IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Homo's enzo Vorige pagina | Volgende pagina
Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 25-04-2011 22:25 by Forever After Profiel van Forever After

Ondanks dat weinig gemist, want het gaat nog steeds over hetzelfde.


 


SQT
Usericon van SQT
Posted 25-04-2011 22:26 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 25 april 2011 22:25 schreef Forever After het volgende:
Ondanks dat weinig gemist, want het gaat nog steeds over hetzelfde.
Homo's?


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 25-04-2011 22:28 by stigma Profiel van stigma

Homo's als ouders ja.


Subtiel kamerolifantje


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 25-04-2011 22:44 by bastianus Profiel van bastianus

Al met al vind ik dat mijn opruierij best tot een leuke discussie heeft geleid. Wat jij, AG?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 25-04-2011 22:51 by Forever After Profiel van Forever After



 


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 25-04-2011 23:01 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Everybody will become gay staat er niet bij


signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 26-04-2011 9:40 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 25 april 2011 22:44 schreef bastianus het volgende:
Al met al vind ik dat mijn opruierij best tot een leuke discussie heeft geleid. Wat jij, AG?

Leuke discussie, maar als het puur opruierij is, is dat te sneu voor woorden

edit: oh, en het kwam niet alleen door jouw opruierij, hoor, ouwe borstkloppert

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 26-04-2011 9:42]


I wish I was a butterfly


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-04-2011 10:47 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 26 april 2011 9:40 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Leuke discussie, maar als het puur opruierij is, is dat te sneu voor woorden

edit: oh, en het kwam niet alleen door jouw opruierij, hoor, ouwe borstkloppert
Nou ja, ik heb wel enigzins mijn twijfels bij sommige opvoedingen door lesbies in mijn kennissenkring. Maar dat komt doordat het van die uitgesproken lesbo's zijn die absoluut niet met mannen om kunnen gaan, en dat merk je aan hun kinderen ook meteen.
Aan de andere kant heb ik bij vlagen een uiterst belabberde opvoeding gehad, terwijl alles traditioneel was qua rollenpatroon. Toch is alles bij mij, mijn broer en mijn zus redelijk op de pootjes terecht gekomen, dus opvoeding is m.i. redelijk overrated.
Ik vind adoptie sowieso een vrij lastige kwestie trouwens, veel mensen die adopteren hebben geen idee wat voor ellende ze zich op de hals halen. Allerlei hechtingsproblematiek, bodemloos syndroom, allemaal problematiek waar je geen ouder fatsoenlijk op voor kunt bereiden. Twee ouders van hetzelfde geslacht is daarbij voor kinderen soms nog een extra test.
Soms denk ik dat het maar goed is dat geen enkele ouder zich realiseert waar hij/zij aan begint met kinderen. Je relatie moet echt supersterk zijn om het samen te rooien. Bij homo-adoptiestellen lijkt me dit nog meer het geval. Aan de andere kant hebben veel homo's sowieso al moeten knokken voor hun identiteit, en zijn ze daardoor meer gewend.
Samenvattend heb ik soms wel degelijk twijfels bij opvoeding door homostellen, zeker bij adoptiekinderen die vaak extra kwetsbaar zijn. Maar ik heb IRL ook voorbeelden waarbij het wel goed uitpakt. En ik ken heterostellen waarbij het minder goed uitpakt. Maar goed, de opruierij was in mijn geval dat ik het wat scherper stelde dan bedoeld.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 26-04-2011 10:49 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Dat laatste dacht ik ook al, dat vind ik ook niet echt opruierij


I wish I was a butterfly


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 26-04-2011 13:00 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 26 april 2011 10:47 schreef bastianus het volgende:
Je relatie moet echt supersterk zijn om het samen te rooien. Bij homo-adoptiestellen lijkt me dit nog meer het geval. Aan de andere kant hebben veel homo's sowieso al moeten knokken voor hun identiteit, en zijn ze daardoor meer gewend.
Samenvattend heb ik soms wel degelijk twijfels bij opvoeding door homostellen, zeker bij adoptiekinderen die vaak extra kwetsbaar zijn. Maar ik heb IRL ook voorbeelden waarbij het wel goed uitpakt. En ik ken heterostellen waarbij het minder goed uitpakt. Maar goed, de opruierij was in mijn geval dat ik het wat scherper stelde dan bedoeld.


Ik snap niet zo goed waarom homo's een nog sterkere relatie moeten hebben voor adoptie en waarom adoptie door homo's nog twijfelachtiger is.

Is er iets specifieks anders aan een homo relatie in vergelijking met een hetero relatie volgens jou? Even afgezien van de obvious fysieke kenmerken, die verder vrij irrelevant zijn als het gaat om kinderen opvoeden.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 26-04-2011 13:08 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 26 april 2011 13:00 schreef Onweerwolf het volgende:
Even afgezien van de obvious fysieke kenmerken, die verder vrij irrelevant zijn als het gaat om kinderen opvoeden.

Is dat zo?

http://extension.missouri.edu/publications/DisplayPub.aspx?P=GH6002


I wish I was a butterfly


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 26-04-2011 13:10 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 26 april 2011 13:08 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Is dat zo?

http://extension.missouri.edu/publications/DisplayPub.aspx?P=GH6002


zou ik even mogen vragen wat jij ongeveer doet in het dagelijks leven eigenlijk, qua werk? Hoeft niet te antwoorden, is gewoon om een idee te hebben.


signature


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 26-04-2011 13:14 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 26 april 2011 13:08 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Is dat zo?

http://extension.missouri.edu/publications/DisplayPub.aspx?P=GH6002


Ik begrijp niet zo goed waar je precies op doelt eigenlijk met die link.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-04-2011 13:36 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 26 april 2011 13:00 schreef Onweerwolf het volgende:
Ik snap niet zo goed waarom homo's een nog sterkere relatie moeten hebben voor adoptie en waarom adoptie door homo's nog twijfelachtiger is.

Is er iets specifieks anders aan een homo relatie in vergelijking met een hetero relatie volgens jou? Even afgezien van de obvious fysieke kenmerken, die verder vrij irrelevant zijn als het gaat om kinderen opvoeden.
Vanuit het kind gezien lijkt het me soms lastig om twee ouders van hetzelfde geslacht te hebben. Met name in de puberteit. Als stel moet je sterk staan om daar mee om te kunnen gaan.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 26-04-2011 13:38 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 26 april 2011 13:36 schreef bastianus het volgende:
Vanuit het kind gezien lijkt het me soms lastig om twee ouders van hetzelfde geslacht te hebben. Met name in de puberteit.


Want?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 26-04-2011 13:41 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 26 april 2011 13:14 schreef Onweerwolf het volgende:
Ik begrijp niet zo goed waar je precies op doelt eigenlijk met die link.

Dat ze geïnteresseerd raken in *fysieke* verschillen tussen mannen en vrouwen, en dat ze 'verliefd' worden op hun ouder van het andere geslacht. Goed, slecht of neutraal; dat geeft toch aan dat het wel een rol speelt, toch?
quote:
Op 26 april 2011 13:10 schreef Hypnos het volgende:
zou ik even mogen vragen wat jij ongeveer doet in het dagelijks leven eigenlijk, qua werk? Hoeft niet te antwoorden, is gewoon om een idee te hebben.

Promoveren, wat de laatste tijd veel wachten op modelberekeningen is
quote:
Op 26 april 2011 13:36 schreef bastianus het volgende:
Vanuit het kind gezien lijkt het me soms lastig om twee ouders van hetzelfde geslacht te hebben. Met name in de puberteit. Als stel moet je sterk staan om daar mee om te kunnen gaan.

http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1741-3737.2009.00678.x/abstract

Abstract:
"Claims that children need both a mother and father presume that women and men parent differently in ways crucial to development but generally rely on studies that conflate gender with other family structure variables. We analyze findings from studies with designs that mitigate these problems by comparing 2-parent families with same or different sex coparents and single-mother with single-father families. Strengths typically associated with married mother-father families appear to the same extent in families with 2 mothers and potentially in those with 2 fathers. Average differences favor women over men, but parenting skills are not dichotomous or exclusive. The gender of parents correlates in novel ways with parent-child relationships but has minor significance for children's psychological adjustment and social success."

Discussion:
"Family Ideals and Ideal Families

The entrenched conviction that children need both a mother and a father inflames culture wars over single motherhood, divorce, gay marriage, and gay parenting. Research to date, however, does not support this claim. Contrary to popular belief, studies have not shown that “compared to all other family forms, families headed by married, biological parents are best for children” (Popenoe, quoted in Center for Marriage and Family, p. 1). Research has not identified any gender-exclusive parenting abilities (with the partial exception of lactation). Our analysis confirms an emerging consensus among prominent researchers of fathering and child development. The third edition of Lamb's (1997) authoritative anthology directly reversed the inaugural volume's premise when it concluded that “very little about the gender of the parent seems to be distinctly important” (p. 10). Likewise, in Fatherneed,Pruett (2000), a prominent advocate of involved fathering, confided, “I also now realize that most of the enduring parental skills are probably, in the end, not dependent on gender” (p. 18).

Evaluating the importance of being parented by both a female and a male parent requires research on families with the same number and status but a different gender mix of parents. Our review of research closest to this design suggests that strengths typically associated with mother-father families appear at least to the same degree in families with two women parents. We do not yet have comparable research on children parented by two men, but there are good reasons to anticipate similar strengths among male couples who choose parenthood. A vast body of research indicates that, other things being equal (which they rarely are), two compatible parents provide advantages for children over single parents. This appears to be true irrespective of parental gender, marital status, sexual identity, or biogenetic status. Most reviews of this research, however, conflate the number of parents with the other four variables (Amato, 2005; Glenn et al., 2002; Popenoe, 1996). Thus, to be true to the best scientific evidence, one should say: Compared to all other family forms, families headed by (at least) two committed, compatible parents are generally best for children. Whether the participation of three or four parents—as in some cooperative stepfamilies, intergenerational families, and coparenting alliances among lesbians and gay men—would be better or worse has not yet been studied.

In fact, based strictly on the published science, one could argue that two women parent better on average than a woman and a man, or at least than a woman and man with a traditional division of family labor. Lesbian coparents seem to outperform comparable married heterosexual, biological parents on several measures, even while being denied the substantial privileges of marriage. This seems to be attributable partly to selection effects and partly to women on average exceeding men in parenting investment and skills. Family structure modifies these differences in parenting. Married heterosexual fathers typically score lowest on parental involvement and skills, but as with Dustin Hoffman's character in the 1979 film Kramer v. Kramer, they improve notably when faced with single or primary parenthood. If parenting without women induces fathers to behave more like mothers, the reverse may be partly true as well. Women who parent without men seem to assume some conventional paternal practices and to reap emotional benefits and costs. Single-sex parenting seems to foster more androgynous parenting practices in women and men alike.

Every family form provides distinct advantages and risks for children. Married heterosexual parents confer social legitimacy and relative privilege but often with less paternal involvement. Comothers typically bestow a double dose of caretaking, communication, and intimacy. We suspect, however, that their asymmetrical biological and legal statuses and their high standards of equality place lesbian couples at somewhat greater risk of splitting up. Gay male–parent families remain underresearched, but their daunting routes to parenthood seem likely to select more for strengths than limitations.

At the outset, we identified five parental variables routinely conflated by those who claim that children need both a mother and a father in order to thrive—number, gender, sexual identity, marital status, and biogenetic relationship to children. To adequately assess the impact of any one of these requires a research design that matches or controls for the others. Current claims that children need both a mother and father are spurious because they attribute to the gender of parents benefits that correlate primarily with the number and marital status of a child's parents since infancy. At this point no research supports the widely held conviction that the gender of parents matters for child well-being. To ascertain whether any particular form of family is ideal would demand sorting a formidable array of often inextricable family and social variables. We predict that even “ideal” research designs will find instead that ideal parenting comes in many different genres and genders."

Veel leesplezier


I wish I was a butterfly


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-04-2011 13:45 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 26 april 2011 13:38 schreef Onweerwolf het volgende:
Want?

Op die leeftijd is de acceptatie van homosualiteit gemiddeld erg laag.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 26-04-2011 13:56 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 26 april 2011 13:41 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Dat ze geïnteresseerd raken in *fysieke* verschillen tussen mannen en vrouwen, en dat ze 'verliefd' worden op hun ouder van het andere geslacht. Goed, slecht of neutraal; dat geeft toch aan dat het wel een rol speelt, toch?


Dat het praktisch handig is of kan zijn snap ik wel, maar ik geloof niet dat dit een erg relevant issue is. Ik neem aan dat het gemiddelde kind wel van meerdere mensen in zijn haar omgeving de fysieke kenmerken leert kennen dan alleen van de opvoeders, nietwaar?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 26-04-2011 13:58 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 26 april 2011 13:45 schreef bastianus het volgende:
Op die leeftijd is de acceptatie van homosualiteit gemiddeld erg laag.


En dus? Het lijkt me dat die acceptatie dus vergroot moet worden en dat doe je vooral niet door homo adoptie tegen te gaan.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 26-04-2011 13:58 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 26 april 2011 13:56 schreef Onweerwolf het volgende:
Dat het praktisch handig is of kan zijn snap ik wel, maar ik geloof niet dat dit een erg relevant issue is. Ik neem aan dat het gemiddelde kind wel van meerdere mensen in zijn haar omgeving de fysieke kenmerken leert kennen dan alleen van de opvoeders, nietwaar?

Zou kunnen, ja, ik weet het ook niet. Maar zomaar zeggen dat het irrelevant is gaat er bij mij niet in

Beter concentreer je trouwens op het artikel wat ik postte, dat geeft je een stok om mensen die tegen homoouders/homoadoptie zijn mee te slaan

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 26-04-2011 14:02]


I wish I was a butterfly


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 26-04-2011 14:02 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 26 april 2011 13:58 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Zou kunnen, ja, ik weet het ook niet. Maar zomaar zeggen dat het irrelevant is gaat er bij mij niet in


Ik zei ook vrij irrelevant. Want volgens mij is het voornamelijk een praktisch iets waar prima een mouw aan te passen valt.

quote:
Beter concentreer je trouwens op het artikel wat ik postte, dat geeft je een stok om anti-homoouders mee te slaan


Tering! Moet ik dat he-le-maal gaan lezen?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 26-04-2011 14:05 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 26 april 2011 14:02 schreef Onweerwolf het volgende:
Ik zei ook vrij irrelevant. Want volgens mij is het voornamelijk een praktisch iets waar prima een mouw aan te passen valt.

Dat zou best zo kunnen zijn, ja. Nogmaals, ik weet er niet genoeg van

Overigens geeft je redenering niet per se aan dat het (al dan niet vrij) irrelevant is, hè, alleen dat het op te lossen is. Onze (mogelijke) problemen met hoog water zijn ook op te lossen, maar zeker wel relevant en niet vrij irrelevant
quote:
Tering! Moet ik dat he-le-maal gaan lezen?

Daarom staat ook de abstract erbij, voor als je gewoon lekker one-liners wil knallen

Uit de discussie is deze wel erg mooi, speciaal voor bastianus: "Lesbian coparents seem to outperform comparable married heterosexual, biological parents on several measures, even while being denied the substantial privileges of marriage."

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 26-04-2011 14:07]


I wish I was a butterfly


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 26-04-2011 14:13 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 26 april 2011 14:05 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Dat zou best zo kunnen zijn, ja. Nogmaals, ik weet er niet genoeg van

Overigens geeft je redenering niet per se aan dat het (al dan niet vrij) irrelevant is, hè, alleen dat het op te lossen is. Onze (mogelijke) problemen met hoog water zijn ook op te lossen, maar zeker wel relevant en niet vrij irrelevant


Je hebt gelijk. Ik doelde ook meer op het feit dat als je significante obstakels inventariseert voor homo-ouders, dit specifieke obstakel vrij irrelevant is in die opsomming aangezien er prima een mouw aan te passen is en het obstakel dus, mijns inziens, niet snel voor problemen zal zorgen en zeker niet voor grote problemen.

quote:
Daarom staat ook de abstract erbij, voor als je gewoon lekker one-liners wil knallen

Uit de discussie is deze wel erg mooi, speciaal voor bastianus: "Lesbian coparents seem to outperform comparable married heterosexual, biological parents on several measures, even while being denied the substantial privileges of marriage."


Inmiddels je quote gelezen ja. In principe staat daar gewoon wat eigenlijk voor mij wel bekend is: dat verschillende vormen van ouderschap voor en nadelen opleveren maar dat deze zo beperkt zijn dat er geen reden is om een specifieke vorm als onwenselijk te beschouwen.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 26-04-2011 14:16 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Liefde!


I wish I was a butterfly


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 26-04-2011 14:28 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 26 april 2011 14:16 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Liefde!
Liturgy?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen