IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Adolf Wilders, Geert Hitler [Post uitgebreid je mening over de PVV en GW-topic] Vorige pagina | Volgende pagina
WMP
Usericon van WMP
Posted 22-02-2011 16:08 by WMP Profiel van WMP

Geweldig hoe Kwelgeest het stuk waar hij aan refereert weet te onderbouwen met zijn reactie. Zou hij het zelf doorhebben?


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 22-02-2011 16:14 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 22 februari 2011 16:08 schreef WMP het volgende:
Geweldig hoe Kwelgeest het stuk waar hij aan refereert weet te onderbouwen met zijn reactie. Zou hij het zelf doorhebben?
Punt is dat in niet schrijf "het Hollands populisme is kudt!".
(Hollands) populisme is niet zaligmakend. Maar in BalkenendeII en -IV zaten geen populistische partijen. BalkenendeIV voerde zelfs een zeer niet/ant-populistische koers, maar er is in die tien jaar weinig veranderd. Oftewel, ik leg de bal (ook) bij 'de gevestigde orde'.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-02-2011 16:24 by bastianus Profiel van bastianus

Het is inderdaad ook wel weer heel erg 'Hollands' om een verschijnsel als 'populisme' of 'ontevredenheid' als typisch Hollands te beschouwen. Maar je kan niet ontkennen dat populisme momenteel de tendens is. En ik vind het vooral triest dat 'gevestigde' politici net zo hard aan die trend meedoen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 22-02-2011 17:08 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 22 februari 2011 16:24 schreef bastianus het volgende:
Het is inderdaad ook wel weer heel erg 'Hollands' om een verschijnsel als 'populisme' of 'ontevredenheid' als typisch Hollands te beschouwen. Maar je kan niet ontkennen dat populisme momenteel de tendens is. En ik vind het vooral triest dat 'gevestigde' politici net zo hard aan die trend meedoen.
Ik probeer juist aan te tonen dat populisme een tendens is; maar geen ‘Hollandse’ tendens, maar een westerse, of zelfs globale (zie opstand M-O, ook veel populisme, volksmennerij, onwetendheid bij ‘het volk’), tendens.

Dit stuk is geschreven door en voor hetzelfde links-masochistische volksdeel dat ons nog steeds schuld voor de slavernij en Afrikaans mismanagement in Afrika e.d. probeert aan te praten. Om kotsmisselijk van te worden.
Er is in principe niets triests aan dat ‘gevestigde’ partijen aan een populistische trend meedoen. Populistische partijen/stromingen/tendensen verwoorden over het algemeen iets beter de stemming onder, de mening van ‘het volk’ dan ideologisch gevestigde partijen. En wij leven nou eenmaal in democratieën; tweede kamerleden zijn volksvertegenwoordigers. Derhalve is het niet meer dan logisch en eerlijk dat zij meedeinen op de woelige baren van het volk. Dat betekent nog niet ‘das volk über alles’, dat HET volk moet regeren. Gelukkig zijn wij een vertegenwoordigende democratie met liberale constitutie, onafhankelijke rechters en ook veel benoemde politici en ambtenaren. Maar als je pretendeert democratisch te zijn, kun je de wil van het volk niet constant negeren wanneer zij iets anders wilt dan jij. ‘Mooi’ voorbeeld hiervan is D’66; als een partij haar mond vol heeft over democratie, dan is het D’66 wel, maar toch van te voren al een deel van volk uitsluiten om te vertegenwoordigen in een regering.
Als gevestigde partijen moet je het populistische deel tegemoetkomen als haar wil redelijk is en gefundeerde (tegen)oplossingen geven wanneer zij onredelijk is. In Nederland krijgt ‘het volk’ nu al zo’n tien jaar met grote regelmaat te horen dat haar problemen en ‘angsten’ reëel zijn, maar oplossingen bieden, dat doen de partijen niet. Problemen aanpakken, ho maar. Of ze willen, zoals en o-zo democratische D’66, nog eens luisteren naar of praten met de populistische tendens. Hypocriet.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 22-02-2011 17:30 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

De over het algemeen uit de media gehaalde ontevredenheid en het gemak waarmee men alles zwart / wit ziet is misschien niet typisch Nederlands, maar het is wel iets wat deze tijd behoorlijk typeert.

1. Je komt niets tekort in NL, als je kijkt naar de landen om ons heen mag je blij zijn dat je hier leeft.

2. Hersenschimmen en aantoonbare onwaarheden worden met groot gemak verspreid door de media, waardoor men zich ontevreden gaat voelen.

Het negativisme heeft ook aantoonbaar alleen te maken met het beeld dat men heeft, als je vraagt of men gelukkig op persoonlijk vlak dan antwoord men over het algemeen volmondig met: Ja.

Dat is wel een beetje een ziektebeeld. Mediahypchondrie, dat heerscht.


Boeiender


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 22-02-2011 17:36 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 22 februari 2011 17:08 schreef kwelgeest het volgende:

Dit stuk is geschreven door en voor hetzelfde links-masochistische volksdeel dat ons nog steeds schuld voor de slavernij en Afrikaans mismanagement in Afrika e.d. probeert aan te praten. Om kotsmisselijk van te worden.




quote:
Op 19 april 2008 schreef Bas Heijne het volgende:

Vrijwel iedereen wordt tegenwoordig aangesproken op zijn eigen verantwoordelijkheid. V.S. Naipaul was een van de eerste die dat durfde: het was waar dat het kolonialisme in Afrika veel kwaad had aangericht, maar dertig, veertig jaar na de dekolonisatie moesten Afrikaanse landen ophouden het kolonialisme van alles de schuld te geven. Dat discours is nu algemeen: Surinamers moeten niet overal de slavernij bijhalen, moslims moeten hun eigen sociale problemen niet klakkeloos afschuiven op discriminatie, de hysterische agitprop van Geert Wilders mag voor hen geen reden zijn om hachelijke kwesties in eigen kring te verdoezelen.

Helemaal mee eens. Het probleem is alleen dat zulke argumenten nu steeds vaker gebruikt worden door mensen die zichzelf consequent wél als slachtoffer wensen te zien, die weigeren een pluriforme samenleving als een feit te aanvaarden. Een enquête wees onlangs uit dat zes op de tien Nederlanders de immigratie als de grootste fout uit de Nederlandse geschiedenis beschouwt. Zo’n zwelgende houding leidt tot onvervalst ressentiment, en de huidige populistische partijen vertonen daar alle trekken van.



[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 22-02-2011 17:36]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 22-02-2011 17:50 by Spirit In Black Profiel van Spirit In Black

Dat continue hakken en zagen staat me tegen. Of dat nu populisme heet of niet, links of rechts, het boeit me allerminst. Het volk krijgt de regering die het verdient en dat is af en toe jammer ja...


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 22-02-2011 17:54 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Gigantisch zwaktebod om dat zo te paraderen zonder wezenlijke argumenten.

Het punt en probleem is niet zozeer dat er allochtonen zijn. Niemand zet in op de complete deportatie van allochtonen of moslims of geeft hun aanwezigheid de schuld van alle problemen. Het punt en probleem is dat problemen worden erkend, maar oplossingen niet geboden. Sterker nog, het failliete multiculti project wordt, hetzij in mindere mate, vrolijk voortgezet.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 22-02-2011 17:59 by Spirit In Black Profiel van Spirit In Black

*tilting?* wtf kerel, ik reageer toch niet meteen op jou of wel? Sjees...

mijn punt komt zo wel tot zijn recht..

[Dit bericht is gewijzigd door Spirit In Black op 22-02-2011 18:08]


WMP
Usericon van WMP
Posted 22-02-2011 18:06 by WMP Profiel van WMP

quote:
Op 22 februari 2011 16:08 schreef WMP het volgende:
Zou hij het zelf doorhebben?


Nee dus. Verbaast me echter niks.


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 22-02-2011 18:07 by Spirit In Black Profiel van Spirit In Black

.

[Dit bericht is gewijzigd door Spirit In Black op 22-02-2011 18:08]


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-02-2011 18:09 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 22 februari 2011 17:30 schreef MR. N het volgende:
De over het algemeen uit de media gehaalde ontevredenheid en het gemak waarmee men alles zwart / wit ziet is misschien niet typisch Nederlands, maar het is wel iets wat deze tijd behoorlijk typeert.

1. Je komt niets tekort in NL, als je kijkt naar de landen om ons heen mag je blij zijn dat je hier leeft.

2. Hersenschimmen en aantoonbare onwaarheden worden met groot gemak verspreid door de media, waardoor men zich ontevreden gaat voelen.

Het negativisme heeft ook aantoonbaar alleen te maken met het beeld dat men heeft, als je vraagt of men gelukkig op persoonlijk vlak dan antwoord men over het algemeen volmondig met: Ja.

Dat is wel een beetje een ziektebeeld. Mediahypchondrie, dat heerscht.
Ik denk dat de welvaart en het welzijn juist oorzaak nummer 1 zijn van de ontevredenheid. Als je al in een gespreid bedje wordt geboren en nooit ergens voor hebt hoeven knokken weet je de verkregen situatie ook niet te waarderen. En zoek je negativiteit op.
Als je kijkt hoe breed geweldsdelicten enzo in de media worden uitgemeten, krijg je het idee dat er gebrek aan geweld is. Of zoals Theodor Holman ooit zei:
Het wordt tijd dat er weer eens een oorlog komt.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 22-02-2011 18:28 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 22 februari 2011 17:59 schreef Spirit In Black het volgende:
*tilting?* wtf kerel, ik reageer toch niet meteen op jou of wel? Sjees...

mijn punt komt zo wel tot zijn recht..
Ik reageerde op de post van G-L.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 22-02-2011 18:40 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 22 februari 2011 17:54 schreef kwelgeest het volgende:
Gigantisch zwaktebod om dat zo te paraderen zonder wezenlijke argumenten.




Het gaat me niet om het debat dat hier wordt gevoerd of het betoog van Heijne, ik vind het gewoon grappig om jouw vijandsbeeld van de boze gemene linkse mensen te deconstrueren. Het argument is de quote zelf, en als je dat niet kan inzien is een uitleg tevergeefs vrees ik .


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 22-02-2011 22:49 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

quote:
Op 22 februari 2011 16:02 schreef kwelgeest het volgende:
bla bla bla




Spreek lekker voor jezelf met je volksgeest, hebben ze de schotse hooglander al het land uit gezet? Is het Nederlandse luchtruim al verboden voor de Nijlgans, zijn de herdershonden al gesteriliseerd? Hebben ze van de Vlaamse reus al een jasje gemaakt? Of zijn er al plannen om een grote dam in de Rijn te plaatsen, omdat de rivier niet Nederlands is?


Against God and Government


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 22-02-2011 22:52 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 22 februari 2011 22:49 schreef Rotzak het volgende:
Spreek lekker voor jezelf met je volksgeest, hebben ze de schotse hooglander al het land uit gezet? Is het Nederlandse luchtruim al verboden voor de Nijlgans, zijn de herdershonden al gesteriliseerd? Hebben ze van de Vlaamse reus al een jasje gemaakt? Of zijn er al plannen om een grote dam in de Rijn te plaatsen, omdat de rivier niet Nederlands is?




Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 22-02-2011 22:59 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 22 februari 2011 22:49 schreef Rotzak het volgende:
Spreek lekker voor jezelf met je volksgeest, hebben ze de schotse hooglander al het land uit gezet? Is het Nederlandse luchtruim al verboden voor de Nijlgans, zijn de herdershonden al gesteriliseerd? Hebben ze van de Vlaamse reus al een jasje gemaakt? Of zijn er al plannen om een grote dam in de Rijn te plaatsen, omdat de rivier niet Nederlands is?


'De volksgeist gebiedt ons de Rijn in te dammen om een Tsunami van buitenlands water buiten te houden.'


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 22-02-2011 23:07 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

Eigen water eerst!!


Against God and Government


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 22-02-2011 23:09 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 22 februari 2011 18:09 schreef bastianus het volgende:
Ik denk dat de welvaart en het welzijn juist oorzaak nummer 1 zijn van de ontevredenheid. Als je al in een gespreid bedje wordt geboren en nooit ergens voor hebt hoeven knokken weet je de verkregen situatie ook niet te waarderen. En zoek je negativiteit op.
Als je kijkt hoe breed geweldsdelicten enzo in de media worden uitgemeten, krijg je het idee dat er gebrek aan geweld is. Of zoals Theodor Holman ooit zei:
Het wordt tijd dat er weer eens een oorlog komt.


Dus media. Mag je ook in kortere bewoording typen hoor.


Boeiender


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 22-02-2011 23:14 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk






bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-02-2011 23:17 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 22 februari 2011 23:09 schreef MR. N het volgende:
Dus media. Mag je ook in kortere bewoording typen hoor.
Als er geen publiek was waardoor media met dit soort berichtgeving goed verkopen, zou het niet zo gebeuren. Dus echt niet alleen media. Mensen willen dom gehouden worden en bang gemaakt worden, krijg ik het idee. Is de kerk weg of in elk geval een stuk kleiner, dan laten mensen zich wel weer door anderen bang maken of dom houden.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 22-02-2011 23:17 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 22 februari 2011 22:59 schreef Gemene Lepel het volgende:
'De volksgeist gebiedt ons de Rijn in te dammen om een Tsunami van buitenlands water buiten te houden.'

Voorheen was het zo dat onze riveren meer capaciteit hadden dan de Duitse. Ofwel, als we dan zo'n belachelijke hoeveelheid water zouden krijgen dat we er écht last van hadden, was bij Duitsland de boel al ondergestroomd en had het water zo over land de grens over komen zetten Voor zover ik weet is dat nu gelukkig niet meer zo.


I wish I was a butterfly


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 22-02-2011 23:29 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 22 februari 2011 23:17 schreef bastianus het volgende:
Als er geen publiek was waardoor media met dit soort berichtgeving goed verkopen, zou het niet zo gebeuren. Dus echt niet alleen media. Mensen willen dom gehouden worden en bang gemaakt worden, krijg ik het idee. Is de kerk weg of in elk geval een stuk kleiner, dan laten mensen zich wel weer door anderen bang maken of dom houden.
Hmm, ik kies kip en jij ei volgens mij.


Boeiender


WMP
Usericon van WMP
Posted 22-02-2011 23:32 by WMP Profiel van WMP

quote:
Op 22 februari 2011 23:17 schreef bastianus het volgende:
Als er geen publiek was waardoor media met dit soort berichtgeving goed verkopen, zou het niet zo gebeuren. Dus echt niet alleen media. Mensen willen dom gehouden worden en bang gemaakt worden, krijg ik het idee. Is de kerk weg of in elk geval een stuk kleiner, dan laten mensen zich wel weer door anderen bang maken of dom houden.


Zoals Von der Dunk in zijn column schrijft:

quote:
Zelf slaat Wilders in zijn proces steeds wildere taal uit. De hele elite zou er op uit zijn Nederland om te vormen in een kalifaat, en alleen hij kan ons daarvan redden. Je hebt gekken die zichzelf voor Napoleon verslijten. Anderen denken dat ze de Messias zijn. Weer anderen dat 'de islam' ons overneemt. Soms gaat dat samen. Laten we het laatste het Eurabië-syn­droom noemen, de omgekeerde vorm van het Stockholm-syndroom: je ziet overal vijanden.


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 22-02-2011 23:32 by Spirit In Black Profiel van Spirit In Black

quote:
Op 22 februari 2011 23:14 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
[youtube]


'corrupte wethouders uit Venlo'

ook vermakelijk en steekhoudend



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen