IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Ghost (swe) Vorige pagina | Volgende pagina
Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 21-01-2013 11:43 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 21 januari 2013 11:32 schreef Hypnos het volgende:
Theater en musical zijn buttbuddies.

Nee.
quote:
En inderdaad, amper spanning, Ghost ook niet.

Ghost geen spanning? Oi oi oi...
quote:
Het is muziek die we al 30 jaar op de radio horen, in een ander vestje gestoken (letterlijk en figuurlijk). Popmuziek.

De aandacht voor 'het liedje' en 'de melodie' zou je aan pop kunnen toeschrijven, maar al met al is het toch echt metal/rock.

Verder lijkt het ook echt niet op hedendaagse popmuziek. Hedendaagse popmuziek kent grosso modo amper spanningsopbouw e.d. (zie weer LG), laat staan dissonantie of psychedelica. Of aan welke pop denk jij dat ze refereren?

Oude pop, dat zeker wel. Maar dat was ook gewoon een rare tijd waarin vreemde muziek nog pop kon zijn. Oude psych rock, vroege heavy metal/hard rock (waar ook best wat psych inzat), Mercyful Fate, ABBA misschien.
quote:
Dit soort "spanning" werkt <...> bij de hypsters 3 maanden. Daarna is het gedaan en komt het besef.

Over wie heb je het in vredesnaam? Het werkt al 2 jaar voor veel mensen

Tuurlijk, moet nog wel blijken of het 2e album ook iets waardigs wordt en dat is zeker geen gelopen race.
quote:
En misschien een verlengd vervolg voor Ghost in de alternatieve pophitlijsten waar ze een groter publiek kunnen aansnijden die nog wat gevoeliger is voor variaties op een popthema.

Denk niet dat ze dat lukt.
quote:
Op 21 januari 2013 11:38 schreef Hypnos het volgende:
PS: Blue Öyster Cult is nog steeds actief.

Ze zijn catchier én harder dan BÖC, vind ik Maar goede referentie


Quis moderabat ipsos moderatores?


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 21-01-2013 11:44 by M. Profiel van M.

quote:
Op 21 januari 2013 11:40 schreef Hypnos het volgende:
Ze doen maar hoor, ik begrijp alleen niet waarom het zo aanslaat?

Dat zei ik toch al, omdat het vet is.

En dan ga jij ons allemaal vertellen waarom het dan niet vet is. Ja hoor... Boeiend. Je houdt er gewoon niet van, klaar. Ga dan niet zo quasi-objectief lopen doen.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 21-01-2013 11:47 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 21 januari 2013 11:44 schreef M. het volgende:
Dat zei ik toch al, omdat het vet is.

En dan ga jij ons allemaal vertellen waarom het dan niet vet is. Ja hoor... Boeiend. Je houdt er gewoon niet van, klaar. Ga dan niet zo quasi-objectief lopen doen.

Quasi-objectief, dat is het. Ik kan allerlei kritiek omtrent Ghost verzinnen, daar niet van, maar dingen als "songtechnisch niet sterk" zijn qua objectiviteit e.d. volslagen ridicuul natuurlijk "Ze zijn songtechnisch zo ontzettend sterk dat ze precies de songs weten te maken die mij totaal tegenstaan." zou dan wel weer objectief zijn


Quis moderabat ipsos moderatores?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-01-2013 11:50 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 21 januari 2013 11:44 schreef M. het volgende:
Dat zei ik toch al, omdat het vet is.

En dan ga jij ons allemaal vertellen waarom het dan niet vet is. Ja hoor... Boeiend. Je houdt er gewoon niet van, klaar. Ga dan niet zo quasi-objectief lopen doen.


quasi-objectief? Ik ben gewoon subjectief. Snap gewoon echt compleet niet hoé het traditionele poppy element compleet overstegen/genegeerd wordt door mensen (ook uit mijn omgeving) die een "hekel" hebben aan pop. Dat "vette" idd. Er moet wel iets speciaal zijn aan Ghost waardoor het lukt.

Ik vind het nu wel saai, maar niet slecht hoor.


signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 21-01-2013 11:53 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 21 januari 2013 11:50 schreef Hypnos het volgende:
het traditionele poppy element

Welke dan? Ik hoor *niets* wat exclusief is aan pop, in ieder geval.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 21-01-2013 12:03 by Marcel H. Profiel van Marcel H.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 21 januari 2013 10:41 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
ಠ_ಠ

Wacht maar tot Papa Emeritus II dit hoort! Het Facebookcommentaar zal niet van de lucht zijn! Je poging om een mes in de rug van de Zweedse metalscene te steken zal niet onbestraft blijven!




Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-01-2013 12:05 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 21 januari 2013 11:43 schreef Ascendant Grotesque het volgende:


Verder lijkt het ook echt niet op hedendaagse popmuziek. Hedendaagse popmuziek kent grosso modo amper spanningsopbouw e.d. (zie weer LG), laat staan dissonantie of psychedelica. Of aan welke pop denk jij dat ze refereren?





Bwa, die Britpop scene... genoeg psych


En dissonantie, ik hoor het constant in die RnB-troep en die vrouwelijke singersongwriter shite




quote:


Oude pop, dat zeker wel. Maar dat was ook gewoon een rare tijd waarin vreemde muziek nog pop kon zijn. Oude psych rock, vroege heavy metal/hard rock (waar ook best wat psych inzat), Mercyful Fate, ABBA misschien.



jij noemt het "Oude psych rock, vroege heavy metal/hard rock", ik noem het popmuziek met een deviant kantje. Mening wellicht

quote:




Tuurlijk, moet nog wel blijken of het 2e album ook iets waardigs wordt en dat is zeker geen gelopen race.
Denk niet dat ze dat lukt.



van mij mag het hoor en ik zie ze het wel doen. Waarom niet?
quote:



Ze zijn catchier én harder dan BÖC, vind ik Maar goede referentie


catchier weet ik zo nog niet. BOC was best catchy. Harder? ja, moderner qua sound. BÖC was niet vies van een beetje volume en groove.


signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 21-01-2013 12:15 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 21 januari 2013 12:05 schreef Hypnos het volgende:
Bwa, die Britpop scene... genoeg psych

En dissonantie, ik hoor het constant in die RnB-troep en die vrouwelijke singersongwriter shite

Laat maar horen.

Laat maar horen.


quote:
jij noemt het "Oude psych rock, vroege heavy metal/hard rock", ik noem het popmuziek met een deviant kantje. Mening wellicht

Nou ja, mening. Weet niet, ergens wel, maar er valt song- en muziektechnisch best wat objectiefs uit te pluizen. Ik hoor er geen inherent moderne popinslag in, in ieder geval (behalve obvious overeenkomsten als gebruik van coupletten enzo ). Het is in de basis de genoemde muziek van toen, maar dat van toen is niet de pop van nu.
quote:
van mij mag het hoor en ik zie ze het wel doen. Waarom niet?

Ohja, het mág sowieso.

Alternatieve rock-liefhebbers vind ik notoir resistent voor dingen die ook maar een klein beetje metal zijn, daarom denk ik dat het niet lukt Vind Ghost typisch een band om de van-alles-en-nog-wat-luisteraars uit het metal en 70's-revival-hoekje op te pikken.
quote:
catchier weet ik zo nog niet. BOC was best catchy. Harder? ja, moderner qua sound. BÖC was niet vies van een beetje volume en groove.

Ghost heeft net wat meer stampende riffjes, bedoelde ik. En wat narigere inslag/sfeer, BÖC blijft wat liever/melancholischer. Wel weer zin om het te gaan luisteren nu!


Quis moderabat ipsos moderatores?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-01-2013 12:16 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 21 januari 2013 11:53 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Welke dan? Ik hoor *niets* wat exclusief is aan pop, in ieder geval.



de sing along lijnen, de duidelijke afscheiding van refreinen en strofes, de rijmelarij, het kracht bijzetten van catchiness in de refreinen, de enorme herkenbaarheid...

niet exclusief pop natuurlijk, denk niet dat zoiets bestaat. Doet er gewoon heel veel aan denken (imo)


signature


Retardo
Vet Ziek
Usericon van Retardo
Posted 21-01-2013 12:19 by Retardo Profiel van Retardohttp://ortegaband.bandcamp.com/ | http://sufferingquota.bandcamp.com/

HEREN, HEREN.



irritante klootzak
Usericon van irritante klootzak
Posted 21-01-2013 12:23 by irritante klootzak Profiel van irritante klootzak

Bij deze de groetjes aan iedereen, vooral de haters!


Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-01-2013 12:28 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 21 januari 2013 12:15 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Laat maar horen.

Laat maar horen.





ik denk dat Blur het beste voorbeeld is van de psych

http://www.youtube.com/watch?v=Vo1tFiOR0n4

en van dissonantie, ken je het nummer Mr Moonlight van The Beatles?




zo zingt bijna iedere soul/RnB-zangeres tegenwoordig

http://www.youtube.com/watch?v=R7SLhPo30ds


al vind ik het bij Ghost wel stukken mooier en subtieler.

D'uh


quote:



Alternatieve rock-liefhebbers vind ik notoir resistent voor dingen die ook maar een klein beetje metal zijn, daarom denk ik dat het niet lukt Vind Ghost typisch een band om de van-alles-en-nog-wat-luisteraars uit het metal en 70's-revival-hoekje op te pikken.




ik vind het in ieder geval genietbaarder dan die spacerock/stoner revivalbands met hun hippie-hardrock
quote:


Ghost heeft net wat meer stampende riffjes, bedoelde ik. En wat narigere inslag/sfeer, BÖC blijft wat liever/melancholischer. Wel weer zin om het te gaan luisteren nu!



dat wel ja,
ja, BÖC is behoorlijk intiem zelfs soms, ook zin in plots. Alleen dat vele ge-baby, together, love, zemelig gedoe hoef ik echt niet


gaat wel ver hoor nu

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 21-01-2013 12:33]


signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 21-01-2013 13:14 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 21 januari 2013 12:28 schreef Hypnos het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=Vo1tFiOR0n4

Psych, dat? Wat? Ik hoor electropop / disco / wave misschien, maar psych?
quote:
en van dissonantie, ken je het nummer Mr Moonlight van The Beatles?

Beatles is niet wat men normaal onderbrengt bij het 90's fenomeen Britpop Hoewel Britpop zelf natuurlijk verschrikkelijk schatplichtig is aan The Beatles. Lichte dissonantie inderdaad, over de lijn heen zogezegd. Ghost zet dat wel wat zwaarder aan bij tijd en wijle. En ik vroeg naar dingen in de hedendaagse popmuziek, toch?
quote:
zo zingt bijna iedere soul/RnB-zangeres tegenwoordig

http://www.youtube.com/watch?v=R7SLhPo30ds

In haar uithaaltjes vibratoot ze weleens een dissonantje in zo te horen, maar al met al is dit toch best wel 'resolved' allemaal De muziek zelf is in ieder geval vrij consonant, en daar schiet Ghost vaak de sonant uit.

Ik begrijp dus nog niet helemaal wat jij in hedendaagse pop hoort wat je zo sterk aan Ghost doet denken Overmatige vibratootjes zeker niet, in ieder geval.
quote:

gaat wel ver hoor nu

Leuk, hè?
quote:
Op 21 januari 2013 12:16 schreef Hypnos het volgende:
de sing along lijnen,

Absoluut!
quote:
de rijmelarij,

Klopt wel, maar ik vind in ieder geval het rijmen niet hinderlijk/opvallend.
quote:
de enorme herkenbaarheid...

Absoluut! Lijkt me ook een zeer goede zaak! Niet bepaald pop, echter, dat is juist inwisselbaar
quote:
niet exclusief pop natuurlijk, denk niet dat zoiets bestaat. Doet er gewoon heel veel aan denken (imo)

Veel metal doet dit: "de duidelijke afscheiding van refreinen en strofes" en "het kracht bijzetten van catchiness in de refreinen". Zijn inderdaad popstructuren, maar dan meer in de zin dat je populaire muziek afzet tegen bvb. klassieke muziek.

Maar wat veel metal ook doet is net een tikje meer variëren door er solo's en uitgebreide bridges doorheen te gooien; en door stukken met duidelijk verschillende intensiteit te gebruiken. Eveneens bij Ghost. Pluis die nummers maar eens goed uit, ook binnen refreinen en coupletten gooien ze er stiekeme variaties doorheen. En ze laten vaak de zang even zitten om weer een opbouwtje te doen oid, dat heb je met pop niet zo veel/lang.

Maar ja, al met al dus best veel dingen die je ook in pop vind maar er niet exclusief aan zijn of toch net anders ingezet worden. Maakt het mijns inziens significant niet-pop Sing-alongs afzetten tegen allerlei demonische incantaties gaat hem toch echt niet zo snel worden in de top 40
quote:
Op 21 januari 2013 12:19 schreef Retardo het volgende:
HEREN, HEREN.

Siked voor de kibbelscene!


Quis moderabat ipsos moderatores?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-01-2013 13:20 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Pas maar op, remember Lordi? Die hebben ook dat gospellerige in zich

http://www.youtube.com/watch?v=Z5Uy5z69NrE

1.25

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 21-01-2013 13:24]


signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 21-01-2013 13:28 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 21 januari 2013 13:20 schreef Hypnos het volgende:
Pas maar op, remember Lordi? Die hebben ook dat gospellerige in zich

http://www.youtube.com/watch?v=Z5Uy5z69NrE

1.25

Ik snap de relevantie niet.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-01-2013 13:57 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

voor je het weet worden ze plots opgepikt. Eén hitje en ze zijn vertrokken


signature


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 21-01-2013 13:59 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

En dan?


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 21-01-2013 14:01 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 21 januari 2013 13:57 schreef Hypnos het volgende:
voor je het weet worden ze plots opgepikt. Eén hitje en ze zijn vertrokken

Ohzo. Ja, kan inderdaad. Maar met Lordi was dat geen blijvend succes, én ik denk dat ze daardoor niet het mainstream publiek bereikt hebben maar het mainstream metal publiek

Dus dat verlengd gevolgd in deze zin: "En misschien een verlengd vervolg voor Ghost in de alternatieve pophitlijsten waar ze een groter publiek kunnen aansnijden die nog wat gevoeliger is voor variaties op een popthema.", zie ik niet zitten. Zeer tijdelijk vervolg misschien


Quis moderabat ipsos moderatores?


Schuurman
MCDLXXXVIII
Usericon van Schuurman
Posted 21-01-2013 14:21 by Schuurman Profiel van Schuurman



Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-01-2013 14:51 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 21 januari 2013 14:01 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ohzo. Ja, kan inderdaad. Maar met Lordi was dat geen blijvend succes, én ik denk dat ze daardoor niet het mainstream publiek bereikt hebben maar het mainstream metal publiek

Dus dat verlengd gevolgd in deze zin: "En misschien een verlengd vervolg voor Ghost in de alternatieve pophitlijsten waar ze een groter publiek kunnen aansnijden die nog wat gevoeliger is voor variaties op een popthema.", zie ik niet zitten. Zeer tijdelijk vervolg misschien


voorprogramma van Foo Fighters en ze zijn gelanceerd


signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 21-01-2013 14:54 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Verandert niks aan wat ik zeg.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-01-2013 15:08 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Ik besef maar al te goed dat ik niet bij machte ben om dat te kunnen.


signature


Retardo
Vet Ziek
Usericon van Retardo
Posted 21-01-2013 15:12 by Retardo Profiel van Retardohttp://ortegaband.bandcamp.com/ | http://sufferingquota.bandcamp.com/

Serieus de beste metal act van de afgelopen 15 jaar.



Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 21-01-2013 15:12 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 21 januari 2013 15:08 schreef Hypnos het volgende:
Ik besef maar al te goed dat ik niet bij machte ben om dat te kunnen.

Jawel, door in te gaan op wat ik zeg, ipv iets aan te halen wat er niet toe doet


Quis moderabat ipsos moderatores?


White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 21-01-2013 15:17 by White Tree Profiel van White Treehttp://www.audiovisueelontwerp.nl

En de award voor beste Ghostwriter gaat naar...

Geinige muziek, maar niet boeiend genoeg naar mijn zin.
Wel een curieuze live-band



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen