IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Auteur:
Topic : De missers van Lords of Metal (deel I) Volgende pagina
Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 05-06-2011 18:49 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Geïnspireerd op de recente 'recensie' en het 'interview' van Morbid Angel En natuurlijk het equivalent Aardschok-topic!


I wish I was a butterfly


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 05-06-2011 18:51 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Voorwoord van vorige maand omtrent downloaden kan daar meteen bij. Naar mijn mening een bijzonder ongeïnformeerd en vooringenomen stuk, daar heb ik toen ook over gemailed (en reactie gekregen). Nog even terugmailen daarover

Dit stuk dus: http://www.lordsofmetal.nl/foreword.php?editie=114

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 05-06-2011 18:56]


I wish I was a butterfly


Vampire John
alias Lord Neithan
Usericon van Vampire John
Posted 05-06-2011 18:53 by Vampire John Wijzig reactieProfiel van Vampire JohnQuote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl; http://www.myspace.com/neithan_666; www.dynamo666.nl

Ik zou even wachten op reacties van LoM uit: den chef is net nu namelijk even op welverdiende vakantie. Wel gaaf, na een vraag in het Triviant-spel nu ook een topic op ZM!


Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis...


JWurm
Usericon van JWurm
Posted 05-06-2011 18:56 by JWurm Wijzig reactieProfiel van JWurmQuote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Leuk, als lid van de bende lees ik graag mee


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 05-06-2011 18:57 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 5 juni 2011 18:53 schreef Vampire John het volgende:
Ik zou even wachten op reacties van LoM uit: den chef is net nu namelijk even op welverdiende vakantie.

Waarom wachten?


I wish I was a butterfly


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 05-06-2011 18:58 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

Omdat je ze nu niet krijgt??


Subtiel kamerolifantje


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 05-06-2011 18:59 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 5 juni 2011 18:58 schreef stigma het volgende:
Omdat je ze nu niet krijgt??



Maar, dat zou suggereren dat ik reacties van Horst wil hebben?
quote:
Op 5 juni 2011 18:56 schreef JWurm het volgende:
Leuk, als lid van de bende lees ik graag mee

Mogen we weten wie je bent daar? (Of is dat al publiek geheim? )


I wish I was a butterfly


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 05-06-2011 19:02 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Ik zoek eigenlijk alleen op recenties van Bas, want die is koning daarin! Dus hij is absoluut geen L.O.M misser, wat mijn reactie weer enorm off-topic maakt, wat mij echter weer een echte zm-er maakt.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


JWurm
Usericon van JWurm
Posted 05-06-2011 19:06 by JWurm Wijzig reactieProfiel van JWurmQuote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

nou de J staat voor...zoek maar op, en ik doe different metal.

Om even in te gaan op je eerste punt, de mening van de hoofdredacteur lijkt mij nooit een "misser". Je kunt het er niet mee eens zijn, maar dat's iets anders. Verder fundeert hij zijn mening wel degelijk.

Overigens, ik ben het niet helemaal met het stukje eens, maar een "misser" vind ik het niet, eerder een sterke mening, zoals LoM vol staat met sterke meningen. Wat dat betreft vind ik hoge cijfers ook geen enkel probleem, maar beargumenteer ze dan ook. Ik heb zelf de laatste Coalesce 100 punten gegeven, maar daar wel een hoop lawaai bij gemaakt zodat het ook duidelijk was waarom. Uiteindelijk belandde die ook op nr 1 in mn eindlijstje zoals dat hoort bij perfecte platen.

Dat is wat ik zelf een beetje zwak vind aan die MB review, er staat niks in over de muziek, niet eens dat oldschool fans wel eens zouden kunnen gaan schrikken. Kijk, als je die bagger mooi vind, prima, maar schrijf dan op zn minst duidelijk op waarom.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 05-06-2011 19:09 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Ik vind het sowieso altijd wel een goed idee als recensent X van webzine A recensent Y van webzine A afzeikt op het forum van webzine B.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 05-06-2011 19:12 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

http://www.lordsofmetal.nl/showlivereview.php?id=1400&lang=nl

Wat vinden wij van deze dan, ik vond hem wel erg zuur overkomen igg


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


JWurm
Usericon van JWurm
Posted 05-06-2011 19:16 by JWurm Wijzig reactieProfiel van JWurmQuote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 5 juni 2011 19:09 schreef Onweerwolf het volgende:
Ik vind het sowieso altijd wel een goed idee als recensent X van webzine A recensent Y van webzine A afzeikt op het forum van webzine B.


So what, het is een website heh, geen politieke partij.


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 05-06-2011 19:24 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 5 juni 2011 19:12 schreef nark het volgende:
http://www.lordsofmetal.nl/showlivereview.php?id=1400&lang=nl

Wat vinden wij van deze dan, ik vond hem wel erg zuur overkomen igg


Kweenie, ik was er niet bij. Maar als het echt zo slecht was, vind ik het een (afgezien van de grammaticale fouten) mooi geschreven stukje, met enkele erg sterke metaforen.


Bareuh...


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 05-06-2011 19:24 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 5 juni 2011 19:06 schreef JWurm het volgende:
nou de J staat voor...zoek maar op, en ik doe different metal.

In ieder geval een review waar ik het erg mee eens ben van jouw hand, haha!
quote:
Om even in te gaan op je eerste punt, de mening van de hoofdredacteur lijkt mij nooit een "misser".

Nou ja, dan zouden recensies ook geen missers kunnen zijn En net als die een misser kunnen zijn, vind ik dat dat hier ook kan. Ongeacht of ik het ermee mee eens ben of niet, een voorwoord kan goed of slecht geschreven zijn, net als een recensie.
quote:
Je kunt het er niet mee eens zijn, maar dat's iets anders. Verder fundeert hij zijn mening wel degelijk.

Overigens, ik ben het niet helemaal met het stukje eens, maar een "misser" vind ik het niet, eerder een sterke mening, zoals LoM vol staat met sterke meningen.

Het punt is dus dat de onderbouwing zeer matig is, en dat zijn stellingen zeer vooringenomen zijn. Prima dat je een mening verkondigt, maar daarbij argumenten aanhalen die niet kloppen is niet zo nodig, Qua analogie of feiten short er het een en ander aan, en bepaalde argumenten zijn simpelweg al eerder onderuitgehaald of zelfs eerder veel beter verwoord. Wat dat betreft is het journalistiek gewoon een zwak voorwoord, en dat vind ik de misser in dit geval

Verder weet ik dat Horsts stijl altijd zo over the top is, prima, dat was het probleem ook niet. Vaak levert dat uitermate vermakelijk leesvoer op
quote:
Wat dat betreft vind ik hoge cijfers ook geen enkel probleem, maar beargumenteer ze dan ook. Ik heb zelf de laatste Coalesce 100 punten gegeven, maar daar wel een hoop lawaai bij gemaakt zodat het ook duidelijk was waarom. Uiteindelijk belandde die ook op nr 1 in mn eindlijstje zoals dat hoort bij perfecte platen.

Klopt, daar kom je denk ik in het gebied dat het écht alleen nog maar op persoonlijke voorkeur aankomt (zelfs de gedachte of je wel of niet 100 punten mág geven).
quote:
Dat is wat ik zelf een beetje zwak vind aan die MB review, er staat niks in over de muziek, niet eens dat oldschool fans wel eens zouden kunnen gaan schrikken. Kijk, als je die bagger mooi vind, prima, maar schrijf dan op zn minst duidelijk op waarom.

Indeed.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 05-06-2011 19:27]


I wish I was a butterfly


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 05-06-2011 19:25 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

quote:
Op 5 juni 2011 19:16 schreef JWurm het volgende:
So what, het is een website heh, geen politieke partij.



Ff een domme vraag aangezien je een insider bent bij de Lords, waarom wordt er Nederland en Engels door elkaar geschreven. Zit een voorwoord in het Nederlands telezen en vervolgens is het intervieuw in het Engels. Het is een beetje zeiken van mijn kant maar ik stoor mij er mateloos aan.



Edit; let maar niet op mijn spelling want dat is al jaren hopeloos en daarom zal ik ook nooit en te nimmer stukjes gaan schrijven voor een zine.

[Dit bericht is gewijzigd door nark op 05-06-2011 19:28]


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 05-06-2011 19:30 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 5 juni 2011 19:09 schreef Onweerwolf het volgende:
Ik vind het sowieso altijd wel een goed idee als recensent X van webzine A recensent Y van webzine A afzeikt op het forum van webzine B.

Vind ik serieus wel horen bij de grote-bek-stijl van LoM, eigenlijk. Zou zwak zijn als ze elkaar niet zo de maat nemen


I wish I was a butterfly


wouter023
Usericon van wouter023
Posted 05-06-2011 19:32 by wouter023 (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van wouter023Quote dit bericht

quote:
Op 5 juni 2011 19:12 schreef nark het volgende:
http://www.lordsofmetal.nl/showlivereview.php?id=1400&lang=nl

Wat vinden wij van deze dan, ik vond hem wel erg zuur overkomen igg

Ik vond het wel duidelijk eigenlijk. Een slecht optreden zo te lezen.


wouter023


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 05-06-2011 19:35 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 5 juni 2011 19:24 schreef De Ulk het volgende:
Kweenie, ik was er niet bij. Maar als het echt zo slecht was, vind ik het een (afgezien van de grammaticale fouten) mooi geschreven stukje, met enkele erg sterke metaforen.

Als het slecht is, is het slecht inderdaad. Vind ik alsnog dat je niet direct zo'n lang affakkelend stuk hoeft te schrijven, maar dat is dan weer mijn mening

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 05-06-2011 19:38]


I wish I was a butterfly


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 05-06-2011 19:40 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht



AG die anders niet vies is van een lang en eindeloos verhaal.


 


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 05-06-2011 19:41 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 5 juni 2011 19:40 schreef Forever After het volgende:


AG die anders niet vies is van een lang en eindeloos verhaal.

Gezien je dat soort posts al eindeloos vindt: ik wilde het jou niet al te moeilijk maken, FA


I wish I was a butterfly


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 05-06-2011 19:45 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

quote:
Op 5 juni 2011 19:41 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Gezien je dat soort posts al eindeloos vindt: ik wilde het jou niet al te moeilijk maken, FA


Eindeloos is vooral vaak meer een gevoelskwestie.

Verder had ik eigenlijk wel verwacht dat je het artikel zou gaan quoten en regel voor regel van commentaar zou voorzien, zoals een waar AG betaamt.


 


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 05-06-2011 19:47 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 5 juni 2011 19:45 schreef Forever After het volgende:
Eindeloos is vooral vaak meer een gevoelskwestie.

Verder had ik eigenlijk wel verwacht dat je het artikel zou gaan quoten en regel voor regel van commentaar zou voorzien, zoals een waar AG betaamt.

Dat voorwoord of die live-review?

Dat voorwoord doe ik misschien nog wel een keer


I wish I was a butterfly


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 05-06-2011 19:49 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

quote:
Op 5 juni 2011 19:47 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Dat voorwoord of die live-review?

Dat voorwoord doe ik misschien nog wel een keer

Kom, kom. Beide natuurlijk.


 


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 05-06-2011 19:50 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 5 juni 2011 19:49 schreef Forever After het volgende:
Kom, kom. Beide natuurlijk.

Nee


I wish I was a butterfly


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 05-06-2011 19:52 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

quote:
Op 5 juni 2011 19:50 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Nee

Dat valt me toch van je tegen.


 


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 05-06-2011 19:52 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 5 juni 2011 19:52 schreef Forever After het volgende:
Dat valt me toch van je tegen.

Daar ben ik voor verwachtingen en harten breken!

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 05-06-2011 19:52]


I wish I was a butterfly


Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen