IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nieuwstopic Vorige pagina | Volgende pagina
Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 14-04-2011 13:55 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 14 april 2011 13:51 schreef bastianus het volgende:
Nee. Ze vluchten net zo vaak de illegaliteit in. Overigens niet altijd zonder reden.
Wordt tijd dat er iemand komt die die bende dan gaat controleren me dunkt. Jammer @ nabestaanden, wel leuk (...) dat er nu vast wel mensen wakker worden ergens.

[Dit bericht is gewijzigd door Greycloak op 14-04-2011 13:55]


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Sgeiterdt
Uitgebluste Bejaarde
Usericon van Sgeiterdt
Posted 14-04-2011 14:00 by Sgeiterdt Profiel van Sgeiterdthttp://www.aratron.net

Wetswijziging oorzaak van pesten bejaarden

Van onze verslaggeefster Anna van den Breemer − 19/08/10, 09:34

Het pesten in verzorgingstehuizen is de laatste jaren sterk toegenomen. Een belangrijke reden is een wetswijziging waardoor de tehuizen alleen nog maar ouderen binnenlaten die iets mankeren. Deze nieuwkomers vormen een makkelijke ‘prooi’ voor de traditionele bewoners die vaak nog gezond zijn.

Dit zegt Mikkie Schmitz, al dertig jaar functionaris welzijn van woonzorgcentrum Transwijk in de Utrechtse wijk Kanaleneiland, waar 114 ouderen wonen.

Rollator mag niet mee
‘Deze nieuwe groep wordt niet geaccepteerd door de oude garde. Dan zeggen ze: we willen een uitstapje naar Scheveningen, maar de bewoners met een rollator mogen niet mee, dat houdt zo op. Ze keren zich resoluut tegen de mensen waar het wat minder mee gaat.’ Hierdoor wordt een groep ouderen systematisch buiten gesloten. Ze gaan steeds meer op hun kamer zitten.

Een op de vijf ouderen in verzorgingstehuizen heeft last van pesterijen, bleek eerder al uit wetenschappelijk onderzoek. Vorige week vroeg het Nationaal Ouderenfonds om aandacht voor de problematiek. De pesterijen variëren van een tas of vestje dat snel op een stoel wordt gelegd wanneer er iemand komt aanlopen die ‘niet leuk’ is, tot geroddel over bewoners die geen geld hebben om elke week naar de kapper te gaan. Net luid genoeg dat de persoon in kwestie het hoort. ‘Dezelfde ellende als op de middelbare school’, zegt Schmitz.

Vooral ouderen met weinig financiële ruimte zijn de zondebok. ‘Ze hebben een minder mooie kamer en kunnen niet iedere dag een leuke jurk aandoen.’

Eng
Het blijft niet bij alleen geroddel. Zo was er een mevrouw die een zware vorm van kanker had. Ze was kaal en opgezwollen van de prednison. ‘Ze werd door iedereen in het huis gemeden. Toen de bewoners hierop werden aansproken, bleek dat ze het ‘eng’ vonden. Door erover te praten werd ze uiteindelijk wel in een groepje opgenomen.

Vaak is er ook sprake van jaloezie. Dat de buurvrouw wel iedere zondag wordt opgehaald door de kinderen. Er wordt ook gevochten om de aandacht van de medewerkers. ‘We hadden een huiskamerproject voor mensen die extra zorg nodig hadden, zoals het oefenen met de rollator’, vertelt Schmitz. ‘Binnen no time werd dit de ‘gekkenafdeling’ genoemd waar je beslist niet moest komen. Natuurlijk erg vervelend voor die mensen.’ Uiteindelijk bleek dat de andere bewoners het gevoel hadden dat het personeel deze mensen aan het voortrekken was. ‘Onzin natuurlijk, dat heb ik hen ook uitgelegd. Maar het is lastig om van dit etiket af te komen.’

Maar als personeel blijft het vissen in een troebele vijver. Schmitz: ‘Je probeert wat uit, maar het is lastig om het pesten aan te pakken. Ik zou wel graag met andere huizen willen brainstormen. Sommigen zeggen: hier gebeurt dat niet, maar dat kan ik me niet voorstellen.’

Secuur bijhouden
Bij woonzorgcentrum Transwijk zijn is een project opgezet waarin secuur wordt bijgehouden wie bij de uitstapjes, activiteiten en het gezamenlijk eten is geweest. ‘Zo blijft de groep nieuwkomers in beeld. Dat gebeurt in sommige huizen te weinig.’

Volgens Bram Vonk, algemeen directeur van Woonzorgcentra Flevoland, heeft een verzorgingshuis alle kenmerken van de ideale pestomgeving. ‘Er is sprake van een kleine gemeenschap en mensen zitten op elkaars lip. Op school kun je nog zeggen: ik ga naar huis. Maar in een verzorgingshuis zijn weinig ontsnappingsmogelijkheden.’

Bovendien hebben mensen vaak tien jaar op zichzelf gewoond, zonder partner. ‘Ze hebben zichzelf gewoontes aangeleerd, zoals smakken bij het eten, zonder dat iemand daar ooit iets van gezegd heeft. Dan is een gezamenlijke eettafel met zeven man een grote overgang.’

Geen pestprotocol
Woonzorgcentra Flevoland heeft geen pestprotocol. ‘Dat zou misschien wel goed zijn’, zegt directeur Vonk. Wel worden nieuwkomers opgevangen door een gastvrouw of vertrouwenspersoon. Zij introduceert diegene bij de verschillende groepjes en legt uit wat wel en niet hoort. ‘Dat helpt, maar pesten helemaal voorkomen is lastig.’

‘Ook bij ons wordt er gepest’, zegt Bert Blaauw, directeur van Stichting De Goede Zorg in Apeldoorn, die drie woonzorgcentra heeft. ‘Door dit openlijk te melden, komt het hopelijk uit de taboesfeer.’ Volgens Blaauw is het vaak subjectief. ‘De ene oudere beleeft het als pesten, terwijl het voor de ander gewoon een grapje was.’




5 Euro's? Op je muil!!


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 14-04-2011 14:02 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 14 april 2011 13:55 schreef Greycloak het volgende:
Wordt tijd dat er iemand komt die die bende dan gaat controleren me dunkt. Jammer @ nabestaanden, wel leuk (...) dat er nu vast wel mensen wakker worden ergens.
Tja. Er zijn complete gezinnen die illegaal op straat leven. Lijkt me sowieso niet handig. En je wil niet weten hoeveel getraumatiseerde asielzoekers met een oorlogsverleden compleet doordraaien op een gegeven moment. En ook die kunnen uitgeprocedeerd raken en in de illegaliteit belanden.
Volgens mij is er geen oplossing voor problemen met asielzoekers en illegalen. Sinds het openstellen van de EU-grenzen en één Europa lijkt het er sowieso niet beter op te zijn geworden.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 14-04-2011 14:03 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

Fascinerend fenomeen wel @ pesten in bejaardencentra.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 14-04-2011 14:06 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 14 april 2011 14:03 schreef Onweerwolf het volgende:
Fascinerend fenomeen wel @ pesten in bejaardencentra.
Komt doordat die mensen allemaal geen flikker te doen hebben, pure verveling. Wat mij betreft kunnen ze het pensioen uitstellen tot 100 jaar. Sowieso vind ik de meeste bejaarden ronduit onbeschoft, chagrijnig en arrogant.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 14-04-2011 16:44 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 14 april 2011 13:55 schreef Greycloak het volgende:
dat er nu vast wel mensen wakker worden ergens.


Wakker, als in 'Wakker Nederland'?


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 14-04-2011 16:45 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 14 april 2011 14:06 schreef bastianus het volgende:
Sowieso vind ik de meeste bejaarden ronduit onbeschoft, chagrijnig en arrogant.




Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 14-04-2011 16:53 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Tijd voor extra dijken, de perfecte bejaardenfilters! Vandaar dat je altijd zo goed kunt genieten op het strand. tenzij ze van die stomme rolstoelpaden hebben gemaakt.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 14-04-2011 19:00 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 14 april 2011 16:44 schreef Gemene Lepel het volgende:
Wakker, als in 'Wakker Nederland'?
Zijn dat de mensen die dingen regelen dan..?


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Sgeiterdt
Uitgebluste Bejaarde
Usericon van Sgeiterdt
Posted 14-04-2011 21:35 by Sgeiterdt Profiel van Sgeiterdthttp://www.aratron.net

Duitse politicus steelt wc-papier

BERLIJN - Een regionaal raadslid uit het Noord-Duitse Stralsund is betrapt op het stelen van wc-papier van het gemeentehuis. Dat melden de autoriteiten woensdag.
De conciërges zetten een val nadat zij hadden gemerkt dat ruim tweehonderd wc-rollen waren gestolen.

De 24-jarige Frank-Michael John werd ontdekt met een rol in zijn hand en een in zijn rugzak. De openbaar aanklager van het stadje zei onderzoek te doen naar de diefstal van meerdere goedkope items. In totaal zou de gemeente slechts een paar honderd euro hebben verloren aan de diefstal.



Of het raadslid zal worden vervolgd is nog niet zeker. De aanklagers hebben aangegeven eerst te willen kijken of hij een strafblad heeft.



5 Euro's? Op je muil!!


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 14-04-2011 21:38 by Forever After Profiel van Forever After

Scheiße :')


 


Sgeiterdt
Uitgebluste Bejaarde
Usericon van Sgeiterdt
Posted 14-04-2011 21:44 by Sgeiterdt Profiel van Sgeiterdthttp://www.aratron.net

Ik denk dat ie vast WC rollen spaarde om een Sinterklaas surprise van te maken


5 Euro's? Op je muil!!


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 15-04-2011 1:04 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 14 april 2011 19:00 schreef Greycloak het volgende:
Zijn dat de mensen die dingen regelen dan..?


Niet de mensen, maar de betekenis van de toevoeging 'wakker'.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 15-04-2011 8:17 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

Oh je maakte een woordgrapje!


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 15-04-2011 8:31 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 14 april 2011 21:44 schreef Sgeiterdt het volgende:
Ik denk dat ie vast WC rollen spaarde om een Sinterklaas surprise van te maken
mummypak!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 15-04-2011 8:39 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

Die man heeft de wereld wel sterk zien veranderen zeg. 114 jaar!!!

Oudste man ter wereld overleden

GREAT FALLS - De oudste man van de wereld, Walter Breuning, is donderdag op 114-jarige leeftijd overleden in zijn woonplaats Great Falls in de Amerikaanse staat Montana. Dat meldden Amerikaanse media.
Breuning werd op 21 september 1896 geboren in Melrose, Minnesota. Hij werkte sinds 1913 ruim vijftig jaar lang bij het spoorwegbedrijf Great Northern Railway. Breuning overleed in het ziekenhuis.
Breuning onthulde het geheim van zijn ouderdom enkele maanden geleden in een interview. Hij at maar twee maaltijden per dag, werkte zolang als hij kon en omarmde verandering in het leven, in het bijzonder de dood.

'We gaan allemaal dood. Sommige mensen zijn bang om te sterven. Wees nooit bang om dood te gaan, omdat je geboren bent om te sterven'', zei hij daarover.


rotor
Usericon van rotor
Posted 15-04-2011 8:56 by rotor Profiel van rotor

quote:
Op 15 april 2011 8:31 schreef Jenje het volgende:
mummypak!

Duitsers kennende heeft ie wss een mummypakfestish en een mummypakfetishwebsite.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 15-04-2011 9:43 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 15 april 2011 8:17 schreef Greycloak het volgende:
Oh je maakte een woordgrapje!




Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 15-04-2011 18:51 by XXL Profiel van XXL

Duitser krijgt zes jaar voor castratie
Uitgegeven: 15 april 2011 17:06

AMSTERDAM - Een Duitser moet zes jaar de gevangenis in omdat hij een 58-jarige man heeft gecastreerd die een relatie had met zijn minderjarige dochter.


De man uit Bielefeld moet zijn slachtoffervan de rechtbank bovendien 80.000 euro smartengeld betalen, zo melden Duitse media.

De 47-jarige vader was het een doorn het oog dat zijn 17-jarige dochter een relatie had aangeknoopt met de 58-jarige man. Toen hij naar de politie stapte, kreeg hij echter te horen dat de relatie niet strafbaar was.

De man sneed de vriend van zijn dochter daarop onder invloed van alcohol en pillen beide testikels af. Hij liet zijn vrouw daarna wel een ambulance bellen.

Het hevig bloedende slachtoffer overleefde de aanslag ternauwernood. Wel is hij de rest van zijn leven impotent. Vlak voor de castratie had het 17-jarige meisje de relatie al beëindigd.



Kan iemand die vader een lintje geven???


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-04-2011 10:18 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

'Van der V. stopte met pillen tegen waanbeelden'

De aanrichter van het bloedbad in Alphen aan den Rijn een week geleden stopte een jaar voor zijn daad met het gebruik van medicijnen. De 24-jarige Tristan van der V. slikte zes jaar lang pillen die waanideeën en hallucinaties moesten voorkomen. Dat schrijft het AD zaterdag op basis van gegevens in zijn medisch dossier.

Van der V. stopte zeven maanden geleden ook met een behandeling bij een psychiater. Deskundigen zeggen volgens de krant dat psychoses alleen voorkomen kunnen worden door voortdurende behandeling van de patiënt.

Van der V. was volgens zijn ouders schizofreen. Eerder al zei Kitty Nooy, hoofdofficier van justitie, in het programma Pauw & Witteman dat hij in een afscheidsbrief en documenten op zijn computer schreef dat hij was aangetikt door geesten. Hij was volgens haar ook boos op God en op de maatschappij.

In 2006 werd Van der V. opgenomen in een gesloten inrichting omdat hij suïcidaal was. Twee jaar later werd hij per ambulance naar een ziekenhuis gebracht vanwege een vergiftiging. Daarna werd hij doorverwezen naar GGZ Rivierduinen, waar hij tot augustus vorig jaar werd behandeld.

Theoloog en docent aan de Christelijke Hogeschool Mart-Jan Paul zegt zaterdag in het Nederlands Dagblad dat bij het onderzoek naar Van der V. ook moet worden gekeken naar het occultisme. Volgens hem zijn de uitspraken over geesten aanleiding ook die kant van het verhaal te onderzoeken.

"Het feit dat hij het over geesten had die hem aantikken en die zijn leven onleefbaar maakten, wijst erop dat hij er ver in is gegaan." Volgens Paul zoeken geesten steeds vaker contact met iemand naarmate diegene langer contact met hen heeft.

Meneer de theoloog mag ook wel een pilletje


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 16-04-2011 10:33 by stigma Profiel van stigma

Die weet dat.


Subtiel kamerolifantje


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 16-04-2011 10:36 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

X-Files.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 16-04-2011 10:36 by G.I.R.L. Profiel van G.I.R.L.http://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

Als ik het zo lees was het gewoon een chronische josti like myself.
Ik ben uit frustratie ook wel eens totaal gekapt met pillen, en ja, dan krijgt een chronische josti rare ideeen, maar ik heb nooit de behoefte gehad andere te pijnigen..


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-04-2011 10:38 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

mja die pillen zijn verre van perfect natuurlijk, jah ze werken wel tegen psychoses en dit soort gedrag maar daar werkt heroine ook nog wel tegen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 16-04-2011 10:45 by nark Profiel van nark

En zo'n jongen kan vervolgens gewoon lid worden van een schiet vereniging


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen