IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Komkommertijd [nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 15-03-2011 14:50 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 15 maart 2011 14:32 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Nogmaals, het draait allemaal om deze zinsnede "Uitbater Tepco heeft beslist dat alle personeel onmiddellijk de controlekamers van de rampcentrale in Fukushima moet verlaten omdat de straling er te hoog is.". Die kom ik niet tegen in Engelse bronnen, alleen dat de straling er (eigenlijk) te hoog is, maar dat de vervolgstappen nog onduidelijk zijn.


idd , internationaal niet veel details

http://www.reuters.com/article/2011/03/15/us-japan-quake-controlroom-idUSTRE72E3N120110315


die Tokyowolk is ook niet zo fris


signature


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 15-03-2011 14:51 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 15 maart 2011 14:47 schreef attila_de_hun het volgende:
behalve dan in Japan (sinds augustus 1945)
Merkwaardig toeval inderdaad. Misschien worden Japanners wel resistenter dan andere volkeren door al die blootstelling aan straling. En zijn zij uiteindelijk de enigen die overleven. Ze krijgen het wel erg voor hun kiezen zo.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 15-03-2011 14:52 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 15 maart 2011 14:50 schreef Hypnos het volgende:
idd , internationaal niet veel details

Gek, hè, net of die Belgen slordig verslag geven.


I wish I was a butterfly


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 15-03-2011 14:55 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

heyhey, net hetzelfde op AD hoor



trouwens, die 50 mensen die daar nog aan het werk zijn, zijn natuurlijk ten dode opgeschreven

net als vele Oekraïners ten tijde van Tsjerno


signature


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 15-03-2011 14:56 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 15 maart 2011 14:51 schreef bastianus het volgende:
Merkwaardig toeval inderdaad. Misschien worden Japanners wel resistenter dan andere volkeren door al die blootstelling aan straling. En zijn zij uiteindelijk de enigen die overleven. Ze krijgen het wel erg voor hun kiezen zo.


Maar ik snap niet waarom men heeft toegestaan om nu net daar kerncentrales te bouwen. Tsunamis en aarbevingen vinden als sinds mensenheugenis plaats in Japan.
Waarom niet dieper het land in, verder van de kust? Zijn de bergen niet stabieler? Is het puur en geldkwestie?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 15-03-2011 14:57 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 15 maart 2011 14:51 schreef bastianus het volgende:
Merkwaardig toeval inderdaad. Misschien worden Japanners wel resistenter dan andere volkeren door al die blootstelling aan straling. En zijn zij uiteindelijk de enigen die overleven. Ze krijgen het wel erg voor hun kiezen zo.


wie weet idd, worden ze na zoveel straling (2* dan) wel immuun ! Mutanten, bloemetjesresistent

Manga en Hentai, maar dan in reality!


signature


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 15-03-2011 14:57 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 15 maart 2011 14:56 schreef attila_de_hun het volgende:
Maar ik snap niet waarom men heeft toegestaan om nu net daar kerncentrales te bouwen. Tsunamis en aarbevingen vinden als sinds mensenheugenis plaats in Japan.
Waarom niet dieper het land in, verder van de kust? Zijn de bergen niet stabieler? Is het puur en geldkwestie?
Die discussie was van de week op de radio. De kerncentrales daar waren wel op van alles berekend, maar niet op een aardbeving en een tsunami tegelijkertijd.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 15-03-2011 14:58 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 15 maart 2011 14:55 schreef Hypnos het volgende:
heyhey, net hetzelfde op AD hoor



trouwens, die 50 mensen die daar nog aan het werk zijn, zijn natuurlijk ten dode opgeschreven

net als vele Oekraïners ten tijde van Tsjerno


Die gasten weten dat natuurlijk ook. vreselijk in ieder geval en het zijn in ieder geval helden.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 15-03-2011 14:59 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 15 maart 2011 14:56 schreef attila_de_hun het volgende:
Maar ik snap niet waarom men heeft toegestaan om nu net daar kerncentrales te bouwen. Tsunamis en aarbevingen vinden als sinds mensenheugenis plaats in Japan.
Waarom niet dieper het land in, verder van de kust? Zijn de bergen niet stabieler? Is het puur en geldkwestie?

Het land maakt z'n ergste aardbeving in lange tijd mee en er is nog geen significante rotzooi mee gebeurd. Feitelijk valt het allemaal wel mee, de Japanners hebben het nog best goed op orde. Wat was er gebeurd als er in plaats van die kerncentrale een X aantal kolencentrales gestaan had? (Ik probeer hiermee niet de ernst van de situatie te bagatelliseren.)
quote:
Op 15 maart 2011 14:55 schreef Hypnos het volgende:
heyhey, net hetzelfde op AD hoor

AD is echt een HLN-kloon. Irrelevant dus.
quote:
trouwens, die 50 mensen die daar nog aan het werk zijn, zijn natuurlijk ten dode opgeschreven

net als vele Oekraïners ten tijde van Tsjerno

Alleen bij de Russen/Oekraïners destijds werd ze (deels) voorgehouden dat het niet zo erg was. Belangrijk verschil.


I wish I was a butterfly


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 15-03-2011 15:00 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 15 maart 2011 14:57 schreef bastianus het volgende:
Die discussie was van de week op de radio. De kerncentrales daar waren wel op van alles berekend, maar niet op een aardbeving en een tsunami tegelijkertijd.


Ik vind het toch gek, volgens mij is de combinatie aardbeving/tsunami toch "normaal" in die regios?


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 15-03-2011 15:05 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 15 maart 2011 14:59 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Het land maakt z'n ergste aardbeving in lange tijd mee en er is nog geen significante rotzooi mee gebeurd. Feitelijk valt het allemaal wel mee, de Japanners hebben het nog best goed op orde. Wat was er gebeurd als er in plaats van die kerncentrale een X aantal kolencentrales gestaan had? (Ik probeer hiermee niet de ernst van de situatie te bagatelliseren.)

AD is echt een HLN-kloon. Irrelevant dus.

Alleen bij de Russen/Oekraïners destijds werd ze (deels) voorgehouden dat het niet zo erg was. Belangrijk verschil.


Als ik de keizer van Japan was geweest had ik "bevolen" dat die kerncentrales er wel mogen komen maar zeker 50km van de kust. Dat zal vast wel duurder zijn maar hoogst waarschijnlijk toch veiliger en er wonen (voor zover ik weet) daar heel weinig mensen. De kans dat er iets mis gaat is klein en moet altijd zo klein mogelijk worden gehouden. Als het mis gaat , dan is men nog niet jarig.
(verder mis ik, maar dat is een andere discussie altijd het alternatief dat er eens wat zuiniger met energie omgegaan moet gaan worden; in België bijv. is het 's nachts net zo licht als in het donker door de miljarden straatlichten. Maar goed, dat is een andere discussie)


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 15-03-2011 15:09 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 15 maart 2011 15:05 schreef attila_de_hun het volgende:
Als ik de keizer van Japan was geweest had ik "bevolen" dat die kerncentrales er wel mogen komen maar zeker 50km van de kust. Dat zal vast wel duurder zijn maar hoogst waarschijnlijk toch veiliger en er wonen (voor zover ik weet) daar heel weinig mensen. De kans dat er iets mis gaat is klein en moet altijd zo klein mogelijk worden gehouden. Als het mis gaat , dan is men nog niet jarig.

Is dat veiliger, in de bergen? Ik weet het niet.

En Japanners zijn echt niet gek hoor, ik ga er vooralsnog wel van uit dat die er over nagedacht hebben. En ze bouwen ook rustig een hypermoderne metro voor veel te veel geld
quote:
(verder mis ik, maar dat is een andere discussie altijd het alternatief dat er eens wat zuiniger met energie omgegaan moet gaan worden; in België bijv. is het 's nachts net zo licht als in het donker door de miljarden straatlichten. Maar goed, dat is een andere discussie)

Ander discussie, ja, maar je hebt gelijk.


I wish I was a butterfly


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 15-03-2011 15:10 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 15 maart 2011 14:59 schreef Ascendant Grotesque het volgende:

Alleen bij de Russen/Oekraïners destijds werd ze (deels) voorgehouden dat het niet zo erg was. Belangrijk verschil.


waar.


idd helden zoals Attila zegt,
ik denk niet dat ze het uit schuldgevoel doen

btw.. 10 minuten geleden

Er was vlakbij Tokio een naschok. Die had een kracht van 6.2 op de schaal van richter. De schok werd vooral gevoeld in Tokio. Er ...

www.youtube.com/watch?v=2B62oe92bIY


signature


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 15-03-2011 15:13 by Nimbus Profiel van Nimbus

quote:
Op 15 maart 2011 15:09 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
En Japanners zijn echt niet gek hoor, ik ga er vooralsnog wel van uit dat die er over nagedacht hebben. En ze bouwen ook rustig een hypermoderne metro voor veel te veel geld



Inderdaad, ook weer van die geweldige uitspraken op Geenstijl, alsof je zomaar even ondoordacht en kerncentrale kunt bouwen. En als er een volk is wat technisch hoogstaand werk aflevert en alles door-engineerd dan zijn dat vast de Japanners wel.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 15-03-2011 15:15 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 15 maart 2011 15:05 schreef attila_de_hun het volgende:
Als ik de keizer van Japan was geweest had ik "bevolen" dat die kerncentrales er wel mogen komen maar zeker 50km van de kust. Dat zal vast wel duurder zijn maar hoogst waarschijnlijk toch veiliger en er wonen (voor zover ik weet) daar heel weinig mensen.

Meer risico, omdat men dan erg afhankelijk is van een netwerk om koelwater aan en af te voeren. Kwetsbaarder dus.

quote:

(verder mis ik, maar dat is een andere discussie altijd het alternatief dat er eens wat zuiniger met energie omgegaan moet gaan worden; in België bijv. is het 's nachts net zo licht als in het donker door de miljarden straatlichten. Maar goed, dat is een andere discussie)


Check Duitsland, die had in mijn ogen een erg mooi systeem om zonne-energie rendabel te maken.

[Dit bericht is gewijzigd door MR. N op 15-03-2011 15:15]


Boeiender


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 15-03-2011 15:20 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 15 maart 2011 15:00 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik vind het toch gek, volgens mij is de combinatie aardbeving/tsunami toch "normaal" in die regios?
De kernenergie-deskundige op radio 1 zei dat het in die mate niet te voorspellen was geweest. Verder waren het ook nog redelijk oude centrales relatief gezien, dat speelde ook een rol blijkbaar. 't Was een beetje het 1953-Zeelandverhaal wat dat betreft.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 15-03-2011 15:25 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 15 maart 2011 15:20 schreef bastianus het volgende:
De kernenergie-deskundige op radio 1 zei dat het in die mate niet te voorspellen was geweest. Verder waren het ook nog redelijk oude centrales relatief gezien, dat speelde ook een rol blijkbaar. 't Was een beetje het 1953-Zeelandverhaal wat dat betreft.

Voor iets wat niet te voorspellen was en voor iets wat dan schijnbaar oud was blijft het dus heel goed overeind staan

Fucking huilers in Duitsland ook...


I wish I was a butterfly


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 15-03-2011 16:17 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 15 maart 2011 15:15 schreef MR. N het volgende:
Meer risico, omdat men dan erg afhankelijk is van een netwerk om koelwater aan en af te voeren. Kwetsbaarder dus.






anders gooien ze der toch gewoon een paar walvissen op?


signature


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 15-03-2011 17:16 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Strooizand met menselijke botten gebruikt


AMSTERDAM - Door een blunder is zand met menselijke resten uitgestrooid in twee stadsparken in Amsterdam. De botten zijn afkomstig van begraafplaats De Nieuwe Ooster. Het gaat om het Flevopark en Park Frankendael.
Dit meldt AT5 op haar website.

Als elk jaar werden de parken bestrooid met zand om het gras gezond te houden. Normaal gesproken komt het zand van de groothandel, maar door nog onbekende oorzaak is nu een partij zand gebruikt dat bij de begraafplaats is opgegraven.

Botten uit oude algemene graven
Bij de werkzaamheden voor een nieuw kantoor in de buurt van de begraafplaats stuitte de aannemer op onbekende graven. Het werk werd direct stilgelegd, maar door een vergissing is een deel van het opgegraven zand aangemerkt als strooizand, wat eind vorige week in de parken is uitgestrooid. Tussen het zand zaten menselijke botten uit algemene graven uit uiterlijk 1974.

De parken zijn gelijk afgezet toen dit vrijdag werd ontdekt. Verantwoordelijk wethouder Nevin Özütok laat in een reactie aan AT5 weten de gang van zaken ten zeerste betreuren. "Er is direct een team ingezet om de parken meter voor meter uit te kammen, maar dit had nooit mogen gebeuren."

'Breng botten terug'
Het opruimen van de botten in de twee parken zal in ieder geval tot en met vandaag duren. Directeur Marie-Louise Meuris van de begraafplaats roept mensen op om eventueel gevonden botten terug te brengen, zodat deze opnieuw begraven kunnen worden. (WT)
15/03/11 10u07



LOL, zo heb ik de gemeente Geasterlan-Sleat ooit voor een blunder behoed. Die wilden van het zand dat vrij kwam uit een kerk een fietspad maken. Toch maar even geadviseerd dat de partij zich daar niet echt voor leende.


Boeiender


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 15-03-2011 17:38 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 15 maart 2011 14:55 schreef Hypnos het volgende:
heyhey, net hetzelfde op AD hoor



trouwens, die 50 mensen die daar nog aan het werk zijn, zijn natuurlijk ten dode opgeschreven

net als vele Oekraïners ten tijde van Tsjerno


De hoge straling komt niet door gamma straling maar vooral door alfa en betastraling. Die kun je makkelijk afschermen met een pak en een zuurstof masker. Zo hoeft het niet zo erg te zijn voor die mensen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 15-03-2011 17:41 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 15 maart 2011 17:16 schreef MR. N het volgende:
LOL, zo heb ik de gemeente Geasterlan-Sleat ooit voor een blunder behoed. Die wilden van het zand dat vrij kwam uit een kerk een fietspad maken. Toch maar even geadviseerd dat de partij zich daar niet echt voor leende.


Ik zou gelijk sprokkelen!

Ik heb vroeger trouwens ook een bot gevonden bij een braakliggend stuk land. Ik dacht toen dat het van een koe was maar hoe ik het me herriner was het toch meer een mensachtig heupbeen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 15-03-2011 17:44 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 15 maart 2011 14:58 schreef attila_de_hun het volgende:
Vreselijk in ieder geval en het zijn in ieder geval helden.




Dát zijn nog eens helden!


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 15-03-2011 17:46 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 15 maart 2011 17:41 schreef ElitE het volgende:
Ik zou gelijk sprokkelen!

Ik heb vroeger trouwens ook een bot gevonden bij een braakliggend stuk land. Ik dacht toen dat het van een koe was maar hoe ik het me herriner was het toch meer een mensachtig heupbeen.
Mwoah, het waren geen hele botten.

Ik had een schedel of 6 klaar liggen in Barneveld, toen we daar naast de kerk een olietank moesten verwijderen, maar die heeft de gemeente toen helaas meegenomen.


Boeiender


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 15-03-2011 18:00 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 15 maart 2011 14:51 schreef bastianus het volgende:
Merkwaardig toeval inderdaad. Misschien worden Japanners wel resistenter dan andere volkeren door al die blootstelling aan straling. En zijn zij uiteindelijk de enigen die overleven. Ze krijgen het wel erg voor hun kiezen zo.


Nee mensen in de bergen zijn sowieso resistenter. In de bergen ontvang je al snel 10 keer zoveel straling doordat mensen hoger in de atmosfeer zitten.

Dan heb je ook nog enkele gebieden waar het gesteente vrij radioactief is tot wel 100 keer normale stralings dosissen.

Die mensen vertonen geen extra kanker, maar ze lopen minder DNA schade op na blootstelling aan straling. (Voor AG, bepaald door bloed van verschillende populaties te bestralen en vervolgens DNA schade te analyseren.)


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 15-03-2011 18:28 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/



Ik merk dat probleem nu extra erg is en paniek gezaaid wordt doordat mensen niet goed weten hoe een kerncentrale werkt en wat de verschillende soorten straling zijn en hoe die gevaar opleveren.

Nu ontstaat er veel paniek en wantrouwen alleen omdat ze geen ene flikker van het probleem begrijpen. 10 keer zo hoge stralingsniveaus worden nu gemeten in Tokyo. Daar is helemaal niets mis mee maar mensen vinden 10 x zoveel als natuurlijke achtergrond straling al heel erg klinken. En daarom vertrouwen ze de overheid niet meer.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen