IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Tips om een liedje te schrijven Vorige pagina
Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 27-09-2012 11:07 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

quote:
Op 27 september 2012 11:05 schreef powertieke het volgende:
Bij mij is het stomste wat ik kan doen nadenken over het proces.

Soms loopt het, soms niet. Ik heb wel klankborden nodig. Goeie kritische bandleden.


Ik moet zeggen dat mijn teksten aanzienlijker verbeteren nu ik er op een meer gestructureerde en doordachte wijze mee bezig ben. Inspiratie is leuk, maar om daar nou afhankelijk van te zijn.. ik heb gemerkt dat inspiratie uitstekend af te dwingen is.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 27-09-2012 15:10 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 27 september 2012 11:07 schreef Illusione het volgende:
Ik moet zeggen dat mijn teksten aanzienlijker verbeteren nu ik er op een meer gestructureerde en doordachte wijze mee bezig ben. Inspiratie is leuk, maar om daar nou afhankelijk van te zijn.. ik heb gemerkt dat inspiratie uitstekend af te dwingen is.


Joa, qua teksten heb je een goed punt, qua muziek is het hier gewoon de versterker e.d. aansluiten en rollen de riffs er gewoon uit. (Het is nu Grindcore, dus meer heb je niet nodig, hahaha).

Qua wat meer sophisticated muziek is het wel eens passen en meten, heb je een mooie riff, dan is het wel eens lastig om er een vervolg op te maken die het mooie intact laat.


Boeiender


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 27-09-2012 17:45 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

quote:
Op 27 september 2012 15:10 schreef MR. N het volgende:
Joa, qua teksten heb je een goed punt, qua muziek is het hier gewoon de versterker e.d. aansluiten en rollen de riffs er gewoon uit. (Het is nu Grindcore, dus meer heb je niet nodig, hahaha).

Qua wat meer sophisticated muziek is het wel eens passen en meten, heb je een mooie riff, dan is het wel eens lastig om er een vervolg op te maken die het mooie intact laat.


Voor muziek gaat hier een willekeurig instrument aan en ergens starten, maar tegenwoordig wel meer gebaseerd op een zanglijn vooraf bepaald a.d.h.v. de tekst. Verrassende manier van werken, want het geeft je muzikaal gezien vooraf een kader dat je normaal niet hebt.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Herrie Records Inc.
Anno 2008
Usericon van Herrie Records Inc.
Posted 27-09-2012 18:01 by Herrie Records Inc. Wijzig reactieProfiel van Herrie Records Inc.Quote dit berichthttp://www.herrierecordsinc.com

"riedeltjes:" schrijf ik al jaren direct op... voor dat ik ze vergeet... laatst had ik nog 0 1 3 2 x 16, echt iets om te vergeten, blij dat ik het opgeschreven had...

que teksten: heb af en toe een avond dat ik wat ideeën heb, soms een onderwerp, soms zinnen, soms een titel... naar een paar bier begint de rijmelary van lik me het vestje...


I am mine own redeemer...!


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen