IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Unida (Stoner / ex-Kyuss)
Staalman
Usericon van Staalman
Posted 31-05-2011 16:45 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Vanwegen het feit dat ik de laatste tijd weer veel Unida draai en er geen topic over deze band is....



Nadat Kyuss uit elkaar ging en Slo Burn ook niet van de grond kwam heeft John Garcia de band Unida in het leven geroepen.

Helaas is ook dit niets geworden maar dat heeft zeker niets met de muziek te maken want die grooved en ronkt zoals het hoort.

Discografie:
Unida/Dozer - (Split EP, 1999) - Meteor City
Coping with the Urban Coyote - (1999) - Man's Ruin Records
Rise 13: Magick Rock, Vol. 1 - (1999) the song "Black Woman"
The Great Divide - (2001) (niet officieel uitgebracht, wel als bootleg CD / LP verschenen)
"High Times" High Volume: The Stoner Rock Collection - (2004) the song "Left Us To Mold"

Vooral Coping With The Urban Coyote is geniaal, de opvolger is meer rock dan stoner maar wel onwijs lekker!

Onderstaande clips zijn van Coping:




[Dit bericht is gewijzigd door Staalman op 31-05-2011 16:46]


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 31-05-2011 16:52 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Tof ja, leuker dan Slo Burn imho. ik vind Coping...ook de beste. Heb ook nog een aardige Live In Vienna 1999 opname, geen idee of die ook officieel is uitgebracht?


You have time. You are doing fine.


JWurm
Usericon van JWurm
Posted 31-05-2011 16:55 by JWurm Wijzig reactieProfiel van JWurmQuote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Heb Coping ook, Garcia is een held, maar het kan allemaal nog niet een beetje tippen aan Kyuss helaasch.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 31-05-2011 17:24 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Unida ligt dan ook best ver van Kyuss af qua sound.
Dus ik maak de vergelijking niet zo snel waardoor ik intens kan genieten van Coping...


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 31-05-2011 23:55 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

Ze hebben in 2008 nog een optreden gedaan met vooral nummers van the great divide, daar is ook beeld van, mooi om te zien.

Rest van de band zit in House of Broken Promises tegenwoordig, het mist alleen de geweldige zanger, maar verder ook niet verkeerd.


Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen