IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Homo's enzo Vorige pagina | Volgende pagina
Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 20-04-2012 0:02 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 19 april 2012 23:58 schreef ProgTon777 het volgende:
Die heb ik gegeven.



Nee hoor.

De vraag was: als jouw god aan je openbaart dat hij tegen homo's is, keer je je dan af van je god of volg je hem daarin? Gesloten vraag, die je prima met 'ja' of 'nee' kunt beantwoorden. Als je dat niet wilt, ook goed, maar daar trek ik dan wel mijn conclusies uit.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 20-04-2012 0:03 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 20 april 2012 0:01 schreef ProgTon777 het volgende:
Ik kan geen antwoord geven op je vraag onweerwolf, sorry! God heeft dat niet tegen mij gezegd.




Het is dan ook een hypothetische situatie.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


ProgTon777
Usericon van ProgTon777
Posted 20-04-2012 0:06 by ProgTon777 Profiel van ProgTon777

quote:
Op 20 april 2012 0:01 schreef WMP het volgende:
ProgTon, als er geen erfzonde bestaat volgens de meeste gelovigen, voor is dan Jezus gestorven? En als er geen erfzonde is, hoe kan een ongelovige dan zondig zijn?


Ik ben vergeten te zeggen wat er bedoeldt wordt met erfzonde binnen het christendom

Met erfzonde wordt niet bedoeld dat men de specifieke zonden of de schuld van de ouders erft.
Dat is de betekenis die Calvijn en paar andere theologen er aangeven.

Ja eigenlijk gaat erfzonde terug op Adam en Eva, en sindsdien is de zonde in de wereld gekomen. En zondigen wij allemaal.



Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 20-04-2012 0:09 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 20 april 2012 0:06 schreef ProgTon777 het volgende:
En zondigen wij allemaal.



Mijn neefje van 4 ook? Die is namelijk zo belachelijk onschuldig dat het zijn oren uitkomt.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


WMP
Usericon van WMP
Posted 20-04-2012 0:09 by WMP Profiel van WMP

Nee, je leest niet: ik ben niet zondig en ik zondig niet. Dat jij gelooft dat jij dat wel doet, is fijn, maar ik heb liever niet dat jij mij daar zomaar van beschuldigt. Nogmaals: wie is nu op grote schaal mensen over één kam aan het scheren?


ProgTon777
Usericon van ProgTon777
Posted 20-04-2012 0:11 by ProgTon777 Profiel van ProgTon777

quote:
Op 20 april 2012 0:02 schreef Onweerwolf het volgende:
Nee hoor.

De vraag was: als jouw god aan je openbaart dat hij tegen homo's is, keer je je dan af van je god of volg je hem daarin? Gesloten vraag, die je prima met 'ja' of 'nee' kunt beantwoorden. Als je dat niet wilt, ook goed, maar daar trek ik dan wel mijn conclusies uit.


Ik zou zeggen trek die conclusies maar vast uit. Ten eerste kan ik het niet beantwoorden, voor mijn gevoel alleen God zelf. Ten tweede ga je in je vraagstelling al uit van het negatieve en als laatste heb ik al proberen aan te geven dat ik geloof dat God dat nooit zal openbaren.
Als dat voor jou niet bevredigend genoeg is, jammer maar helaas.

Wellicht dat er in de hemel het een en ander over duidelijk wordt...

[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon777 op 20-04-2012 0:13]


ProgTon777
Usericon van ProgTon777
Posted 20-04-2012 0:13 by ProgTon777 Profiel van ProgTon777

quote:
Op 20 april 2012 0:09 schreef WMP het volgende:
Nee, je leest niet: ik ben niet zondig en ik zondig niet. Dat jij gelooft dat jij dat wel doet, is fijn, maar ik heb liever niet dat jij mij daar zomaar van beschuldigt. Nogmaals: wie is nu op grote schaal mensen over één kam aan het scheren?


Ik beschuldig je niet het is voor je best wil. Misschien als ik zeg dat ik het beste met je voor heb geloof je me niet, maar dat is toch echt zo.

Voor jou voelt dat niet zo, en daarom zeg ik nu ook toe dat ik je niet meer een zondaar zal noemen maar gewoon WMP

[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon777 op 20-04-2012 0:14]


WMP
Usericon van WMP
Posted 20-04-2012 0:18 by WMP Profiel van WMP

Nu wordt het helemaal mooi! Jij wil voor mij gaan uitmaken wat het beste voor mij is? De arrogantie die hier van afdruipt is niet te geloven.


ProgTon777
Usericon van ProgTon777
Posted 20-04-2012 0:19 by ProgTon777 Profiel van ProgTon777

quote:
Op 20 april 2012 0:18 schreef WMP het volgende:
Nu wordt het helemaal mooi! Jij wil voor mij gaan uitmaken wat het beste voor mij is? De arrogantie die hier van afdruipt is niet te geloven.


Arrogantie? Heeft niks met mijzelf te maken hoor, wat Jezus voor je over heeft


WMP
Usericon van WMP
Posted 20-04-2012 0:27 by WMP Profiel van WMP

Op die fiets, ik begrijp het. 'Nee joh, ik heb niks tegen jou, ik stenig je uit naam van een of andere god. Niks persoonlijks joh.'



Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 20-04-2012 0:38 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 20 april 2012 0:11 schreef ProgTon777 het volgende:
Ik zou zeggen trek die conclusies maar vast uit. Ten eerste kan ik het niet beantwoorden, voor mijn gevoel alleen God zelf. Ten tweede ga je in je vraagstelling al uit van het negatieve en als laatste heb ik al proberen aan te geven dat ik geloof dat God dat nooit zal openbaren.
Als dat voor jou niet bevredigend genoeg is, jammer maar helaas.

Wellicht dat er in de hemel het een en ander over duidelijk wordt...


Je god kan voor jou beantwoorden of je hem blijft volgen als hij een standpunt dat voor jou lastig is inneemt?

Het zal wel.

De conclusie is dan inderdaad dat ook jouw zogenaamde positieve instelling tov van anders-geaardheden net zo leeg en nietszeggend is als die van Fusion. En dan moet je niet gaan klagen dat ik jou en hem over dezelfde kam scheer want daar zorg je dus zelf voor.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


ProgTon777
Usericon van ProgTon777
Posted 20-04-2012 0:42 by ProgTon777 Profiel van ProgTon777

quote:
Op 20 april 2012 0:38 schreef Onweerwolf het volgende:
Je god kan voor jou beantwoorden of je hem blijft volgen als hij een standpunt dat voor jou lastig is inneemt?

Het zal wel.

De conclusie is dan inderdaad dat ook jouw zogenaamde positieve instelling tov van anders-geaardheden net zo leeg en nietszeggend is als die van Fusion. En dan moet je niet gaan klagen dat ik jou en hem over dezelfde kam scheer want daar zorg je dus zelf voor.


Wees blij wees blij ik zie jou als mens en niet als homo.
Oh ja en je mag best iets positiever zijn, ik kan je genoeg copy past berichten van christelijke sites afhalen die jou pijn doen, en mij ook wel om te lezen. Want dan moet ik daar ook weer tegen in gaan...

Als ik nu zeg dat ik geloof op basis van de Bijbel dat jij een gelijke bent aan een ander, ben je dan niet tevreden?

Onweerswolf dat ik een positieve instelling heb op anders geaarden dat is niet gegrond op feitjes, wetenschap of weet ik veel. Dat is gegrond hoe ik als mens ben, een gelovig mens.

[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon777 op 20-04-2012 0:47]


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 20-04-2012 0:51 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 20 april 2012 0:42 schreef ProgTon777 het volgende:
Wees blij wees blij ik zie jou als mens en niet als homo.
Oh ja en je mag best iets positiever zijn, ik kan je genoeg copy past berichten van christelijke sites afhalen die jou pijn doen, en mij ook wel om te lezen. Want dan moet ik daar ook weer tegen in gaan...

Als ik nu zeg dat ik geloof op basis van de Bijbel dat jij een gelijke bent aan een ander, ben je dan niet tevreden?

Onweerswolf dat ik een positieve instelling heb op anders geaarden dat is niet gegrond op feitjes, wetenschap of weet ik veel. Dat is gegrond hoe ik als mens ben, een gelovig mens.


Wat mij betreft mag je ophouden met je geleuter over hoe blij ik met je moet zijn en hoe positief ik over je moet denken.

Je stelt dat je een individu bent dat zelf nadenkt en op basis daarvan anders-geaarden accepteert. Als je daarentegen niet durft te stellen dat als jouw god een andere mening toegedaan is in die kwestie, jij die god de rug zult toekeren dan valt je hele verhaal over een individu zijn en voor jezelf nadenken volledig in duigen.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 20-04-2012 1:23 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 20 april 2012 0:51 schreef Onweerwolf het volgende:
Wat mij betreft mag je ophouden met je geleuter


Jij eerst?

Verder even normaal doen tegen Progton.


... hoe de hazen lopen ...


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 20-04-2012 7:10 by stigma Profiel van stigma

quote:
Op 20 april 2012 0:51 schreef Onweerwolf het volgende:
Wat mij betreft mag je ophouden met je geleuter over hoe blij ik met je moet zijn en hoe positief ik over je moet denken.

Je stelt dat je een individu bent dat zelf nadenkt en op basis daarvan anders-geaarden accepteert. Als je daarentegen niet durft te stellen dat als jouw god een andere mening toegedaan is in die kwestie, jij die god de rug zult toekeren dan valt je hele verhaal over een individu zijn en voor jezelf nadenken volledig in duigen.

Je vraagt nogal wat van Progtron! "Je God de rug toekeren". Je hebt wel door dat voor een gelovige hun God en hun geloof meer brengt dan alleen leefregels? De bijbel is gevuld is met meningen en regels die niet persé door God gegeven zijn, maar die er nou eenmaal in staan omdat de bijbel geschreven is door mensen. Er zijn niet voor niets mensen die zich er aan wijden om de bijbel juist te interpreteren.

Ik ben bang dat jij en/of homoseksualiteit het sowieso gaat afleggen in de vraag "God of ik". Puur omdat jij nou eenmaal niet een basis voor het leven vormt en het niet zoveel gevolgen voor de ziel heeft wanneer een gelovige zich van homo's afkeert dan van zijn God.
Door deze vraag toch steeds maar weer te stellen, lijk je vooral graag te willen horen dat de Christen zich (logischerwijs) tot zijn God voegt en jij jezelf gestigmatiseerd kan voelen door de Christenen.

[Dit bericht is gewijzigd door stigma op 20-04-2012 7:12]


Subtiel kamerolifantje


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 20-04-2012 7:24 by Jolly Roger 666 Profiel van Jolly Roger 666

Ik vind homo's hartstikke leuk. En potten ook.
Daarnaast; heb uw naasten lief!


Ja hoor...


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 20-04-2012 8:26 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 20 april 2012 7:24 schreef Jolly Roger 666 het volgende:
Ik vind homo's hartstikke leuk. En potten ook.
Daarnaast; heb uw naasten lief!


Nou, homo's die kortzichtig zijn, doordrammen, zichzelf 1000x herhalen en gewoonweg te dom voor woorden zijn vind ik niet hartstikke leuk....


Boeiender


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 20-04-2012 8:30 by G.I.R.L. Profiel van G.I.R.L.http://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

quote:
Op 20 april 2012 8:26 schreef MR. N het volgende:
Nou, homo's die kortzichtig zijn, doordrammen, zichzelf 1000x herhalen en gewoonweg te dom voor woorden zijn vind ik niet hartstikke leuk....
Die zijn inderdaad vervelend, ik weet wie je bedoelt, maar als ze niet homo waren, waren ze even irritant.


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 20-04-2012 8:31 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 20 april 2012 8:30 schreef G.I.R.L. het volgende:
Die zijn inderdaad vervelend, ik weet wie je bedoelt, maar als ze niet homo waren, waren ze even irritant.


Precies, dus het maakt niet uit of iemand homo is of niet. Mooi, dan kan dit topic dicht.


Boeiender


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 20-04-2012 8:45 by G.I.R.L. Profiel van G.I.R.L.http://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

Potdicht.

Hoewel ik persoonlijk slechte ervaringen heb met homoseksuele mannen probeer ik mezelf niet te laten leiden door algemene opvattingen betreffende homo's.
De enige momenten dat ik "problemen" heb met homo's is als ik een extreem verwijfd typical gaywad tegenkom in de winkel die stennis staat te schoppen om niks. Maar dan irriteer ik me aan zijn gedrag, niet aan het feit dat hij een homo is.


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 20-04-2012 9:00 by Jolly Roger 666 Profiel van Jolly Roger 666

quote:
Op 20 april 2012 8:45 schreef G.I.R.L. het volgende:
Potdicht.


*Proest*

Nice one.

Elke doordrammer en zeurpiet is irritant. Een opdringerige vrouw, een godsdienstige die niet inziet dat zijn visie niet overkomt, of een Jolly Roger 666 die altijd overal wat op te zaniken heeft.

Natuurlijk heeft er wel eens een man met me geflirt, natuurlijk heb ik wel eens een blauwtje gelopen bij een lezzer. Komt neer op verschil van interesse, wat?

Vies is het niet en bang hoef je er ook niet voor te zijn.


Ja hoor...


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 20-04-2012 9:01 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 20 april 2012 8:26 schreef MR. N het volgende:
Nou, homo's die kortzichtig zijn, doordrammen, zichzelf 1000x herhalen en gewoonweg te dom voor woorden zijn vind ik niet hartstikke leuk....


Beroepszeikers ben ik ook geen fan van.


 


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 20-04-2012 9:05 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 20 april 2012 9:00 schreef Jolly Roger 666 het volgende:
*Proest*

Nice one.

Elke doordrammer en zeurpiet is irritant. Een opdringerige vrouw, een godsdienstige die niet inziet dat zijn visie niet overkomt, of een Jolly Roger 666 die altijd overal wat op te zaniken heeft.

Natuurlijk heeft er wel eens een man met me geflirt, natuurlijk heb ik wel eens een blauwtje gelopen bij een lezzer. Komt neer op verschil van interesse, wat?

Vies is het niet en bang hoef je er ook niet voor te zijn.
Ik vind homo's eigenlijk wel vaak afstotelijk, en lesbiënnes ben ik meestal ook niet zo kapot van. Desalniettemin heb ik er genoeg in mijn familie-, vrienden- en kennissenkring. Prima mensen, alleen vind ik hun seksualiteit wel een redelijke afwijking. Gelukkig heb ik dit zelf bedacht en niet uit de bijbel gehaald, dus is het vast in orde.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 20-04-2012 9:36 by Jolly Roger 666 Profiel van Jolly Roger 666

Ha ha ha, Batsdieanus is de bocht.


Joh, Albert Verlinde met zijn getrut vind ik ook vreselijk, maar dat is gewoon omdat hij een tut is. Net als Gerard J. en Gordon. Wat de neuk is die gast z'n achter (...)naam eigenlijk?



Ja hoor...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 20-04-2012 9:48 by bastianus Profiel van bastianus

Heuckeroth ofzo.
Nogmaals, ik vind homo's vaak prima mensen, maar hun praktijken vind ik wel degelijk afstotelijk. Kun jij je Edwin en Andy nog herinneren, vrogger in de Gevel? Die gingen vaak samen zitten kleffen en bekken op de bovenverdieping. Genoeg heterostelletjes die dat ook deden, maar bij hen vond ik het smerig.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen