IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nieuwstopic Vorige pagina | Volgende pagina
bokaj
Usericon van bokaj
Posted 04-05-2011 23:26 by bokaj Profiel van bokaj

Ik vind het gewoon vreemd. Gretta heeft de tweede wereld oorlog ook nog net meegemaakt zelfs.

De restaurantverstoring staat ook al op de engelse wiki. Zijn er snel bij.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 04-05-2011 23:28 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 4 mei 2011 23:26 schreef bokaj het volgende:
De restaurantverstoring staat ook al op de engelse wiki. Zijn er snel bij.

ZOG!


I wish I was a butterfly


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 04-05-2011 23:28 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 4 mei 2011 23:25 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Goed punt. Samen met de vervelende Israeli's maar opsluiten ergens dan
Met de vervelende Israeli's? Ach, waarom ook niet.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 04-05-2011 23:29 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Vet, gaan we nog even lekker kibbelen wie er dan wel en niet vervelend zouden zijn!


I wish I was a butterfly


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 04-05-2011 23:32 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 4 mei 2011 23:29 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Vet, gaan we nog even lekker kibbelen wie er dan wel en niet vervelend zouden zijn!
Ik ga niet ontkennen dat er vevelende Israeli's zouden bestaan.

Als volk ende of staat/overheid daarentegen..

[Dit bericht is gewijzigd door kwelgeest op 04-05-2011 23:32]


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 04-05-2011 23:32 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Gretta Duisenberg is geboren als Greetje Nieuwenhuizen[1] in een gereformeerd gezin in Heerenveen
Nuff said.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 04-05-2011 23:33 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Groots anti-semitisten, ja, die SGP.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 04-05-2011 23:34 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 4 mei 2011 23:32 schreef kwelgeest het volgende:
Ik ga niet ontkennen dat er vevelende Israeli's zouden bestaan.

Als volk ende of staat/overheid daarentegen..

Oh, even snel in het kort: ik vind niet dat de staat/overheid Israel weg moet, en ik heb geen problemen met het volk. Ik denk echter wel dat het beter is een stuk grondgebied van Israel aan de Palestijnen te geven.

Maar goed, ik geloof dat we ook dit onderwerp al wel een keer behandeld hebben hier

edit: ik heb echter wel serieuze problemen met Israel typen, dat wordt de helft van de tijd Isreal omdat dat een commando is in MATLAB

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 04-05-2011 23:35]


I wish I was a butterfly


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 04-05-2011 23:35 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 4 mei 2011 23:34 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Oh, even snel in het kort: ik vind niet dat de staat/overheid Israel weg moet, en ik heb geen problemen met het volk. Ik denk echter wel dat het beter is een stuk grondgebied van Isreal aan de Palestijnen te geven.

Maar goed, ik geloof dat we ook dit onderwerp al wel een keer behandeld hebben hier
En welk stuk dan wel? Wat is er mis met de staat/overheid Israel?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 04-05-2011 23:35 by bokaj Profiel van bokaj

quote:
Op 4 mei 2011 23:32 schreef bastianus het volgende:
Nuff said.
Verlate puberteit, schoppen tegen het gedachtegoed van haar ouders. Moet je gewoon negeren dan waait het vanzelf over, jammer dat de media dat niet snapt. Ik ben er klaar mee.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 04-05-2011 23:35 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 4 mei 2011 23:33 schreef kwelgeest het volgende:
Groots anti-semitisten, ja, die SGP.
Dat niet. Maar wat ik veel zie bij ex-gereformeerden is, dat ze zich met evenveel fanatisme en zwart-witdenken op een volgende zaak storten. Die totaal tegenovergesteld aan de 'oude zaak' kan zijn. In mijn directe omgeving mensen die fanatiek new age worden, of hippie, of communelid, of die zoals Kim Holland juist alles gaan doen wat God verboden heeft met volle overtuiging.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 04-05-2011 23:36 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 4 mei 2011 23:35 schreef bokaj het volgende:
Verlate puberteit, schoppen tegen het gedachtegoed van haar ouders. Moet je gewoon negeren dan waait het vanzelf over, jammer dat de media dat niet snapt. Ik ben er klaar mee.
Dat dus.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 04-05-2011 23:38 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 4 mei 2011 23:35 schreef kwelgeest het volgende:
En welk stuk dan wel? Wat is er mis met de staat/overheid Israel?

Welk stuk weet ik niet. Wordt ook pas echt relevant als men überhaupt een twee-staten-oplossing wil.

En er is niets mis met de staat/overheid Israel, zei ik toch? Nou ja, de staat is wat te groot, dus


I wish I was a butterfly


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 04-05-2011 23:39 by stigma Profiel van stigma

quote:
Op 4 mei 2011 23:35 schreef bastianus het volgende:
Dat niet. Maar wat ik veel zie bij ex-gereformeerden is, dat ze zich met evenveel fanatisme en zwart-witdenken op een volgende zaak storten. Die totaal tegenovergesteld aan de 'oude zaak' kan zijn. In mijn directe omgeving mensen die fanatiek new age worden, of hippie, of communelid, of die zoals Kim Holland juist alles gaan doen wat God verboden heeft met volle overtuiging.

Heb jij Kim Holland in je directe omgeving??

Over hoeveel mensen heb je het bij wie je het 'ziet'? En is die groep een goede presentatie van alle gereformeerden? Heb je onbevooroordeeld naar deze mensen gekeken? ...


Subtiel kamerolifantje


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 04-05-2011 23:40 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 4 mei 2011 23:35 schreef bastianus het volgende:
Dat niet. Maar wat ik veel zie bij ex-gereformeerden is, dat ze zich met evenveel fanatisme en zwart-witdenken op een volgende zaak storten. Die totaal tegenovergesteld aan de 'oude zaak' kan zijn. In mijn directe omgeving mensen die fanatiek new age worden, of hippie, of communelid, of die zoals Kim Holland juist alles gaan doen wat God verboden heeft met volle overtuiging.

Zijn het type mensen die een veel grotere zaak dan hun eigen bestaan nodig hebben om nut en duiding aan hun leven te geven. Of beter, om überhaupt met het leven te kunnen omgaan.


I wish I was a butterfly


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 04-05-2011 23:41 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 4 mei 2011 23:38 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Welk stuk weet ik niet. Wordt ook pas echt relevant als men überhaupt een twee-staten-oplossing wil.

En er is niets mis met de staat/overheid Israel, zei ik toch? Nou ja, de staat is wat te groot, dus
Maar waarom hebben 'de Palestijnen' recht op een stuk Israel volgens jou? Serieus.

Tweede punt: Excuses, blijkbaar verkeerd gelezen. Ik wilde al posten: Israel, vrije democratie, met een vrij, 'kapitalistisch'marktsysteem, onafhankelijke rechterlijke macht en een vrije pers..


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 04-05-2011 23:43 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 4 mei 2011 23:39 schreef stigma het volgende:
Heb jij Kim Holland in je directe omgeving??

Over hoeveel mensen heb je het bij wie je het 'ziet'? En is die groep een goede presentatie van alle gereformeerden? Heb je onbevooroordeeld naar deze mensen gekeken? ...
'Zoals' Kim Holland. Ik heb niet onbevooroordeeld gekeken, en het is vast geen goede presentatie. Maar ik constateer wel bij de wat minder stabiele ex-gereformeerden dezelfde steile, drammerige rechtlijnige manier van denken met betrekking tot andere onderwerpen. Ik zou zelf inderdaad een prima representant kunnen zijn.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 04-05-2011 23:44 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 4 mei 2011 23:40 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Zijn het type mensen die een veel grotere zaak dan hun eigen bestaan nodig hebben om nut en duiding aan hun leven te geven. Of beter, om überhaupt met het leven te kunnen omgaan.
Dit is denk ik de beste omschrijving van wat ik bedoel, inderdaad.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Vampire John
alias Lord Neithan
Usericon van Vampire John
Posted 04-05-2011 23:57 by Vampire John Profiel van Vampire Johnhttp://www.lordsofmetal.nl; http://www.myspace.com/neithan_666; www.dynamo666.nl

quote:
Op 4 mei 2011 23:26 schreef bokaj het volgende:
Ik vind het gewoon vreemd. Gretta heeft de tweede wereld oorlog ook nog net meegemaakt zelfs.


Ja okay, maar aan welke kant stond zij (of haar vader bijvoorbeeld)?


Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis...


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 05-05-2011 0:02 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 4 mei 2011 23:41 schreef kwelgeest het volgende:
Maar waarom hebben 'de Palestijnen' recht op een stuk Israel volgens jou? Serieus.

Omdat zij (of enkelen van hen) als Arabisch onderdeel van de bevolking in Palestina woonden. En deze mensen bij de overgang naar de staat Israel onder de hele politieke ellende bedolven zijn geraakt en tweederangs burger dan wel de facto stateloos werden. Dat vind ik niet eerlijk. Ik heb dit argument voor mezelf nog niet helemaal uitgewerkt overigens, zou ik toch weer wat meer moeten lezen en het eens goed op een rijtje moeten zetten.

Maar ik vind dus dat er van beide kanten al lang een smerig spelletje gespeeld, al sinds kort na de eerste wereldoorlog. Wat dat betreft is het echt een grote ethische puinzooi daar, en vind ik het ondoenlijk om een hoofdschuldige aan te wijzen (behalve de rest van de wereld, misschien ).


I wish I was a butterfly


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 05-05-2011 0:13 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 5 mei 2011 0:02 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Omdat zij (of enkelen van hen) als Arabisch onderdeel van de bevolking in Palestina woonden. En deze mensen bij de overgang naar de staat Israel onder de hele politieke ellende bedolven zijn geraakt en tweederangs burger dan wel de facto stateloos werden. Dat vind ik niet eerlijk. Ik heb dit argument voor mezelf nog niet helemaal uitgewerkt overigens, zou ik toch weer wat meer moeten lezen en het eens goed op een rijtje moeten zetten.

Maar ik vind dus dat er van beide kanten al lang een smerig spelletje gespeeld, al sinds kort na de eerste wereldoorlog. Wat dat betreft is het echt een grote ethische puinzooi daar, en vind ik het ondoenlijk om een hoofdschuldige aan te wijzen (behalve de rest van de wereld, misschien ).
Je weet dat in 1948 de stroom Joden uit Arabische gebieden even groot was als de stroom arabieren uit de Joodse gebieden? Dat de arabieren alle oorlogen begonnen dan wel uitgelokt hebben. Dat het Arabische gedeelte van Palestina voor de oorlog van '48, die zij begonnen, groter was dan daarna; eigen schuld..
Waar dus nog bijkomt dat arabieren op drift komen door arabische agressie. Moet Israel daar onder lijden?

Ik quote even cijfers: "de gehele Arabisch- Islamitische bevolking telt 112 miljoen mensen. Dat is ruim genomen, indien het criterium Arabier grif wordt aanvaard voor mengvolken omdat ze op zo’n bijeenkomst als Chartoem vertegenwoordigd zijn. Deze menigte beschikt over 11,6 miljoen vierkante kilometer. Dat is een enorme uitgestrektheid – meer dan 280 maal de oppervlakte van Nederland en ruim 500 maal die van Israël. Op deze immense vlakte vragen nu twee en een half miljoen Joden, een 20% van het wereldjodendom, een stukje grond ter grootte van een postzegel. Een stofje zijn de Joden in de wereld. Op een speldeknopje ruimte menen zij recht te hebben…
Opmerking Luns: Op de kaart is een deel van Israël anders ingekleurd. Dat is in feite Israëls hartland, omvattende Samaria en Judea, meestal aangeduid met de misleidende term “Westbank”. Samaria en Judea werden in de onafhankelijkheidsoorlog van 1948 door het Jordaanse leger bezet en dat bleef zo tot aan 1967 toen ze als gevolg van de Zesdaagse oorlog weer met de rest van Israël werden verenigd (toen werd ook de militair-strategische Golanhoogte ingelijfd). Tussen 1948 en 1967 deed Jordanië weinig of niets aan de ontwikkeling van deze gebieden. Er was toen wel enige Arabische bewoning. Ook was het zo dat grote delen alleen voor militairen toegankelijk waren.
Wat velen niet weten is dat de grote instroom van kolonisten pas tussen 1974 en 2000 plaatsvond, wat nog geen rol speelde toen Hiltermann zijn stuk schreef. In deze periode zijn naar schatting 400.000 Arabieren vanuit Syrië en Jordanië naar deze streken verhuisd, vaak op alleen een toeristenvisum. Als bleek dat de sociale omstandigheden en het arbeidsloon veel beter waren dan in hun thuisland, besloten ze te blijven. De Joden keerden na 1967 terug, eerst naar Hebron, waar de Joodse gemeenschap in 1929 was afgeslacht, maar ook naar de plaatsen rond Gush Etzion, die in 1948 door het Arabische Legioen waren vernietigd. Pas na 1973 zijn Joodse pioniers in de verlaten streken van Samaria, Benjamin en de Jordaanvallei gaan wonen, terwijl de inkomende Arabieren zich elders vestigden."

Cijfers uit jaren 60/70.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 05-05-2011 0:17 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Complexe zaak, ja Vooral het scheiden van de Arabieren die daar helemaal niets mee te maken hadden en de Arabieren die daar wel daadwerkelijk woonden.

En ja, het is op zich vrij schappelijk, qua oppervlakte enzovoorts.

Het historische/Bijbelse argument vind ik lastiger.


I wish I was a butterfly


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 05-05-2011 0:19 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 5 mei 2011 0:17 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Complexe zaak, ja Vooral het scheiden van de Arabieren die daar helemaal niets mee te maken hadden en de Arabieren die daar wel daadwerkelijk woonden.

En ja, het is op zich vrij schappelijk, qua oppervlakte enzovoorts.

Het historische/Bijbelse argument vind ik lastiger.
Over die bijbelse argumenten heb ik het helemaal niet.
Wat nogal eens vergeten wordt is dat die jaren en oorlogen ook een flinke vluchtelingenstroom de andere kant op hebben veroorzaakt. Dat Palestina nooit bestaan heeft en ook nooit behoorde te gaan bestaan.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 05-05-2011 0:20 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Klopt, maar er was wel een gebied waar mensen woonden die daar verdreven werden.


I wish I was a butterfly


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 05-05-2011 0:23 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 5 mei 2011 0:20 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Klopt, maar er was wel een gebied waar mensen woonden die daar verdreven werden.
Maar andersom ook.
Ook een grappige verdraaiing: Gaza hoort helemaal niet bij trans-Jordanie. Dat was tot '67 Egyptisch. Toen de Israeli's bij de camp-Davidakkoorden de Sinai teruggaven aan Egypte hoorde Gaza daarbij. Egypte weigerde.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen