IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Koop-/verzamelwoede
Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 29-05-2011 21:46 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Ik kwam hierop toen ik gisteren mijn kamer aan het opruimen was en mij verbaasde over de hoeveelheid spullen, voornamelijk (sport)kleding, sportattributen en andere zooi die ik in de jaren sinds dat ik op kamers ben gaan wonen geaccumuleerd heb.
Nu zijn lang niet alle spullen echt noodzakelijk, maar kopen doe je ze toch. Waarom?


Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 29-05-2011 21:48 by Sonic Titan Wijzig reactieProfiel van Sonic TitanQuote dit berichthttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

quote:
Op 29 mei 2011 21:46 schreef Nimbus het volgende:
Waarom?


Omdat het op het moment van aanschaf een goed idee lijkt?


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 29-05-2011 21:49 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Hebben geeft een fijn gevoel? Dat heb ik iig met retrocomputers.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 29-05-2011 21:49 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

ik heb dan iets


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 29-05-2011 21:52 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

Altijd handig voor die hongerwinters. Jeweetzelluf.


Subtiel kamerolifantje


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 29-05-2011 21:55 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2011 21:48 schreef Sonic Titan het volgende:
Omdat het op het moment van aanschaf een goed idee lijkt?


Dat wel, maar een dag later...

Misschien ook miskopen hier laten vermelden.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 29-05-2011 21:57 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2011 21:49 schreef De Tegenpartij het volgende:
Hebben geeft een fijn gevoel? Dat heb ik iig met retrocomputers.


Ja klopt, nu koop ik vaak outdoorkleding en zooi vooral met het idee er leuke dingen mee te doen, maar als je meer tijd en geld zou stoppen in die activiteiten ondernemen in plaats van in spullen zou je denk ik best eens beter af kunnen zijn.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 29-05-2011 21:58 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2011 21:46 schreef Nimbus het volgende:
Ik kwam hierop toen ik gisteren mijn kamer aan het opruimen was en mij verbaasde over de hoeveelheid spullen, voornamelijk (sport)kleding, sportattributen en andere zooi die ik in de jaren sinds dat ik op kamers ben gaan wonen geaccumuleerd heb.
Nu zijn lang niet alle spullen echt noodzakelijk, maar kopen doe je ze toch. Waarom?


Inderdaad, waarom? Ik koop al heel lang alleen maar wat echt iets toevoegt en gooi zoveel mogelijk weg. Ik heb mijn nieuwe huis (woon er inmiddels alweer een jaartje) ook geprobeerd zo vrij mogelijk van allerlei prullaria te houden. Ga regelmatig met een spreekwoordelijke bezem er doorheen en schroom ook niet om gewoon dingen weg te gooien, of weg te geven / te verkopen. Bevalt me erg goed.

In jou geval, sportattributen? Tsja.. waarom koop je bijvoorbeeld zo'n inbussetje en bidons (zag ik volgens mij een paar weken terug in het gekocht topic staan bij jou naam)? Kan me niet voorstellen dat je die, sportief als je bent, niet al lang hebt. En lijken me ook niet de tools/assescoires die het snelste sneuvelen.

Mocht het toch de moeite zijn iets nieuws aan te schaffen, gooi dan gewoon meteen de oude zooi weg, dat scheelt een hoop zooi


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 29-05-2011 22:04 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2011 21:58 schreef Valorian het volgende:
Inderdaad, waarom? Ik koop al heel lang alleen maar wat echt iets toevoegt en gooi zoveel mogelijk weg. Ik heb mijn nieuwe huis (woon er inmiddels alweer een jaartje) ook geprobeerd zo vrij mogelijk van allerlei prullaria te houden. Ga regelmatig met een spreekwoordelijke bezem er doorheen en schroom ook niet om gewoon dingen weg te gooien, of weg te geven / te verkopen. Bevalt me erg goed.

In jou geval, sportattributen? Tsja.. waarom koop je bijvoorbeeld zo'n inbussetje en bidons (zag ik volgens mij een paar weken terug in het gekocht topic staan bij jou naam)? Kan me niet voorstellen dat je die, sportief als je bent, niet al lang hebt. En lijken me ook niet de tools/assescoires die het snelste sneuvelen.

Mocht het toch de moeite zijn iets nieuws aan te schaffen, gooi dan gewoon meteen de oude zooi weg, dat scheelt een hoop zooi


Die had ik inderdaad gekocht, probleem met de vorige bidons was dat er een rare zwarte aanslag in zat die ik er niet uit kreeg en het enigszins dubieus was of het nog wel verantwoord was eruit te drinken.
Sleutel setje had ik nog niet.
Die bidons zijn natuurlijk vrij goedkoop en nemen weinig ruimte in, maar de oude staan er ook nog. Dus je opmerking is zeker waar.


flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 29-05-2011 22:27 by flebbie Wijzig reactieProfiel van flebbieQuote dit berichthttp://www.dopedezign.nl

Ik heb altijd de neiging dat ik iets compleet moet hebben anders heb ik geen rust ofzo. Als ik bijv. een band goed vind dan komt het er altijd weer op neer dat ik de volledige discografie (incl. demo's, singles, bootlegs etc.) in huis haal. Ook als er een paar mindere albums tussen zitten. Vraag me niet waarom maar het heeft te maken met een bepaalde onrust die ik anders heb denk ik.

Ook het netjes ordenen van je verzameling is natuurlijk een belangrijk aspect bij koop-/verzamelwoede, het geeft een bepaalde voldoening.


Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 29-05-2011 22:35 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Tsja.. ik heb heel lang ook een verzamelwoede gehad, ook op gebied van vinyl en cd'tjes, etc.. Maar dat werd me een te dure hobby, koop nu een stuk minder albums dan vroeger..

Verder ben ik redelijk anti-materialistisch geworden. Ik hoef simpelweg niet meer zoveel zooi in huis. Ik kan best veel geld uitgeven aan dingen, maar dan alleen aan dingen waar ook echt veel gebruik van wordt gemaakt en waarvan ik het idee heb dat ze mijn leven verrijken. Zo ben ik wel bereid veel geld te stoppen in een fotografie-hobby of in aanschaf van een auto, computer, etc, maar dus vooral in functionele dingen. Vooral al die kleine dingen die alleen maar ruimte innemen en je huis verrommelen laat ik lekker links liggen. Ik kan ook prima de supermarkt of mediamarkt in voor 1 product zonder vervolgens met een tas extra meuk thuis te komen


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 29-05-2011 22:36 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Verzamelen is natuurlijk ook gewoon leuk om te doen. Het gevoel dat je hebt als je net een demo of iets anders zeldzaams aangeschaft hebt is goud waard.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 29-05-2011 22:38 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Ik geef alleen nog maar geld uit aan lekker eten en af en toe een boek. Verder loop ik in oude en goedkope kleren, cd's koop ik nog maar zelden en ook verder ben ik nauwelijks meer materialistisch. Spullen interesseren me echt steeds minder.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 29-05-2011 22:53 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2011 22:27 schreef flebbie het volgende:
Ik heb altijd de neiging dat ik iets compleet moet hebben anders heb ik geen rust ofzo. Als ik bijv. een band goed vind dan komt het er altijd weer op neer dat ik de volledige discografie (incl. demo's, singles, bootlegs etc.) in huis haal. Ook als er een paar mindere albums tussen zitten. Vraag me niet waarom maar het heeft te maken met een bepaalde onrust die ik anders heb denk ik.



Dit is heel herkenbaar, ik ken een heleboel (muziek)verzamelaars die dit hebben. Dan kopen ze een mooi item, daar zijn ze daar heel even erg blij mee, en vervolgens komt dan de frustratie over de items die ze nog níet hebben.

Persoonlijk heb ik hier niet zo'n last van. Ik wil wel graag per band alles compleet hebben, maar aan de andere kant moet er ook iets te wensen overblijven. Anders kun je stoppen als je alles hebt, en het zoeken en speuren is juist de charme van het verzamelen. Maar als ik iets vind ben ik daar heel blij mee. En ik ben liever blij met het spul wat ik wél heb dan dat ik gefrustreerd ben over hetgene wat ik (nog) níet heb.


Bareuh...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 29-05-2011 23:04 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Ik heb mijn muziekcollectie aardig compleet, af en toe koop ik nog een oude klassieker als ik die toevallig tegenkom bij een winkel. Maar ik vind dat er weinig spectaculairs uitkomt qua muziek recentelijk. Speciale items en andere flauwekul laat ik gewoon liggen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Nix
Usericon van Nix
Posted 30-05-2011 10:41 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

[quote]Op 29 mei 2011 22:04 schreef Nimbus het volgende:
Die had ik inderdaad gekocht, probleem met de vorige bidons was dat er een rare zwarte aanslag in zat die ik er niet uit kreeg en het enigszins dubieus was of het nog wel verantwoord was eruit te drinken.
[quote]


Bah

Ik geloof dat ik zo'n 4 a 5 bidons per jaar verslijt. Ik zit er nu aan te denken om deze aan te schaffen http://www.waterbobble.nl/ De fles is goed schoon te maken, zit een filter in en die moet je 4x per jaar vervangen.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 30-05-2011 11:10 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Of je vult gewoon zoiets opnieuw:



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 30-05-2011 11:35 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Materialismus ist eskapismus.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen