IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Kingston Wall (Fi psych rock; Floyd Zeppelin Hendrix)
rotor
Usericon van rotor
Posted 13-02-2011 15:26 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

In beschrijvingen van de band worden Pink Floyd, Led Zeppelin en Jimi Hendrix vaak genoemd dus dat doe ik ook maar even.

De band is kult, de gitarist legendarisch, de drummer ziekelijk goed, en de bassist speelde bas.

Kingston Wall is opgericht in '87 en heeft bestaan tot de zanger/gitarist in '94 het idee kreeg om van een toren in Helsinki te springen. Tijdens hun bestaan hebben ze 3 albums, genaamd I, II en III, uitgebracht op hun eigen labeltje en een handjevol optredens gespeeld, veelal in eigen woonplaats. Honderd punten dus.

Dit nummer komt van II, m.i. hun beste album.


Live nummertje:



iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 13-02-2011 15:30 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Moet nog steeds even checken


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 13-02-2011 15:36 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 13 februari 2011 15:26 schreef rotor het volgende:
en de bassist speelde bas.

:')
quote:
Live nummertje:



Erg vette riff zo rond het midden!

Beheurlijke depri vibe; dat had ik niet direct uit je beschrijving gehaald, behalve dat springen dan.


I wish I was a butterfly


rotor
Usericon van rotor
Posted 13-02-2011 17:10 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

Tja, depri... geworteld wortels in blues hè, zoals het hoort!



Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 13-02-2011 17:10 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Dat andere nummer had dat een stuk minder, overigens.


I wish I was a butterfly


rotor
Usericon van rotor
Posted 14-02-2011 9:55 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

Ja, ik weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven en vind dat ook niet echt nodig, luister en huiver!

Nog een live nummertje, het album (II) kunnen jullie zelf wel vinden. Een ballade dit keer, "Shine on me" en volgens de descriptie "with some kind of device where you blow in".



Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 14-02-2011 10:06 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 14 februari 2011 9:55 schreef rotor het volgende:
Ja, ik weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven en vind dat ook niet echt nodig, luister en huiver!

Het boeit ook niet echt, ik observeerde het slechts

Puike muziek, ik ga II (of I en III) wel eens even opzoeken.


I wish I was a butterfly


rotor
Usericon van rotor
Posted 12-04-2011 0:01 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

Afgelopen weekend zag ik puur toevallig een (pro) coverbandje waarin de bassist van Kingston Wall tegenwoordig speelt. Ik kan me zo gauw niet herinneren zó'n goeie bassist gezien te hebben!


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 12-04-2011 16:40 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

heb net ff wat geluisterd... ach klinkt wel aardig..


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 14-04-2011 1:15 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

zijn trouwens ook veel invloeden van Rush in te vinden. Op II zeker duidelijk Xanadu invloeden.

Klinkt op zich wel aardig


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen