IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Pink Floyd Vorige pagina | Volgende pagina
Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 11-01-2003 18:16 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 11 januari 2003 15:15 schreef dr_schoft het volgende:
Nu weet ik niet of ik deze topic mag subtopicen met de Vraag: Waters of Gilmour?

Barrett .


dr_schoft
Usericon van dr_schoft
Posted 11-01-2003 18:25 by dr_schoft Profiel van dr_schoft

inderedaad !

OPNIEUW dan:

waters, gilmour of Barrett?

nog altijd gilmour voor mij toch


Voor de mensen die het op een rij hebben: Er is geen rij.


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 11-01-2003 21:20 by Asherah Profiel van Asherah

quote:
Op 11 januari 2003 18:10 schreef dr_schoft het volgende:
bwah kweenie>> danny zong der toch in mee, wattem toch niet veel deed. en die

"there'll be no more AAAAAAAAAAAHAAAAAAAAAAAHAAAAAA!!!!" was toch hem zijn ding


Hoe, en dat mag niet ofzo??
En die "AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH" is van hen beiden


dr_schoft
Usericon van dr_schoft
Posted 11-01-2003 21:44 by dr_schoft Profiel van dr_schoft

ah ja? tiens op eurorock dacht ik dat danny da alleen deed, allee ik wil ook alleen maar zeggen dat ik betwijfel dat ze het nog ooit gaan spelen. stuur ze anders eens een mail ?

zal dan ook ene sturen, de vraag hoog maken


Voor de mensen die het op een rij hebben: Er is geen rij.


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 11-01-2003 21:56 by Asherah Profiel van Asherah

Maar ik heb ze pas twee keer gezien, en ze hebben het twee keer gespeeld... en dat zouden ze nu ineens nooit meer doen


dr_schoft
Usericon van dr_schoft
Posted 11-01-2003 22:02 by dr_schoft Profiel van dr_schoft

AHAAA nu zijn we der! tja ik heb ze niet meer gezien sinds danny kwijt is. Hallo dr. schoft wil niet zeggen dat niemand meer is gaan kijken !


Voor de mensen die het op een rij hebben: Er is geen rij.


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 11-01-2003 22:04 by Asherah Profiel van Asherah

Maar... danny is maar heel eventjes kwijt geweest hoor... hij is allang en breed weer terug!!! Mij zo ongerust maken!!!


dr_schoft
Usericon van dr_schoft
Posted 11-01-2003 22:05 by dr_schoft Profiel van dr_schoft

zooo merci voor de info

heb ze dus ook niet meer zo gevolgd



Voor de mensen die het op een rij hebben: Er is geen rij.


Meulen35
Vic Rattlehead
Usericon van Meulen35
Posted 12-01-2003 11:32 by Meulen35 Profiel van Meulen35http://www.chat4all.nl/members/strangewings

quote:
Op 11 januari 2003 18:25 schreef dr_schoft het volgende:
inderedaad !

OPNIEUW dan:

waters, gilmour of Barrett?

nog altijd gilmour voor mij toch


bij mij is het Waters, want toen hij uit de band stapte vond ik PF niks meer, toen barrett werd geschopt, heeft PF hele stoere cd's gemaakt, en toen Gilmore aan het roer stond van PF vind ik ze enorm zaad en gewone pop geworden, ipv Psychedelic Rock


The military intelligence, Two words combined that can\'t make sense


dr_schoft
Usericon van dr_schoft
Posted 12-01-2003 20:52 by dr_schoft Profiel van dr_schoft

als ik pink floyds werk van na the wall luister, hoor ik veel glad sessiemuzikanten-studio-werk. in ieder geval dat soort geluid. ik vind ook vooral gilmour's gitaarwerk het mooie weer van pink floyds zeventiger jaren maken. dat zweverig psychedelisch gitaarwerk hoor je na een tijdje terug in de arrangementen van de songs en meestal kan je zo zeggen welk stuk muziek gilmours dan wel waters heeft gescreven als ze een nummer samen geschreven hebben. nadat waters pink floyd verliet, is met momentary lapse of reason een supergladde cd uitgekomen, maar division bell vind ik toch zeer straf en besef je dat gilmour eignelijk een veel grotere rol speelt in pink floyds psychedelische sound dan ik ooit had durven toegeven. Zeker commercieel gezien doen de huidige pink floyd zeker dingen die niet door de beugel kunnen. hun tournee zo uitdrukkelijk laten sponsoren door volkswagen bijvoorbeeld. maar door division bell te luisteren ben ik mezelf eens gaan afvragen of ik eigenlijk voor waters koos omwille van zijn sterke levensvisie en filosofie die zo goed in zijn teksten worden uitgedrukt, of dat het echt om de muziek te doen was. puur naar de muziek luisterend zag ik toch dat het niet meer zo magisch was als wat gilmour nog altijd (een beetje) kan.


Voor de mensen die het op een rij hebben: Er is geen rij.


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 05-05-2003 9:37 by Elfensteen Profiel van Elfensteen

*SCHOP* Dark Side of the Moon bestaat dertig jaar (= dus tijd voor een nieuwe)



quote:

http://www.pinkfloyd.co.uk schreef:
The Dark Side of The Moon was released on March 24 1973, and since, has become one of the most succesful albums of all time, selling in excess of 35 million copies worldwide. To celebrate the 30th anniversary of this classic and groundbreaking album, The Dark Side of The Moon will be re-issued on March 31 2003 as a Hybrid SACD combining a remastered stereo version, and, for the first time ever, a mindblowing 5.1 Surround Sound mix. Also re-issued to celebrate the anniversary of this classic record will be the vinyl version in its original packaging.

Hybrid SACD plays in stereo on CD players and in 5.1 surround sound and stereo on all SACD and SACD compatible players.

This album has sold over 35 million copies during its history, and now set for a new lease of life wth the release of the Hybrid SACD format.

The SACD format will also feature updated artwork of this classic album sleeve from original designer Storm Thorgerson.


quote:

Review uit de Rolling Stone:
THE DARK SIDE OF THE MOON
Album review by Loyd Grossman
Rolling Stone
May 24, 1973

One of Britain's most successful and long lived avant-garde rock bands, Pink Floyd emerged relatively unsullied from the mire of mid-Sixties British psychedelic music as early experimenters with outer space concepts. Although that phase of the band's development was of short duration Pink Floyd have from that time been the pop scene's pre-eminent techno-rockers; four musicians with a command of electronic instruments who wield an arsenal of sound effects with authority and finesse. While Pink Floyd's albums were hardly hot tickets in the shops, they began to attract an enormous following through their US tours. They have more recently developed a musical style capable of sustaining their dazzling and potentially overwhelming sonic wizardry.

The Dark Side of the Moon is Pink Floyd's ninth and is a single extended piece rather than a collection of songs. It seems to deal primarily with the fleetingness and depravity of human life, hardly the commonplace subject matter of rock. "Time" ("The time is gone the song is over"), "Money" ("Share it fairly but don't take a slice of my pie"), and "Us And Them" ("Forward he cried from the rear") might be viewed as the keys to understanding the meaning (if indeed there is any definite meaning) of The Dark Side of the Moon.

Even though this is a concept album, a number of the cuts can stand on their own. "Time" is a fine country-tinged rocker with a powerful guitar solo by David Gilmour and "Money" is broadly and satirically played with appropriately raunchy sax playing by Dick Parry, who also contributes a wonderfully-stated, breathy solo to "Us And Them." The non-vocal "On The Run" is a standout with footsteps racing from side to side successfully eluding any number of odd malevolent rumbles and explosions only to be killed off by the clock's ticking that leads into "Time." Throughout the album the band lays down a solid framework which they embellish with synthesizers, sound effects and spoken voice tapes. The sound is lush and multi-layered while remaining clear and well structured.

There are a few weak spots. David Gilmour's vocals are sometimes weak and lack-luster and "The Great Gig in the Sky" (which closes the first side) probably could have been shortened or dispensed with, but these are really minor quibbles. The Dark Side of the Moon is a fine album with a textural and conceptual richness that not only invites, but demands involvement. There is a certain grandeur here that exceeds mere musical melodramatics and is rarely attempted in rock. The Dark Side of the Moon has flash - the true flash that comes from the excellence of superb performance.



om sampels van het album te luisteren surf je gewoon naar: http://www.pinkfloyd.co.uk


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 05-05-2003 10:47 by DaVinz Profiel van DaVinz

is het echt zoveel beter geluid?


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 05-05-2003 10:53 by Elfensteen Profiel van Elfensteen

jep, totaal ge-remasterd en ondersteund door 5.1 speakersets


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 05-05-2003 13:59 by DaVinz Profiel van DaVinz

quote:
Op 5 mei 2003 10:53 schreef Ellesar of Gondor het volgende:
jep, totaal ge-remasterd en ondersteund door 5.1 speakersets
heerscht ... misschien toch maar aanschaffen dan


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 05-05-2003 14:36 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

laatst nog een mooie docu over Syd Barret opgenomen (van 'het uur van de wolf') .. de man leeft nog steeds, geheel teruggetrokken..

Wel een tragisch verhaal .. via www.pinkfloyd.com kun je trouwens naar de website van 'echoes' (nieuw verzamelalbum) waar muziek en video te beluisteren en te zien zijn.


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 05-05-2003 14:38 by Elfensteen Profiel van Elfensteen

Echoes is niet nieuw...die is er aleen jaartje


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 05-05-2003 16:18 by DaVinz Profiel van DaVinz

quote:
Op 5 mei 2003 14:36 schreef Valorian666 het volgende:
laatst nog een mooie docu over Syd Barret opgenomen (van 'het uur van de wolf') .. de man leeft nog steeds, geheel teruggetrokken..

ja jammer, die had ik willen zien maar ik heb hem gemist
quote:

Wel een tragisch verhaal .. via www.pinkfloyd.com kun je trouwens naar de website van 'echoes' (nieuw verzamelalbum) waar muziek en video te beluisteren en te zien zijn.

deze is inderdaad al eventjes uit, maar wel leuk als je nog niet veel van PF kent en toch iets wilt hebben... al zou ik andere cd's aanraden, zoals mijn avatar


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 05-05-2003 17:44 by Elfensteen Profiel van Elfensteen

quote:
Op 5 mei 2003 16:18 schreef DaVinz het volgende:
ja jammer, die had ik willen zien maar ik heb hem gemist


heb ik wel gezien
quote:

deze is inderdaad al eventjes uit, maar wel leuk als je nog niet veel van PF kent en toch iets wilt hebben... al zou ik andere cd's aanraden, zoals mijn avatar


of mijn avatar (hij is morgen weer terug)


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 05-05-2003 17:56 by Phriar Profiel van Phriarhttp://metal.20m.com

'K heb sinds kort de lp Relics van Pink Floyd maar ik ben nog aan het twijfelen wat ik ervan moet vinden...

Hoewel een hele hoop materiaal van PF natuurlijk de pan uit heerscht


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 05-05-2003 17:58 by Snaack Profiel van Snaack

Pink Floyd

Atom Hearth Mother is één van mijn favo platen ooit.. Zo mooi, tranen in mijn ogen, elke keer als ik die plaat draai


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 11-05-2003 17:33 by Elfensteen Profiel van Elfensteen

quote:
Op 5 mei 2003 17:56 schreef Phriar het volgende:
'K heb sinds kort de lp Relics van Pink Floyd maar ik ben nog aan het twijfelen wat ik ervan moet vinden...

Hoewel een hele hoop materiaal van PF natuurlijk de pan uit heerscht


Relics is een beetje een vreemde plaat idd, veel expirimenten door the Floyd komen daar aan bod


grindminder
LARDASS!!!!
Usericon van grindminder
Posted 11-05-2003 17:45 by grindminder Profiel van grindminderhttp://www.dutchroadrunners.nl

FUCK ROGER WATERS!!

HAILZZ TO SYD BARRET



Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 11-05-2003 17:46 by Elfensteen Profiel van Elfensteen

heerlijk onderbouwd....

het is trouwens: Barrett

[Dit bericht is gewijzigd door Elfensteen op 11-05-2003 17:46]


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 11-05-2003 17:58 by aerodis Profiel van aerodis

ik vind Not Now John een heerschend nummer


grindminder
LARDASS!!!!
Usericon van grindminder
Posted 11-05-2003 18:03 by grindminder Profiel van grindminderhttp://www.dutchroadrunners.nl

kutt....
ok dan, alles tot aan Dark Side of The Moon vind ik erg cewl....en Roger Waters heeft ook best wel leuke muziek gemaakt..maar het is en blijft een klootzak

oja nog eve url
http://www.sydbarrett.net/

[Dit bericht is gewijzigd door grindminder op 11-05-2003 18:10]



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen