IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Komkommertijd [nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 19-02-2011 11:48 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 19 februari 2011 11:03 schreef Forever After het volgende:
En om nou zowel een id-kaart als paspoort aan te schaffen...
Nee, toch maar niet.

De overheid wil dat je je kunt legitimeren maar ze draaien je wel een poot uit voor de aanschaf van een legitimatiedocument.


+1


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 19-02-2011 11:56 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 19 februari 2011 10:46 schreef Greycloak het volgende:
Ongeldig laten verklaren als ID-bewijs lijkt me het beste. Wie heeft er ondertussen niet al een id-kaart?


Inderdaad. En ongeldig als ID-bewijs is wat anders als ongeldig als rijbewijs natuurlijk.

Sowieso kan het opnemen in de voorwaarden van het verschil tussen een legitimatiebewijs en een identiteitsbewijs ook al voldoende zijn lijkt me. Maar geen idee hoe dat juridisch verder zit.


Je moeder.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 19-02-2011 11:58 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 19 februari 2011 11:47 schreef XXL het volgende:
Misschien eens aan je moeder vragen hoe je moet koken?
Of als zij juist de reden is dat je kip smakeloos vindt eens vragen aan iemand die wel kan koken.

Of alle kip laten voor wat het is zodat jij je er tegoed aan kan doen.

Ik houd het bij de laatste.


 


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 19-02-2011 12:03 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

@ FA:

Maar vind je slang, sprinkhaan en krokodil dan ook niet lekker?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 19-02-2011 12:04 by XXL Profiel van XXL



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 19-02-2011 12:08 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

"Geldzaken" is zo algemeen en per bank verschillend. Ik heb er in het verleden ook al eens discussies over gehad (intern toen ik zelf bij een bank werkte) over het wel of niet toestaan ervan. De uiteindelijke uitleg kwam er op neer dat in het interne reglement stond dat een legitimatiebewijs niet per definitie als identificatiebewijs gezien mag worden en de formele eis een identificatiebewijs was. Maar dit gold dan weer niet voor alle producten en handelingen (werd onderscheid gemaakt in het financiële risico) waardoor er voor 'het gemak' maar werd uitgegaan van dat een legitimatiebewijs ook voldoende was voor alles.

Ik vond het toen al raar dat er zo'n makkelijk met intern beleid werd omgegaan maar goed, misschien verandert er nu wel wat.


Je moeder.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 19-02-2011 12:13 by XXL Profiel van XXL

Als een bank moeilijk doet en andere dan gangbare middelen wil zien kun je de overheid natuurlijk niet aanrekenen.
Ik zou dan de conclusie trekken dat ze mij kennelijk niet als klant willen om aan me te verdienen en naar een andere bank gaan.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 19-02-2011 12:20 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 19 februari 2011 12:03 schreef ElitE het volgende:
@ FA:

Maar vind je slang, sprinkhaan en krokodil dan ook niet lekker?

Geen idee.


 


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 19-02-2011 12:29 by XXL Profiel van XXL

Nog even over die kip en leren koken:



patiënten bleken niets op te schieten met de belangrijkste soorten antibiotica. Ze waren ziek geworden door de ESBL-bacterie.

Bij één op de vijf patiënten was deze bacterie in hun lichaam gelijk aan die in vrijwel alle kip wordt gevonden. Kippenvlees lijkt dan ook de bron van de besmetting met de resistente bacterie.




Eigenlijk is het risico van kip al sinds de jaren 80 bekend dus het wiel wordt weer eens opnieuw uitgevonden.

Probleem is niet eens zozeer de kip ansich.

Zorgen dat de kip goed gaar is en een beetje opletten als je er mee werkt.

*Handen wassen voor je iets anders gaat klaarmaken.
*Niet je sla snijden op de snijplank waar je net je rauwe kip op hebt gesneden.
*Schoon mes als je iets anders gaat snijden.

Zo moeilijk is het allemaal niet maar ik zie om mij heen bosjes mensen die deze basisregels domweg negeren.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 19-02-2011 12:31 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 19 februari 2011 12:13 schreef XXL het volgende:
Als een bank moeilijk doet en andere dan gangbare middelen wil zien kun je de overheid natuurlijk niet aanrekenen.
Ik zou dan de conclusie trekken dat ze mij kennelijk niet als klant willen om aan me te verdienen en naar een andere bank gaan.


Jep, en het artikel ging over fraude bij banken en bedrijven. Dan moeten die consequenter worden en niet de overheid. Maar nogmaals, ik weet niet in hoeverre het juridisch vastgelegd is, misschien komt het dan wel degelijk weer uit bij de wetgever.

Als je het strikt neemt, wordt er in de WWFT alleen gesproken over een identiteitsbewijs en niet over een legitimatiebewijs.

[Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 19-02-2011 12:34]


Je moeder.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 19-02-2011 12:32 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Doe ik ook niet, maar bewust, beetje weerstand is niet verkeerd. Al ga ik geen sla op rauwe kippen plank snijden, dat proef je ook nog eens.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 20-02-2011 14:52 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Vrouw overleden na uitwijken voor dier

Een 39-jarige vrouw uit Heerlen is overleden aan de gevolgen van een verkeersongeval in de nacht van vrijdag op zaterdag op de Beersdalweg in Heerlen. Dat maakte de politie bekend.

Het ongeluk gebeurde ter hoogte van een rotonde toen de bestuurder van de auto schrok voor een overstekend dier en fors op de rem trapte. Daardoor draaide de auto rond zijn as en botste met de passagierskant, waar de vrouw zat, tegen een boom. De vrouw raakte gewond en werd naar het ziekenhuis gebracht, waar ze later overleed. De 43-jarige bestuurder uit Heerlen bleef ongedeerd.

(SN)

Tragisch en zooo niet nodig. En mocht een leerling mij zoiets flikken dan kan de persoon in kwestie een andere rijschool zoeken. Beest kapotrijden geeft meestal minder schade en leed dan uitwijken.
*denkt ook aan die sufferds die elk jaar weer in het voorjaar op een snelweg in de ankers gaan of uitwijken voor overstekende baby-eendjes en op die manier dooie mensen veroorzaken*


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 20-02-2011 15:14 by XXL Profiel van XXL

Vaak trap je niet eens bewust op de rem maar is het een reflex, Grey.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 20-02-2011 15:16 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 20 februari 2011 15:14 schreef XXL het volgende:
Vaak trap je niet eens bewust op de rem maar is het een reflex, Grey.
Geeft niets als het een reflex is. Heb al een paar keer mogen meemaken dat een leerling liever een duif plet dan de bumperklever achter mijn lesbak te willen ontmoeten.
Hulde.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 20-02-2011 15:18 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 20 februari 2011 15:16 schreef Greycloak het volgende:
Geeft niets als het een reflex is. Heb al een paar keer mogen meemaken dat een leerling liever een duif plet dan de bumperklever achter mijn lesbak te willen ontmoeten.
Hulde.


XXL heeft het niet over 'goed' of 'fout', maar het feit dat het in veel gevallen geen bewuste weloverwogen keuze is maar een ondoordachte reflex.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 20-02-2011 15:40 by Forever After Profiel van Forever After

Ook zo apart dat men altijd obstakels neerzet op plaatsen waar een auto heengaat als het misgaat zoals uitkomen bocht. Je kunt er donder op zeggen of er staat een boom, lantaarnpaal oid waar je als je de boel niet meer onder controle kunt houden je eindpunt tegenkomt.


 


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 20-02-2011 15:41 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

Hetgeen uitmondt in iets dat makkelijk "goed" of "fout" te noemen is.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 20-02-2011 15:41 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 20 februari 2011 15:40 schreef Forever After het volgende:
Ook zo apart dat men altijd obstakels neerzet op plaatsen waar een auto heengaat als het misgaat zoals uitkomen bocht. Je kunt er donder op zeggen of er staat een boom, lantaarnpaal oid waar je als je de boel niet meer onder controle kunt houden je eindpunt tegenkomt.
Ja, apart. Een rij lantaarns staat vrijwel nooit in de binnenbocht. En als er geen lamp staat dan is het wel een sloot.

[Dit bericht is gewijzigd door Greycloak op 20-02-2011 15:42]


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 20-02-2011 15:50 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 20 februari 2011 15:16 schreef Greycloak het volgende:
de bumperklever achter mijn lesbak


Adviseer jij je leerlingen in zo'n geval niet even heel zacht de rem aan te tikken?
Bij het zien van remlichten zijn bumperklevers doorgaans zo weer op ruime afstand van je bumper.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 20-02-2011 18:56 by XXL Profiel van XXL

Rokjesfotograaf opgepakt in Groningen
Uitgegeven: 20 februari 2011 15:29

AMSTERDAM - In Groningen is zaterdagmiddag een 44-jarige man uit Delfzijl aangehouden die foto's nam onder de rokjes van vrouwen. Hij had foto's bij zich waarop vrouwen in strakke kleding van achteren stonden afgebeeld.



De man verklaarde al tien jaar vrouwen op deze manier te fotograferen. Hij zei opgewonden te raken van de foto's en het fotograferen.

Een getuige had een duidelijk signalement doorgegeven, zodat agenten de man even later op de kruising van het Damsterdiep en de Europaweg konden arresteren voor openbare schennis der eerbaarheid. Hoe hij precies te werk is gegaan, is onduidelijk.

De man had een analoog fototoestel bij zich, waarvan het rolletje zo snel mogelijk wordt ontwikkeld. Hij mocht na het afleggen van een verklaring het politiebureau verlaten.
© Novum



:')


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 20-02-2011 19:04 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

"De man had een analoog fototoestel bij zich, waarvan het rolletje zo snel mogelijk wordt ontwikkeld."

Polaroid?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 20-02-2011 19:05 by bokaj Profiel van bokaj

quote:
Op 20 februari 2011 19:04 schreef ElitE het volgende:rolletje

Polaroid?
Fail.

[Dit bericht is gewijzigd door bokaj op 20-02-2011 19:09]


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 20-02-2011 19:12 by XXL Profiel van XXL



Ik zeg dat het met zoiets een stuk onopvallender gaat.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 20-02-2011 21:41 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Kamp wil snijden in de sociale zekerheid

Minister van Sociale Zaken Henk Kamp (VVD) wil de sociale zekerheid fors hervormen. Door de vergrijzing dreigen de Ziektewet, de Werkloosheidswet, de Arbeidsongeschiktheidswet en de Nabestaandenwet onbetaalbaar te worden, zegt hij.


Dat zegt hij in een interview met de Volkskrant.

De economie moet door de vergrijzing draaien op minder werkenden. Daarom is het volgens Kamps nodig de sociale zekerheid fors te hervormen. "We bekijken nu hoe we die zo kunnen moderniseren dat die ook bij krimp overeind kan blijven"

De aanpassingen van de sociale zekerheid zijn niet afgesproken in het regeerakkoord. Dat houdt in dat er niet bij voorbaat een meerderheid in de Tweede Kamer is voor de plannen van Kamp. Hij zal daarom moeten gaan 'shoppen' voor steun bij de oppositiepartijen.

Kamp rekent erop dat er steun te vinden is voor verhoging van de pensioenleeftijd, aangezien de sociale partners en het vorige kabinet daarover al in juni een akkoord bereikten. "Als er geen beter alternatief is, zal de aanpak steun krijgen."

Verder hoopt hij het ontslagrecht aan te kunnen passen, ondanks dat in het regeerakkoord is afgesproken dat niet te doen. Hij wil af van de norm dat bij grootschalig ontslag personeel in leeftijdsgroepen wordt ingedeeld en de nieuwste werknemer wordt ontslagen. "Laat de markt zijn werk doen."

PVV-leider Geert Wilders reageert verontwaardigd op de suggestie de ontslagregels aan te passen. "No way! Afspraak is afspraak. Handen af van het ontslagrecht."

Coalitiepartner CDA laat weten verbaasd te zijn over de plannen van Kamp. De minister moet zich volgens een fractiewoordvoerder niet direct rijk rekenen met steun van het CDA. "We zeggen niet direct nee, maar hij moet nog wel met ons in discussie. Het is niet zo dat hij alleen de oppositie hoeft te overtuigen."

Vooral het aanpassen van ontslagregels stuit op onbegrip bij de christendemocraten. "Door het afspiegelingsbeginsel af te schaffen worden ouderen bij grote ontslagen vogelvrij."

Op steun van D66 en PvdA lijkt Kamp ook niet te kunnen rekenen. D66 beschuldigt Kamp van kiezersbedrog, de PvdA vindt dat hij angst zaait.

D66-fractievoorzitter Alexander Pechtold stelt dat de VVD zijn hele economische programma heeft ingeleverd bij Wilders en nu, in aanloop naar de verkiezingen, met de plannen te sleutelen aan de sociale zekerheid doet alsof.

PvdA-Kamerlid Mariëtte Hamer noemt de uitspraken van Kamp 'bizar'. "In plaats van dat minister Kamp laat zien hoe hij mensen aan het werk helpt, komt hij met loze dreigementen. Steun van zijn gedoogpartner heeft hij niet, inhoudelijke voorstellen zijn er niet, dus wat overblijft is het zaaien van angst. Daar krijgt niemand een baan mee."

Ik vind het wel lef van Kamp eigenlijk. Alleen is de manier van bezuinigen niet echt creatief.



Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 20-02-2011 21:47 by XXL Profiel van XXL

Als ze nou de pil van Drion in het basispakket gooien voor mensen die aan hun pensioen toe zijn is het zo afgelopen met de vergrijzing.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 20-02-2011 21:48]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen