IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Watchtower Vorige pagina | Volgende pagina
FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 02-03-2009 23:08 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

ripper owens dr bie! hehe


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 09-09-2009 21:36 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/



RON JARZOMBEK Opens Vault With 'PHHHP! Plus' - Sep. 9, 2009

Acclaimed guitarist Ron Jarzombek (BLOTTED SCIENCE, WATCHTOWER, SPASTIC INK) has set a September 15 release date for his solo album, "PHHHP! Plus", which combines the cult fave "PHHHP!" recordings with 12 additional cuts that delve further into the archives of the legendary guitarist's formative pre-WATCHTOWER days.

"I've been getting e-mails for years about properly releasing 'PHHHP!' on CD from people that had cassette copies of these demos some twenty years ago. I was hesitant for a long time because I was more interested in releasing new music rather than resurrecting the past", says Jarzombek. "Eventually, I considered doing a digital-only release but I know a lot of fans, prog and metal fans in particular, still want that physical CD rather than just an MP3 for their iPod. So I came around to the idea of pressing up product after all but adding bonus tracks to really make it worthwhile. I started to go through old boxes of tapes and found stuff I didn't even remember I had - demos I recorded on my older brother Ralph's four-track machine over at his apartment while he was away at work. Some time later I got my own four-track recorder, held together with duct tape to keep it from falling apart, and began to record more songs, including 'Ants On My Windshield' and 'Fishies On Leashes' (originally written for my FATES WARNING audition ca. '86), which features my brother Bobby (Jarzombek) on drums. Finally, there is the 'PHHHP!' demos, a collection of a dozen songs I put together in the late 1980's and early '90s after I had already joined WATCHTOWER. None of these tunes were ever played with the band because either there were too many guitar parts, or because it was coming from a totally different musical perspective. If anything this was SPASTIC INK before there was SPASTIC INK."

"PHHHP! Plus" will be issued through Jarzombek's own EclecticElectric label.

The track listing is as follows:

01. PHHHP!
02. Kill The White Noise
03. This Nice Blonde
04. Nighty-Nite
05. It Looks Like A Chicken
06. Oh No, Mr. Kitty!
07. Electrical Stud
08. Test Tones
09. Pre-Slam Discussions
10. Blink For Me
11. Zits In 3-D
12. That's Odd
13. The Blood Boogie
14. Ants On My Windshield
15. Tri-Vivace
16. Dead Machine
17. Hello There!
18. Die Bleeding
19. Let's Eat Glass
20. Fishies On Leashes
21. Blessed Corpse
22. The Respiratory Therapist Wanna-Be
23. Of The Essence
24. Razor Blade Baby
25. Bombs Away
26. The Slow Song

For more information, visit www.myspace.com/ronjarzombek.



[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 09-09-2009 21:37]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 09-09-2009 23:07 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

Ants on my windshield!
Die ouwe PHHHP-demo had ik nog ergens op bandje. Dit is wa gaaf nieuws dan!

[Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 09-09-2009 23:07]


krisiunizer
Broadway, the hard way
Usericon van krisiunizer
Posted 10-09-2009 9:42 by krisiunizer Wijzig reactieProfiel van krisiunizerQuote dit berichthttp://www.myspace.com/beyondbeliefofficial

Zo, effe bestellen dan.
Jarzombek, meest ondergewaardeerde gitarist ever.



Martinator
Cereal killer
Usericon van Martinator
Posted 10-09-2009 19:40 by Martinator Wijzig reactieProfiel van MartinatorQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2009 9:42 schreef krisiunizer het volgende:
Zo, effe bestellen dan.
Jarzombek, meest ondergewaardeerde gitarist ever.


Niet door mij - nummer 1 sinds Control And Resistance! Alweer 20 jaar geleden...
Ik ga Doug en Ron maar weer eens om een update vragen wat Mathematics betreft. Jason vond het nogal langzaam gaan, maar die heeft natuurlijk ook weinig anders om handen dan zingen.
Overigens had ik PHHHP! al van Ron op CD gekregen, inmiddels gesigneerd en wel, maar deze schaf ik ook weer gewoon aan.


VM Saldiac
lulhannes
Usericon van VM Saldiac
Posted 10-09-2009 19:43 by VM Saldiac Wijzig reactieProfiel van VM SaldiacQuote dit bericht

Doe maar stoer Martin!


Martinator
Cereal killer
Usericon van Martinator
Posted 10-09-2009 21:00 by Martinator Wijzig reactieProfiel van MartinatorQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2009 19:43 schreef VM Saldiac het volgende:
Doe maar stoer Martin!


Hoef ik niet te doen - ben ik van nature


Martinator
Cereal killer
Usericon van Martinator
Posted 23-09-2009 8:53 by Martinator Wijzig reactieProfiel van MartinatorQuote dit bericht


M'n PHHHP+ bestelling zou onderweg moeten zijn! Intussen voor diegenen die het nieuws nog niet op Ron's eigen site gezien hadden, trouwens:


4. WatchTower progress & festival booking
Speaking of WATCHTOWER, things are moving at a steady pace. We are doing our best to finish up a 62 minute, 11 song disc, are having bi-weekly rehearsals, drum studio sessions happen bi-monthly, I personally work on the material nearly everyday (recording guitars, drum production, etc.) and we're slowly chipping away at the wall that we've been unable to tear down for the past two decades. The good news for me is we've dropped tons of material that was written during our "loss of musical direction" period (which led to the inception of SPASTIC INK), leaving us with music that we are all quite happy with, and hopefully will totally satisfy the fans who have waiting so long for this to come out. No release date will be given at this time. What is confirmed is WATCHTOWER co-headlining the 13th edition of the Keep It True Festival in Germany in April of 2010. Visit the official KIT MySpace for more info.



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 23-09-2009 17:49 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Goed geregeld hoor Martinator


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Martinator
Cereal killer
Usericon van Martinator
Posted 25-11-2009 15:45 by Martinator Wijzig reactieProfiel van MartinatorQuote dit bericht


Nog wat leuke erkenning voor de heren - en als ze het goed aanpakken reclame voor Mathematics:

http://decibelmagazine.com/Content.aspx?ncid=344691


[Dit bericht is gewijzigd door Martinator op 25-11-2009 15:46]


Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 25-11-2009 17:42 by Naturens Galleri Wijzig reactieProfiel van Naturens GalleriQuote dit bericht

Haha, Watchtower valt in de buitencategorie en erkenning hebben ze echt niet nodig, daar gaat dergelijk artikel ook geen verandering in brengen.


headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits


Martinator
Cereal killer
Usericon van Martinator
Posted 25-11-2009 19:09 by Martinator Wijzig reactieProfiel van MartinatorQuote dit bericht

quote:
Op 25 november 2009 17:42 schreef Naturens Galleri het volgende:
Haha, Watchtower valt in de buitencategorie en erkenning hebben ze echt niet nodig, daar gaat dergelijk artikel ook geen verandering in brengen.


Tja, dat ze buitencategorie zijn weet ik ook wel - volgend jaar 25 jaar bij mij op nr. 1. Maar aangezien de heren het blijkens de berichtjes van Ron, Rick en Jason zelf nogal leuk vonden om die CD op deze manier alsnog eens in het zonnetje te zien staan (zo zelfverzekerd zijn ze nou ook weer niet) is het gewoon best aardig, en (belangrijker) hopelijk nog een positieve schop onder hun achterwerk om de laatste loodjes van Mathematics voor 't komende KIT af te werken.


Ghislain Lambert
Usericon van Ghislain Lambert
Posted 25-11-2009 19:45 by Ghislain Lambert Wijzig reactieProfiel van Ghislain LambertQuote dit bericht

Ik ga naar KIT, maar daar hoef ik niks van Mathematics te horen hoor. Doet maar gewoon lekkere oude meuk. Alan Tecchio is ook aanwezend met Hades (weet niet of op zelfde dag), dus hopelijk zingt hij ook nog n paar paapjes van Control mee!


" When the going gets weird, the weird turn pro!"


Martinator
Cereal killer
Usericon van Martinator
Posted 26-11-2009 9:53 by Martinator Wijzig reactieProfiel van MartinatorQuote dit bericht

quote:
Op 25 november 2009 19:45 schreef Ghislain Lambert het volgende:
Ik ga naar KIT, maar daar hoef ik niks van Mathematics te horen hoor. Doet maar gewoon lekkere oude meuk. Alan Tecchio is ook aanwezend met Hades (weet niet of op zelfde dag), dus hopelijk zingt hij ook nog n paar paapjes van Control mee!


Dat hoeft van mij dan weer niet, tenzij ie dat niet meer vals doet...


Martinator
Cereal killer
Usericon van Martinator
Posted 02-01-2010 8:21 by Martinator Wijzig reactieProfiel van MartinatorQuote dit bericht


Rick repeteert het intro van een nieuw (Life Cycles achtig) nummer dat op Mathematics moet komen te staan:




Martinator
Cereal killer
Usericon van Martinator
Posted 06-01-2010 19:58 by Martinator Wijzig reactieProfiel van MartinatorQuote dit bericht


Overigens: kweenie of dit hier al bekend was en ik weer de spuit11 uithang, maar volgens Jason neemt Alan Tecchio weer de vocalen op Mathematics voor zijn rekening. Niet mij keuze, gezien wat hij er op C&R van bakte (live was ie toen beter, vreemd genoeg), maar misschien kan ie m'n ongelijk aantonen.


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 06-01-2010 22:34 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2010 19:58 schreef Martinator het volgende:
Overigens: kweenie of dit hier al bekend was en ik weer de spuit11 uithang, maar volgens Jason neemt Alan Tecchio weer de vocalen op Mathematics voor zijn rekening. Niet mij keuze, gezien wat hij er op C&R van bakte (live was ie toen beter, vreemd genoeg), maar misschien kan ie m'n ongelijk aantonen.


Ik zou dat meer dan prachtig vinden!
C&R is geniaal van begin tot eind, inclusief de hoge vocalen van Alan!
Jason McMaster zijn zang vind ik persoonlijk helemaal niet sterk en juist de zwakke schakkel in de band.

C&R is tot op de dag van vandaag mijn favoriete prog-tech-math-whatever plaat!
Een opvolger van C&R met Alan zal ik met open armen en oren ontvangen!

EDIT:
Ik ben benieuwd hoe Alan die verder zal inzingen, als dit gebeurt. Ik kan mij herinneren van interviews destijds, dat Alan zelf helemaal niet zo liefhebber was van zijn eigen hoge gegil en bij voorkeur zingt zoals hij dat bij Hades doet. En dat is toch in de iets lagere regionen.

[Dit bericht is gewijzigd door Bub op 06-01-2010 22:39]


bub


krisiunizer
Broadway, the hard way
Usericon van krisiunizer
Posted 13-01-2010 22:51 by krisiunizer Wijzig reactieProfiel van krisiunizerQuote dit berichthttp://www.myspace.com/beyondbeliefofficial

Straks de VHS van het optreden in Hedon Zwolle maar weer eens opzetten. Altijd leuk. De soundcheck heb ik ook nog ergens op cassette. Leuke covertjes.

Alan Tecchio - niet verkeerd als Watchtower zangert.

[Dit bericht is gewijzigd door krisiunizer op 13-01-2010 22:52]



VM Saldiac
lulhannes
Usericon van VM Saldiac
Posted 09-04-2010 22:04 by VM Saldiac Wijzig reactieProfiel van VM SaldiacQuote dit bericht

Nieuw nr op hun myspace!
The size of matter: http://www.myspace.com/officialwatchtower


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 09-04-2010 22:25 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

quote:
Op 9 April 2010 22:04 schreef VM Saldiac het volgende:
Nieuw nr op hun myspace!
The size of matter: http://www.myspace.com/officialwatchtower


Ik zit nu te luisteren.
Wel jammer dat Alan een aantal regionen lager zingt.
Dat hoge gegil vind ik geweldig op Control!

Verder een über geil nummer! Ik wil een hele cd!


bub


Martinator
Cereal killer
Usericon van Martinator
Posted 10-04-2010 11:12 by Martinator Wijzig reactieProfiel van MartinatorQuote dit bericht





Nou is Ron vaker van de perfectionistische, maar als dit inderdaad het zwakste nummer van Mathematics is, valt er straks een hoop te genieten!


VM Saldiac
lulhannes
Usericon van VM Saldiac
Posted 10-04-2010 13:20 by VM Saldiac Wijzig reactieProfiel van VM SaldiacQuote dit bericht

Wordt iig erg tof om ze over 2 weekjes te zien!


Martinator
Cereal killer
Usericon van Martinator
Posted 10-04-2010 14:38 by Martinator Wijzig reactieProfiel van MartinatorQuote dit bericht

quote:
Op 10 April 2010 13:20 schreef VM Saldiac het volgende:
Wordt iig erg tof om ze over 2 weekjes te zien!


Gefeliciteerd! Ik wacht nog op een fotopas van Doug/Ron, maar of dat er nog in zit...



VM Saldiac
lulhannes
Usericon van VM Saldiac
Posted 10-04-2010 20:28 by VM Saldiac Wijzig reactieProfiel van VM SaldiacQuote dit bericht

quote:
Op 10 April 2010 14:38 schreef Martinator het volgende:
Gefeliciteerd! Ik wacht nog op een fotopas van Doug/Ron, maar of dat er nog in zit...




Maar jij gaat toch ook naar KIT, of niet?


Martinator
Cereal killer
Usericon van Martinator
Posted 10-04-2010 20:57 by Martinator Wijzig reactieProfiel van MartinatorQuote dit bericht

quote:
Op 10 April 2010 20:28 schreef VM Saldiac het volgende:
Maar jij gaat toch ook naar KIT, of niet?


Ik zou wel willen, maar een kaartje heb ik sowieso al niet... Zou ook voor het eerst zijn, eerlijk gezegd, en alleen voor WT.



Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen