IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Normvervaging Vorige pagina | Volgende pagina
Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 03-05-2002 2:36 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

Ga me bij dwaallicht aansluiten...

Welke Normen?
Wiens Normen?
Wanneer is iets de Norm? En wie bepaald dat?
Wat zijn Normen?


McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 03-05-2002 2:44 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

quote:
Op 2 mei 2002 21:12 schreef Sjaan het volgende:
Polinco, harder straffen ok, maar iemand die iets op de grond gooit afranselen slaat nergens op. Ik durf namelijk te wedden dat jij ook wel es wat heb laten slingeren.

Straffen!
Er zijn namelijk ook mensen die nog nooit wat op straat hebben gegooid.
Tja, en alle normen zijn nog steeds aan het vervagen; maar dat is al tijden zo. En stoppen zal het ook niet...


the beast
Figuurzagen en anders niets.
Usericon van the beast
Posted 03-05-2002 10:29 by the beast Wijzig reactieProfiel van the beastQuote dit bericht

eh...normen vervaging, normen verandering meer, in mijn optiek zijn waarden en normen, een cultureel bepaald iets met als doel om samen te leven, we zijn immers sociale dieren.
wel nu, verandering van waarden en normen zal vogens mij alles te maken hebben met verandering van de maatschappij...
ik geloof niet dat normen en waarden verdwijnen, zolang mensen in een groep leven zullen er regels blijven bestaan...maar ja dat is maar een menig...


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 03-05-2002 10:34 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

quote:
Op 2 mei 2002 17:42 schreef Jenje het volgende:
Nee hoor.
Voorbeeld: vroeger kwam het absoluut nooit voor dat een bekende van je achter je vriendin aan ging zitten. Dat maak ik nu maar al te vaak mee.
er is geen respect meer voor de ander tegenwoordig


Beetje naïef vind ik hoor Jenje.. Alsof het vroeger nooit gebeurde dat iemand verliefd werd op de vriend/vriendin van zijn beste vriend/vriendin...


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Davy
Ausgebombt!
Usericon van Davy
Posted 03-05-2002 11:07 by Davy Wijzig reactieProfiel van DavyQuote dit bericht

quote:
Op 3 mei 2002 10:34 schreef Sharteel het volgende:
Beetje naïef vind ik hoor Jenje.. Alsof het vroeger nooit gebeurde dat iemand verliefd werd op de vriend/vriendin van zijn beste vriend/vriendin...

Tussen verliefd zijn en achter iemand aan zitten is er toch nog een groot verschil!


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 03-05-2002 11:10 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

Zelfs dan.. Ik ben er van overtuigd dat zoiets vroeger even goed gebeurde. Krapuleuze kereltjes en sletterige trienen vind je overal, in alle tijden hoor..


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Davy
Ausgebombt!
Usericon van Davy
Posted 03-05-2002 11:19 by Davy Wijzig reactieProfiel van DavyQuote dit bericht

Ja dat hoef je mij al lang niet meer te vertellen !


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 03-05-2002 11:26 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Normenvervaging, dat is niet waar jullie het hier over hebben volgens mij, het heet anders hoor, alles gaat namelijk gewoon DOOD. En de vervagende normen horen daar gewoon bij, onverschilligeheid en apathie troef. Gelukkig heb IK er nog geen last van...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 03-05-2002 11:28 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 2 mei 2002 21:11 schreef Dwaallicht het volgende:
Normvervaging? Vaag begrip.

Vertel eens, welke normen vervagen er dan precies? En waarom is dat vervelend?


Iets doen waar de rest van de omgeving, mensen of het milieu last van heeft en dat je jezelf daar niks van aantrekt. Nog vaag, ik weet het, maar zo zie ik het zelf.


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 03-05-2002 11:29 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

quote:
Op 3 mei 2002 11:28 schreef attila_de_hun het volgende:
Iets doen waar de rest van de omgeving, mensen of het milieu last van heeft en dat je jezelf daar niks van aantrekt. Nog vaag, ik weet het, maar zo zie ik het zelf.


Maar denken jullie echt dat dit iets is van deze tijd alleen? Vraag voor iedereen dus, niet alleen voor attila_de_hun..


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 03-05-2002 11:37 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Nee, het is een soort van cyclus die altijd maar weerkomt...


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 03-05-2002 11:38 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

Dat denk ik dus ook..


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Davy
Ausgebombt!
Usericon van Davy
Posted 03-05-2002 11:38 by Davy Wijzig reactieProfiel van DavyQuote dit bericht

En nu gaan we steil bergaf?


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 03-05-2002 11:40 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

Nope.. De Romeinen, die zijn steil bergaf gegaan..


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Davy
Ausgebombt!
Usericon van Davy
Posted 03-05-2002 11:42 by Davy Wijzig reactieProfiel van DavyQuote dit bericht

En we gaan maar niet over de normen van de kerk beginnen zeker?
Ach we zijn toch zo slecht nog niet bezig.
Gewoon hier en daar een paar gasten die alles verkloten.


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 03-05-2002 11:43 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Ja, idd, en nog veel vroeger zijn ook zo'n dingen gebeurd, ik denk dat dit allemaal met de instandhouding van de soort ofzo te maken heeft, om overbevolking te voorkomen of in te dijken.


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 03-05-2002 11:48 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

Ik denk dat het idee dat er meer normvervaging is, vaak onterecht gevoed wordt. In het geval van meer criminaliteit. Die cijfers (als er al cijfers zijn) zijn ten eerste zwaar subjectief, want ze bevatten alleen de aangegeven misdaden en alleen de proces-verbalen, dus niet het aantal effectief veroordeelden.
Naast de cijfers is er het gevoel van mensen dat ze onveilig zijn op straat doordat er zogezegd meer criminialiteit is. Nu spreekt ik vanuit eigen ervaring hier in Antwerpen. Sinds kort vliegen er hier politiehelicopters rond, zie je op elke hoek van de straat politie-agenten, sommigen zelfs te paard en in gevechts-tenu, combi's.. Op elke trein zit spoorwegpolitie. Ik voel me hierdoor veel minder veilig omdat je zo het idee krijgt dat er iets mis is, dat er weer iets gebeurd is. Terwijl het in de ogen van de politie enkel preventie is. Zo wordt het onveiligheidsgevoel nog maar eens gevoed, denken de mensen dat er meer criminaliteit is en beginnen ze over: "waar gaat het toch naartoe met de wereld". Ik probeer me tegen dat vals gevoel van onveiligheid te wapenen, maar dat is niet altijd even simpel...


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 03-05-2002 14:15 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 2 mei 2002 17:47 schreef rajackar het volgende:
Het heeft te maken met verveling. Mensen vervelen zich, het gaat nl. goed. En omdat er goedkoop vermaak is wennen mensen daaraan. Mensen willen niet meer lezen of iets onderzoeken. Mensen willen vermaak. En dan zie je dat mensen vanwege de saaiheid van de welvaart gaan zoeken naar andere dingen.

Absoluut mee eens


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Stultus
is terug (vandaag althans)
Usericon van Stultus
Posted 05-05-2002 20:56 by Stultus Wijzig reactieProfiel van StultusQuote dit bericht

Ik vind normvervaging een Balkenende-woord. En Balkenende is een DROL!


BROODJE POEP!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 05-05-2002 21:01 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Vroeger leefden mensen in een kleinere gemmeenschap. mijn grootouders wereld beperkte zich tot een zeer klein deel van Roosendaal. iedereen kende elkaar en hield elkaar in de gaten. zeer beklemmend eigenlijk maar had ook tot gevolg dat nagenoeg iedereen zich gedroeg in het openbaar. nu is het iedereen voor zich en het schijt aan iedereen hebben. dus met de normen door de plee.


Azrael
Move your feet to the electrical body beat
Usericon van Azrael
Posted 05-05-2002 22:19 by Azrael Wijzig reactieProfiel van AzraelQuote dit bericht

quote:
Op 5 mei 2002 20:56 schreef Stultus het volgende:
Ik vind normvervaging een Balkenende-woord. En Balkenende is een DROL!


Ik sluit mijn hier compleet bij aan.
Normvervaging. Bah men zou dat wordt niet eens moeten kennen.


---A little wicked this way grows---Pestis eram vivius. Moriens tua mors ero---


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 05-05-2002 22:23 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

balkenende is cool

alleen al zijn hoofd...


Je moeder.


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 28-05-2002 3:17 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

Normen zijn 1 een vaag begrip, en twee bestaat norm-vervaging niet, normen zijn (tenminste zoals jullie het begrip uitleggen) tijds gebonden. Waar in de jaren 60 vrije sex bijvoorbeeld heel normaal was is dat nu al weer minder normaal (ik geef bewust een omgekeerd voorbeeld). Normen vervagen niet omdat ze simpel weg niet kunnen vervagen normen zijn abstract en dus niks meer dan een "massa-overtuiging" net als feiten dus.

[Dit bericht is gewijzigd door Dargull op 28-05-2002 3:18]


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 28-05-2002 3:40 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 2 mei 2002 17:47 schreef rajackar het volgende:
Het heeft te maken met verveling. Mensen vervelen zich, het gaat nl. goed. En omdat er goedkoop vermaak is wennen mensen daaraan. Mensen willen niet meer lezen of iets onderzoeken. Mensen willen vermaak.


Ik ben het eens met je argumenten, maar je conclusies zijn mij te simpel.

want:

Onderzoeken is ook vermaak. Tegenwoordig is kennisoverdracht puur vermaak; waarom dacht je dat praatprogramma's zo populair zijn geworden tegenwoordig en waarom denk je dat de media zo'n invloed heeft? waarom is het internet zo snel zo populair geworden? Waarom wordt je doodgegooid met informatieoverdracht? Mensen hongeren naar informatie!!!

quote:
En dan zie je dat mensen vanwege de saaiheid van de welvaart gaan zoeken naar andere dingen. De één springt met een elastiek aan z'n poten van een brug af, de ander gooit bakstenen van een brug op een snelweg.


Klinkt als decadentie dat je beschrijft. Brrr.
Persoonlijk vind ik het gelull over zuipen en drugs maar vooral zuipen precies aansluiten bij wat je zegt.

Gelukkig zijn er ook talloze mensen op zoek naar zelfkennis; iets dat niet snel zal verdwijnen hoop ik.

quote:
Het is waar wat je kiest. Daar komt nog eens bij dat de drang naar gemak steeds groter wordt. Mensen raken aan het gemak gewend. En het is makkelijker om op straat een oud vrouwtje te beroven dan om te werken. En in onze ZAP cultuur zal het ook alleen maar erger worden.


Yeah da's de vaart der volkeren en voor een groot deel indoctrinatie van de commercie; jarenlang gaat prima zonder, tegenwoordig kan men niet meer zonder de mobiele telefonie of internet om maar iets te noemen.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 28-05-2002 3:44]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 28-05-2002 3:46 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2002 3:40 schreef Mutilator het volgende:
Onderzoeken is ook vermaak. Tegenwoordig is kennisoverdracht puur vermaak; waarom dacht je dat praatprogramma's zo populair zijn geworden tegenwoordig en waarom denk je dat de media zo'n invloed heeft? waarom is het internet zo snel zo populair geworden? Waarom wordt je doodgegooid met informatieoverdracht? Mensen hongeren naar informatie!!!



Mensen hongeren alleen maar naar informatie omdat ze bang zijn dat ze het niet snappen, en erger nog zelfs met al die informatie snappen ze het niet want al die informatie is "gekleurd" en zelfs al is het "objectief" dan halen mensen er alleen dat uit wat ze zelf willen weten, mensen geloven nu eenmaal liever 'n leugen die ze snappen dan de waarheid die ze niet willen zien of kunnen bevatten informatie is bedrog, hoe nuttig ook het is niks anders dan bedrog van je eigen geest.


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen