IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Adolf Wilders, Geert Hitler [Post uitgebreid je mening over de PVV en GW-topic] Vorige pagina | Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-02-2011 13:46 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 18 februari 2011 13:32 schreef ElitE het volgende:
Hehe ik fiets daar altijd langs, laten we hopen dat er koeien op de kruispunten komen daar
ja!


Maximus Ratticus
Usericon van Maximus Ratticus
Posted 18-02-2011 13:50 by Maximus Ratticus Profiel van Maximus Ratticus

quote:
Op 18 februari 2011 10:43 schreef kwelgeest het volgende:
En waarom zou de PVV daar boos over moeten worden?


Een dag dat de PVV/Wilders niet boos is op iets of iemand (liefst ook nog als ze iemand willen ontslaan), is een dag zonder media-aandacht voor de PVV/Wilders. Onbestaanbaar dus.


Watch and weep, you furry fucker.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 18-02-2011 20:50 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

En wederom is een scherpe politica uit de schoot van de PVV ontsproten:
quote:

PVV valt 'subsidiefabrieken' aan

Tekstgrootte tekst verkleinentekst vergroten
De Gelderse PVV-lijsttrekker Marjolein Faber. Foto: Do Visser/De Gelderlander

De Gelderse PVV-lijsttrekker Marjolein Faber. Foto: Do Visser/De Gelderlander

ARNHEM - De PVV in Gelderland opent de aanval op vrijwel alle provinciale subsidies. Lijsttrekker Marjolein Faber wil af van de 'subsidie-industrie' en 'subsidiefabrieken' in Gelderland.

Faber keert zich in een interview in deze krant tegen de regionale ontwikkelingsmaatschappij Oost NV, die leningen en subsidies aan bedrijven verstrekt. Ze vindt de activiteiten van Oost NV 'concurrentievervalsend'.

Met haar aanval verkleint Faber de kans dat de PVV in het Gelders college van Gedeputeerde Staten komt. CDA en VVD, waarmee de PVV landelijk samenwerkt, zien juist een grote rol voor Oost NV weggelegd.

Volgens hen zijn de leningen en participaties in bedrijven van enorm belang voor de werkgelegenheid in Gelderland. "Het zou heel slecht zijn als we extra zouden bezuinigen op Oost NV", zegt VVD-leider Conny Bieze. "Voor het gebruik van nieuwe technieken of het inventiever maken van productieprocessen krijg je niet altijd een lening van de bank. Bij Oost NV kun je die wel krijgen. "

Volgens Jan Jacob van Dijk (CDA) laat de PVV 'Henk en Ingrid lelijk in de kou staan'. Volgens Van Dijk zorgt Oost NV juist voor meer werkgelegenheid in Gelderland.

Faber stelt dat een goede ondernemer bij de bank met een goed plank gewoon geld zal weten los te krijgen. Ze zegt dat vooral CDA'ers tot over hun oren in de Gelderse 'subsidiefabrieken' zit. Van Dijk zegt geen idee te hebben waar de Gelderse PVV-leidster het over heeft.


Wat een volk.


Boeiender


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-02-2011 21:10 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Dom volk aan de macht, w00t w00t


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 18-02-2011 21:12 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 18 februari 2011 21:10 schreef Jenje het volgende:
Dom volk aan de macht, w00t w00t
Moet dat niet zijn:

Macht aan het domme volk, w00t w00t?


Boeiender


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-02-2011 21:27 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

en de PVV is weer eens boos...

PVV: Rekenkamer is PvdA-kliek

www.telegraaf.nl
De PVV zet de Algemene Rekenkamer weg als een ’PvdA-kliek’. De partij is woest dat het instituut kort voor de verkiezingen met een rapport komt waarin het kabinet wordt opgeroepen haast te maken met nieuwe wetgeving rond de financiering van politieke partijen.

„Die PvdA-kliek probeert ons gewoon een oor aan te naaien”, aldus Brinkman. De Rekenkamer dringt aan op meer openheid over en regels aan de herkomst van partijfinanciering. Volgens de Rekenkamer, onder leiding van oud PvdA-politica Stuiveling, laat de wet wel erg lang op zich wachten. Vooral de PVV ziet echter niets in wetgeving die regelt dat de herkomst van giften openbaar moet worden.

„Zolang PVV’ers met overheidsgeld als racisten worden weggezet geven wij geen openheid”, aldus Brinkman. „Ze mogen verzinnen wat ze willen, wij gaan honderd gaten vinden. Dit riekt naar partijpolitiek.”


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-02-2011 21:28 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje



MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 18-02-2011 21:29 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

Heerlijk weer.

Domme retoriek.

Zijn ze bang dat de Israël connectie bloot komt te liggen zodat Henk en Ingrid het kunnen zien?


Boeiender


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-02-2011 21:36 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

Ach, de PVV Gaat toch wel scoren bij de aankomende verkiezingen. Al krijgen ze hun geld vande Taliban


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 18-02-2011 23:03 by bastianus Profiel van bastianus

Dat ligt niet enkel aan de stemmers.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-02-2011 23:14 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 18 februari 2011 23:03 schreef bastianus het volgende:
Dat ligt niet enkel aan de stemmers.


Hoe zie jij dat dan?

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 18-02-2011 23:14]


WMP
Usericon van WMP
Posted 22-02-2011 0:37 by WMP Profiel van WMP

De handpop van Wilders, Madlener, in actie, over Egypte.



Ik begrijp nu dat de 'voor' in de Partij Voor de Vrijheid opgevat dient te worden als 'er staat een file voor de Coentunnel' of 'een barricade voor de ingang'.

[Dit bericht is gewijzigd door WMP op 22-02-2011 0:38]


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 22-02-2011 2:03 by Spirit In Black Profiel van Spirit In Black

het is niet alleen de pvv;

De ziekte die Holland heet


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-02-2011 10:25 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 18 februari 2011 23:14 schreef attila_de_hun het volgende:
Hoe zie jij dat dan?
Gebrek aan een alternatief bij de oppositie. Wat PVV heel slim doet, vind ik, is de ontevredenheid die er heerst bij veel stemmers verwoorden. Neem b.v. zo'n Tjibbe Joustra, een prutsfiguur eerste klas die allerlei lucratieve baantjes vernacheld heeft, maar rustig weer de volgende lucratieve bestuurlijke functie toegedeeld krijgt. Of een Geert Dales die het bij In-Holland kan verkloten, een Elco Brinkman die lekker vangt bij Philadelphia maar zijn bestuur niet onder controle kan houden, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Er is wel degelijk een bestuurlijke, partijpolitieke elite die elkaar de mooie posities toebedeelt ongeacht kwaliteiten voor deze functies.

Ook op andere punten is er ontevredenheid bij de kiezer, veroorzaakt door het 'oude' partijpolitieke systeem. B.v. het multiculti-fiasco, de zorg en het onderwijs die door marktwerking, lumpsum en PGB-budgetten totaal vernacheld zijn, het toenemende gevoel van onveiligheid wat met name door de media veroorzaakt wordt. Allemaal punten die leven bij de kiezer en waar de PVV handig op inspringt.
En in plaats van dat de gevestigde politieke orde tegen deze ideeën durft in te gaan en lef toont, gaat ze meelullen met de PVV, en toont ze angst om tegen de heersende ideeën bij 'het volk' (wie dat dan ook mogen zijn) in te gaan.

Neem bijvoorbeeld de criminaliteit. PVV wil strengere straffen, tuigdorpen, minimumstraffen en ga zo maar door. In plaats van met de wetenschappelijke feiten te schermen (strengere straffen hebben geen aantoonbare invloed op criminaliteit, integendeel) gaan de gevestigde politici meelullen met de PVV op dit punt, angstig als ze zijn om de 'gunst van de kiezer' te verliezen.
Marktwerking en concurrentie hebben aantoonbaar slecht effect op de zorg, op dit punt heeft de PVV overigens ronduit gelijk. Maar de PVV gedoogt wel dat er nog meer bezuinigd wordt in de zorg en onderwijs door, godbetert, marktwerking. Hier kunnen de linkse partijen toch probleemloos en met onderbouwing de PVV op afrekenen? En natuurlijk zal Geert zeggen dat duidelijk beleid om offers en compromissen vraagt, maar men kan toch om meer uitleg vragen waarom dat juist op dit soort belangrijke essentiële punten is i.p.v. dit te accepteren?
Dan het punt van de partijpolitieke, bestuurlijke functies. Als links, en ik doel hier met name op PvdA en Groen Links, nou eens begint met het afstand doen van bestuurlijke functies waarmee partijleden boven de Balkenendenorm beuren. En als een prutser als Alders, die topsalarissen over de rug van huurders in woningbouwverenigingen verdedigt, nou eens door zijn partijbestuur op de vingers wordt getikt. Dan zou er een duidelijk signaal aan de kiezer zijn dat het afgelopen is met 'links lullen en rechts vullen', zoals b.v. ook een Marcel van Dam al jarenlang doet ten koste van zijn electoraat.

Met andere woorden: De oppositie laat het duidelijk afweten. Dat is natuurlijk vragen om problemen. Links met name doet me vooral aan een kinderliedje denken:
'Hihihi, hahaha, ik stond erbij en ik keek ernaar.'


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-02-2011 10:28 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 22 februari 2011 2:03 schreef Spirit In Black het volgende:
het is niet alleen de pvv;

De ziekte die Holland heet


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 22-02-2011 10:40 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 22 februari 2011 2:03 schreef Spirit In Black het volgende:
het is niet alleen de pvv;

De ziekte die Holland heet

Goed stuk


I wish I was a butterfly


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 22-02-2011 10:46 by nark Profiel van nark

Doe je iets in de politiek of zo Bastanus? Ik denk dat je het ver zou schoppen als ik jou epistels zo lees hier.


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-02-2011 10:54 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 22 februari 2011 10:46 schreef nark het volgende:
Doe je iets in de politiek of zo Bastanus? Ik denk dat je het ver zou schoppen als ik jou epistels zo lees hier.
Ik word wel steeds getrainder. Ik voer heel veel discussies over dit soort onderwerpen met mijn leerlingen. De beste lessen vind ik altijd als de ene helft van de klas PVV-er is en de andere helft Marokkaanse roots ergens in de familie heeft.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 22-02-2011 10:59 by nark Profiel van nark

Ik laat mijn werk altijd achter op mijn werk, maar ik vind je discusies en standpunten wel interessant om te lezen hier. Jammer dat ik er zelf niet zo goed in ben maar daar heb ik jou dan weer voor hehehe.


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 22-02-2011 11:06 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 22 februari 2011 10:54 schreef bastianus het volgende:
Ik word wel steeds getrainder. Ik voer heel veel discussies over dit soort onderwerpen met mijn leerlingen. De beste lessen vind ik altijd als de ene helft van de klas PVV-er is en de andere helft Marokkaanse roots ergens in de familie heeft.

Je pikt het uitbraken van holle oneliners al wel aardig op, in ieder geval

En ach, dan gaat er maar wat van de nuance en scepticisme uit die je eerder tentoon spreidde; heb je toch niks aan in de politiek.


I wish I was a butterfly


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 22-02-2011 11:07 by Dirge for november (Redacteur) Profiel van Dirge for november

quote:
Op 22 februari 2011 10:25 schreef bastianus het volgende:
Gebrek aan een alternatief bij de oppositie. Wat PVV heel slim doet, vind ik, is de ontevredenheid die er heerst bij veel stemmers verwoorden. Neem b.v. zo'n Tjibbe Joustra, een prutsfiguur eerste klas die allerlei lucratieve baantjes vernacheld heeft, maar rustig weer de volgende lucratieve bestuurlijke functie toegedeeld krijgt. Of een Geert Dales die het bij In-Holland kan verkloten, een Elco Brinkman die lekker vangt bij Philadelphia maar zijn bestuur niet onder controle kan houden, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Er is wel degelijk een bestuurlijke, partijpolitieke elite die elkaar de mooie posities toebedeelt ongeacht kwaliteiten voor deze functies.

Ook op andere punten is er ontevredenheid bij de kiezer, veroorzaakt door het 'oude' partijpolitieke systeem. B.v. het multiculti-fiasco, de zorg en het onderwijs die door marktwerking, lumpsum en PGB-budgetten totaal vernacheld zijn, het toenemende gevoel van onveiligheid wat met name door de media veroorzaakt wordt. Allemaal punten die leven bij de kiezer en waar de PVV handig op inspringt.
En in plaats van dat de gevestigde politieke orde tegen deze ideeën durft in te gaan en lef toont, gaat ze meelullen met de PVV, en toont ze angst om tegen de heersende ideeën bij 'het volk' (wie dat dan ook mogen zijn) in te gaan.

Neem bijvoorbeeld de criminaliteit. PVV wil strengere straffen, tuigdorpen, minimumstraffen en ga zo maar door. In plaats van met de wetenschappelijke feiten te schermen (strengere straffen hebben geen aantoonbare invloed op criminaliteit, integendeel) gaan de gevestigde politici meelullen met de PVV op dit punt, angstig als ze zijn om de 'gunst van de kiezer' te verliezen.
Marktwerking en concurrentie hebben aantoonbaar slecht effect op de zorg, op dit punt heeft de PVV overigens ronduit gelijk. Maar de PVV gedoogt wel dat er nog meer bezuinigd wordt in de zorg en onderwijs door, godbetert, marktwerking. Hier kunnen de linkse partijen toch probleemloos en met onderbouwing de PVV op afrekenen? En natuurlijk zal Geert zeggen dat duidelijk beleid om offers en compromissen vraagt, maar men kan toch om meer uitleg vragen waarom dat juist op dit soort belangrijke essentiële punten is i.p.v. dit te accepteren?
Dan het punt van de partijpolitieke, bestuurlijke functies. Als links, en ik doel hier met name op PvdA en Groen Links, nou eens begint met het afstand doen van bestuurlijke functies waarmee partijleden boven de Balkenendenorm beuren. En als een prutser als Alders, die topsalarissen over de rug van huurders in woningbouwverenigingen verdedigt, nou eens door zijn partijbestuur op de vingers wordt getikt. Dan zou er een duidelijk signaal aan de kiezer zijn dat het afgelopen is met 'links lullen en rechts vullen', zoals b.v. ook een Marcel van Dam al jarenlang doet ten koste van zijn electoraat.

Met andere woorden: De oppositie laat het duidelijk afweten. Dat is natuurlijk vragen om problemen. Links met name doet me vooral aan een kinderliedje denken:
'Hihihi, hahaha, ik stond erbij en ik keek ernaar.'

Goed stukje.



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-02-2011 11:15 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 22 februari 2011 11:06 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Je pikt het uitbraken van holle oneliners al wel aardig op, in ieder geval

En ach, dan gaat er maar wat van de nuance en scepticisme uit die je eerder tentoon spreidde; heb je toch niks aan in de politiek.
Je hebt wel gelijk vrees ik. Niks voor mij, politiek in elk geval. Maar het blijft een mooi onderwerp.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 22-02-2011 13:34 by XXL Profiel van XXL

Bekende Friezen: wij stemmen geen PVV
ANP − 22/02/11, 11:16


LEEUWARDEN - Meer dan honderd bekende Friezen hebben een lijst ondertekend waarop ze aangeven niet op de PVV te stemmen tijdens de verkiezingen voor Provinciale Staten op 2 maart. De lijst, een initiatief van muzikant Jankobus Seunnega, bevat veel namen uit de sport-, muziek-, theater- en schrijfwereld.
Onder anderen Syb van der Ploeg (zanger De Kast), Foppe de Haan (voetbaltrainer), Gertjan Verbeek (trainer AZ), Ron Jans (trainer sc Heerenveen) en oud-hoofdredacteur van de Leeuwarder Courant, Rimmer Mulder, plaatsten hun naam onder het standpunt: wij stemmen geen PVV.

Volgens de initiatiefnemer heeft iedereen de lijst met een eigen reden ondertekend. 'Je hoopt dat mensen door het zien van deze lijst anders stemmen', aldus Seunnega.



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 22-02-2011 14:47 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

ja hoop, dat hebben wij nodig in Vernederland.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 22-02-2011 16:02 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 22 februari 2011 2:03 schreef Spirit In Black het volgende:
het is niet alleen de pvv;

De ziekte die Holland heet
Oppervlakkig schreeuwstuk. Geschreven voor de bühne, voor een links masochistisch publiek.
'De ziekte die Holland heet', kom op zeg. Men heeft de volksgeest gewoon, te(?), lang uit de politiek weten te houden. De Nederlandse bestuurlijke elite worstelt nu met die geest, terwijl hij in andere, westerse, landen al wat langer wijdverbreider in de politiek leeft. En daar is op zich weinig mis mee. Ik ben verre van voorstander van populisme als ‘ideologie’, maar dat die bestuurlijke elite af en toe eens uit haar ivoren toren wordt geschud lijkt mij een reinigende werking te hebben. Dat heeft het in Nederland echter niet. En daar moet ik deze columnist gelijk in geven, tien jaar populisme heeft Nederland eigenlijk weinig gebracht. De problemen zijn geconstateerd (Europese superstaat, multiculturele samenleving, islamisering, uitverkoop B.V. Nederland), maar oplossingen zijn na tien jaar debat nog niet geboden. Maar ligt dat aan de populistische partijen en haar ‘dommige’ achterban of toch, ook(?), aan ‘de gevestigde orde’, ‘de bestuurlijke elite’ en de ‘grote’ middenpartijen? Partijen als PvdA en CDA, maar ook VVD en SP hebben een (steeds minder grote, maar toch) bepaalde vaste, ideologische achterban. Terwijl populistische partijen bestaan bij de gratie van het volk. In die tien jaar populisme ‘begonnen’ met Fortuijn en de Leefbaar-partijen, inmiddels hebben we de PVV met een behoorlijk vergelijkbaar programma en ondertussen hebben we een Verdonk-hype gehad en een SP als derde partij van het land. Blijkbaar kunnen de ‘gevestigde’ partijen na tien jaar nog steeds geen alternatief bieden. Hebben ze in die tien jaar niets op kunnen lossen en hebben ze na tien jaar nog steeds geen concrete oplossingen. Dan kan je na tien jaar nog steeds wel ad hominemmen en Godwinnen, maar ik denk dat het dan toch echt wel eens tijd is om je hand in eigen boezem te steken. We leven in Nederland in een democratie, tweede kamerleden zijn VOLKSvertegenwoordigers. Als je daar niet mee kan omgaan moet je of een ander systeem proberen door te voeren of de politiek verlaten of ermee leren leven dat er populistische partijen bestaan. En niet na tien jaar nog jijbakken.
Het is echt belachelijk om populisme een ‘Hollandse ziekte’ te noemen. Of het ‘Hollandse populisme’ zonder enige poging tot analyse over het waarom van het succes of waarom het, ondanks haar inconsistenties, ook steun vindt onder hoger-opgeleiden “kwaadaardig” te noemen. Zoals ik hierboven heb geprobeerd te schetsen zien de bestuurlijke elite en de gevestigde partijen blijkbaar ook geen aansporing “de boel beter te maken”; ze staat erbij, kijkt ernaar en keert zich weer in haar eigen wereldje. Daarnaast is deze rechtspopulistische volkstendens niet iets Nederland eigens. Sarkozy zit slechts op zijn troon door het kapen van het gedachtegoed van Le Pen. In Duitsland en Engeland worden de verkiezingen ondanks de financiële crisis gewonnen door een coalitie van liberalen en christen-conservatieven. In Zweden is voor het eerst in decennia die sociaal-democratische macht gebroken. Denemarken wordt al meerdere verkiezingen geregeerd door een liberaal-conservatie minderheidsregering met gedoogsteun van rechtspopulisme. In Zwitserland beleeft het semi-xenofobisch populisme hoogtijdagen. In Oostenrijk doen de Haider-gerelateerde partijen het al jaren goed. In België is de NV-A de grootste partij van het land en heeft het Vlaams-Belang nog steeds redelijk wat zetels in handen. En ondanks alle ophef zit Berlusconi ook nog steeds waar hij zit. En ook in niet-Europese westerse landen (Israël, V.S., Canada) doen rechtspopulistische partijen het goed.

“Het is ook lastig beschouwen wanneer je je eigen kleine belevingswereld tot de maat van alle dingen hebt verklaard.”



Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen