IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Homo's enzo Vorige pagina | Volgende pagina
Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 26-04-2011 23:47 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 26 april 2011 23:43 schreef bastianus het volgende:
Prima toch?


Mja, ik ben geen fan van dat soort regels, ik zeg graag waar het op staat namelijk en heb een hekel aan het tussen de regels door aanvallen, zoals fusion dat doet. Dat is namelijk nogal achterbaks en verder ben ik er zelf geen held in. Creative writing is niet aan mij besteed.

Maar goed, Grey quote de regels en daar wil ik me best aan houden.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 26-04-2011 23:47 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 26 april 2011 23:45 schreef bastianus het volgende:
Ja, maar vrijwel altijd schiet in zo'n relatie de man ook tekort. Ik spreek uit ervaring, heb zoiets meegemaakt.


als de vrouw mannelijk is schiet de man tekort?

euh... hoe?


signature


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-04-2011 23:48 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 26 april 2011 23:47 schreef nark het volgende:
Was jij dan het mannetje of het vrouwtje
Het vrouwtje natuurlijk. Doh.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 26-04-2011 23:49 by nark Profiel van nark

quote:
Op 26 april 2011 23:47 schreef Hypnos het volgende:


als de vrouw mannelijk is schiet de man tekort?

euh... hoe?


Dan heb je 2 alfa mannetjes, dat moet wel fout aflopen natuurlijk


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 26-04-2011 23:50 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 26 april 2011 23:43 schreef Greycloak het volgende:
Je mag best persoonlijk zijn, maar tyft dat dan ff op een ander medium dan ons forum.




Ja prima, meldt dan meteen zoiets ipv mij te vergelijken met Invictis. Of het nou over inhoud gaat of niveau. In beide gevallen sloeg dat nergens op.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-04-2011 23:51 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 26 april 2011 23:47 schreef Hypnos het volgende:


als de vrouw mannelijk is schiet de man tekort?

euh... hoe?
Van oudsher is de man de wet, de patriarchale figuur in de opvoeding. De vrouw zorgt voor zorg, liefde, aandacht, dat soort zaken. Ik had vroeger een vrouw die veel bepaalde en de regels stelde. Zie je wel vaker in relaties. Zelf denk ik dat zoiets voor een man niet goed is. Als man schiet je er dan bij in.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 26-04-2011 23:51 by nark Profiel van nark

quote:
Op 26 april 2011 23:48 schreef bastianus het volgende:
Het vrouwtje natuurlijk. Doh.


Op die bakfiets, ik heb wel meer met vrouwen op dan met mannen over het algemeen dus zo slecht hoefd dat niet te zijn


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 26-04-2011 23:51 by powertieke Profiel van powertiekehttp://www.retribution.nl

quote:
Op 26 april 2011 23:49 schreef nark het volgende:
Dan heb je 2 alfa mannetjes, dat moet wel fout aflopen natuurlijk




?


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-04-2011 23:52 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 26 april 2011 23:49 schreef nark het volgende:
Dan heb je 2 alfa mannetjes, dat moet wel fout aflopen natuurlijk
Dat dus.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 26-04-2011 23:54 by stigma Profiel van stigma

quote:
Op 26 april 2011 23:51 schreef bastianus het volgende:
Van oudsher is de man de wet, de patriarchale figuur in de opvoeding. De vrouw zorgt voor zorg, liefde, aandacht, dat soort zaken. Ik had vroeger een vrouw die veel bepaalde en de regels stelde. Zie je wel vaker in relaties. Zelf denk ik dat zoiets voor een man niet goed is. Als man schiet je er dan bij in.

Is dit serieus?


Subtiel kamerolifantje


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 26-04-2011 23:54 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 26 april 2011 23:51 schreef bastianus het volgende:
Van oudsher is de man de wet, de patriarchale figuur in de opvoeding. De vrouw zorgt voor zorg, liefde, aandacht, dat soort zaken. Ik had vroeger een vrouw die veel bepaalde en de regels stelde. Zie je wel vaker in relaties. Zelf denk ik dat zoiets voor een man niet goed is. Als man schiet je er dan bij in.


wat moet je dan doen? Homo worden of op je vrouw beginnen slaan tot ze onderdanig wordt?


signature


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 26-04-2011 23:54 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 26 april 2011 23:50 schreef Onweerwolf het volgende:
Ja prima, meldt dan meteen zoiets ipv mij te vergelijken met Invictis. Of het nou over inhoud gaat of niveau. In beide gevallen sloeg dat nergens op.
Bedankt voor je mening. Die ik qua "niveau" niet deel, want beide "persoonlijk" dus vergelijkbaar, of dat nou naar je zin is of niet.
En ik vergelijk jou nergens met Invictis hoor, alleen het niveau van een bepaalde opmerking van jou met het niveau van een bepaalde opmerking van hem.
Tenzij jij niet meer wenst te zijn dat het niveau van een bepaalde opmerking, maar dat kan ik me, jou een beetje kennende, niet voorstellen...


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-04-2011 23:55 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 26 april 2011 23:54 schreef stigma het volgende:
Is dit serieus?
Redelijk ja.
quote:
'Ouders die de beste vrienden van hun kinderen zijn - dat werkt alleen maar contraproductief’
Cultuurfilosofie - Politieke filosofie
Uit het nieuws: Het gezin


Door: Johan van de Werken


Volgens Ger Groot verwaarlozen vaders hun klassieke vaderrol, met als gevolg ontsporende kinderen. 'In de opvoeding vertegenwoordigt de vader de wet en de moeder de liefde. Die binding is sterker dan de eenentwintigste-eeuwse mens graag zou willen.'

'Het gezin' mag zich, na de individualistische jaren tachtig en negentig, heugen in hernieuwde belangstelling. Kranten schrijven dagelijks over probleemwijken waar onhandelbare kinderen en jongeren op straat de dienst uitmaken, een nieuw fenomeen als de 'gezinscoach' wordt officieel erkend in de Wet op de Jeugdzorg en in het huidige kabinet is een speciale ministerspost ingeruimd voor Jeugd en Gezin. Filosoof Ger Groot, verbonden aan de Rotterdamse Erasmus Universiteit, ziet deze trend als een correctie op de kapitalistische rat race, die mensen tot het uiterste heeft gedwongen, met alle gevaren voor morele ontsporing van dien. In zo'n tijd is het logisch dat discipline en opvoeding weer op de politieke agenda komen. Groot: 'In het kapitalisme heeft de prestatiemoraal de plaats ingenomen van de arbeidsmoraal. Er wordt sterk de nadruk gelegd op productie, waarbij competitie dan het middel is om "het beste uit mensen te halen". Een neoliberaal thema. Daarbij wordt vergeten dat competitie ook een probaat middel is om het slechte in de mens naar boven te halen. Op het moment dat je mensen systematisch onder druk zet, doordat je ze alle zekerheden ontneemt - zoals een vaste baan - dan haal je daar misschien op bepaalde terreinen een zekere winst mee, maar tegelijkertijd verlies je de morele evenwichtigheid van mensen. Dat wreekt zich onder andere in het feit dat we eigenlijk constant overspannen zijn. Hierdoor bouw je een continue gevaar voor explosie in de psyche in.'
Om je in een 'barse' maatschappij als de onze staande te kunnen houden is het zaak dat deugden als redelijkheid, tolerantie en incasseringsvermogen al in een vroeg stadium zijn aangeleerd, stelt Groot. 'Beschaving en discipline vormen een buffer tegen de aandriften van het getergde gemoed en weten de opspelingen ervan te onderdrukken voordat er woorden of klappen vallen. Een goede opvoeding maakt je weerbaar voor frustraties en ìs - met Freud gezegd - eigenlijk een belangrijke oefening in het omgaan met frustraties. Opvoeding is temmen. Kinderen komen als wilde beesten ter wereld en moeten in het gareel gebracht worden. Deze zware botsing is misschien wel het sterkst in de eerste levensjaren als kinderen met hun eis om onmiddellijke behoeftebevrediging stuiten op de grotemensenwereld die hen moet aanleren om die behoeftebevrediging uit te stellen. Dit uitstel is in feite het begin van "emotie-management": je moet met je eigen behoeften en driften kunnen omgaan.'

Volgens Groot is het een vergissing om te denken dat de klassieke rolverdeling tussen twee ouders in een gezin - de vader streng en rechtvaardig, de moeder zorgzaam en koesterend - afgedaan heeft. 'Buitengewoon verlicht of modern is die rolverdeling niet, maar effectief is ze wel, zoals iedere kenner van detective- of spionageromans weet. De rolverdeling tussen de harde en de zachte ondervrager is even klassiek als effectief. In de opvoeding vertegenwoordigt de vader de wet en de moeder de liefde, volgens de wat versimpelde enscenering van de psychoanalyse. Ik denk dat die binding sterker is dan de maakbare eenentwintigste-eeuwse mens graag zou willen. Ik verzet me dan ook tegen het idee dat de ouders de beste vrienden van hun kinderen zijn, dat werkt alleen maar contraproductief. Ik heb eerder betoogd dat het onjuist is om kunstmatige inseminatie van overheidswege - toen nog via ziekenfonds - beschikbaar te stellen aan alleenstaande vrouwen. Er moet een ouderpaar zijn, waarmee ik niet wil suggereren dat we terug moeten naar de verstoting van ongehuwde moeders, zoals dat in de negentiende eeuw het geval was. Maar het moet in ieder geval niet door de staat bevorderd worden. Het probleem is namelijk dat er bij een eenoudergezin nauwelijks speelruimte zit tussen het kind en de ouder. Terwijl een kind met twee ouders dat een conflict heeft met de vader, altijd de moeder heeft die het conflict kan doorbreken, of vice versa. Als er twee ouders zijn is het voor het kind duidelijk waar de grenzen liggen, maar de situatie is niet zo verstikkend als in een eenoudergezin het geval zou zijn: een driehoek geeft nu eenmaal meer ruimte dan een verhouding van een op een.'

Verloochenen
Groot wijst erop dat ontspoorde jongeren vaak afkomstig zijn uit vaderloze gezinnen, maar constateert dat de symbolische vader ook lijkt te zijn verdwenen uit gezinnen waar de biologische vader wèl fysiek aanwezig is. 'Er is een zekere neiging van vaders om die klassieke vaderrol te verloochenen. Men legt zijn rol van wetgevende autoriteit onder maatschappelijke en ideologische druk naast zich neer en meet zich een verkapte moederrol aan. Je hoort ze zeggen: "Ik wil niet zo streng zijn als mijn vader was".'
Dit wordt beaamd door Dorien Pessers, hoogleraar Rechtstheorie aan de Vrije Universiteit, in NRC Handelsblad: 'Het is historisch gezien opmerkelijk hoe snel de patriarchale macht die tweeduizend jaar het familierecht heeft beheerst, is vervangen door een matriarchale macht. De moeder staat nog altijd voor lichamelijkheid, liefde, troost en geborgenheid. Maar waar verwijst de vader nog naar in een samenleving waar een patriarchale verantwoordelijkheidsethiek zelfs bij de politieke, sociale en economische elite is verdwenen?'

De gevolgen van een vaderloze opvoeding - of de vader nu fysiek afwezig is of zijn symbolische vaderrol naast zich neer heeft gelegd - zijn desastreus, constateert Groot: 'In een dergelijk gezin zal het kind nauwelijks ervaren hoe het is om tegenover de wet te staan, om de wet gesteld te krijgen. Dit is van het grootste belang, omdat dit na de opvoeding in de samenleving hoe dan ook zal gebeuren: tegenover de werkgever, de overheid en de samenleving als geheel. Op het moment dat in de vormende fase van de persoonlijkheid niet is aangeleerd hoe hiermee omgegaan dient te worden, zal de ontzetting die toeslaat op het moment dat die botsing plaatsvindt bijna onoverkomelijk worden. Dan ben je reeds zo ver gevormd - of beter gezegd: misvormd - dat het heel veel moeite zal kosten en met veel pijn gepaard zal gaan om dit herstellen.'


Uit Filosofie Magazine.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 26-04-2011 23:55 by nark Profiel van nark

quote:
Op 26 april 2011 23:51 schreef bastianus het volgende:
Van oudsher is de man de wet, de patriarchale figuur in de opvoeding. De vrouw zorgt voor zorg, liefde, aandacht, dat soort zaken. Ik had vroeger een vrouw die veel bepaalde en de regels stelde. Zie je wel vaker in relaties. Zelf denk ik dat zoiets voor een man niet goed is. Als man schiet je er dan bij in.


Bij mij werkt dat juist wel erg goed, ik zou juist gestoord worden van zo'n vrouwtjes vrouw, ik heb juist af en toe een stevige schop onder mijn hol nodig en iemand die mij weer ff op mijn plek zet.


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 26-04-2011 23:55 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 26 april 2011 23:54 schreef stigma het volgende:
Is dit serieus?


Batsdieanus is een self-confessed seksist dus ik vermoed van wel.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-04-2011 23:56 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 26 april 2011 23:54 schreef Hypnos het volgende:
wat moet je dan doen? Homo worden of op je vrouw beginnen slaan tot ze onderdanig wordt?
Weet ik veel. Wegwezen in elk geval als je het gevoel hebt dat je er teveel op inlevert.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 26-04-2011 23:57 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 26 april 2011 23:54 schreef Greycloak het volgende:
Bedankt voor je mening. Die ik qua "niveau" niet deel, want beide "persoonlijk" dus vergelijkbaar, of dat nou naar je zin is of niet.
En ik vergelijk jou nergens met Invictis hoor, alleen het niveau van een bepaalde opmerking van jou met het niveau van een bepaalde opmerking van hem.
Tenzij jij niet meer wenst te zijn dat het niveau van een bepaalde opmerking, maar dat kan ik me, jou een beetje kennende, niet voorstellen...


Nee, het niveau verschil tussen die twee opmerkingen is immens, maar jouw kennende begrijp ik dat jij dat niet snapt.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 27-04-2011 0:00 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

@Oww: ik val je helemaal niet tussen de regels aan, dat maak jij er van. Jij leest vooral vijandigheid en discriminatie bij iedereen die niet met een spandoek "Gay is good, straight is bad mmmkay?" rondloopt, maar de vijandigheid en discriminatie komt ironisch genoeg vooral bij jou vandaan.


When your people matter, menstrual health matters


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 27-04-2011 0:00 by nark Profiel van nark

quote:
Op 26 april 2011 23:51 schreef powertieke het volgende:


?



Ik kan Wilders met de beste wil van de wereld geenalfa mannetje noemen, waneer heeft hij leidersschap laten blijken dan


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 27-04-2011 0:03 by powertieke Profiel van powertiekehttp://www.retribution.nl

quote:
Op 26 april 2011 23:56 schreef bastianus het volgende:
Weet ik veel. Wegwezen in elk geval als je het gevoel hebt dat je er teveel op inlevert.


En weer een gezin vaderloos...


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 27-04-2011 0:03 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 27 april 2011 0:00 schreef Fusion het volgende:
@Oww: ik val je helemaal niet tussen de regels aan, dat maak jij er van. Jij leest vooral vijandigheid en discriminatie bij iedereen die niet met een spandoek "Gay is good, straight is bad mmmkay?" rondloopt, maar de vijandigheid en discriminatie komt ironisch genoeg vooral bij jou vandaan.



neen, het gaat om het feit dat je sommige dingen niet als "good" benoemt. Je oordeelt over de essentie van mensen an sich door ze niet als good te beoordelen. Meer zelfs, je beoordeelt ze zelfs, iets wat niet normaal is. Je moet ze geeneens beoordelene, ze zijn gewoon. Feit. God heeft ze gemaakt, homo, zo zijn ze. Je gaat toch ook geen kind met een aangeboren handicap goed of slecht gaan beoordelen?
Ze zijn gewoon hetzelfde in hun zijn, maar anders in uitvoering. Dat je alles en iedereen goed vindt, zoals God het bedoelde, tot daar.
Maar de ene anders gaan beoordelen? Neen, dat doe je niet. En dat doe jij net wel door niet rechtuit te zeggen dat iedereen gelijkwaardig is in zijn zijn. Dus ook op vlak van seksualiteit.


Anders zijn is niet hetzelfde als "ik weet niet of het wel gelijkwaardig is"

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 27-04-2011 0:08]


signature


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 27-04-2011 0:04 by Forever After Profiel van Forever After



 


flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 27-04-2011 0:04 by flebbie Profiel van flebbiehttp://www.dopedezign.nl

quote:
Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende:
Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


Wat een prachtige zin. Door de toevoeging van een eigenlijk heel onschuldig woord als "vriend" op het eind gaat er opeens een soort dreiging van uit.


Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 27-04-2011 0:05 by stigma Profiel van stigma

quote:
Op 26 april 2011 23:55 schreef bastianus het volgende:
Redelijk ja.

Ik geloof dat ik best een alfa-teef ben, maar ik heb juist een alfa nodig om me af en toe de mond te snoeren. Van die weke meegaande types, daar word ik ongeduldig en wreed van. Kan me bijna niet voorstellen dat dat voor een man wel prettig zou zijn...

Bovendien staat er in het artikel niets over hoe een man in zo'n relatie reageerd. Dit gaat over opvoeding van kinderen, wat natuurlijk aansluit op je vorige opmerkingen, maar niet op je laatste.
Dus de vraag is eigenlijk hoe groot je ballen zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door stigma op 27-04-2011 0:11]


Subtiel kamerolifantje


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 27-04-2011 0:06 by nark Profiel van nark

quote:
Op 27 april 2011 0:00 schreef Fusion het volgende:
@Oww: ik val je helemaal niet tussen de regels aan, dat maak jij er van. Jij leest vooral vijandigheid en discriminatie bij iedereen die niet met een spandoek "Gay is good, straight is bad mmmkay?" rondloopt, maar de vijandigheid en discriminatie komt ironisch genoeg vooral bij jou vandaan.



Nee, van jullie allebij maar jullie zijn ook overtuigd van je eigen gelijk en zullen dan ook nooit en tenimmer voor elkaars opvattingen overtuigd raken.
Dat is ook niet erg maar leg je er bij neer of zo anders wordt deze non discussie een soort van Groundhog Day (de film) toestand waar we nooit meer uit zullen raken


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen