IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Komkommertijd [nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 05-03-2011 17:49 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Ja, ik had wel verder gelezen, hoor. Daarom ook m'n tweede opmerking Begon gewoon even te twijfelen of het voor weer wel echt zou gelden, maar het blijkt van wel dus


Quis moderabat ipsos moderatores?


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 05-03-2011 18:12 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 5 maart 2011 17:37 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Uitstoot heeft direct effect Maar ik geloof dat we sinds een eeuw ofzo significante invloed op het klimaat hebben via C02.

Overigens, zelfs als we vanaf nu volledig stoppen met CO2-uitstoot kunnen we er nog tijden lang van genieten.


Direct effect ok, maar is dat ook nadelig?
Ik bedoel het is niet zo dat door een dagje ademhalen de gaten in de ozonlaag vallen.


 


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 05-03-2011 18:19 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 5 maart 2011 18:12 schreef Forever After het volgende:
Direct effect ok, maar is dat ook nadelig?
Ik bedoel het is niet zo dat door een dagje ademhalen de gaten in de ozonlaag vallen.

Nee, een enkel extra CO2-molecuul maakt niet zoveel uit

De mate waarin wij tot nu toe met z'n alleen uitgestoten hebben maakt wel uit. De mate waarin wij verder gaan met uitstoten maakt ook zeker uit. Maar zelfs als de uitstoot verder 0 is, blijft de CO2 hier nog heel lang achter en werkt al die tijd dus nog gewoon (en zou door de feedback tussen temperatuur en CO2 nog kunnen toenemen).

Hoe nadelig dat dan allemaal, tsja. Het wordt/blijft in ieder geval warmer, het klimaat verandert en daar zullen we mee om moeten gaan.


Quis moderabat ipsos moderatores?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 05-03-2011 18:19 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/



De ozonlaag wordt niet aangetast door CO2. Ozon is zelfs een erg sterk broeikasgas. CO2 productie van dieren is niet boeiend omdat hun voedsel net zoveel CO2 opneemt als er uitgestoten wordt. (landbouw is wel zorgwekkend want door de intensieve landbouw ontsnapt er allemaal CO2 uit de bodem doordat de humuslaag verteerd, brengt ook nog een grote verschraling van de landbouwgrond dus)


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 05-03-2011 18:21 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 5 maart 2011 18:19 schreef Ascendant Grotesque het volgende:

Hoe nadelig dat dan allemaal, tsja. Het wordt/blijft in ieder geval warmer, het klimaat verandert en daar zullen we mee om moeten gaan.


Ook zonder CO2.

Nu misschien wat urgenter.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 06-03-2011 20:35 by Forever After Profiel van Forever After

Naakte Groninger bijt agent
Uitgegeven: 6 maart 2011 17:32
Laatst gewijzigd: 6 maart 2011 17:32

GRONINGEN - Een verwarde, naakte man heeft zaterdagmiddag in Groningen voor de nodige commotie gezorgd, zo meldde de politie zondag. Hij beet een agent die hem wilde boeien.

De 38-jarige inwoner van de stad Groningen was volgens een zegsman ''flink geflipt'' nadat hij drugs had gebruikt.

Hij schreeuwde de hele buurt bij elkaar, gooide glazen stuk en rende naakt door de straat. Agenten wilden hem kalmeren, maar daar was de Groninger niet van gediend.

Om hem tegen zichzelf te beschermen, werd de man geboeid, die toen zijn tanden in een agent zette. De agent hoefde niet naar een ziekenhuis, aldus de woordvoerder. De verwarde man is meegenomen naar het bureau en in een cel geplaatst.

© ANP Nu.nl


Iemand van hier?


 


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 06-03-2011 20:38 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 6 maart 2011 20:35 schreef Forever After het volgende:
Iemand van hier?



Ik was het niet maar heel toevallig stelde Vargen gisteren wel voor om naakt door de V&D in Grun'n te rennen.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 06-03-2011 21:40 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

quote:
Op 6 maart 2011 20:35 schreef Forever After het volgende:
Iemand van hier?



Rotzak strikes again.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 06-03-2011 21:43 by Forever After Profiel van Forever After

Die komt niet uut Grunn...


 


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 07-03-2011 12:23 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Voorstelling ‘De Darmdialogen’ 21 maart in Erasmus MC

In het kader van internationale darmkankermaand maart vraagt de Maag Lever Darm Stichting in samenwerking met artsen- en patiëntenorganisaties dit jaar aandacht voor darmkanker door middel van de toneelvoorstelling ‘De Darmdialogen’. Darmkanker is een ziekte die binnen de taboesfeer valt; mensen vinden het lastig om over de stoelgang te praten en zeker als ze er problemen mee hebben. Uit publieksonderzoek van de Maag Lever Darm Stichting blijkt dat ruim 18 procent van de ondervraagden moeite heeft met praten over darmklachten, zelfs met de eigen huisarts. Door middel van de ‘De Darmdialogen' willen artsen en patiënten het taboe doorbreken en stimuleren dat mensen met klachten tijdig naar de dokter gaan.
‘De Darmdialogen’ is geschreven door auteur Haye van der Heyden en wordt gespeeld door Cystine Carreon, Han Oldigs en Ellen Pieters onder muzikale begeleiding van accordeonist Gert Wantenaar. ‘De Darmdialogen’ is een humoristisch drama waarin hilarische verhalen en indrukwekkende liedjes elkaar afwisselen: ‘Hé buurvrouw, nog lekker ontlast vanochtend?’ En: ‘Waar we het vandaag over hebben, kan ons allemaal overkomen. Jong en oud’. Tien aangrijpende dialogen over poep, darmpoliepen, alarmsignalen, doktersbezoek, onderzoek, samen ziek zijn en de dood.


Tof!


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 07-03-2011 12:25 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

LOL @ De Telegraaf:




Boeiender


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 07-03-2011 12:31 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 7 maart 2011 12:25 schreef MR. N het volgende:
LOL @ De Telegraaf:



Tja. Dat zijn nu de logische uitwassen van programma's als 'Ik hou van Holland' en al dat andere 'gezellige' Hollandse gedoe.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 07-03-2011 12:38 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 7 maart 2011 12:31 schreef bastianus het volgende:
Tja. Dat zijn nu de logische uitwassen van programma's als 'Ik hou van Holland' en al dat andere 'gezellige' Hollandse gedoe.


Zal het zo zijn? Geen idee, ik kijk het nooit.

"Gezellig allemaal onze troepen steunen".

Sja....


Boeiender


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 07-03-2011 12:45 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 7 maart 2011 12:38 schreef MR. N het volgende:
Zal het zo zijn? Geen idee, ik kijk het nooit.

"Gezellig allemaal onze troepen steunen".

Sja....
Ik bemerk een steeds groter patriottisme, gevoed door zaken als het 'Hollandse' gevoel. Elke commerciële omroep had vorig jaar al een programma over 'wat denkt de Hollander, wat is typisch Hollands, testen waarin wordt gekeken naar typisch Hollands gedrag' enz. Zelfs reclames appelleren aan dit soort zaken, 'de typisch Hollandse verzekeraar' en dergelijke flauwekul heb ik ook al voorbij horen komen. Een dergelijk plaatje wat jij liet zien uit de Telegraaf hoort daar m.i. ook wel bij.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 07-03-2011 12:47 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

Ah, gelukkig woon ik niet in Holland dan.


Boeiender


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 07-03-2011 12:49 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 7 maart 2011 12:47 schreef MR. N het volgende:
Ah, gelukkig woon ik niet in Holland dan.
Helaas zijn er dan wel weer veel mensen die denken dat ze in Holland wonen. Inclusief problemen met moslims en andere groepen waarvan ze denken dat die niet binnen de cultuur horen. Echt, ik snap niks van die Limburgers.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 07-03-2011 12:54 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com



Boeiender


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 07-03-2011 16:58 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 6 maart 2011 21:43 schreef Forever After het volgende:
Die komt niet uut Grunn...


Het is carnaval. Ik kan me best voorstellen dat hij in staat is enkele provincies verder als 38 jarige man opgepakt te worden.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 07-03-2011 18:38 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 7 maart 2011 16:58 schreef ElitE het volgende:
Het is carnaval. Ik kan me best voorstellen dat hij in staat is enkele provincies verder als 38 jarige man opgepakt te worden.


Mjah, hij had mij nog niet verteld dat ie als 38 jarige man uut Grunn verkleed zou gaan.


 


Count Steel
Haatgospeltrol
Usericon van Count Steel
Posted 07-03-2011 21:10 by Count Steel Profiel van Count Steel

quote:
'IGZ laat blunders arts ongemoeid'
Uitgegeven: 5 maart 2011 07:29
Laatst gewijzigd: 5 maart 2011 09:23
AMSTERDAM - Een blunderende vaatchirurg met een alcoholprobleem kon jarenlang ongehinderd zijn gang gaan terwijl de Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGZ) op de hoogte was.
© Thinkstock

De vaatarts werd bij ziekenhuizen in Venlo en Winschoten weggestuurd, maar de inspectie nam geen maatregelen tegen hem, meldt het VPRO-onderzoeksprogramma Argos.

In de twee Nederlandse ziekenhuizen waar de arts tussen 2002 en 2007 werkte, traden bij zeker veertien patiënten van de chirurg zeer ernstige complicaties op, waarvan een aantal met dodelijke afloop. In het dossier over de arts wordt hij volgens Argos omschreven als 'macho' en 'cowboy'.

Ook staat in het dossier dat de arts het leuk vond om bij operaties met bloed besmeurd te raken. Het Vie Curie ziekenhuis in Venlo en het St. Lucas in Winschoten meldden dat patiënten op de operatietafel bij de chirurg extreem veel bloed verloren.

Sommige patiënten moesten risicovolle her-operaties ondergaan of moesten uiteindelijk een been laten afzetten.

Grondig onderzoek

Een inspecteur van de IGZ vertelt in de uitzending dat er een grondig onderzoek naar de falende arts was gedaan, maar dat een spoedtuchtklacht tegen hem door de baas van de inspectie in 2008 van tafel werd geveegd. Het onderzoek loopt nu nog en de inspecteur die de klacht indiende werd later ontslagen.

De arts week uit naar Schotland waar hij, ondanks twee schorsingen door de Britse gezondheidsautoriteiten, nog actief is in Aberdeen.

De IGZ erkent in de uitzending dat het niet klopt dat het onderzoek al zo lang duurt. De inspectie verontschuldigt zich en zegt bij een terugkeer van de arts naar Nederland opnieuw af te wegen of maatregelen nodig zijn.
© Novum


Iemand in mijn directe omgeving is door die beroepsmongool behandeld. En heeft inderdaad een aantal flinke complicaties opgelopen na ingrepen verricht door deze vaatchirurg (infecties na een bypass).

Vooral dat laatste stukje, het afwegen van de inspectie, doet me kotsen.
Wat kun je doen tegen zo'n iemand, als zelfs de IGZ hem de hand boven het hoofd houdt?!


Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 07-03-2011 21:12 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 7 maart 2011 21:10 schreef Count Steel het volgende:
Wat kun je doen tegen zo'n iemand, als zelfs de IGZ hem de hand boven het hoofd houdt?!

Baas van de IGZ.

Media opzoeken is dan zo'n beetje nog het enige wat je kan doen, denk ik.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 07-03-2011 21:12 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Ook erg hoe er werd gesteld dat het opgelost was omdat er geen gevaar meer was voor de *Nederlandse* volksgezondheid. Misselijkmakend.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 07-03-2011 21:13 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 7 maart 2011 21:12 schreef Gemene Lepel het volgende:
Ook erg hoe er werd gesteld dat het opgelost was omdat er geen gevaar meer was voor de *Nederlandse* volksgezondheid. Misselijkmakend.

Serieus? Oei, oei, oei...


Quis moderabat ipsos moderatores?


KHPLF
Usericon van KHPLF
Posted 07-03-2011 21:17 by KHPLF Profiel van KHPLF

cultuur is a bitch.


watery black
Usericon van watery black
Posted 07-03-2011 21:19 by watery black Profiel van watery black

quote:
Op 7 maart 2011 12:49 schreef bastianus het volgende:
Helaas zijn er dan wel weer veel mensen die denken dat ze in Holland wonen. Inclusief problemen met moslims en andere groepen waarvan ze denken dat die niet binnen de cultuur horen. Echt, ik snap niks van die Limburgers.


Zeg...



Anyway, om hier maar even op in te gaan; ik persoonlijk heb geen probleem met turken, marrokanen, iranezen, palestijnen, whatever, zolang ze zich gewoon aanpassen aan waar ze wonen. In een zekere mate natuurlijk. Ik verwacht van niemand dat ze volledig gaan veranderen, maar een beetje inzet en respect tonen lijkt me niet te veel gevraagd. Ik heb wel een hekel aan mensen die 20 jaar in NL wonen en weigeren een woord nederlands te spreken, (en die zijn er, helaas...) of dat nu turken, duitsers, amerikanen, italianen, of wat dan ook zijn.

Verder heb ik in limburg ook niet echt gezien dat dit erger dan ergens anders in NL zou zijn dus ik begrijp persoonlijk niet zo goed waar dit vandaan kwam...? maar misschien ben ik nu gewoon enorm aan het happen, kan ook hoor.


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen