IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Danger Mouse & Daniele Luppi (US, IT; indie / folk / spaghetti western)
Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 29-05-2011 14:41 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht



Danger Mouse is een baas, met zijn vette projecten (Gnarls Barkley, Broken Bells ) en nu met zijn nieuwe project met een Italiaanse componist.

Een album, Rome, volledig te luisteren hier: http://www.youtube.com/watch?annotation_id=annotation_648114&feature=iv&v=_1vX24a4BSo

Klinkt goed, lekker rustig, beetje soundtrack-achtig. Niet zo gek ook:

The album was recorded using vintage equipment and as well as featuring musicians who recorded spaghetti western soundtracks, it also features a reunited Cantori Moderni – the choir put together by Alessandro Alessandroni and which features on the soundtrack to The Good, the Bad and the Ugly. The album also features vocals by the American singers Jack White on the tracks "The Rose with the Broken Neck", "Two Against One" and "The World", and Norah Jones on the tracks "Season's Trees", "Black" and "Problem Queen."
http://en.wikipedia.org/wiki/Rome_%28album%29


I wish I was a butterfly


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 29-05-2011 14:45 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Vergeet DANGERDOOM niet. Even checken.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 29-05-2011 14:45 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

DANGERDOOM ken ik nog niet zo goed! Maar klonk wel lekker, ook


I wish I was a butterfly


Sater
Usericon van Sater
Posted 29-05-2011 15:53 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Die cd met Sparklehorse was ook tof. Met bijdrages van Iggy Pop, Francis Black, David Lynch, Mark Lanegan en meer.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


CTTS
Usericon van CTTS
Posted 29-05-2011 16:07 by CTTS Wijzig reactieProfiel van CTTSQuote dit berichthttp://www.breathe-plastic.org

Hij staat hier inmiddels ook op, prima zondagmiddag album. Klinkt helemaal niet verkeerd



BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 29-05-2011 16:09 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Ga ik ook eens opsnorren als ik wat meer tijd heb! Bedankt voor de reminder


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 29-05-2011 16:58 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2011 15:53 schreef Sater het volgende:
Die cd met Sparklehorse was ook tof. Met bijdrages van Iggy Pop, Francis Black, David Lynch, Mark Lanegan en meer.



Serieus, alles wat die gast aanraakt lijkt in goud te veranderen. Hij gaat ook een U2 album produceren, of is daar mee bezig; ik ben helemaal klaar met U2 maar die ga ik denk ik toch even luisteren.


I wish I was a butterfly


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 29-05-2011 17:13 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Ben je al bekend met Grey Album? Danger Mouse die zich bezig gehouden heeft met een mash-up van Jay-Z-verses van zijn zwarte album op instrumentaaltjes van het witte album van The Beatles.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 29-05-2011 17:14 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2011 17:13 schreef BenKnuckles het volgende:
Ben je al bekend met Grey Album? Danger Mouse die zich bezig gehouden heeft met een mash-up van Jay-Z-verses van zijn zwarte album op instrumentaaltjes van het witte album van The Beatles.

Ik weet dat het bestaat, maar ik moet het nog eens opzoeken

Is het vet?


I wish I was a butterfly


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 29-05-2011 17:18 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

De beetjes die ik er al van gehoord hebben klinken goed ja. Maar je moet wel tegen raps van Jay-Z kunnen


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 29-05-2011 17:19 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Hehe, ja, begrijp ik.


I wish I was a butterfly


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 29-05-2011 22:11 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

Een heel album ja? Dat gaan we checken! De single met Jack White (Two Against One) gaat erin als Ketellapper

Benieuwdheid! Al mag hij ook weer eens gaan werken aan een nieuw Gnarls Barkley album


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen