IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Homo's enzo Vorige pagina | Volgende pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 25-04-2011 15:24 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 25 april 2011 15:22 schreef ElitE het volgende:
Als ik zie dat homofoob gedrag evolutionair gezien een soort parasitisme zou zijn zou ik het misschien ook afkeuren.


dat is de interpretatie van feiten toch?
Wetenschap op zich bestaat in cijfers. De interpretatie er van is gebonden aan tijdsgeest en omstandigheden.


Een rozenstruik in een zonnebloemveld is onkruid, zet hem in een tuin en het is een mooie bloem


signature


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-04-2011 15:25 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 25 april 2011 15:22 schreef Onweerwolf het volgende:
Nee, ik reken mensen niet af op het feit dat ze crimineel zijn, maar op wat ze gedaan hebben waardoor ze aan anderen schade hebben berokkend. Iemand die iets crimineels gedaan heeft verdient straf maar in geen enkel geval een minderwaardige behandeling buiten die straf.


Dus je bent ook voor afschaffing van strafblad?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 25-04-2011 15:25 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 25 april 2011 15:24 schreef Hypnos het volgende:
Wetenschap op zich bestaat in cijfers. De interpretatie er van is gebonden aan tijdsgeest en omstandigheden.

Ook dat laatste is wetenschap.


Quis moderabat ipsos moderatores?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-04-2011 15:26 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 25 april 2011 15:24 schreef Hypnos het volgende:
dat is de interpretatie van feiten toch?
Wetenschap op zich bestaat in cijfers. De interpretatie er van is gebonden aan tijdsgeest en omstandigheden.


Een rozenstruik in een zonnebloemveld is onkruid, zet hem in een tuin en het is een mooie bloem


Daarom, er zou niets mis moeten zijn met het zeggen dat een mening kan veranderen door nieuwe kennis.

En onkruid bestaat niet.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 25-04-2011 15:26 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 25 april 2011 15:20 schreef MR. N het volgende:
Natuurlijk mag je dat vinden en zeggen, alleen niet tegen OWW blijkbaar. Want als je zegt dat je homofilie niets vindt, ben je gelijk homofoob, wat dikke onzin is in mijn ogen.


En als je zegt dat je negers niets vindt dan ben je een racist. Wat jij onzin vindt vind ik een vrij simpele redenatie.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 25-04-2011 15:27 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 25 april 2011 15:26 schreef ElitE het volgende:
Daarom, er zou niets mis moeten zijn met het zeggen dat een mening kan veranderen door nieuwe kennis.
JIj! JIj latente homofoob!!




When your people matter, menstrual health matters


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-04-2011 15:27 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 25 april 2011 15:24 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Een straf is een minderwaardige behandeling.


Daarom "buiten die straf"


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 25-04-2011 15:28 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 25 april 2011 15:25 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ook dat laatste is wetenschap.


ja, maar hoe verder weg je gaat van de hoofdwetenschappen, hoe meer interpretatie er aan te pas komt. bestaat er ook een wetenschap die de interpretatie van de wetenschappen benadert die afstammen van de hoofdwetenschappen?


signature


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 25-04-2011 15:28 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 25 april 2011 15:24 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Een straf is een minderwaardige behandeling.


Zoals ik al zei, naast die straf verdienen ze geen minderwaardige behandeling.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 25-04-2011 15:28 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 25 april 2011 15:26 schreef Onweerwolf het volgende:
En als je zegt dat je negers niets vindt dan ben je een racist. Wat jij onzin vindt vind ik een vrij simpele redenatie.
Waarmee jij jezelf nu dus wel plaatst in het hokje waar je anderen voortdurend in plaatst.

Misschien begint acceptatie (welke dan ook) bij wederzijds respecteren van elkanders verschillen en meningen .


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 25-04-2011 15:28 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 25 april 2011 15:26 schreef Onweerwolf het volgende:
En als je zegt dat je negers niets vindt dan ben je een racist. Wat jij onzin vindt vind ik een vrij simpele redenatie.

Mwah.

"Ik vind negers een lelijke huidskleur hebben." --> dan ben je nog geen racist.

"Ik vind homo's de verkeerde soort seks hebben." --> homofoob?

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 25-04-2011 15:34]


Quis moderabat ipsos moderatores?


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 25-04-2011 15:28 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 25 april 2011 15:26 schreef Onweerwolf het volgende:
En als je zegt dat je negers niets vindt dan ben je een racist. Wat jij onzin vindt vind ik een vrij simpele redenatie.


Nou, als je een zekere F1 coureur een faalaap noemt ben je dat ja, tenminste in de ogen van ene forumbezoekert.


 


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 25-04-2011 15:29 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 25 april 2011 15:26 schreef Onweerwolf het volgende:
En als je zegt dat je negers niets vindt dan ben je een racist. Wat jij onzin vindt vind ik een vrij simpele redenatie.


Homofobie
Fobie of angst om/voor: Homoseksualiteit

Dus bang voor homo's / bang om homo gevonden te worden.

Racisme is volgens mij niet de angst om een neger te zijn.


Boeiender


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-04-2011 15:29 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 25 april 2011 15:26 schreef Onweerwolf het volgende:
En als je zegt dat je negers niets vindt dan ben je een racist. Wat jij onzin vindt vind ik een vrij simpele redenatie.


Mwa ik vind dat ze niet in NL thuis horen. Ze zijn veel minder geschikt om te kunnen zwemmen omdat ze een hogere dichtheid hebben. In een land met veel water en grote kans op overstroming vind ik dat we die mensen moeten beschermen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 25-04-2011 15:29 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 25 april 2011 15:26 schreef ElitE het volgende:
Daarom, er zou niets mis moeten zijn met het zeggen dat een mening kan veranderen door nieuwe kennis.

En onkruid bestaat niet.



probleem is wel dat die God van Fusion "nieuwe kennis" niet toelaat .
Alle kennis staat in een boek en er zijn geen updates

dus, ik onderschrijf je stelling dat meningen en (tijdelijke) waarheden veranderlijk zouden moeten kunnen zijn. EN daardoor alleen al kan ik niet leven met religie


signature


Silence
Usericon van Silence
Posted 25-04-2011 15:30 by Silence Profiel van Silence

quote:
Op 25 april 2011 15:23 schreef Fusion het volgende:
Je moet vooral niet alles aannemen wat OWW zegt.
Je hebt dit wel min of meer letterlijk gezegd. Maar het was niet zozeer op jou gericht, meer in het algemeen.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 25-04-2011 15:30 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 25 april 2011 15:28 schreef Hypnos het volgende:
ja, maar hoe verder weg je gaat van de hoofdwetenschappen, hoe meer interpretatie er aan te pas komt. bestaat er ook een wetenschap die de interpretatie van de wetenschappen benadert die afstammen van de hoofdwetenschappen?

Ik weet niet wat je blaat in die laatste zin.

Maar wetenschap houdt zich juist bezig om uit data kennis te halen. Slechts data verzamelen is geen wetenschap.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 25-04-2011 15:30 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 25 april 2011 15:24 schreef Fusion het volgende:
En je hebt niet door dat je in deze post mijn (potentiele) houding (als ik er van overtuigd zou zijn dat homosex een zonde is) dus onderschrijft?


Nee, nou wordt 'ie mooi. Jij stelt dus dat er een mogelijkheid is dat we collectief gaan vinden dat homoseksualiteit verwerpelijk is en dat als die dag er komt jou potentiële houding dus de correcte was.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 25-04-2011 15:30 by bastianus Profiel van bastianus

Ben nu in een boek over Marokko bezig. De acceptatie van homoseksualiteit is daar pas een probleem sinds de 'identiteit' 'homo' bestaat. M.a.w. het praktizeren van homoseks is van alle tijden, maar het eraan ophangen van een gehele seksuele identiteit is meer iets moderns en westers. Van oudsher is er ook geen scheidslijn, en lopen homo- en heteroseks gewoon door elkaar heen. Dit verklaart ook waarom er juist in 'moderne' maatschappijen zo'n taboe op de praktizering van homoseks rust, b.v. op parkeerplaatsen.
Het religieuze veroordelen van homoseksuele praktizering heeft overigens nooit gewerkt, zo blijkt, het heeft altijd bestaan. Maar acceptatie van de 'identiteit' homo lijkt er juist aan bij te dragen dat men meer moeite krijgt met homoseks.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 25-04-2011 15:31 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 25 april 2011 15:28 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Mwah.

"Ik vind negers een lelijke huidskleur hebben." --> dan ben je nog geen racist.

"Ik vind homo's de verkeerde soort seks hebben." --> homofoob?



nee maar
negers zijn minderwaardig aan blanken -> racisme

ik ben er niet zeker van dat negers evenwaardig zijn aan blanken -> ...




signature


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 25-04-2011 15:31 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 25 april 2011 15:25 schreef ElitE het volgende:
Dus je bent ook voor afschaffing van strafblad?


Nee, dat vind ik in principe een heel realistisch onderdeel van een straf.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 25-04-2011 15:33 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 25 april 2011 15:30 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ik weet niet wat je blaat in die laatste zin.

Maar wetenschap houdt zich juist bezig om uit data kennis te halen. Slechts data verzamelen is geen wetenschap.



sommige data moet je niet verzamelen omdat het pure logica is.


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 25-04-2011 15:33 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Maar goed, OWW. Jij zal nooit begrijpen hoe ik tegenover homofilie sta, en nog minder hoe ik er tegeonver zou staan als ik zou denken dat God tegen homosex is. Ik denk dat het je minsten 3 jaar van de levensduur van je hart ten goede komt als ik er maar niet meer op in ga.

Het begon allemaal met mijn eerlijke stelling dat ik t belachelijk vind dat jij t belachelijk vind dat homoparen geen kinderen mogen adopteren/opvoeden.

Waarom vind je dat zo belachelijk? Als mensen dat vinden puur omdat ze 'een hekel hebben aan homo's en die kunnen vast geen kinderen opvoeden' ben ik t uiteraard met je eens. Maar wat nou als die mensen zeggen, 'de natuur is zo ingericht dat bij mensen een mannetje en een vrouwtje de biologische en psychologische basis vormen voor kinderen'? Wat dan? En sterker nog, als nu uit wetenschappelijk onderzoek onomstotelijk bewezen zou worden (wat door de complexiteit van een dergelijk onderzoek natuurlijk erg lastig is) dat functionele heteroparen veel beter is voor de ontwikkeling van een kind? Wat dan?


When your people matter, menstrual health matters


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 25-04-2011 15:33 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 25 april 2011 15:27 schreef ElitE het volgende:
Daarom "buiten die straf"

quote:
Op 25 april 2011 15:28 schreef Onweerwolf het volgende:
Zoals ik al zei, naast die straf verdienen ze geen minderwaardige behandeling.

Dat weet ik, jongens

Maar ik vind het nogal arbitrair. Net of omdat diegene een straf heeft gekregen die ooit eens door iemand ergens bedacht is hij voldoende minderwaardig behandeld is. Misschien verdient ie wel meer. Of minder.

Zeker omdat je dit zei: "Nee, ik reken mensen niet af op het feit dat ze crimineel zijn, maar op wat ze gedaan hebben waardoor ze aan anderen schade hebben berokkend. Iemand die iets crimineels gedaan heeft verdient straf maar in geen enkel geval een minderwaardige behandeling buiten die straf."

Dat lijkt er op alsof je toch je mening over criminelen baseert op wat ze gedaan hebben, en niet wat de straf was.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 25-04-2011 15:34 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 25 april 2011 15:30 schreef Silence het volgende:
Je hebt dit wel min of meer letterlijk gezegd. Maar het was niet zozeer op jou gericht, meer in het algemeen.
Min of meer ja, maar niet helemaal. Vooral niet met t woord 'spontaan'


When your people matter, menstrual health matters


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen