik ben er zelf ook niet zo actief mee bezig wat dat betreft, op Facebook plemp ik voornamelijk wat muziek, en zo nu en dan een vermakelijke anekdote, video of nieuwsbericht. Eigenlijk doe ik dat ook niet veel vaker dan 2-3 keer per week, anders vind ik het te vermoeiend worden.


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 10-02-2011 14:22 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

Sociaalnetwerksites zijn niets nieuws meer toch? Ik zat zelf meer te denken aan verdere ondersteuning voor aanraakgevoelige schermen, cloud computing, HTML 5...


rotor
Usericon van rotor
Posted 10-02-2011 14:36 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

quote:
Op 10 februari 2011 13:12 schreef Onweerwolf het volgende:
Ik denk dat een goede ordening van onderwerpen belangrijk is. Wat dat betreft lukt dat aardig goed op ZM als je kijkt naar de band topics, waar toch onze collectieve kennis ligt.

Ik vind het vervelend dat oude bullshit informatie niet in een prullenbak verdwijnt en dat nuttige informatie wordt bedolven onder geouwehoer.

Ik zou het bijv. een hele vooruitgang vinden als de lultopics na 30 dagen automatisch zouden worden gedelete. Online ruimte is "schaars" dus moet op den duur toch gedelete worden.

---
Ik denk trouwens dat waar "social" nu een buzzword is, dit over niet al te lange tijd "privacy" zal worden. Dus: Jezelf en je vriendenkring afschermen ipv klakkeloos alles met de wereld delen terwijl hier keihard van profiteren.

Ik denk dan ook dat "sociale media" de volgende zeepbel is die op ontploffen staat. Facebook & Co. gaan keihard onderuit.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 10-02-2011 14:44 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Tsja, je kunt nou eenmaal ontopic en offtopicness niet echt automatisch laten filteren. Gelukkig hebben we Greycloak.

Hoezo is online ruimte trouwens schaars?

[Dit bericht is gewijzigd door Onweerwolf op 10-02-2011 14:44]


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 10-02-2011 14:46 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

online ruimte is een linkse hobby!


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 10-02-2011 14:46 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Omdat alles schaars is!


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen