IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Knuffeltopic - De zin en onzin van allerhande (sub)genres binnen de metal a.k.a 'what's in a name?' [ genre topic ] Vorige pagina | Volgende pagina
bokaj
Usericon van bokaj
Posted 04-04-2011 18:46 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 4 april 2011 17:28 schreef BenKnuckles het volgende:
Enkel nu-metal is volgens mij zo dood als een pier. Ik hoor eigenlijk niets meer van het genre, of ligt dat aan mij?
Nu-metal wordt nog steeds wel gemaakt, maar ik vermijd het ook liever. De naam wordt ook niet veel meer gebruikt door bands.


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 05-04-2011 8:17 by powertieke Wijzig reactieProfiel van powertiekeQuote dit berichthttp://www.retribution.nl

Ze schamen zich er een beetje voor. Een beetje zoals PVV stemmers.


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 05-04-2011 8:19 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

't Is nu meer eerverledenweekmetal.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 05-04-2011 13:30 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 4 april 2011 17:28 schreef BenKnuckles het volgende:
Enkel nu-metal is volgens mij zo dood als een pier. Ik hoor eigenlijk niets meer van het genre, of ligt dat aan mij?


Was Deftones niet onvervalsde nu-metal?


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 05-04-2011 14:55 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

Deftones is Nu-Metal zoals The Smashing Pumpking grunge is.



iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 05-04-2011 14:56 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Deftones is wel vet.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Argh
Usericon van Argh
Posted 05-04-2011 15:01 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

Deftones is fucking geniaal


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Brani
Usericon van Brani
Posted 05-04-2011 15:09 by Brani Wijzig reactieProfiel van BraniQuote dit bericht

quote:
Op 4 april 2011 16:23 schreef bokaj het volgende:
Leuke site. Industrial Metal.


Thanks! Doet onze bassist Peter helemaal alleen... net als die "nieuwsberichten" trouwens... lig iedere keer weer in een deuk.

Industrial Metal? Grmbl... we vinden het persoonlijk meer Groove-metal met leipe samples.... zo zie je maar weer

[Dit bericht is gewijzigd door Brani op 05-04-2011 15:10]



WMP
Usericon van WMP
Posted 05-04-2011 15:29 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

quote:
Op 5 april 2011 15:09 schreef Brani het volgende:
[...]


Hé, Rouwend in de Mist is terug. Woohoo!


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 05-04-2011 16:33 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Was ook mijn eerste gedachte.


lampje@WOD
Usericon van lampje@WOD
Posted 05-04-2011 18:04 by lampje@WOD Wijzig reactieProfiel van lampje@WODQuote dit berichthttp://www.wingsofdeath.net

quote:
Op 5 april 2011 15:09 schreef Brani het volgende:
Thanks! Doet onze bassist Peter helemaal alleen... net als die "nieuwsberichten" trouwens... lig iedere keer weer in een deuk.

Industrial Metal? Grmbl... we vinden het persoonlijk meer Groove-metal met leipe samples.... zo zie je maar weer

Het was toch gewoon Corporate Metal ?



BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 05-04-2011 19:40 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 5 april 2011 13:30 schreef iPim het volgende:
Was Deftones niet onvervalsde nu-metal?


Adrenaline kon wel onder nu-metal gerekend worden, maar toch was Deftones op die plaat al het buitenbeentje.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Brani
Usericon van Brani
Posted 08-04-2011 10:25 by Brani Wijzig reactieProfiel van BraniQuote dit bericht

quote:
Op 5 april 2011 18:04 schreef lampje@WOD het volgende:
Het was toch gewoon Corporate Metal ?


Ook goed, als het maar niet industrial genoemd word, want dat hokje is me te klein... bij industrial metal krijg ik het idee dat het symphonische metal met cleane zang en keyboards betreft... Clean zit er af en toe wel in bij ons, maar verreweg het meerendeel wordt gegrunt of gescreamd.




Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 08-04-2011 10:27 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Iemand heeft duidelijk nooit Godflesh gehoord.


I wish I was a butterfly


Brani
Usericon van Brani
Posted 08-04-2011 10:57 by Brani Wijzig reactieProfiel van BraniQuote dit bericht

quote:
Op 8 april 2011 10:27 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Iemand heeft duidelijk nooit Godflesh gehoord.


Zal het eens checken dan

Hmm..... het knalt niet zoals Conteched wel doet en bevestigt nog een keer waarom Conteched geen Industrial Metal is. We doen geen theatrale shite (niet dat daar iets mis mee is), maar lekker beuken!

Wel een vette band trouwens... die gaan we aanschaffen!

[Dit bericht is gewijzigd door Brani op 08-04-2011 11:02]



rotor
Usericon van rotor
Posted 08-04-2011 11:11 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

Beter laat je dat soort gelul over aan fans en recensenten.


Brani
Usericon van Brani
Posted 08-04-2011 11:17 by Brani Wijzig reactieProfiel van BraniQuote dit bericht

quote:
Op 8 april 2011 11:11 schreef rotor het volgende:
Beter laat je dat soort gelul over aan fans en recensenten.


Grappig, ik ben een jaar lang recensent geweest... en nu?



jelmer2
VUILIGHEID
Usericon van jelmer2
Posted 08-04-2011 11:49 by jelmer2 Wijzig reactieProfiel van jelmer2Quote dit bericht

Hebben jullie al meer dan 1000 vriendjes op de myspace?


Wil je muilperen?


Brani
Usericon van Brani
Posted 08-04-2011 12:02 by Brani Wijzig reactieProfiel van BraniQuote dit bericht

quote:
Op 8 april 2011 11:49 schreef jelmer2 het volgende:
Hebben jullie al meer dan 1000 vriendjes op de myspace?


Geen idee, maar we staan wel op nummer een in de categorie Loud Music van the next best band.

http://www.nextbestband.nl/genre/loudmusic



Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 08-04-2011 12:39 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 8 april 2011 10:57 schreef Brani het volgende:
Zal het eens checken dan

Hmm..... het knalt niet zoals Conteched wel doet en bevestigt nog een keer waarom Conteched geen Industrial Metal is. We doen geen theatrale shite (niet dat daar iets mis mee is), maar lekker beuken!

Wel een vette band trouwens... die gaan we aanschaffen!

Boeien, jullie maken ook gewoon industrial metal. Breed genre, niet zo huilen.


I wish I was a butterfly


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 08-04-2011 12:42 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 8 april 2011 10:25 schreef Brani het volgende:
bij industrial metal krijg ik het idee dat het symphonische metal met cleane zang en keyboards betreft





Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 08-04-2011 12:44 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 8 april 2011 11:17 schreef Brani het volgende:
Grappig, ik ben een jaar lang recensent geweest... en nu?


Voor welk blad/zine dan?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


rotor
Usericon van rotor
Posted 08-04-2011 12:47 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

quote:
Op 8 april 2011 12:39 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Boeien, jullie maken ook gewoon industrial metal. Breed genre, niet zo huilen.

Precies, gewoon afwachten hoe mensen het noemen en that's it dan. Wij wisten ook niet zo goed hoe we onze eigen muziek moesten bestempelen omdat we onszelf zo ontzéttend speciaal vinden, maar mensen noemen het gewoon death/doom. OK, klaar.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 08-04-2011 12:58 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 8 april 2011 12:44 schreef Onweerwolf het volgende:
Voor welk blad/zine dan?
De Gaykrant denk ik.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 08-04-2011 12:59 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 8 april 2011 12:58 schreef bastianus het volgende:
De Gaykrant denk ik.


Ja, grappig.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen