IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Komkommertijd [nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 18-02-2011 12:30 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 18 februari 2011 12:26 schreef bastianus het volgende:
Scherp. Bijna elke maand. Dat wil zeggen dat hij nu al zes keer is geweest. En de collega's hier zeggen dat het normaal is, en dat hij elke keer weer met nieuwe bezuinigingsinzichten komt. Laatste nieuws: Er moet 30 fte uit.


Ahaaa dus niet wij, maar jouw collega's en een heel klein beetje jij..

Maar die 30 fte eruit, heeft dat direct verband met het grote kabinet bezuinigingverhaal of was dit zowieso al een maatregel?


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 18-02-2011 12:42 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 18 februari 2011 12:30 schreef MMayo het volgende:
Ahaaa dus niet wij, maar jouw collega's en een heel klein beetje jij..

Maar die 30 fte eruit, heeft dat direct verband met het grote kabinet bezuinigingverhaal of was dit zowieso al een maatregel?
Fify fifty. In de tijd dat het goed ging hebben allerlei docenten van de 'oude garde' allerlei functies gekregen waardoor ze geen les meer hoeven te geven maar wel hetzelfde blijven beuren. Dus dat kan wel een stuk efficiënter. Maar door de bezuinigingen van dit kabinet gaat er b.v. ook een hele afdeling inburgering en educatie uit. Dat is wel schandalig natuurlijk. En op de lange termijn nogal contra-productief.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-02-2011 13:05 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

PVV: 'Weg met Schotse Hooglanders'


Met de provinciale verkiezingen in aantocht, heeft de Gelderse afdeling van de PVV van zich doen spreken. Volgens de partij horen 'geïmporteerde exotische' dieren niet thuis in het Nederlandse landschap, ongeveer hetzelfde als wat de landelijke partij over de islam zegt.

De voornaamste slachtoffers van het Gelderse PVV-voorstel zijn de Schotse hooglanders. Olof Wullink, nummer vier op de lijst, zei tegen Omroep Gelderland dat de Schotse koeien beter in Schotland kunnen blijven. Ook de Poolse konikpaarden zouden terug moeten naar Polen. "Hier hoort onze eigen natuur", volgens Wullink.

In een reactie op deze verkiezingsbelofte laat de stichting Natuurmonumenten weten het idee 'absurd' te vinden. Volgens de organisatie spelen de dieren een belangrijke rol in de Gelderse natuur aangezien de Nederlandse 'oergrazers' zijn uitgestorven.

onbegonnen werk er zijn zoveel dieren hier die we als inheems beschouwen die dat oorspronkelijk niet zijn. vooral de romeinen hebben veel ingevoerd, sommigen hiervan staan gewoon op de rode lijst van bedreigde diersoorten. De meest opvallende in die lijst zijn: konijn, fazant, nijlgans ,canadese gans.

Naaldbossen komen in NL niet van nature voor, en ook heide is gewoon een gevolg van overbegrazing. En vele bossen in NL zijn gewoon aangeplant voor hout. dat wil zeggen dat de meest boeiende natuurgebieden die Nederland heeft totaal niet authentiek zijn. Ook de hoge veluwe niet.
Nederland heeft alleen maar parken en geen echte natuur.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 18-02-2011 13:16 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

Die lui zijn echt helemaal de weg kwijt.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-02-2011 13:19 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Moet wel carnavalsgrap zijn. MOET wel.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-02-2011 13:28 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

Ik had het daar ook al over gehad in het PVV-topic. Maar ik denk zo onderhand dat het een nieuwbericht van "speld" moet zijn. dat hoop ik dan toch. Anders kunnen we nog gaan horen dat de PVV tegen het eten van bananen/shoarma is ofzo.



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-02-2011 13:30 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 18 februari 2011 13:05 schreef ElitE het volgende:
de rode lijst van bedreigde diersoorten. De meest opvallende in die lijst zijn: konijn, fazant, nijlgans ,canadese gans.

.


De nijlgans ook? Dat is toch een erkende exoot? ik vind ze wel stoer overigens, net zoals de halsbandparkieten.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-02-2011 13:37 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

erkend? oh dat hij nu bij het rijtje hoort, jah dat zijn de fazant en konijn volgens mij ook dan.

Maar het is hetzelfde punt. er is geen duidelijke lijn te trekken in exoten enzo. Alles wat hier is is in principe exoot. En zo kunnen exoten een impact hebben die de nederlandse natuur sterk veranderd en het kan in goede en in kwade zin. De Schotten en Polen zijn gewoon vervanging voor grote grazers die we verdreven en uitgeroeid hebben. De wisenten(oerrunderen) hebben we ook uit Polen gehaald maar die kwamen oorspronkelijk wel in NL voor.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-02-2011 13:39 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:

Gedrag

De Nijlgans leeft voornamelijk op land, hoewel ze goed kan zwemmen. In het broedseizoen verdedigt ze een territorium, soms zelfs agressief. Die agressiviteit is trouwens het handelskenmerk van deze ganzen. Ze passen brute kracht toe om een nest van een andere vogel in te pikken - waarvan vooral grauwe ganzen, maar ook roofvogels, kraaien, eenden e.d., slachtoffer zijn - en om de kleintjes van andere eendachtigen te verdrinken.


Haha die Noord Afrikanen ook altijd


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-02-2011 13:42 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 18 februari 2011 13:37 schreef ElitE het volgende:
erkend? oh dat hij nu bij het rijtje hoort, jah dat zijn de fazant en konijn volgens mij ook dan.

Maar het is hetzelfde punt. er is geen duidelijke lijn te trekken in exoten enzo. Alles wat hier is is in principe exoot. En zo kunnen exoten een impact hebben die de nederlandse natuur sterk veranderd en het kan in goede en in kwade zin. De Schotten en Polen zijn gewoon vervanging voor grote grazers die we verdreven en uitgeroeid hebben. De wisenten(oerrunderen) hebben we ook uit Polen gehaald maar die kwamen oorspronkelijk wel in NL voor.


erkend is wel een beetje overdreven wellicht maar ik lees er in ieder geval nooit iets positiefs over. Vogen s,ij mag je ze ook afchieten (maar dat weet ik niet zeker) Verder ben ik het geheel met je eens. Konijnen zijn uiteindelij exoten evenals de klaprozen. Ook zoutplanten breiden zich sterk uit in het binneland langs de wegen etc etc.

en wisenten zijn gewoon stoer.!!!


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 18-02-2011 14:02 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Ik dacht dat het een Speld-hoax was oid, maar nee. Nieuw dieptepunt. Volgende stap, trekvogels uit het zuiden bij de grens afschieten? :')

[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 18-02-2011 14:02]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 18-02-2011 14:13 by bastianus Profiel van bastianus

Ik denk dat we de hele natuur wel af kunnen schaffen. Er is bijna niks hier dat van oorsprong hier groeit, heb ik ooit bij een natuurwandeling geleerd van de boswachter. Bijna alleen maar exoten hier, zowat geen oten.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-02-2011 14:14 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Terug naar de tijden dat er hier nijlpaarden, leeuwen en hyena's rondliepen!


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 18-02-2011 14:20 by bastianus Profiel van bastianus

Alle Douglas, Larix en andere sparachtigen moeten volgens mij ook weg. Ik dacht dat alleen de grove den van nature hier voorkomt. Loofbomen als Canadese eik enzo moeten ook oprotten.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 18-02-2011 14:24 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 18 februari 2011 14:02 schreef Gemene Lepel het volgende:
Ik dacht dat het een Speld-hoax was oid, maar nee. Nieuw dieptepunt. Volgende stap, trekvogels uit het zuiden bij de grens afschieten? :')

Ongelooflijk dit, ja. Wilders laat toch wat teveel droeftoeters los op de PS... Tering zeg, dat gaat ons straks allemaal besturen.


Quis moderabat ipsos moderatores?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-02-2011 14:31 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

@ bassie ja geloof het wel

quote:
Natuurwaarden van houtige exoten in bossen
Discussies door bos- en
natuurbeheerders over
exoten hebben een
opmerkelijke parallel met
discussies door politici
over allochtonen: allereerst
bestaat er grote
onduidelijkheid over de
definitie van de termen (wat
is eigenlijk een exoot, resp.
allochtoon?). Voorts is er
een neiging om uit het
bestaan van de discussie
een probleem af te leiden
en vervolgens om dit veronderstelde
probleem via
de taal te laten verdwijnen
(we noemen exoten
voortaan geïntroduceerde
soorten (Klingen &
Houtzagers, 1998) en
allochtonen voortaan
medelanders). Tot slot
bestaan er wijd verbreide
vooronderstellingen
waarvan de empirische
basis soms nogal smal is.



Voor exotische bomen kunnen
we daarbij denken aan beweringen
dat ze onze natuurlijke vegetatie
verstikken (bospest), ons
water verbruiken en daardoor
voor de verdroging verantwoordelijk
zijn (aanplant van naaldbossen
op de Veluwe en in de
duinen) of stikstofverzadiging en
verruiging in natuurterreinen veroorzaken
(Robinia). In één opvallend
opzicht verschillen bosbeheerders
wel van politici: zij
confereren over exoten nadat er
verkiezingen zijn geweest.

[...]

http://edepot.wur.nl/113957


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 18-02-2011 14:31 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Trouwens, groot deel van de 'Nederlandse' bevolking hoeft slecht kan 2-3 eeuwen terug te gaan in de stamboom om vervolgens te ontdekken dat de voorouders uit het huidige Duitsland en Frankrijk komen. Zeker een grensprovincie als Gelderland zal daarmee te maken hebben.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-02-2011 14:36 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Of wat te denken van Huize Nassau toen onze wellicht homofiele Willem III op de Engelse troon het leven liet zonder nageslacht achter latende dat we maar een edele man uit Duitsland hebben geplukt?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 18-02-2011 14:39 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Sowieso lekker boeiend allemaal.


Quis moderabat ipsos moderatores?


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-02-2011 14:40 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 18 februari 2011 14:20 schreef bastianus het volgende:
Alle Douglas, Larix en andere sparachtigen moeten volgens mij ook weg. Ik dacht dat alleen de grove den van nature hier voorkomt. Loofbomen als Canadese eik enzo moeten ook oprotten.

Amerikaans eik! maar ook tamme kastanje, paardenkastanje enzovoort, enzovoort.

Natuurlijke boomsoorten in Nederland zijn wilgen, zwarte els, zomereik en berken (ff een paar soorten). Het referentiepunt is ook volledig kunstmatig natuurlijk


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-02-2011 14:40 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
In 1702 stierf Willem aan longontsteking, als complicatie bij een gebroken sleutelbeen, na een val van zijn paard dat struikelde over een molshoop


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-02-2011 14:44 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 18 februari 2011 14:39 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Sowieso lekker boeiend allemaal.


Het zou volledig niet-boeiend zijn ware het niet dat zulke lui vandaagde dag veel stemmen krijgen. Dat maakt het al gelijk meer serieus.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 18-02-2011 14:47 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Krijg me dat groen-rode verbond. Als je ook maar iets zegt over een compleet achterlijke woestijnideologie wordt je door rood compleet dood geGodwind en door groen bedreigd of erger. Kans op het verneuken van je carriere is zeer re-eel. Zo schrik je potentie af.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 18-02-2011 14:48 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 18 februari 2011 14:44 schreef attila_de_hun het volgende:
Het zou volledig niet-boeiend zijn ware het niet dat zulke lui vandaagde dag veel stemmen krijgen. Dat maakt het al gelijk meer serieus.

Nee, nee, ik bedoel het hele gedoe over exoten en afkomst blablabla. Wat zou het uitmaken waar iets/iemand vandaan komt, als het maar functioneert in het geheel en als het geheel maar prettig is

Dat zulke lui menen beleid te moeten beïnvloeden terwijl ze echt niet weten waar het over gaat, dat is zeker een serieuze zaak. Politici hebben daar natuurlijk altijd al last van, maar dit gaat wel echt heel ver. Dit is gewoon, op dit gebied, 0% kennis van zaken hebben.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 18-02-2011 14:49 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 18 februari 2011 14:40 schreef ElitE het volgende:



Wat dacht je van koning Alexander van (modern) Griekenland?

quote:
Although history has unfairly described King Alexander as a careless pet owner who died from a bite "from his pet monkey";[4] the 27-year-old monarch actually died after defending his pet dog from an attack during a walk through the Royal Gardens, and he suffered wounds from two of the monkeys. The attack occurred on 2 October 1920.[5] In the report dispatched from Europe, it was stated that the King had been walking in the park with a pet dog, when the dog was attacked by a monkey. The King fended off the monkey with a stick but in the fight the monkey bit him on the hand slightly. "Another monkey rushed to the defense of his mate, and in fending it off, the King received another bite which severely lacerated a gland. The infection which set in following the bites gradually poisoned the King's entire system ..."[6] Both animals were found to have been diseased after they were destroyed.[7] Within days, he developed a severe reaction to the infection, and after initial signs of improvement, became critically ill on 12 October.[8]. It is little reported but nonetheless extremely likely that the infection was caused by Monkey B virus which causes a fatal ascending myelitis in man and unremarkable oral lesions in a monkey. There is a relation to Herpes. [9]



Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen