IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Beady Eye, de nieuwe band van Liam Galagher. Volgende pagina
De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 25-02-2011 18:47 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Om niet meer offtopic te lullen in het oasis topic, hierbij presenteer ik U het grote Beady Eye topic, de nieuwe band van ons aller liam. Eigenlijk gewoon oasis, maar dan zonder noel.

De hele plaat is blijkbaar uit nu.

Ik moest wel een beetje lachen om het nummer beatles and stones. De titel is sowieso al geinig en dan verwacht je dus ook zoiets. Maar de eerste riffs zijn 1 op 1 van the who - my generation.

Kijk en luister.





Ik heb het album vandaag voor het eerst gehoord en ik ben blij verrast. De eerste singel vond ik niet slecht, maar ook niet erg bijzonder. Gelukkig staan er veel veel betere nummers op de plaat.

Gewoon een mooi liedje:





[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 25-02-2011 19:12]


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 26-02-2011 2:50 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 25 februari 2011 18:47 schreef De Tegenpartij het volgende:
Ik moest wel een beetje lachen om het nummer beatles and stones. De titel is sowieso al geinig en dan verwacht je dus ook zoiets. Maar de eerste riffs zijn 1 op 1 van the who - my generation.
HILARISCH. HAHAHA.


Ik vind deze liedjes wel een klasse minder dan Oasis om eerlijk te zijn. En het lijkt net of Liam niet het uiterste uit zijn stem haalt.

edit: Ik zet oasis nog eens op.

edit2: en bedankt dat jij mij op dat goede idee bracht.

[Dit bericht is gewijzigd door bokaj op 26-02-2011 3:52]


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 26-02-2011 11:49 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Mja, ik vond het niveau van oasis op een gegeven moment erg laag worden. De laatste cd die ik echt goed van ze vond is be here now. Op de latere platen stonden natuurlijk ook wel goede nummers, maar ook veel niet zo goede.

Ik vind beady eye lekker verfrissend klinken, zo op het eerste oor.

edit: wel geinig om te lezen hoe de broertjes over be here now dachten, volgens wikipedia:

De broers hebben beide zeer verschillende meningen over het album. Noel trekt zijn handen ervan af, wijzend op de overproductie en een teveel aan drank en drugs. Liam verdedigt de plaat echter en vindt het album zelfs goed.

Noel:

* "Liam thinks it rocks."
* "It's the sound of 5 men in a studio, on coke, not giving a fuck. There's no bass to it at all, don't know where that went. The songs are too long and the lyrics are shit and for every milisecond Liam is not singing, there's an air-guitar there in a Wayne's World stylee"
* "It's surprising how many people say to me it's their favourite Oasis album, but I don't like it because I'm giving it all this on the guitar all the time Our Kid's not singing."
* Claims the album wont be remembered like Definitely Maybe or Morning Glory but says the title explains what the album is all about. It was great at the time of release. It fitted the music of the day perfectly even though it is not remembered well by non-Oasis fans nowadays.

Liam:

* "We thought it was great, and I still think it's great. People always talk about Definitely Maybe. Fuck Morning Glory, it's over! Fuck Definitely Maybe, it's over!"




[Dit bericht is gewijzigd door De Tegenpartij op 26-02-2011 12:51]


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Cees_Masterkiller
Usericon van Cees_Masterkiller
Posted 28-02-2011 12:43 by Cees_Masterkiller (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Cees_MasterkillerQuote dit bericht

quote:
Op 25 februari 2011 18:47 schreef De Tegenpartij het volgende:
Ik moest wel een beetje lachen om het nummer beatles and stones. De titel is sowieso al geinig en dan verwacht je dus ook zoiets. Maar de eerste riffs zijn 1 op 1 van the who - my generation.



Was mij inderdaad ook gelijk opgevallen. In het nummer daarna 'Wind Up Dream', lijkt de beginriff zo uit 'Proud Mary' gehaald te zijn.
In 'Bring the light' zijn erg veel Stones invloeden te horen.

Al met al wel een lekker album. Helaas (nog) niet het niveau van Oasis.


A metalheart is hard to tear apart


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 19-03-2011 20:50 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

En check dit:





Hatseflats. Comments zijn ook erg leuk, als je een beetje zoekt.

Bij beady eye: instant Karma - John Lennon.

anyone else hear it?

En bij lennon: I know this song because of Beady Eye's The Roller and I fuckin' love it!


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 05-04-2011 20:14 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Ze hebben een cover opgenomen ten bate van Japan. Een cover van.... trompetgeschal... The Beatles.

Hele verhaal is te lezen op de youtube pagina. Iig een vette cover!



En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 05-04-2011 20:17 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

Ik heb het album inmiddels gehoord. Een beetje teveel John Lennon naar mijn smaak. Liam zingt ook niet zo goed. Hij heeft toch echt zijn broer nodig om tot het beste resultaat te komen, lijkt het wel. Geen blijvertje.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-04-2011 20:21 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

het Oasis verhaal wordt ontcijferd,

zonder echo klinkt het er zowaar veel minder naar


signature


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 05-04-2011 20:37 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 5 april 2011 20:17 schreef bokaj het volgende:
Ik heb het album inmiddels gehoord. Een beetje teveel John Lennon naar mijn smaak. Liam zingt ook niet zo goed. Hij heeft toch echt zijn broer nodig om tot het beste resultaat te komen, lijkt het wel. Geen blijvertje.


Teveel lennon kan haast niet, imo, hehehe. Ik vind trouwens hoe hij zingt juist wel mooi, niet van dat snerpende meer.

Er staan wat simpele vullers op, maar toch ook erg mooie liedjes. Standing on the edge of noise vind ik zelfs een zeer typisch oasis nummer. The morning sun...prachtig! Wigwam, mooie samenzang. De laatste single the roller, gewoon een lekkere stamper.Wind up dream begint gewoon als rolling on the river, van creedence clearwater revival.

Kortom, beetje als defenitely maybey, de eerste van oasis. Door velen geprezen, maar ik vind lang niet alle nummers goed.

Het wachten is dus op de opvolger van beady eye en of die ook maar een beetje in de schaduw kan staan van what's the story morning glory.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 05-04-2011 20:45 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

Ik mis juist de snerpende zang, door merg en been.

Ik vond 1 Lennon ook al teveel. Denk je dat die dood is en dat je er van af bent, komt er een imitator.

Ik had de japanse versie gedownload, staan extra nummers.

Nee, we worden het niet eens, moet kunnen. Ik ben benieuwd of Noel nog wat gaat doen. Daar zou ik meer van verwachten al vrees ik dat Oasis toch meer is dan de som der delen.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 05-04-2011 20:48 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Ik ben ook wel benieuwd qua noel, ja. Of huiverig. What liam nou juist tegen hem hadden, is dat de liedjes waar hij mee aankwam enorm ouwelullerig klonken, echt gezapig. Ik vond de laatste paar oasis platen ook al niet meer zo.

Dat snerpende, daar moet je van houden. Daar begon hij pas mee na de grote successen, pas bij be here now, dacht ik. Lijkt me niet best voor iemands stem, hallo poliep, als je niet oppast.

quote:
Op 5 april 2011 20:45 schreef bokaj het volgende:

Ik vond 1 Lennon ook al teveel. Denk je dat die dood is en dat je er van af bent, komt er een imitator.





Ik lach je niet uit, ik vond die uitspraak gewoon humor.


[Dit bericht is gewijzigd door De Tegenpartij op 05-04-2011 20:49]


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 05-04-2011 21:05 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

Je mag er om lachen hoor, is niet erg. Altijd beter dan dat je er om boos wordt.

Dat snerpende randje aan zijn stem zit ook al wel op de eerdere platen. Later heeft hij het inderdaad wat erger, maar nu is het helaas verdwenen. Ik hou er wel van, Billy Corgan van The Smashing Pumpkins heeft het ook. Blijft toch love-it-or-hate-it.

Er staat echt veel over Oasis op wikipedia. Mooie citaten en uitleg bij veel nummers, leuk leesvoer.

Gaat het toch weer over Oasis. Nu is het wachten op de eerste persoon die "Ontopic" gaat schreeuwen zonder zelf iets toe te voegen.



De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 05-04-2011 21:08 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Misschien dat die persoon er nog iets bij zet in de trant van: oasis is kut, liam moet dood en en zo.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 15-07-2011 17:40 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl



En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 15-07-2011 22:00 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 5 april 2011 21:05 schreef bokaj het volgende:
Gaat het toch weer over Oasis. Nu is het wachten op de eerste persoon die "Ontopic" gaat schreeuwen zonder zelf iets toe te voegen.

Ik wacht godverdomme nog steeds!


I wish I was a butterfly


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 15-07-2011 22:05 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

ONTOPIC..............en nu ga ik een muurtje voegen


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 15-07-2011 23:01 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht



Hmm, ik had er toch meer van verwacht...

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 15-07-2011 23:02]


I wish I was a butterfly


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 15-07-2011 23:05 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

Ik kan er helaas niet meer van maken dan dat het is jammer genoeg.


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 11-04-2013 18:40 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:


While the Gallaghers aren't exactly known for their kind words about pop stars, Liam has announced himself as a surprise fan of one of the music industry's favourite whipping boys: Justin Bieber.

In our interview with Liam, and his other Beady Eye band members, he revealed that he became a fan after the star's controversially late performance at the O2 last month.

“Anyone who goes on two hours late is f*cking right in my book, man,” Gallagher raved to us. “All these so-called rock bands that sit backstage going, ‘Hey, let’s wait 15 minutes.’ F*ck that, wait two hours and 15 minutes! He’s kicked the f*cking arse out of it – no one will beat that, ever. So get off his f*cking back, man: I am a Belieber!”

Gallagher also shared that he'd stand up for Bieber, when required. "I’ve got his f*cking back, man,” he said.
http://shortlist.com/entertainment/music/liam-gallagher-i-am-a-belieber!

Held blijft het ook.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 11-04-2013 18:43 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Een godvergeten rasmongool die zijn rocksterstatus, inkomen en fans niet waard is, dat is het. Wat een walgelijke instelling voor een artiest


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 11-04-2013 18:47 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Niet in die woorden, maar +1. Arrogante loser.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 11-04-2013 19:39 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Jullie hebben het nu over Bieber?


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 11-04-2013 19:56 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl






En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 11-04-2013 22:32 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht



Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


WMP
Usericon van WMP
Posted 11-04-2013 22:51 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

quote:
Op 11 april 2013 18:40 schreef bokkie666 het volgende:
Held blijft het ook.



Jij bent nog 12 en vindt dit zeker heel stoer.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 14-06-2013 23:31 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Ja.

quote:
Op 14 juni 2013 23:23 schreef De Tegenpartij het volgende:
Nog niet hele plaat geluisterd, eerste helft klinkt veelbelovend. Rest op de koptelefoon later luisteren.


Beter dan de eerste of durf je dat nog niet te zeggen?

edit: en zingt Liam nog hetzelfde of weer meer Oasisstijl?

[Dit bericht is gewijzigd door bokkie666 op 14-06-2013 23:38]


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen