IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Urban Dance Squad Volgende pagina
Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 14-05-2011 10:17 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Ik zag een melding in een topic van het schijnbaar destijds zeer legendarische Urban Dance Squad. Ik ken het pas sinds kort van wat 'oudere' vrienden. Prima muziekje. De kenners mogen de info aanvullen, ik vond het vooral gewoon vreemd dat er geen topic over deze Nederlandse muziek te vinden was.



Sgeiterdt
Uitgebluste Bejaarde
Usericon van Sgeiterdt
Posted 14-05-2011 10:23 by Sgeiterdt Wijzig reactieProfiel van SgeiterdtQuote dit berichthttp://www.aratron.net

Geweldige band met een goede en energieke liveshow
Ik heb ze destijds een paar keer gezien, toen ze samen met Osdorp Posse op tour waren


5 Euro's? Op je muil!!


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 14-05-2011 10:27 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Ik kwam er ook op om een topic te maken door jou reactie in t Gangshout topic .

Behoorlijk frisse sound nog voor zo'n 'oude' band. Doet me enorm aan Rage Against the Machine en Beastie Boys denken. Prima voor even tussendoor.



En een hardebazenpet



nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 14-05-2011 10:32 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

Het schijnt dat Tom Morello ooit in America in het voorprograma heeft gestaan van UDS en daarna RATM is begonnen. Hebben ze nog dikke ruzie over gehad wie er nou het eerste was


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


Sgeiterdt
Uitgebluste Bejaarde
Usericon van Sgeiterdt
Posted 14-05-2011 10:34 by Sgeiterdt Wijzig reactieProfiel van SgeiterdtQuote dit berichthttp://www.aratron.net

Ik had al zo'n vermoeden

Ik weet zeker dat ze voor RATM een bron van invloed en inspiratie waren, ze hadden ook redelijk wat succes in de USA in de 90's


5 Euro's? Op je muil!!


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 14-05-2011 11:44 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Een van de beste livebands ooit. Vooral die drummer, magic stick ofzo, groovede de pannen van het dak. Bron van inspiratie voor mij als drummer ook, voor van die groovy extra slagen op de snare tussendoor enzo.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Nebelwerfer
Usericon van Nebelwerfer
Posted 14-05-2011 12:55 by Nebelwerfer Wijzig reactieProfiel van NebelwerferQuote dit bericht

Ik slinger Persona Non Grata er weer eens op!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-05-2011 12:57 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik vind en vond het altijd erg overgewaardeerd dit ..

[Dit bericht is gewijzigd door Jenje op 14-05-2011 13:00]


Sgeiterdt
Uitgebluste Bejaarde
Usericon van Sgeiterdt
Posted 14-05-2011 13:07 by Sgeiterdt Wijzig reactieProfiel van SgeiterdtQuote dit berichthttp://www.aratron.net

Tja het is en blijft een kwestie van smaak

Ze hebben met hun muziek mede aan de wieg gestaan van de crossover tussen hip hop/rap en rock/metal, bands als Rage Against The Machine en ook Clawfinger hebben goed naar Urban Dance Squad geluisterd bijvoorbeeld



5 Euro's? Op je muil!!


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 14-05-2011 13:09 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Ik kan het wel waarderen.


Boeiender


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 14-05-2011 14:35 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Heel vet! Draai Life 'N Perspectives Of A Genuine Crossover misschien nog wel liever dan Persona Non Grata.


You have time. You are doing fine.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 14-05-2011 14:55 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Dat intro van 'Comeback'! Kippenvel!


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 14-05-2011 15:11 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

De saving private ryan-fase van Rudeboy vond ik erg grappig.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 14-05-2011 15:17 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 14 mei 2011 15:11 schreef bokaj het volgende:
De saving private ryan-fase van Rudeboy vond ik erg grappig.
Nu is het wachten alleen nog op zijn coming-out.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 14-05-2011 15:20 by flebbie Wijzig reactieProfiel van flebbieQuote dit berichthttp://www.dopedezign.nl

quote:
Op 14 mei 2011 10:32 schreef nark het volgende:
Het schijnt dat Tom Morello ooit in America in het voorprograma heeft gestaan van UDS en daarna RATM is begonnen. Hebben ze nog dikke ruzie over gehad wie er nou het eerste was


haha ja dat kan ik me ook nog herinneren, RATM heeft wel hun sound gejat denk ik


Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 14-05-2011 15:35 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 14 mei 2011 10:32 schreef nark het volgende:
Hebben ze nog dikke ruzie over gehad wie er nou het eerste was
Heb je daar een bron van? Was vooral de nederlandse media die probeerde te rellen toen ze tegelijk op Pinkpop stonden. Ik heb nooit gehoord dat er ruzie tussen de bands was.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 14-05-2011 15:42 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 14 mei 2011 15:20 schreef flebbie het volgende:
haha ja dat kan ik me ook nog herinneren, RATM heeft wel hun sound gejat denk ik
Denk ik niet, beinvloed wel ja, maar beide bands klinken totaal anders. Urban Dance Squad had ook nog een DJ en andere frutsels.


flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 14-05-2011 15:54 by flebbie Wijzig reactieProfiel van flebbieQuote dit berichthttp://www.dopedezign.nl

quote:
Op 14 mei 2011 15:35 schreef bokaj het volgende:
Heb je daar een bron van? Was vooral de nederlandse media die probeerde te rellen toen ze tegelijk op Pinkpop stonden. Ik heb nooit gehoord dat er ruzie tussen de bands was.


Rudeboy vond dat RATN hun sound gejat had, heeft zich behoorlijk negatief over ze uitgelaten in een interview destijds. Denk in OOR of de WATT.


Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 14-05-2011 16:08 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 14 mei 2011 15:54 schreef flebbie het volgende:
Rudeboy vond dat RATN hun sound gejat had, heeft zich behoorlijk negatief over ze uitgelaten in een interview destijds. Denk in OOR of de WATT.
Op die manier. Rudeboy mag vinden wat hij wil, denk niet dat RATM zich er iets van aangetrokken heeft. Apart figuur is het wel. Hij kon het toen ook niet hebben dat JunkieXL zonder hem verder ging.


Argh
Usericon van Argh
Posted 14-05-2011 16:11 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

JunkieXL is na het vertrek van Rudeboy ook echt zwaar kut geworden natuurlijk

Vraag me trouwens ook af wie de (oude) sound van JunkieXL heeft afgekeken... Chemical Brothers van JXL of JXL van chemical brothers?


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 14-05-2011 16:13 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

Dat eerste toch? Ik dacht dat Chemical Brothers al veel langer bezig waren.

edit: Al was JXL misschien wel de eerste die er een complete (live)band van maakte.



[Dit bericht is gewijzigd door bokaj op 14-05-2011 16:17]


Argh
Usericon van Argh
Posted 14-05-2011 16:16 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

Ah, heb het maar ff opgezocht... in 97 kwam "Saturday teenage kick" uit.. (nu opstaan trouwens, vette plaat) en in 95 kwam "Exit planet dust" uit... dus Chem Bros waren idd eerder


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 14-05-2011 16:18 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

Ja, was het nederlandse antwoord op de Big Beat hype.


rotor
Usericon van rotor
Posted 14-05-2011 17:13 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

quote:
Op 14 mei 2011 11:44 schreef bastianus het volgende:
Een van de beste livebands ooit. Vooral die drummer, magic stick ofzo, groovede de pannen van het dak. Bron van inspiratie voor mij als drummer ook, voor van die groovy extra slagen op de snare tussendoor enzo.

Goeie drummer ja, zelfbeheersing ftw.
Moet wel dat de bassist, of 'ritmesectie', de sterkste schakel vind en ook een groot deel van de groove! De gitarist en bassist van UDS zijn later live muzikanten van Anouk geworden trouwens, of je dat nou cool vind of niet, zegt wel wat over de professionaliteit.
Fan.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 14-05-2011 17:18 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 14 mei 2011 17:13 schreef rotor het volgende:
Goeie drummer ja, zelfbeheersing ftw.
Moet wel dat de bassist, of 'ritmesectie', de sterkste schakel vind en ook een groot deel van de groove! De gitarist en bassist van UDS zijn later live muzikanten van Anouk geworden trouwens, of je dat nou cool vind of niet, zegt wel wat over de professionaliteit.
Fan.
Eens met alles. De kunst van het weglaten.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


rotor
Usericon van rotor
Posted 14-05-2011 17:34 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

Ze hebben ook een keer bij Twee Meter Sessies in de studio gespeeld, dat was te gek!! De drummer begeleidt voor z'n werk mongooltjes en had z'n groepje meegenomen naar de studio waar ze meespeelden op tamboerijntjes etc.


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen