IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Adolf Wilders, Geert Hitler [Post uitgebreid je mening over de PVV en GW-topic] Vorige pagina | Volgende pagina
Nebelwerfer
Usericon van Nebelwerfer
Posted 23-09-2011 18:00 by Nebelwerfer Profiel van Nebelwerfer

De PVV heeft dan ook fascistische trekjes.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 23-09-2011 18:01 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 23 september 2011 17:58 schreef Hypnos het volgende:
jaja, ik snor ze even op. Ik herinner me alleszins genoeg uitspraken over "fascistische trekjes" en dergelijke, daar is nooit geen ene "distanciëring" van geweest, door niemand. De grens is er niet opeens gelegd door de PVV om zo'n uitspraken te gaan doen

Ik ben benieuwd!

Om het echt goed te doen gaat het eigenlijk alleen om uitspraken in de Tweede Kamer, dat is immers waar 'men' nu over valt.
quote:
los van het feit of ik dat nu gepast of verstandig of onterecht vind al dan niet hé

Ahhh, maar als het terecht is zou je het toch sowieso mogen zeggen? Zou raar worden als je Hitler geen nazi meer mag noemen, bijvoorbeeld
quote:
Op 23 september 2011 17:59 schreef Hypnos het volgende:
ene Ruud Lubbers heeft toch gezegd dat je de PVV best mag vergelijken met fascisme?

En deed hij dat in de Tweede Kamer?

En wanneer heeft hij gezegd dat de PVV niks naars mag zeggen?

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 23-09-2011 18:02]


Quis moderabat ipsos moderatores?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-09-2011 18:02 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 23 september 2011 18:01 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ik ben benieuwd!

Om het echt goed te doen gaat het eigenlijk alleen om uitspraken in de Tweede Kamer, dat is immers waar 'men' nu over valt.

Ahhh, maar als het terecht is zou je het toch sowieso mogen zeggen? Zou raar worden als je Hitler geen nazi meer mag noemen, bijvoorbeeld


en Erdogan is geen Islamitische aap die uit de mouw komt?


oja


Lubbers: PVV vergelijken met fascisme moet kunnen

www.google.nl


70
Stem nu!

Ruud Lubbers vindt dat de vergelijking tussen de opkomst van de PVV en die van het fascisme in de jaren dertig minder gevoelig zou moeten liggen. De oud-premier duidt op de consternatie rondom het boek van Rob Riemen, De eeuwige terugkeer van het fascisme. ‘Over een dergelijke beschouwing hoeft half Nederland niet te struikelen,’ zei Lubbers gisteravond tijdens een boekpresentatie in het Anne Frank Huis.


Lees meer: http://www.nujij.nl/politiek/lubbers-pvv-vergelijken-met-fascisme-moet-kunnen.11527524.lynkx#ixzz1YnBGzVrg




[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 23-09-2011 18:04]


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-09-2011 18:03 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 23 september 2011 18:00 schreef Nebelwerfer het volgende:
De PVV heeft dan ook fascistische trekjes.


natuurlijk, maar dat is een interpretatie, net als dat je zegt dat Erdogan een Islamitische aap is die uit de mouw komt.

maar als je woorden als fascisme gaat gebruiken dan zet je wel een deur open en moet je niet verontwaardigt gaan lopen doen


signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 23-09-2011 18:06 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 23 september 2011 18:02 schreef Hypnos het volgende:
en Erdogan is geen Islamitische aap die uit de mouw komt?

Tsja, dat is meer genuil of 'subtiel' gegrapt werd dat hij een islamitische aap is (wat gewoon een kutopmerking is, en diplomatiek ongepast) of dat het een onschuldig gebruik van een gezegde was. Ik neig toch naar het eerste.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 23-09-2011 18:06 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 23 september 2011 18:02 schreef Hypnos het volgende:
en Erdogan is geen Islamitische aap die uit de mouw komt?


oja


Lubbers: PVV vergelijken met fascisme moet kunnen

www.google.nl


70
Stem nu!

Ruud Lubbers vindt dat de vergelijking tussen de opkomst van de PVV en die van het fascisme in de jaren dertig minder gevoelig zou moeten liggen. De oud-premier duidt op de consternatie rondom het boek van Rob Riemen, De eeuwige terugkeer van het fascisme. ‘Over een dergelijke beschouwing hoeft half Nederland niet te struikelen,’ zei Lubbers gisteravond tijdens een boekpresentatie in het Anne Frank Huis.


Lees meer: http://www.nujij.nl/politiek/lubbers-pvv-vergelijken-met-fascisme-moet-kunnen.11527524.lynkx#ixzz1YnBGzVrg




Dus?

Deed hij dat in de Tweede Kamer? Is hij Tweede Kamerlid?

En wanneer heeft hij gezegd dat de PVV niks naars mag zeggen? Want daar lag volgens jou de hypocrisie.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 23-09-2011 18:07]


Quis moderabat ipsos moderatores?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-09-2011 18:07 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 23 september 2011 18:01 schreef Ascendant Grotesque het volgende:


1.En deed hij dat in de Tweede Kamer?

2.En wanneer heeft hij gezegd dat de PVV niks naars mag zeggen?


dat eerste doet er voor mij niet toe, het gebeurt nog steeds op deze planeet, ik ga niet schizo lopen doen dat het in de Kamer niet mag en daarbuiten wel. Alsof het niet twee dezelfde mensen zouden zijn... ze dragen altijd en overal dezelfde functie in het openbaar en ze blijven lid van een partij.


2.Mij gaat het om het feit dat niemand zich daarvan distancieert, ook Rutte niet, maar nu loopt hij wel tegen Wilders zo te doen. Of is dat zo'n schizo die vind dat je wel uitspraken als deze buiten de Kamer mag doen maar erbinnen niet?

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 23-09-2011 18:12]


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-09-2011 18:10 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 23 september 2011 18:06 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Tsja, dat is meer genuil of 'subtiel' gegrapt werd dat hij een islamitische aap is (wat gewoon een kutopmerking is, en diplomatiek ongepast) of dat het een onschuldig gebruik van een gezegde was. Ik neig toch naar het eerste.


idd diplomatisch ongepast, maar maakt dat echt zoveel verschil uit als het binnen of buiten de kamer gezegd wordt? Is het dan echt erger als een collega uit de kamer iets zegt of een Partijgenoot die misschien in het Europese Parlement zetelt of op TV? De media zit er toch bovenop hoor.


en als je over een binnenlandse politicus iets zegt in de aard van nazi, flapdrol, kutvent, ... dan is dat zo erg niet dat er distanciëring zou moeten zijn? Dus je eigen collega's zijn een niveau lager qua menselijke waardigheid?

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 23-09-2011 18:12]


signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 23-09-2011 18:15 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 23 september 2011 18:07 schreef Hypnos het volgende:
dat eerste doet er voor mij niet toe, het gebeurt nog steeds op deze planeet, ik ga niet schizo lopen doen dat het in de Kamer niet mag en daarbuiten wel. Alsof het twee dezelfde mensen zouden zijn... ze dragen altijd en overal dezelfde functie in het openbaar.


2.Mij gaat het om het feit dat niemand zich daarvan distancieert, ook Rutte niet, maar nu loopt hij wel tegen Wilders zo te doen. Of is dat zo'n schizo die vind dat je wel uitspraken als deze buiten de Kamer mag doen maar erbinnen niet?

Goed, dat je het verschil tussen dingen in de Tweede Kamer en daarbuiten zeggen niet wil zien is al een beetje maf. Er gelden sowieso allerlei regels binnen de Tweede Kamer die niet daarbuiten gelden. Het is dus een realiteit dat je bepaalde dingen niet in de Kamer kan zeggen en daarbuiten wel.

Aan de andere kant, zolang het over (diplomatiek) fatsoen gaat maakt binnen/buiten de Tweede Kamer inderdaad niet zoveel uit, zolang het toch in functie gezegd wordt.

Buiten dat, Wilders heeft niet dezelfde functie als Lubbers. Er zijn ook allerlei dingen die niet gepast zijn voor een schoolhoofd om te zeggen, maar bijvoorbeeld wel voor jou en mij.

Oh, nu gaat het opeens over distantiëren...
quote:
Op 23 september 2011 18:10 schreef Hypnos het volgende:
en als je over een binnenlandse politicus iets zegt in de aard van nazi, flapdrol, kutvent, ... dan is dat zo erg niet dat er distanciëring zou moeten zijn? Dus je eigen collega's zijn een niveau lager qua menselijke waardigheid?

Ik begrijp niet zo goed waar je het over hebt. Rutte moet zich distantiëren van uitspraken die niets met hem of zijn partij te maken hebben?




Mooie afleiding wel.

Laat nu eens iemand zien die aan de ene kant zegt dat Wilders te ver ging en aan de andere kant zelf nare dingen over Wilders zegt. En het liefst een Tweede Kamerlid, anders stelt het nog niet veel voor.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-09-2011 18:16 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Ik vind het gewoon belachelijk dat politici buiten de PVV uitspraken toelaten over de PVV die - terecht of niet - beschimpend en beledigend zijn, en dan verrast opkijken dat de PVV dat doet Kom nou, niet flauw doen, je zaait wat je oogst


signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 23-09-2011 18:18 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 23 september 2011 18:16 schreef Hypnos het volgende:
Ik vind het gewoon belachelijk dat politici buiten de PVV uitspraken toelaten over de PVV die - terecht of niet - beschimpend en beledigend zijn, en dan verrast opkijken dat de PVV dat doet Kom nou, niet flauw doen, je zaait wat je oogst

Welke politicus dan?

Lubbers is überhaupt geen politicus meer.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 23-09-2011 18:19 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

Cohen heeft het ook over de jaren '30 gehad binnen de context over Wilders.

http://digitalehofstad.wordpress.com/2010/12/15/job-cohen-pvda-moslims-worden-buitengesloten-zoals-joden-in-jaren-30/

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 23-09-2011 18:30]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-09-2011 18:19 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 23 september 2011 18:15 schreef Ascendant Grotesque het volgende:


Laat nu eens iemand zien die aan de ene kant zegt dat Wilders te ver ging en aan de andere kant zelf nare dingen over Wilders zegt. En het liefst een Tweede Kamerlid, anders stelt het nog niet veel voor.



misschien voor jou niet, maar voor mij wel. Ik wil je ook niet overtuigen. Ik heb het over de politiek an sich die toelaat dat er op een bepaalde manier uitspraken mogen gedaan worden over een partij, maar dan diezelfde partij gaan een tik geven dat ze hetzelfde doet.

Double binding heet ik dat.

En dat van de Tweede kamer, daar heeft niemand wat aan. Ja, het klopt wellicht wel wat je zegt over "de plaats" en "de functie", maar denk je nu echt dat veel mensen daar zo'n belang aan hechten? Nee. Het gaat hen vooral om mensen, niet om abstracte verhoudingen en situationele wenselijkheid


signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 23-09-2011 18:25 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 23 september 2011 18:19 schreef Hypnos het volgende:
misschien voor jou niet, maar voor mij wel. Ik wil je ook niet overtuigen. Ik heb het over de politiek an sich die toelaat dat er op een bepaalde manier uitspraken mogen gedaan worden over een partij, maar dan diezelfde partij gaan een tik geven dat ze hetzelfde doet.

Double binding heet ik dat.

Nogmaals, laat nu eens iemand zien die aan de ene kant zegt dat Wilders te ver ging en aan de andere kant zelf nare dingen over Wilders zegt. Met complete citaten.

Ik denk dat het goed is dat de politiek niet zegt dat mensen en media bepaalde dingen niet mogen zeggen maar alleen aan henzelf zulke regels opleggen.
quote:
En dat van de Tweede kamer, daar heeft niemand wat aan. Ja, het klopt wellicht wel wat je zegt over "de plaats" en "de functie", maar denk je nu echt dat veel mensen daar zo'n belang aan hechten? Nee. Het gaat hen vooral om mensen, niet om abstracte verhoudingen en situationele wenselijkheid

Wat?

En als het om de mensen gaat, waarom praat jij dan alleen in abstracte entiteiten zoals 'de poltiek' en weiger je keer op keer een individu aan te wijzen die het volgens jou fout doet?


Quis moderabat ipsos moderatores?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-09-2011 18:25 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Kijk, in België is het net zo. Het Vlaams Blok gedroeg zich relatief "netjes", met subtiele hints weleswaar, maar toch.

tot ze echt beschimpt gingen worden na een grote winst in de verkiezingen. ("Fascisme", "rotkoppen", "debiel", ...)

en wat gebeurde er? Inderdaad, de harde taal werd pas echt bovengehaald, want men had een precedent.

Als je denkt dat je gelijk hebt en je bestrijdt iets of je vecht voor iets, dan moet je kunnen verdragen dat je tegenstander met dezelfde wapens zal beginnen vechten of zich verdedigen.

binnen of buiten de Kamer, na je politieke carrière of tijdens. De politiek is een geheel voor veel mensen, niet iets wat opgedeeld is in rollenspelletjes


signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 23-09-2011 18:27 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Met je abstracte entiteiten...

Dat "de politiek" soms "de politiek" tegenspreekt en dus hypocriet is lijkt me evident. Het enige wat mogelijk interessant is als een aanwijsbaar deel van de politiek dat doet. Individuen of desnoods partijen dus.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 23-09-2011 18:30 by Forever After Profiel van Forever After

Bart, laat je niet opnaaien.


 


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-09-2011 18:31 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 23 september 2011 18:27 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Met je abstracte entiteiten...

Dat "de politiek" soms "de politiek" tegenspreekt en dus hypocriet is lijkt me evident. Het enige wat mogelijk interessant is als een aanwijsbaar deel van de politiek dat doet. Individuen of desnoods partijen dus.


nu kan ik niet volgen.


signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 23-09-2011 18:31 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 23 september 2011 18:30 schreef Forever After het volgende:
Bart, laat je niet opnaaien.

Spuit elf.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 23-09-2011 18:31 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

Stoer, Assie, om een Belg onder druk proberen te zetten om naam en paard mbt Nederland te gaan noemen


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 23-09-2011 18:34 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 23 september 2011 18:31 schreef Hypnos het volgende:
nu kan ik niet volgen.

Jij doet alsof de politiek één is, en daarmee dat het slecht is als de politiek hypocriet is. Dat slaat echter nerges op, want de politiek is niet een, maar een verzameling van mensen en partijen. De entiteit 'de politiek' zal zich dus per definitie heel vaak tegenspreken en 'hypocriet' zijn. Daar kun je 'de politiek' dus eigenlijk niet op afrekenen.

Het enige mogelijk interessante is wanneer een mens/politicus* zichzelf tegenspreekt / hypocriet is; die kun je daarop afrekenen.

*Of eventueel een partij.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 23-09-2011 18:34 by Forever After Profiel van Forever After

Gewoon een van de vele dooddoeners Muti.


 


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-09-2011 18:35 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 23 september 2011 18:30 schreef Forever After het volgende:
Bart, laat je niet opnaaien.


ik weet het

doe ik graag

ik vinnet gewoon belachelijk dat de PVV bij deze op het matje geroepen wordt terwijl er vanuit zoveel partijen (buiten de kamer dan ) lekker gekakt wordt op hen (ik herinner me genoeg dingen van dat Brinkman praatgedoe en uit de kranten. Okee dat je ergens tegen vecht, ook door -terecht- vieze woorden te gebruiken. Maar doe dan niet zo verongelukt als je opponent op dezelfde manier begint te ageren.

en trouwens: Heeft Rutte nu oorspronkelijk gezegd dat hij het niet eens is met het woordgebruik van de uitspraak of met de achterliggende inhoud van de uitspraak?


signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 23-09-2011 18:35 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 23 september 2011 18:31 schreef Mutilator het volgende:
Stoer, Assie, om een Belg onder druk proberen te zetten om naam en paard mbt Nederland te gaan noemen

Haha

Echter, als Hypnos inderdaad zo in het nadeel is in deze situatie zou het beter zijn als hij wat minder stellig is


Quis moderabat ipsos moderatores?


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 23-09-2011 18:37 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 23 september 2011 18:35 schreef Hypnos het volgende:
ik vinnet gewoon belachelijk dat de PVV bij deze op het matje geroepen wordt terwijl er vanuit zoveel partijen (buiten de kamer dan ) lekker gekakt wordt op hen (ik herinner me genoeg dingen van dat Brinkman praatgedoe en uit de kranten. Okee dat je ergens tegen vecht, ook door -terecht- vieze woorden te gebruiken. Maar doe dan niet zo verongelukt als je opponent op dezelfde manier begint te ageren.

Ik zou echt niet weten waarom de politiek/Tweede Kamer altijd maar moet zeggen dat mensen buiten de poltiek/Tweede Kamer bepaalde dingen niet mogen zeggen.
quote:
en trouwens: Heeft Rutte nu oorspronkelijk gezegd dat hij het niet eens is met het woordgebruik van de uitspraak of met de achterliggende inhoud van de uitspraak?

Het ging over de grenzen van fatsoen.

--> http://www.nu.nl/politiek/2623575/aanval-wilders-slaat-hem-zelf-terug.html
quote:
Op 23 september 2011 18:34 schreef Forever After het volgende:
Gewoon een van de vele dooddoeners Muti.

Spuit elf.

Te treurig voor woorden dat vragen om een voorbeeld als dooddoener wordt gezien. Wel weer ontopic, ook de PVV weet zich goed te verschuilen achter spookbeelden en abstracte entiteiten en geven geen thuis als er om onderbouwing of enige realiteitszin wordt gevraagd

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 23-09-2011 18:41]


Quis moderabat ipsos moderatores?


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen