IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Homo's enzo Vorige pagina | Volgende pagina
Silence
Usericon van Silence
Posted 25-04-2011 15:08 by Silence Profiel van Silence

Ik vind het heel wat dat Fusion nog de moeite neemt om op hem in te gaan. God een sprookjesfiguur noemen, en wel mekkeren als iemand ook maar de lichtste vorm van twijfelen tegenover homofilie uit.

Hoewel ik het wél een misselijk idee vind, dat je klakkeloos overneemt wat 'jouw god' vindt. Wanneer hij homofilie afkeurt, doe jij dat ook ineens? Wat is gebeurt met vrij denken? Jammer is dat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 25-04-2011 15:09 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 25 april 2011 15:04 schreef stigma het volgende:
Ik vind dat jij je ook met weinig respect naar Fusion uit, OWW. Ik snap dat jij je in dit geval aangevallen voelt, maar is het niet een beetje raar om acceptatie en respect te eisen terwijl je zelf geen respect naar zijn geloof toont?


Nee, want geloof is een keuze en homo zijn niet. Ik heb 0,0 respect voor elke vorm van georganiseerde religie. En Fusion's standpunten omtrent homoseksualiteit zijn nou precies enkele van de vele redenen waarom dat zo is.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 25-04-2011 15:11 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

OWW, het is goed hoor. Eerst haal je er van alles bij, en als ik dan duidelijk aangeef dat je lieg, reageer je alleen nog maar op die paar zinnen waar je je frustratie op kwijt kan, en zelfs dan nog verdraai je de boel (als ik zeg dat jouw definitie van homofoob te ruim is betekent dat natuurlijk niet automatisch dat ik vind dat ie enger moet zijn, zoals in de algemeen geaccepteerde definitie moet enger, hooguit kun je concluderen dat ik vind dat JOUW definitie enger moet).

JIJ snapt niets van wat het woord homofoob betekent. Ik heb geen hekel aan homo's, en zal dat nooit hebben. Dat jij zo graag wil dat ik dat wel heb...


When your people matter, menstrual health matters


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-04-2011 15:11 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 25 april 2011 15:08 schreef Silence het volgende:

Hoewel ik het wél een misselijk idee vind, dat je klakkeloos overneemt wat 'jouw god' vindt. Wanneer hij homofilie afkeurt, doe jij dat ook ineens? Wat is gebeurt met vrij denken? Jammer is dat.


Nouja hij ziet God als grondlegger van deze wereld, en daarmee ook als basis voor moraal. Niet zo vreemd dus. Maar Fusion laat wel duidelijk zien dat hij niet zomaar elke bijbeltekst voor waar aanneemt. Daarmee kun je het in praktijk echt wel als vrij denken gezien worden.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 25-04-2011 15:12 by Vargen666 Profiel van Vargen666http://www.facebook.com/ultravargen

Misschien is de God van Fushion gewoon nog niet helemaal uit de kast.



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 25-04-2011 15:13 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 25 april 2011 15:09 schreef Onweerwolf het volgende:
Nee, want geloof is een keuze en homo zijn niet. Ik heb 0,0 respect voor elke vorm van georganiseerde religie. En Fusion's standpunten omtrent homoseksualiteit zijn nou precies enkele van de vele redenen waarom dat zo is.

van mij mogen naast de georganiseerde religie ook de zogenaamde alternatieve gelovige hipstervelingen daarbij staan.

pseudo-verlichte "ik zeg het met mildere woorden dus ik ben anders" mensen die in essentie net dezelfden zijn maar gewoon beter (om on topic te blijven) rond de pot kunnen draaien.

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 25-04-2011 15:13]


signature


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 25-04-2011 15:13 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 25 april 2011 15:04 schreef ElitE het volgende:
Nee want niet elke lichte vorm van aversie jegens homo's is gelijk homofobie.

Ben je ook gelijk een xenofoob als je niet graag met marrokanen om gaat?


Ja, ik vind van wel. Als je een bepaalde groep afrekent op haar aangeboren kenmerken dan ben je mijns inziens verkeerd bezig. Of dat nou een heel klein beetje is of heel erg het blijft verkeerd.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Silence
Usericon van Silence
Posted 25-04-2011 15:13 by Silence Profiel van Silence

quote:
Op 25 april 2011 15:11 schreef ElitE het volgende:
Nouja hij ziet God als grondlegger van deze wereld, en daarmee ook als basis voor moraal. Niet zo vreemd dus. Maar Fusion laat wel duidelijk zien dat hij niet zomaar elke bijbeltekst voor waar aanneemt. Daarmee kun je het in praktijk echt wel als vrij denken gezien worden.
Mhm, hij laat duidelijk zien dat hij nadenkt over de teksten. Maar het 'spontaan' veranderen van mening, doordat 'iemand' iets anders vind. Ik begrijp dat niet helemaal, maar goed.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-04-2011 15:14 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 25 april 2011 15:09 schreef Onweerwolf het volgende:
Nee, want geloof is een keuze en homo zijn niet.


Nouja is dat wel zo, die mensen voelen dat dat ene ding de waarheid is. is dat dan een keuze die maakt zoals het verschil tussen appel of bananen vla?

En ze hebben nu wel wat genetische factoren voor homo's gevonden maar voor religie zijn die er ook hoor.

quote:
Ik heb 0,0 respect voor elke vorm van georganiseerde religie. En Fusion's standpunten omtrent homoseksualiteit zijn nou precies enkele van de vele redenen waarom dat zo is.


Ik heb ook een duidelijke hekel aan georganiseerde homobewegingen...


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-04-2011 15:15 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 25 april 2011 15:13 schreef Silence het volgende:
Mhm, hij laat duidelijk zien dat hij nadenkt over de teksten. Maar het 'spontaan' veranderen van mening, doordat 'iemand' iets anders vind. Ik begrijp dat niet helemaal, maar goed.


Nee god is niet zomaar iemand. "god is teh fabric of space" Niet zo vreemd dat je dat volgt...


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 25-04-2011 15:17 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 25 april 2011 15:11 schreef Fusion het volgende:
OWW, het is goed hoor. Eerst haal je er van alles bij, en als ik dan duidelijk aangeef dat je lieg, reageer je alleen nog maar op die paar zinnen waar je je frustratie op kwijt kan, en zelfs dan nog verdraai je de boel (als ik zeg dat jouw definitie van homofoob te ruim is betekent dat natuurlijk niet automatisch dat ik vind dat ie enger moet zijn, zoals in de algemeen geaccepteerde definitie moet enger, hooguit kun je concluderen dat ik vind dat JOUW definitie enger moet).

JIJ snapt niets van wat het woord homofoob betekent. Ik heb geen hekel aan homo's, en zal dat nooit hebben. Dat jij zo graag wil dat ik dat wel heb...


Zolang jij blijft stellen dat jouw acceptatie van homo's afhankelijk is van wat jouw god er van vindt ben je een homofoob. Walgelijk.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 25-04-2011 15:17 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 25 april 2011 15:17 schreef Onweerwolf het volgende:
Zolang jij blijft stellen dat jouw acceptatie van homo's afhankelijk is van wat jouw god er van vindt ben je een homofoob. Walgelijk.


Mijn acceptatie van mensen in het algemeen is afhankelijk van wat ik van de mensen vind.


Boeiender


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 25-04-2011 15:19 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 25 april 2011 15:17 schreef MR. N het volgende:
Mijn acceptatie van mensen in het algemeen is afhankelijk van wat ik van de mensen vind.


+1


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-04-2011 15:19 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 25 april 2011 15:13 schreef Onweerwolf het volgende:
Ja, ik vind van wel. Als je een bepaalde groep afrekent op haar aangeboren kenmerken dan ben je mijns inziens verkeerd bezig. Of dat nou een heel klein beetje is of heel erg het blijft verkeerd.


Nouja er zijn aangeboren factoren, het is helemaal niet zo duidelijk of het volledig "nature" is hoor.

Criminaliteit heeft in sommige gevallen ook een enorme aangeboren kenmerken maar toch reken jij daar ook mensen op af.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 25-04-2011 15:19 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Moet men dat dan accepteren? Mogen mensen niet (om welke reden dan ook) zeggen: Ik vind het niks?

Je mag Islam ook een achterlijke religie noemen tegenwoordig. Hoort kennelijk bij vrijheid van meningsuiting. Mag je dan ook niet zeggen "Ik vind homofiliteit maar niks?"

(Even los van mijn eigen mening over homofilie)


Silence
Usericon van Silence
Posted 25-04-2011 15:19 by Silence Profiel van Silence

quote:
Op 25 april 2011 15:15 schreef ElitE het volgende:
Nee god is niet zomaar iemand. "god is teh fabric of space" Niet zo vreemd dat je dat volgt...
Hoe zeg je dat? Ik snap het wel, maar begrijp het niet? Geen idee, zoiets in ieder geval.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 25-04-2011 15:20 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 25 april 2011 15:19 schreef Jenje het volgende:
Moet men dat dan accepteren? Mogen mensen niet (om welke reden dan ook) zeggen: Ik vind het niks?

Je mag Islam ook een achterlijke religie noemen tegenwoordig. Hoort kennelijk bij vrijheid van meningsuiting. Mag je dan ook niet zeggen "Ik vind homofiliteit maar niks?"

(Even los van mijn eigen mening over homofilie)


Natuurlijk mag je dat vinden en zeggen, alleen niet tegen OWW blijkbaar. Want als je zegt dat je homofilie niets vindt, ben je gelijk homofoob, wat dikke onzin is in mijn ogen.


Boeiender


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-04-2011 15:20 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 25 april 2011 15:17 schreef MR. N het volgende:
Mijn acceptatie van mensen in het algemeen is afhankelijk van wat ik van de mensen vind.


Is dat niet een beetje 1=1?


Maar je kunt dus iets vinden van een bepaalde groep en daar dus je acceptatie op aanpassen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 25-04-2011 15:21 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 25 april 2011 15:20 schreef ElitE het volgende:
Is dat niet een beetje 1=1?


Maar je kunt dus iets vinden van een bepaalde groep en daar dus je acceptatie op aanpassen.


Jupz en jupz. Maar ik ga liever op individuen af eigenlijk.


Boeiender


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 25-04-2011 15:22 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 25 april 2011 15:14 schreef ElitE het volgende:
Nouja is dat wel zo, die mensen voelen dat dat ene ding de waarheid is. is dat dan een keuze die maakt zoals het verschil tussen appel of bananen vla?

En ze hebben nu wel wat genetische factoren voor homo's gevonden maar voor religie zijn die er ook hoor.



Ik heb ook een duidelijke hekel aan georganiseerde homobewegingen...



de enige die het echt voelde was Jezus, en die's deaud!



en ja, ik haat ook georganiseerde homobewegingen. Ik haat zowat alles, maar erken wel het feit dat ze evenwaardig zijn en eveneveel rechten zouden moeten hebben als hetero's



er is een verschil tussen emotionele beleving en een moreel of ethisch waardeoordeel

godverdomme ja ik haat sommige Marokkanen, misschien zelfs allemaal, ik ken ze wel niet allemaal dus ik kan het niet weten. Maar ze moeten wel dezelfde humane rechten hebben als ikzelf.



en genetische factoren om bij de Christelijke Kerk te moeten behoren? Dat denk ik niet. Wel een risico om gelovig te zijn (of een grotere kans), maar dan heb je nog de keuze toch?

Als je homo bent in DNA dan staat het toch ook niet vast op welke man je nu precies zult vallen?


signature


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 25-04-2011 15:22 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 25 april 2011 15:19 schreef ElitE het volgende:
Nouja er zijn aangeboren factoren, het is helemaal niet zo duidelijk of het volledig "nature" is hoor.

Criminaliteit heeft in sommige gevallen ook een enorme aangeboren kenmerken maar toch reken jij daar ook mensen op af.


Nee, ik reken mensen niet af op het feit dat ze crimineel zijn, maar op wat ze gedaan hebben waardoor ze aan anderen schade hebben berokkend. Iemand die iets crimineels gedaan heeft verdient straf maar in geen enkel geval een minderwaardige behandeling buiten die straf.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-04-2011 15:22 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 25 april 2011 15:17 schreef Onweerwolf het volgende:
Zolang jij blijft stellen dat jouw acceptatie van homo's afhankelijk is van wat jouw god er van vindt ben je een homofoob. Walgelijk.


Als ik zie dat homofoob gedrag evolutionair gezien een soort parasitisme zou zijn zou ik het misschien ook afkeuren.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 25-04-2011 15:23 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 25 april 2011 15:13 schreef Silence het volgende:
Mhm, hij laat duidelijk zien dat hij nadenkt over de teksten. Maar het 'spontaan' veranderen van mening, doordat 'iemand' iets anders vind. Ik begrijp dat niet helemaal, maar goed.
Je moet vooral niet alles aannemen wat OWW zegt.


When your people matter, menstrual health matters


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 25-04-2011 15:24 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 25 april 2011 15:22 schreef Onweerwolf het volgende:
Nee, ik reken mensen niet af op het feit dat ze crimineel zijn, maar op wat ze gedaan hebben waardoor ze aan anderen schade hebben berokkend. Iemand die iets crimineels gedaan heeft verdient straf maar in geen enkel geval een minderwaardige behandeling buiten die straf.

Een straf is een minderwaardige behandeling.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 25-04-2011 15:24 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 25 april 2011 15:22 schreef Onweerwolf het volgende:
Nee, ik reken mensen niet af op het feit dat ze crimineel zijn, maar op wat ze gedaan hebben waardoor ze aan anderen schade hebben berokkend. Iemand die iets crimineels gedaan heeft verdient straf maar in geen enkel geval een minderwaardige behandeling buiten die straf.
En je hebt niet door dat je in deze post mijn (potentiele) houding (als ik er van overtuigd zou zijn dat homosex een zonde is) dus onderschrijft?


When your people matter, menstrual health matters


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen