IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Duitsers of geen duitsers bij 4 mei? Vorige pagina | Volgende pagina
Heosphoros
Usericon van Heosphoros
Posted 04-05-2002 17:55 by Heosphoros Wijzig reactieProfiel van HeosphorosQuote dit bericht

quote:
Op 4 mei 2002 17:53 schreef SQT het volgende:
loser....
ik bedoel dus de zeggen dat die dodenherdenking wèl met de WOII te maken heeft

Owke.. sorry, je heb gelijk die duitsers mogen gewoon niet komen.. De opa's/\vaders van die mensen hebben die mensen lopen neerknallen


Geef het door, rechts gaat voor! (Politieke wijze)


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 04-05-2002 17:56 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 4 mei 2002 17:48 schreef Heosphoros het volgende:
Dus doden herdenken heeft niks van doen met de gruweldaden van de Duitsers?
Neh, eerder met de mensen die gestorven zijn voor onze vrijheid. Waarom zou je gruweldaden herdenken?
-edit tikfouten-


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


SQT
Usericon van SQT
Posted 04-05-2002 17:57 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

Daar kunnen zij verder niks aan doen. Er zullen vast ook duitsers zijn die echt samen met de nederlanders de doden willen herdenken, dus van mij mogen ze gewoon komen. Maar goed iedereen zijn mening natuurlijk.

reactie op heosphoros

[Dit bericht is gewijzigd door SQT op 04-05-2002 17:58]


Heosphoros
Usericon van Heosphoros
Posted 04-05-2002 17:58 by Heosphoros Wijzig reactieProfiel van HeosphorosQuote dit bericht

quote:
Op 4 mei 2002 17:56 schreef Greycloak het volgende:
Neh, eerder met de mensen die gestorven zijn voor onze vrijheid. Waarom zou je gruweldaden herdenken?
-edit tikfouten-


Omdat die daden nooit vergeten mogen worden

(brb ff eten)


Geef het door, rechts gaat voor! (Politieke wijze)


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 04-05-2002 18:01 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Nee, de Serven wisten nog steeds hoe ze een concentratie kamp moesten maken, hoe je een dorp uitroeit... Dus die kennis zal nooit vergeten worden. Maar expliciet Duits zijn die daden niet. De mensen die voor onze vrijheid vochten en stierven zijn een ietsje specifieker. En om Duitse gruweldaden te gaan herdenken vind ik een beetje ziek; vooral naar de Duitsers toe.
"Hee rotmoffen, wij herdenken nog elk jaar jullie gruweldaden!"
Neh. Niet tof.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


SQT
Usericon van SQT
Posted 04-05-2002 18:03 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

Wat helemaal erg is zijn van die kleine klotekindjes die overal hakenkruizen opzetten en Duitsers standaard moffen noemen terwijl ze niet eens weten wat ze doen. Fuck them


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 04-05-2002 18:09 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Wat mij ergert is dat er door de overheid om een of andere reden elk jaar weer een nieuwe invulling MOET worden gegeven aan 4 en 5 mei, alsof gewoon standaard herdenking een feest niet voldoende is..

Van mij mag overigens iedereen die daar zin in heeft komen, maar om ze nou uit te gaan nodigen enzo..



[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 04-05-2002 18:12]


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 04-05-2002 18:39 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 4 mei 2002 17:45 schreef Diabolis het volgende:
Jullie hebbe het ook ECHT niet door he? HET GAAT OM DODENHERDENKING!!!! Niks WOII!!! En idd, de spanjaarden en belgen hoeven toch ook niet te komen


als het niet om de tweede wereldoorlog gaat zouden de duiters die willen juist wel mogen komen. als er een duitser respect wil tonen aan "onze" doden mogen ze dat toch gewoon, net als amerikanen chinezen etc etc?

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 04-05-2002 18:55]


SQT
Usericon van SQT
Posted 04-05-2002 18:41 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 4 mei 2002 18:39 schreef attila_de_hun het volgende:
als het niet om de tweede wereldoorlog gaat zouden de duiters die willen juist wel mogen komen.


Dit probeerde ik dus ook te zeggen


Heosphoros
Usericon van Heosphoros
Posted 04-05-2002 19:47 by Heosphoros Wijzig reactieProfiel van HeosphorosQuote dit bericht

Bijna zover! nog 10 min


Geef het door, rechts gaat voor! (Politieke wijze)


Edder
king from camelot
Usericon van Edder
Posted 04-05-2002 19:48 by Edder Wijzig reactieProfiel van EdderQuote dit berichthttp://www.edder.f2o.org

quote:
Op 4 mei 2002 19:47 schreef Heosphoros het volgende:
Bijna zover! nog 10 min

en dan komt willem alexander in z'n apenkostuum in actie


Arise, arise, Riders of Théoden! Fell deeds awake: fire and slaughter! spear shall be shaken, shield be splintered, a sword-day, a red day, ere the sun rises! Ride now, ride now! Ride to Gondor!


Diabolis
[::Sacrilegious Mind::]
Usericon van Diabolis
Posted 04-05-2002 20:10 by Diabolis Wijzig reactieProfiel van DiabolisQuote dit berichthttp://www27.brinkster.com/diabolis

Lubbers: het zijn ONZE doden, ONZE slachtoffers, en het is ONZE nationale herdenking. (..) Wij herdenken hier alle doden die sinds de tweede wereldoorlog vervolgd werden, waar ter wereld ook.

Dus: als de duitsers bij ons op bezoek komen, zullen ze ook naar de andere landen in europa, en naar azië moeten gaan.


Visit the Sacrilegious Mind and download the master samples...


Diabolis
[::Sacrilegious Mind::]
Usericon van Diabolis
Posted 04-05-2002 20:15 by Diabolis Wijzig reactieProfiel van DiabolisQuote dit berichthttp://www27.brinkster.com/diabolis

quote:
Op 4 mei 2002 18:41 schreef SQT het volgende:
Dit probeerde ik dus ook te zeggen

Het gaat niet om "de duitsers", maar om Schreuder!


Visit the Sacrilegious Mind and download the master samples...


blacksoul666
at war with satan
Usericon van blacksoul666
Posted 05-05-2002 9:50 by blacksoul666 Wijzig reactieProfiel van blacksoul666Quote dit berichthttp://www.zwaremetalen.com/image/zooi/venom3.jpg

nee ik vind dat de duitsers niet op 4 mei aan wezig horen te zijn.


welcome to hell,fuckin, hell yeah


Kreator
life is lost
Usericon van Kreator
Posted 05-05-2002 10:06 by Kreator Wijzig reactieProfiel van KreatorQuote dit bericht

Van mij hoeft Nederland idd geen een land erbij te halen, maar als ze hier toevallig zijn, laat ze maar

Nee laten we ze terugstoten naar hun eigen land. Vooral niet op bevrijdingsdag denken aan aan hoe we het voortaan kunnen voorkomen


[scroll]Is there something after you? Is there someone folowing you? Are you Dieing? PARANOIA !!!!!!!!!!!!!!!!!![/scroll]


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 05-05-2002 13:40 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 4 mei 2002 20:10 schreef Diabolis het volgende:
Lubbers: het zijn ONZE doden, ONZE slachtoffers, en het is ONZE nationale herdenking. (..) Wij herdenken hier alle doden die sinds de tweede wereldoorlog vervolgd werden, waar ter wereld ook.

Dus: als de duitsers bij ons op bezoek komen, zullen ze ook naar de andere landen in europa, en naar azië moeten gaan.

Als Lubbers ballen had gehad had die bij het opnoemen van de 'foute' regimes ook dat van Fidela genoemd...


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 05-05-2002 15:46 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 5 mei 2002 9:50 schreef blacksoul666 het volgende:
nee ik vind dat de duitsers niet op 4 mei aan wezig horen te zijn.
Reden?


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 05-05-2002 15:55 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Zolang er mensen leven die met de trauma's van de oorlog lopen bij de herdenking zijn moet je ze niet met hun vijand confronteren lijkt me.

Van mij mogen de Duitsers erbij ter verzoening zodra die generatie die de oorlog meegemaakt heeft dood is.

De nieuwe Duitse generatie hoeft geen schuld overgedragen te krijgen, maar moet wel geconfronteerd blijven met het feit dat zoiets nooit meer voor mag komen.

Zo wordt de herdenking dan ook algemener en hun wereldbeeld dus groter.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Diabolis
[::Sacrilegious Mind::]
Usericon van Diabolis
Posted 05-05-2002 18:03 by Diabolis Wijzig reactieProfiel van DiabolisQuote dit berichthttp://www27.brinkster.com/diabolis

quote:
Op 5 mei 2002 15:55 schreef Mutilator het volgende:
Zolang er mensen leven die met de trauma's van de oorlog lopen bij de herdenking zijn moet je ze niet met hun vijand confronteren lijkt me.

Van mij mogen de Duitsers erbij ter verzoening zodra die generatie die de oorlog meegemaakt heeft dood is.

De nieuwe Duitse generatie hoeft geen schuld overgedragen te krijgen, maar moet wel geconfronteerd blijven met het feit dat zoiets nooit meer voor mag komen.

Zo wordt de herdenking dan ook algemener en hun wereldbeeld dus groter.

Idd, maar dan nog. er is gewoon helemaal geen reden om Schreuder uit te nodigen
Pas als zij er om vragen, dan word het anders

[Dit bericht is gewijzigd door Diabolis op 05-05-2002 18:04]


Visit the Sacrilegious Mind and download the master samples...


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 06-05-2002 12:24 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 5 mei 2002 15:55 schreef Mutilator het volgende:
Zolang er mensen leven die met de trauma's van de oorlog lopen bij de herdenking zijn moet je ze niet met hun vijand confronteren lijkt me.

Van mij mogen de Duitsers erbij ter verzoening zodra die generatie die de oorlog meegemaakt heeft dood is.

De nieuwe Duitse generatie hoeft geen schuld overgedragen te krijgen, maar moet wel geconfronteerd blijven met het feit dat zoiets nooit meer voor mag komen.

Zo wordt de herdenking dan ook algemener en hun wereldbeeld dus groter.


Zo lang als de haat jegens de Duitsers op dit soort manieren kunstmatig in stand wordt gehouden, zal er in de wereld nooit iets veranderen...

Ik dacht zelf dat het idee achter de dodenherdenking was dat zoiets (oorlog, haat jegens de medemens) nooit meer mocht gebeuren. We hebben pas echt wat bereikt als Duitsers zonder problemen bij de dodenherdenking kunnen zijn. Dat zou de ultieme manier zijn om te laten zien dat wij ons niet meer schuldig maken aan haat jegens onze buren.

En dat er nog een paar oorlogsmisdadigers rondlopen... Ja, dan ken ik er nog wel een paar. Dan mogen wij zelf ook niet bij de dodenherdenking aanwezig zijn, vanwege het feit dat er ook zoiets bestond als NSB'ers.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


SQT
Usericon van SQT
Posted 06-05-2002 12:47 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 6 mei 2002 12:24 schreef altx het volgende:
Zo lang als de haat jegens de Duitsers op dit soort manieren kunstmatig in stand wordt gehouden, zal er in de wereld nooit iets veranderen...

Ik dacht zelf dat het idee achter de dodenherdenking was dat zoiets (oorlog, haat jegens de medemens) nooit meer mocht gebeuren. We hebben pas echt wat bereikt als Duitsers zonder problemen bij de dodenherdenking kunnen zijn. Dat zou de ultieme manier zijn om te laten zien dat wij ons niet meer schuldig maken aan haat jegens onze buren.

En dat er nog een paar oorlogsmisdadigers rondlopen... Ja, dan ken ik er nog wel een paar. Dan mogen wij zelf ook niet bij de dodenherdenking aanwezig zijn, vanwege het feit dat er ook zoiets bestond als NSB'ers.


Inderdaad die dodenherdenking is nu toch al zoiets asociaals geworden en echt doden herdenken gebeurd er vaak niet meer, het gaat meestal meer om het idee, voor de eer. We moeten vooruit kijken en 'vrede sluiten' met de Duitsers.
Er zijn in Nederland ook eikels, net zoals er nog in Duitsland zijn. Hier lpen ook neo-nazi's rond, rechtsextremisme is overal, zie nu Frankrijk. In Duitsland is het er ook ja, niks aan te doen verder. Laat de Duitsers meerouwen als ze dat willen, het getuigt toch van een zekere vrede tussen de landen. Is dat dan niet beter dan het instandhouden van het 'originele' dodenherdenken? Kom op zeg


Fyunch
those who don't know don't care
Usericon van Fyunch
Posted 06-05-2002 13:05 by Fyunch Wijzig reactieProfiel van FyunchQuote dit berichthttp://www.obscenery.nl

Bovendien... we hebben toch 5 mei om de duitse doden te herdenken

Ik zal er niet mee zitten, ten eerste, nu ja, is al gezegd; de huidige generatie heeft er bijna niet mee te maekn (Er zijn uitzonderingen... )

ten tweede, er zijn ook goede duitsers omgekomen!!


Ignorance is bliss


Markam
I woke up dead this morning...
Usericon van Markam
Posted 06-05-2002 13:53 by Markam Wijzig reactieProfiel van MarkamQuote dit berichthttp://www.vervamon.tk

quote:
Op 4 mei 2002 15:00 schreef Diabolis het volgende:
De naam van het topic zegt het al..mijn mening:

De duitsers moeten NIET komen. Het argument om ze wel te laten komen is om verzoening. Ik zeg: daar hebben ze het hele jaar voor, maar laten ze ons op 4 mei ONZE doden herdenken. Zij hebben hun eigen dag (ergens in November). We nodigen de russen toch ook niet uit . Bovendien gaat er niks mmis als Schreuder niet komt. Wel gaat er iets mis als hij wel komt. Er zijn mensen die gekwetst kunnen worden door zijn aanwezigheid. En om verzoening hoeven ze het niet te doen, want wat land betreft is Nederland beste maatjes, maar wat volk betreft niet. En als die volksverzoening nog niet geweest is, zal dat de komende jaren niet zo gauw veranderen. Ik zeg dus: geen duitsers bij 4 mei.



rot op zeg, de duisters van nu kunnen toch ook nix doen aan die shit, die maar een klein deel van hun volk, gedaan heeft. Duistsland kende toen ook dienst plicht, die gasten schoten heus niet voor hun lol mensen af hoor!



Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 06-05-2002 17:51 by Sarjenka Wijzig reactieProfiel van SarjenkaQuote dit berichthttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

De generatie Duitsers van nu heeft toch helemaal niets meer te maken met de 2e wereldoorlog. Sinds 1 januari 2002 zijn zij samen met ons en nog 10 andere landen deel van een economisch Europa, dus het lijkt mij dat we de Duitsers nu niet meer aansprakelijk kunnen houden voor de ellende die zij 62 jaar geleden hebben gedaan. Wat dat aangaat gebeuren er tegenwoordig elders in de wereld nog veel ergere dingen... En Nederlanders waren een paar honderd jaar geleden ook absoluut fout (slavenhandel e.d.) Dus wat mij betreft herdenken wij alle ellende met heel Europa...


If you can't eat it or fuck it, then kill it...


Diabolis
[::Sacrilegious Mind::]
Usericon van Diabolis
Posted 06-05-2002 17:53 by Diabolis Wijzig reactieProfiel van DiabolisQuote dit berichthttp://www27.brinkster.com/diabolis

quote:
Op 6 mei 2002 17:51 schreef Sarjenka het volgende:
De generatie Duitsers van nu heeft toch helemaal niets meer te maken met de 2e wereldoorlog. Sinds 1 januari 2002 zijn zij samen met ons en nog 10 andere landen deel van een economisch Europa, dus het lijkt mij dat we de Duitsers nu niet meer aansprakelijk kunnen houden voor de ellende die zij 62 jaar geleden hebben gedaan. Wat dat aangaat gebeuren er tegenwoordig elders in de wereld nog veel ergere dingen... En Nederlanders waren een paar honderd jaar geleden ook absoluut fout (slavenhandel e.d.) Dus wat mij betreft herdenken wij alle ellende met heel Europa...

AARGHHH! Gaan we weer! Bij de eerste zin weet ik het alweer. De duitsers niet laten komen heeft helemaal niets te maken met uitsluiting vanwege gruweldaden, de verzoening is allang geweest. Het gaat erom wat Schreuder hier heeft te zoeken!


Visit the Sacrilegious Mind and download the master samples...


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen