IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Adolf Wilders, Geert Hitler [Post uitgebreid je mening over de PVV en GW-topic] Volgende pagina
Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 15-02-2011 12:03 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Zo, gaan we weer verder? Ik wacht tot de PVV het ban-verzoek heeft verstuurd.


'Elke hoofddoek doet pijn om te zien'
Uitgegeven: 13 februari 2011 13:44
Laatst gewijzigd: 13 februari 2011 15:46
HILVERSUM - PVV-lijsttrekker voor de Eerste Kamer Machiel de Graaf hoopt dat alle hoofddoekjes in Nederland verdwijnen. Het hoofddoekje is voor hem een islamitisch symbool van de onderdrukking van de vrouw, zei hij zondag in het NOS-Radio1-verkiezingsdebat.


''Laat je haren wapperen in de wind. Geef die vrouwen de kracht om tegen hun man op te staan'', zei De Graaf.

GroenLinksleider Jolande Sap stelde dat een verbod op hoofddoekjes ertoe zou leiden dat vrouwen helemaal niet meer buiten komen. ''Laat ze eerst werken, emanciperen en dan komt de rest vanzelf.''

Verbod

De PVV is voor een verbod op hoofddoekjes in provinciehuizen, maar wil nog niet aan een verbod op hoofddoekjes in het streekvervoer, zei De Graaf.

''Voor mij doet elk hoofddoekje pijn om te zien. Op een verbod is door Hero Brinkman gespeculeerd. Het zou in de toekomst misschien kunnen. We zullen zien hoe het loopt.''

Volgens De Graaf zou het ''fantastisch'' zijn ''als al die symbolen weg kunnen uit het straatbeeld''.

PvdA

PvdA-leider Job Cohen nam De Graaf tijdens het verkiezingsdebat op de korrel. Cohen verweet hem dat diens partij meerdere verkiezingsbeloftes heeft gebroken.

Zo noemde Cohen de privatisering van het openbaar vervoer in Den Haag. Haagse buschauffeurs waren woedend op de PVV toen die partij zijn verzet daartegen staakte.

''De buschauffeurs heeft u als een baksteen laten vallen’’, zei Cohen. De Graaf verdedigde zich door te zeggen dat je als jonge partij die politieke verantwoordelijkheid neemt, ook ''vuile handen’’ moet maken.

Woningmarkt

Cohen viel CDA-lijsttrekker Elco Brinkman en De Graaf aan op het punt van de woningmarkt. Cohen verweet het kabinet de villabelasting af te schaffen. Brinkman ontkende dat.

''Als we nu gaan morrelen aan de hypotheekrenteaftrek en de linkse partijen de macht geven, wat God verhoede, dan wordt straks vanzelf een rijtjeshuis met drie kamers een villa genoemd’’, zei De Graaf.

Samenwerking

De kersverse PVV-lijsttrekker beloofde dat de PVV onder zijn leiding in de Senaat een ''betrouwbare partner'' wil zijn.

''We willen de politieke samenwerking ook in de Eerste Kamer bestendigen. We zijn officieel niet gebonden aan het gedoogakkoord, maar we hebben wel de intentie om onze handtekening op een goede manier uit te voeren.'' Het gedoogakkoord is getekend door de Tweede Kamerfracties van VVD, CDA en PVV.

[Dit bericht is gewijzigd door Greycloak op 26-06-2011 14:10]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 15-02-2011 12:09 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Waarom Adolf Wilders? Ik dacht meer aan Che(z) Wilders


signature


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 15-02-2011 12:10 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Verwijzing naar wat muzikaal erfgoed .


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 15-02-2011 12:26 by bastianus Profiel van bastianus

Sap slaat de plank net zo hard mis, vind ik. Mijn oma draagt ook vaak een hoofddoekje als ze de deur uitgaat. En nogmaals, ik ken gehoofddoekte moslima's die niet onderdrukt worden, integendeel. Allemaal symboolpolitiek.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 15-02-2011 12:32 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Maar al die moslima's zijn zwakke willoze creaturen!


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 15-02-2011 12:40 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

ik ken ook geslagen vrouwen die het fijn vinden

wie heeft nou nood aan meldpunten familiaal geweld...


signature


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 15-02-2011 12:41 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

Ik vind dat Sap zeker een punt heeft als het gaat om emancipatie en werk. Heb eens wat gelezen over een verklaring waarom vrouwen in geloof ik Bangladesh er "moderner" bij liepen dan dezelfde groep die geimigreerd was naar Londen.
De verklaring was dat de vrouwen in Bangladesh gedwongen waren om in eigen onderhoud te voorzien dmv werk en daardoor zelfstandig werden. Tegenover Londen waar dit niet nodig was ivm sociaal vangnet en dat mannen alleen kostwinner konden zijn.

Komt uit dit boek:

http://www.amazon.com/Social-Theory-Basic-Tool-ebook/dp/B000QW7PKK



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 15-02-2011 12:42 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

sommige 12-jarigen vinden het ook gewoon lekker fijn als hun oom aan hun pietje zuigt... dat snorretje kriebelt wel wat en hun zaadjes blijven er wel in kleven, maar ach, het geeft net dat ietsje meer


signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 15-02-2011 12:47 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 15 februari 2011 12:26 schreef bastianus het volgende:
Sap slaat de plank net zo hard mis, vind ik. Mijn oma draagt ook vaak een hoofddoekje als ze de deur uitgaat. En nogmaals, ik ken gehoofddoekte moslima's die niet onderdrukt worden, integendeel. Allemaal symboolpolitiek.

Met je stokpaardje, zeikerd.


Quis moderabat ipsos moderatores?


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 15-02-2011 12:49 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 15 februari 2011 12:42 schreef Hypnos het volgende:
sommige 12-jarigen vinden het ook gewoon lekker fijn als hun oom aan hun pietje zuigt... dat snorretje kriebelt wel wat en hun zaadjes blijven er wel in kleven, maar ach, het geeft net dat ietsje meer
Mij ontgaat het verband met het dragen van een cultuurbepaald symbool hier enigzins, maar goed. Of probeer je hier te zeggen dat je diep in je hart nog steeds dat twaalfjarig jongetje bent?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 15-02-2011 12:51 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 15 februari 2011 12:47 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Met je stokpaardje, zeikerd.
Yep, en ik blijf het herhalen tot het tot die botte breinen hier doordringt.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 15-02-2011 12:53 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 15 februari 2011 12:42 schreef Hypnos het volgende:
sommige 12-jarigen vinden het ook gewoon lekker fijn als hun oom aan hun pietje zuigt... dat snorretje kriebelt wel wat en hun zaadjes blijven er wel in kleven, maar ach, het geeft net dat ietsje meer


Gast, echt..


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 15-02-2011 12:54 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 15 februari 2011 12:42 schreef Hypnos het volgende:
sommige 12-jarigen vinden het ook gewoon lekker fijn als hun oom aan hun pietje zuigt... dat snorretje kriebelt wel wat en hun zaadjes blijven er wel in kleven, maar ach, het geeft net dat ietsje meer
Het vooroordeel dat elke belg een pedofiel is is kennelijk toch ergens op gebaseerd zie ik ..


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 15-02-2011 12:55 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 15 februari 2011 12:51 schreef bastianus het volgende:
Yep, en ik blijf het herhalen tot het tot die botte breinen hier doordringt.

Ja, blablabla, dit werkt alleen averechts. Ik weet niet wie je ervan wil overtuigen, maar voor mij ben je op deze manier een totaal zinloze discussiepartner wat betreft dit onderwerp. Je hebt prima gelijk dat een hoofddoek an sich niets zegt, maar elke keer weer mekkeren dat het allemaal wel meevalt met die hoofddoekjes terwijl er ook daadwerkelijk problemen wat betreft de emancipatie en keuzevrijehid van die vrouwen zijn is gewoon stom.

http://www.nu.nl/algemeen/2447063/turkse-vrouwen-werken-minder-gezondheidsklachten.html --> toevallig vandaag, naast de belangrijkere factoren gezondheid en opleiding is de steun vanuit de sociale omgeving en de perceptie van kansen op de arbeidsmarkt. Ofwel, van huis uit is het dus ook weer niet zo makkelijk als jij ons wil doen geloven


Quis moderabat ipsos moderatores?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 15-02-2011 12:56 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 15 februari 2011 12:49 schreef bastianus het volgende:
Mij ontgaat het verband met het dragen van een cultuurbepaald symbool hier enigzins, maar goed. Of probeer je hier te zeggen dat je diep in je hart nog steeds dat twaalfjarig jongetje bent?


dat ook ja,

Nee, ik bedoel, ok, generaliseren slaat inderdaad soms nergens op (zoals zeggen dat iedere vrouw met een hoofddoek onderdrukt wordt), er zijn altijd uitzonderingen en zo. Maar sommige dingen passen niet in de maatschappelijke context die een grote groep mensen wil. Met herkenningspunten en een thuisgevoel.


Cultureel protectionisme, anti-islam, xenofobie, maakt niet uit. Mensen haten omdat ze iets anders lief hebben, ze willen een straatbeeld naar hun beeld. Ik hou best van hoofddoekjes, hell, ik zou ze missen! Wanneer ik op reis ben naar Turkije bijvoorbeeld. Maar hier? hell no. Waar begin je aan als je het normaal gaat vinden? Straks komen de raëlianen zich nog manifesteren met ufo's op hun kop achter het loket van de gemeente. Of zetten Jehova's Getuigen een wachttoren op hun voorhoofd terwijl ze van hun koffie slurpen in de bibliotheek.

Moet dat nu allemaal? ZIjn we niet gewoon mensen in essentie? Waarom zich dan op religieuze basis gaan afscheiden van elkaar door kledij? Het zijn toch geen Moslimnonnen of zo? Is dat hun beroep? Moslim zijn? Hebben ze geen andere identiteit dan, als Westers mens? Of hoeft het allemaal niet zo, dat Westers mens zijn?
Misschien is Westers ook gewoon beperkt in zijn openheid en vrijheid, is dat dan een misdaad?

nu, ik stel me enkel de vraag hoor, ik schik me wel naar de meerderheid, want ik ben "de Westerling" niet,
maar als je het aan mij vraagt, voor mij mogen die doekjes weg (net als enkele andere niet-Islamitische onderscheidingspreparaten en apparaten die godsdienst prioritair maken in het maatschappelijk functioneren)

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 15-02-2011 12:58]


signature


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 15-02-2011 12:57 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 15 februari 2011 12:54 schreef Jenje het volgende:
Het vooroordeel dat elke belg een pedofiel is is kennelijk toch ergens op gebaseerd zie ik ..


Dat zeg ik al jaren. Gebeuren wel érg veel van dat soort fratsen daar, en al heel lang. Maar er zijn ook goede, net als moslims, om het toch nog enigszins on topic te houden.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 15-02-2011 12:58 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 15 februari 2011 12:56 schreef Hypnos het volgende:
Nee, ik bedoel, ok, generaliseren slaat soms nergens op, er zijn altijd uitzonderingen en zo. Maar sommige dingen passen niet in de maatschappelijke context die een grote groep mensen wil. Met herkenningspunten en een thuisgevoel.

:')

Net of jij als persoon past in de maatschappelijke context die een grote groep mensen wil. Doe normaal, man.

Hoera voor diversiteit en keuzevrijeheid


Quis moderabat ipsos moderatores?


Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 15-02-2011 12:58 by Nyghtslave Profiel van Nyghtslave



Black seeds of bunny!


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 15-02-2011 13:02 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 15 februari 2011 12:58 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
:')

Net of jij als persoon past in de maatschappelijke context die een grote groep mensen wil. Doe normaal, man.

Hoera voor diversiteit en keuzevrijeheid



zeg ik ook, ik ben "de Westerling" niet, ik schik me wel,
maar als een grote groep mensen dat zo ziet, wat is het probleem dan?
So what als het fascistisch is, als de meerderheid binnen een democratie op een bepaald punt een fascistische mening heeft, dan is dat gewoon democratisch.
Het niet aanvaarden van het willen beperken van diversiteit op bepaalde punten, die door een grote van de maatschappij wordt verdedigd, is evenzeer fascisme.


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 15-02-2011 13:06 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 15 februari 2011 12:57 schreef Ralph het volgende:
Dat zeg ik al jaren. Gebeuren wel érg veel van dat soort fratsen daar, en al heel lang. Maar er zijn ook goede, net als moslims, om het toch nog enigszins on topic te houden.


dat bedoelde ik ... ongeveer



signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 15-02-2011 13:08 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 15 februari 2011 12:58 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
:')

Net of jij als persoon past in de maatschappelijke context die een grote groep mensen wil. Doe normaal, man.

Hoera voor diversiteit en keuzevrijeheid



uhu... moet je eens vertellen aan de fuck België-shirt dragers die administratief werden opgepakt in Gent omwille van hun shirtje


signature


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 15-02-2011 13:11 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 15 februari 2011 13:08 schreef Hypnos het volgende:
uhu... moet je eens vertellen aan de fuck België-shirt dragers die administratief werden opgepakt in Gent omwille van hun shirtje


Anders reageer je even twee keer op dezelfde post.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 15-02-2011 13:14 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 15 februari 2011 13:08 schreef Hypnos het volgende:
uhu... moet je eens vertellen aan de fuck België-shirt dragers die administratief werden opgepakt in Gent omwille van hun shirtje

Ja, dus? Wat wil je nou? Je schikken naar dit soort praktijken, het maar normaal gaan vinden? Of kom je op voor je eigen ideeën hierover? Het hoeft niet hoor, wat je doet, allemaal rare kanten op radicaliseren Of geloof je nou echt niet dat mensen individuen zijn en derhalve mogen kiezen wat voor shirtjes ze aan doen en maffe hoofddeksels ze dragen?

Dit ook; "ik schik me wel naar de meerderheid" --> wel het stomste wat een individu kan doen
quote:
Op 15 februari 2011 13:02 schreef Hypnos het volgende:
maar als een grote groep mensen dat zo ziet, wat is het probleem dan?

:') Dat een grote groep mensen het verkeerd kan hebben? Dat die grote groep mensen zeer arbitrair gekozen is? (Het is slechts de groep die binnen bepaalde landsgrenzen woont, lekker boeiend, kies de grenzen wat anders en je vindt een ander gelijk.)
quote:
So what als het fascistisch is, als de meerderheid binnen een democratie op een bepaald punt een fascistische mening heeft, dan is dat gewoon democratisch.

Dan heeft het volk ervoor gekozen dat het voortaan niet meer democratisch is. Fascisme is geen democratie, ook al wil iedereen het.

Democratie heeft bepaalde absolute waarden die verder gaan dan 'de keuze van het volk'.
quote:
Het niet aanvaarden van het willen beperken van diversiteit op bepaalde punten, die door een grote van de maatschappij wordt verdedigd, is evenzeer fascisme.

Rot op

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 15-02-2011 13:18]


Quis moderabat ipsos moderatores?


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 15-02-2011 13:17 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 15 februari 2011 12:58 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Hoera voor diversiteit en keuzevrijeheid


http://www.pnvd.nl/

Dit forum heeft overigens weer een paar grote stappen achteruit gezet. Hoezee!


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 15-02-2011 13:21 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 15 februari 2011 13:17 schreef kwelgeest het volgende:
http://www.pnvd.nl/

Dit forum heeft overigens weer een paar grote stappen achteruit gezet. Hoezee!


Laat me raden: je bent het niet met de topictitel eens?


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 15-02-2011 13:27 by G.I.R.L. Profiel van G.I.R.L.http://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

quote:
Op 15 februari 2011 13:21 schreef Ralph het volgende:
Laat me raden: je bent het niet met de topictitel eens?
*proest*


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen