IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : halve finale Metal Battle @ Willemeen, Arnhem, 5 maart
Willemeen_W1
Usericon van Willemeen_W1
Posted 21-02-2011 16:17 by Willemeen_W1 Wijzig reactieProfiel van Willemeen_W1Quote dit berichthttp://www.willemeen.nl

Zaterdag 5 maart is in Willemeen te Arnhem de halve finale van de Metal Battle.
de entree is gratis.

uit de voorronden zijn tot nu toe de volgende bands:

Noord brabant: Nucleair Sushi
Gelderland: Curse of the Forgotten
Zeeland: Endless Cycle
Limburg: volgt

in 2010 heeft de Willemeen ook meegedaan met de Metal Battle, ook de halve finale, onze winnaar heeft de grote finale ook gewonnen: Grindpad!

meer info op:
www.willeen.nl
of op
www.metalbattle.nl
Welkom op de officiele website van de Metal Battle, dé landelijke wedstijd op metalgebied voor beginnende maar veelbelovende bands.


yowannuzz
Usericon van yowannuzz
Posted 28-02-2011 22:06 by yowannuzz Wijzig reactieProfiel van yowannuzzQuote dit bericht

Aanwezig !!


Wat voor bier hebben ze trouwens in Willemeen ?


Willemeen_W1
Usericon van Willemeen_W1
Posted 28-02-2011 23:36 by Willemeen_W1 Wijzig reactieProfiel van Willemeen_W1Quote dit berichthttp://www.willemeen.nl

Alle bands zijn nu bekend:
Nuclear Sushi, Curse of the Forgotten, Endless Cycle en Hellblast.
Willemeen is open om: 19.30 uur


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 05-03-2011 15:51 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

Aanwezig!


Bareuh...


Corpsegrind
Usericon van Corpsegrind
Posted 05-03-2011 17:03 by Corpsegrind Wijzig reactieProfiel van CorpsegrindQuote dit berichthttp://www.erebus.nl

Aanwezig



De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 06-03-2011 11:15 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

Curse Of The Forgotten heeft gewonnen.


Bareuh...


dragonaddicted
Usericon van dragonaddicted
Posted 06-03-2011 11:57 by dragonaddicted Wijzig reactieProfiel van dragonaddictedQuote dit bericht

ik ben zelf met één van de bands meegeweest en ik vond het persoonlijk zwaar klote.
De geluidsman wist zelf niet waar die mee bezig was want het geluid was slecht afgeregeld, je hoorde bijna niet de gitaren boven de drums uitkomen en de de organisatie was echt een zooitje ongeregeld. Ik hoop voor de winnaars dat het voor hun de volgende ronde wat beter geregeld is.


yowannuzz
Usericon van yowannuzz
Posted 06-03-2011 11:59 by yowannuzz Wijzig reactieProfiel van yowannuzzQuote dit bericht

Klopt. Organisatie rammelde aan alle kanten.
Er waren wat mensen ziek, en dat werd verdomd slecht opgevangen.


collision-tammi
leuke jongen
Usericon van collision-tammi
Posted 06-03-2011 12:28 by collision-tammi Wijzig reactieProfiel van collision-tammiQuote dit berichthttp://www.collisiongrind.nl

zonde, bij voorronde Limburg was alles erg goed geregeld.



Willemeen_W1
Usericon van Willemeen_W1
Posted 06-03-2011 13:37 by Willemeen_W1 Wijzig reactieProfiel van Willemeen_W1Quote dit berichthttp://www.willemeen.nl

Wat was er dan niet goed geregeld? Dan kunnen we dat meenemen als verbeterpunten voor een eventuele volgende keer en andere concerten.


yowannuzz
Usericon van yowannuzz
Posted 06-03-2011 13:54 by yowannuzz Wijzig reactieProfiel van yowannuzzQuote dit bericht

Begon met de loting, eerst niet toen wel.
Curse of the Forgotten had al gesoundchecked; en toen bleek Nuclear Sushi te moeten openen.

Het backstage-beleid was ook niet duidelijk.
Hele avond mocht ik backstage en deed iedereen relaxed, en toen de avond ver gevorderd was werd er opeens naar bandjes gevraagd.

Dat gedoe met Hellblast verdiende natuurlijk ook geen schoonheidsprijs. Dat de band er beter op had kunnen reageren staat buiten kijf, maar het had ook wel wat duidelijker gecommuniceerd kunnen worden richting de band.

Ten slotte vind ik persoonlijk dat de security zich iets relaxeder had kunnen opstellen; ik snap ook wel dat er geen flessen mee naar buiten mogen. Werd nogal agressief tegen mij verteld.

Nogmaals; Ik heb een hele toffe avond gehad; sfeer was super, bands waren goed, het was zeer geslaagd. Jammer van deze puntjes die ik puur vertel omdat er iemand van Willemeen naar vraagt. Niet om te zeiken.



dragonaddicted
Usericon van dragonaddicted
Posted 06-03-2011 14:36 by dragonaddicted Wijzig reactieProfiel van dragonaddictedQuote dit bericht

quote:
Op 6 maart 2011 13:54 schreef yowannuzz het volgende:
Begon met de loting, eerst niet toen wel.
Curse of the Forgotten had al gesoundchecked; en toen bleek Nuclear Sushi te moeten openen.

Het backstage-beleid was ook niet duidelijk.
Hele avond mocht ik backstage en deed iedereen relaxed, en toen de avond ver gevorderd was werd er opeens naar bandjes gevraagd.

Dat gedoe met Hellblast verdiende natuurlijk ook geen schoonheidsprijs. Dat de band er beter op had kunnen reageren staat buiten kijf, maar het had ook wel wat duidelijker gecommuniceerd kunnen worden richting de band.

Ten slotte vind ik persoonlijk dat de security zich iets relaxeder had kunnen opstellen; ik snap ook wel dat er geen flessen mee naar buiten mogen. Werd nogal agressief tegen mij verteld.

Nogmaals; Ik heb een hele toffe avond gehad; sfeer was super, bands waren goed, het was zeer geslaagd. Jammer van deze puntjes die ik puur vertel omdat er iemand van Willemeen naar vraagt. Niet om te zeiken.




Je omschrijft het precies zo als ik het ook heb ervaren, van mij zagen ze ook dat ik duidelijk bij de band hoorde, dat lijkt me ook vrij duidelijk als je ziet dat ik hielp met het materiaal mee naar binnen sjouwen. ik heb ook de hele tijd backstage gekunnen en dat heeft de orginasator zelf ook gezien en daar wordt dan niks over gezegd tot op het moment dat er een keertje iemand van de band niet aanwezig is, dan wordt opeens gedaan alsof ik één of andere koekwous ben. Wat me ook tegenviel is dat ik toen ik wilde helpen met de spullen van m´n vader van het podium af sjouwen die dus één van de gitaristen was van een band op die avond dat ik commentaar kreeg van de organisator, die vroeg me heel bijdehand waar ik mee bezig was.
Zulk soort situatie´s kom ik bijna nooit tegen, behalve nu dan bij Willemeen, ik vind dat echt heel erg jammer en niet echt sfeer die je normaal gesproken op een metalconcert tegenkomt.
Voor de rest hebben de bands zelf wel goed hun best gedaan, alleen jammer dat het niet goed door kwam door het slechte geluid.

[Dit bericht is gewijzigd door dragonaddicted op 06-03-2011 14:37]


metalteacher
Usericon van metalteacher
Posted 06-03-2011 19:39 by metalteacher Wijzig reactieProfiel van metalteacherQuote dit berichthttp://www.noordgelderschmetaal.nl

Mooi dat COTF gewonnen heeft, ze waren bij de voorronde ook al heerschend. Suteth kwam er nog redelijk dichtbij, maar jah COTF staat gewoon als een huis daar is geen speld tussen te krijgen.

Ik bied mijzelf overigens aan als geluidsman voor volgend jaar mocht daar behoefte aan zijn. Ik woon vlakbij Arnhem tegenwoordig en 25 jaar ervaring als geluidsman bij voornamelijk metalbands. Metal is toch wat anders mixen als andere stijlen, ik zie daar veel professionals de fout in gaan.



Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen