IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Auteur:
Topic : De missers van Lords of Metal (deel I) Vorige pagina | Volgende pagina
KHPLF
Usericon van KHPLF
Posted 05-06-2011 20:34 by KHPLF Wijzig reactieProfiel van KHPLFQuote dit bericht

en niemand die zich aan de lay-out stoort? het lijkt ZM wel!


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 05-06-2011 20:36 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

Ik vind ZM toch wel mooier hoor.


Pem
d'Oh!!
Usericon van Pem
Posted 05-06-2011 21:27 by Pem Wijzig reactieProfiel van PemQuote dit bericht

Dat dit topic al bij voorbaat 'deel I' in de titel krijgt.. mooi, weer.


Op 18 juni 2011 23:45 schreef BenKnuckles het volgende: Dat niet, dat zorgt voor Pemibele situaties.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 05-06-2011 21:29 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Effe normaal doen tegen de ambities van AG.


Edit:
Ooops, smiley vergeten.

[Dit bericht is gewijzigd door Forever After op 05-06-2011 21:30]


 


Sgeiterdt
Uitgebluste Bejaarde
Usericon van Sgeiterdt
Posted 05-06-2011 21:35 by Sgeiterdt Wijzig reactieProfiel van SgeiterdtQuote dit berichthttp://www.aratron.net

Dat interview en die review van Morbid Angel zijn een lachertje, het is maar goed voor die Ramon dat er niet gereageerd kan worden op LoM



5 Euro's? Op je muil!!


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 05-06-2011 21:47 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Er staan wel meer reviews en interviews op die lachertjes zijn.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Sgeiterdt
Uitgebluste Bejaarde
Usericon van Sgeiterdt
Posted 05-06-2011 21:58 by Sgeiterdt Wijzig reactieProfiel van SgeiterdtQuote dit berichthttp://www.aratron.net



5 Euro's? Op je muil!!


Vampire John
alias Lord Neithan
Usericon van Vampire John
Posted 05-06-2011 22:16 by Vampire John Wijzig reactieProfiel van Vampire JohnQuote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl; http://www.myspace.com/neithan_666; www.dynamo666.nl

quote:
Op 5 juni 2011 21:35 schreef Sgeiterdt het volgende:
Dat interview en die review van Morbid Angel zijn een lachertje, het is maar goed voor die Ramon dat er niet gereageerd kan worden op LoM




jawel, we hebben een gastenboek dus wat let je?

quote:
Op 5 juni 2011 21:27 schreef Pem het volgende:
Dat dit topic al bij voorbaat 'deel I' in de titel krijgt.. mooi, weer.


Voor de eerste zonder leven en te veel tijd: hoe schrijf je deel 666 in Latijnse letters?

[Dit bericht is gewijzigd door Vampire John op 05-06-2011 22:18]


Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis...


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 05-06-2011 22:22 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 5 juni 2011 22:16 schreef Vampire John het volgende:
Voor de eerste zonder leven en te veel tijd: hoe schrijf je deel 666 in Latijnse letters?
Voor de eerste met Google: http://www.google.nl/search?sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=666+in+roman+numerals
quote:
Op 5 juni 2011 21:27 schreef Pem het volgende:
Dat dit topic al bij voorbaat 'deel I' in de titel krijgt.. mooi, weer.

Tuurlijk
quote:
Op 5 juni 2011 21:47 schreef Hub de Gallier het volgende:
Er staan wel meer reviews en interviews op die lachertjes zijn.

GO!

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 05-06-2011 22:25]


I wish I was a butterfly


Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 05-06-2011 23:43 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Y Draig GochQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Joris_/

LOM... Was dat niet die site die twaalf en een halve bezoeker per jaar trekt omdat daar het opperhoofd een chromosoompje teveel heeft en daarom de site maar één keer per maand update?

[Dit bericht is gewijzigd door Y Draig Goch op 05-06-2011 23:43]


We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.


Hades
Meneer de Ontbijtman
Usericon van Hades
Posted 05-06-2011 23:54 by Hades Wijzig reactieProfiel van HadesQuote dit berichthttp://www.enschedeseheadbangers.nl

quote:
Op 5 juni 2011 22:22 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Voor de eerste met Google: http://www.google.nl/search?sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=666+in+roman+numerals

Die gaat maar tot 4999


WMP
Usericon van WMP
Posted 06-06-2011 0:04 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

Review van Loudblast.
Drie alinea's waarvan de langste zelfs nauwelijks gaat over de band, laat staan de muziek. Lachwekkend slecht.

[Dit bericht is gewijzigd door WMP op 06-06-2011 0:05]


flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 06-06-2011 0:35 by flebbie Wijzig reactieProfiel van flebbieQuote dit berichthttp://www.dopedezign.nl

quote:
Op 6 juni 2011 0:04 schreef WMP het volgende:
Review van Loudblast.
Drie alinea's waarvan de langste zelfs nauwelijks gaat over de band, laat staan de muziek. Lachwekkend slecht.


oh dat is die Ramon weer, wat een knuppel


Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


ErikS
Parker hoer
Usericon van ErikS
Posted 06-06-2011 1:34 by ErikS Wijzig reactieProfiel van ErikSQuote dit bericht

quote:
Op 6 juni 2011 0:35 schreef flebbie het volgende:
oh dat is die Ramon weer, wat een knuppel


http://www.lordsofmetal.nl/showlivereview.php?id=1035

Niet dat mij ooit gevraagd is of men mijn foto's mocht gebruiken of zo...


Als je bij Brigade M hebt gespeeld ben je gewoon een gore kutnazi. En als je zaken doet met zo'n knurft ben je ook een gore kutnazi. En als je dat normaal vind, nou ja, vul zelf maar in...


flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 06-06-2011 2:06 by flebbie Wijzig reactieProfiel van flebbieQuote dit berichthttp://www.dopedezign.nl

ah werkt dat zo bij LoM.. gewoon wat kiekjes van het internet jatten en dan de fotograaf een gast noemen


Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 06-06-2011 2:22 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

quote:
Op 6 juni 2011 0:04 schreef WMP het volgende:
Review van Loudblast.
quote:
Dit is metal zoals metal bedoeld is
Oh, dus zo is metal bedoeld.


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 06-06-2011 8:51 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

[quote]Op 5 juni 2011 22:16 schreef Vampire John het volgende:
jawel, we hebben een gastenboek dus wat let je?





Dat is meer een veredelde konsert agenda / ik heb ook een bandje reclame zuil, ik vraag mij af af het ooit gelezen wordt door de redactie.

[Dit bericht is gewijzigd door nark op 06-06-2011 8:52]


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 06-06-2011 14:41 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 5 juni 2011 23:43 schreef Y Draig Goch het volgende:
LOM... Was dat niet die site die twaalf en een halve bezoeker per jaar trekt omdat daar het opperhoofd een chromosoompje teveel heeft en daarom de site maar één keer per maand update?
:')


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


JWurm
Usericon van JWurm
Posted 06-06-2011 15:25 by JWurm Wijzig reactieProfiel van JWurmQuote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Valt toch mee, we schijnen de meeste hits te hebben. Maar voor de zekerheid moet je Michiel B hebben, want die heeft de cijfers.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 06-06-2011 15:26 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

L.o.M check ik anders maandelijks, dat kan ik van de frontpage van ZM niet zeggen...


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 06-06-2011 15:30 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 6 juni 2011 15:25 schreef JWurm het volgende:
Valt toch mee, we schijnen de meeste hits te hebben. Maar voor de zekerheid moet je Michiel B hebben, want die heeft de cijfers.
Dat zeggen ZM en MF ook van zichzelf.
Ik check serieus LoM slechts om te kijken of de plank weerés misgeslagen wordt, terwijl ik de FP van ZM af en toe bekijk of ik iets gemist heb. MF kom ik nooit.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 06-06-2011 15:32 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

ZM en LoM qua bezoek vergelijken gaat natuurlijk ook niet op, daar LoM ook Engelstalig is he ..


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 06-06-2011 15:39 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Hahahaha, de Metalkrant heerscht elke site eruit!!!!!!


Deze blijft episch met het eerste stuk als hoogtepunt:
==Slayer==

Slayer is een thrash/speed metal band uit Los Angeles, Amerika. De band werd in 1981 opgericht door de gitaristen Jeff Hanneman en Kerry King. In 1983 brachten ze hun eerste album uit, maar ze braken pas echt door in 1986 met hun album Reign in Blood. Vanaf dat album zijn ze een van de bekendste bands binnen het Metal genre. Ze hebben inmiddels drie fantastische drummers versleten, en zitten nu met hun vierde, net zo goede drummer. Paul Bostaph, Jon Dette en Tony Scaglione zijn allemaal ex-drummers in de band. Nu bestaat de band uit:







Leadzanger; Bassist


Tom Araya




Gitarist


Jeff Hanneman




Gitarist


Kerry King




Drummer


Dave Lombardo




De band is een van mijn favoriete bands. Ze maken erg energieke en vooral agressieve muziek. Het is wel echt een genre muziek waar je van moet houden. Fantastische gitaar, zware bas riffs en snelle drums wisselen samen met de fantastische stem van Tom Araya elkaar af. Het talent van deze nog steeds actieve band blijkt elk album weer. Ze hebben inmiddels 19 albums geschreven. De eerste in 1983 en de laatste, Christ Illusion, in 2006. Dit zijn de albums:

·

Show No Mercy (1983)

·

Haunting the Chapel EP (1984)

·

Live Undead 2 (1984)

·

Hell Awaits (1985)

·

Live Undead (1985)

·

Reign in Blood (1986)

·

South of Heaven (1988)

·

Seasons in the Abyss (1990)

·

Postmortem (1990)

·

Decade of Aggression: Live (1991)

·

Divine Intervention (1994)

·

Undisputed Attitude (1996)

·

Diabolus in Musica (1998)

·

Stain of Mind (1998)

·

God Hates Us All (2001)

·

War At The Warfield (2002)

·

Soundtrack to the Apocalypse (2003)

·

Still Reigning (2004)

·

Christ Illusion (2006)

Deze review gaat over het laatste album, Christ Illusion.

==Christ Illusion==

Christ Illusion is het tot nu toe laatste album van Slayer. Het kwam in 2006 op acht augustus uit. In de eerste week werden er al 62.000 albums verkocht. De volgende nummers staan op het album:

1.: Flesh Storm

2.: Catalyst

3.: Skeleton Christ

4.: Eyes Of The Insane

5.: Jihad

6.: Consfearacy

7.: Catatonic

8.: Black Serenade

9.: Cult

10.: Supremist

Ik vind dit album een erg goed nummer. Bijna alle nummers vind ik erg goed. Zoals gewoonlijk is dit weer een ontzettend agressief en energiek album. Fantastische gitaar en zware bas. Je merkt duidelijk dat ze na al die jaren het maken van een album nog lang niet verleert zijn. Je voelt bij de meeste nummers echt de emoties van de schrijvers van de nummers. Daarom vind ik Slayer zo goed. Je wordt echt meegetrokken in hun meningen over de wereld. Op dit album is de thematiek verschillend. Zo wordt er in het nummer Jihad over 9/11 gezongen vanuit de ogen van een terrorist, en in Eyes Of The Insane wordt er gezongen over een soldaat met naoorlogse trauma’s. In Confearacy wordt er vooral haat naar de Amerikaanse regering uitgesproken. Ook worden er veel antireligieuze zaken op het album besproken. Bijvoorbeeld in het nummer Skeleton Christ.

Hieronder zal ik de nummers op het album kort bespreken.

==Nummers==

_Flesh Storm_

Dit is echt een heerlijk nummer dat begint met een heel erg opbouwende toon. Dan beginnen de gitaar en bas met een snel zwaar en energiek nummer. De stem van Araya komt ook erg mooi naar voren in dit nummer. Het is niet zo’n agressief nummer maar wel heerlijk energiek en toch hard. De solo vind ik niet zo heel goed. Ik vind de riff die door het hele nummer heen gespeeld wordt een stuk vetter. Hij is heerlijk energiek waardoor dit een erg lekker nummer is.

_Skeleton Christ_

In dit ontzettend vette nummer wordt religie besproken. Het is een ontzettend lekker en agressief nummer. In dit nummer spreekt vooral de brug die na 2 minuten begint me erg aan. Die is erg vet en agressief. Het nummer gaat over wat een hersenspoel functie religie heeft op de mensen tegenwoordig. Het is een ontzettend stoer nummer met vette riffs en een stoere solo.

_Eyes Of The Insane_

Dit nummer gaat, zoals ik net al zei, over een soldaat die trauma’s van oorlog heeft over gehouden. Dit nummer is minder agressief en hard dan de andere nummers op dit album. Dit is ook als singel uitgekomen. Ik denk dat dit is omdat het wat rustiger is, waardoor het een groter publiek kan bereiken. Dit vind ik jammer want het is echt een van de mindere nummers op het album. Natuurlijk zitten hier ook wel vette stukken tussen, maar dit vind ik vooral komen door de fantastische stem van Araya.

_Jihad_

Dit is echt een ontzettend stoer nummer met een erg memorabel motief. Het nummer gaat over de aanslagen op 9/11, maar dan uit de ogen van een terrorist. Het is een erg snel, agressief en energiek nummer. De stem vind ik minder goed in dit nummer, maar de gitaar en bas maken dit weer volledig goed. Dit is een van de betere nummers op het album, wel jammer dat de stem niet altijd even lekker loopt.

_Black Serenade_

Dit vind ik denk ik wel het vetste nummer op het album. Het heeft een ontzettend lekkere gitaar riff die zich vaak herhaald gedurende het nummer. Het is een agressief en zwaar nummer met een erg vette solo. Ook de drum is erg hard en goed in dit nummer. De zang sluit ook perfect aan op het nummer, als een extra insturment. Dit alles samen maakt dit nummer een van de beste op het album.

==Album en Cover design==

Er zijn een aantal verschillende covers van de cd. Op de Ciao site staat naar mijn mening de lelijkste. Op google kun je de andere versies vinden. Ik zelf heb een cd waar aan de voorkant een afgehakte hand met een spijker er doorheen staat. Dit slaat natuurlijk terug op Jezus. Op de achtergrond staat Slayer in een erg vet lettertype. Ik vind het design erg mooi en het past ook heel goed bij het album.

==Conclusie==

Dit album is echt een ontzettend goed album, en een van de beste van Slayer tot nu toe. Als je Slayer fan bent moet je dit album zeker kopen. Heb je wel is van ze gehoord maar heb je geen idee wat voor muziek ze maken, dan zou ik eerste even ergens op internet een nummer downloaden of beluisteren, zodat je weet wat voor muziek het is. Dit album is echt een album voor de liefhebbers, waar ik er zelf een van ben. Ik raad dit album dus zeker aan voor de mensen die weten wat ze kiezen. Ik hou heel erg van Slayer. Er komt echt energie in je vrij als je naar deze muziek luistert. De nummers zijn bijna allemaal goed. Er is geen een nummer wat je echt totaal niet gaat luisteren. De muziek verveeld ook totaal niet snel. Je wordt mee gesleurd in de energie en in de snelle en agressieve gitaar riffs. Conclusie: Weet je wat je kiest, neem dan dit album van Slayer sowieso. Het is echt een top album!


[Dit bericht is gewijzigd door Staalman op 06-06-2011 15:46]


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 06-06-2011 15:56 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Wees blij dat ze het wel zelf geschreven hebben.


Sgeiterdt
Uitgebluste Bejaarde
Usericon van Sgeiterdt
Posted 06-06-2011 16:20 by Sgeiterdt Wijzig reactieProfiel van SgeiterdtQuote dit berichthttp://www.aratron.net

@Staalman:

Die Metalkrant is idd af en toe behoorlijk lachwekkend, zoals dit gezwam over Slayer maar weer duidelijk maakt. Het zijn volgens mij gewoon een stelletje fanboys. Die knakker Ramon van LoM zou beter daar passen denk ik

Deze persoon van de Metalkrant zegt dat Slayer 19 albums heeft uitgebracht. Het zijn er toch echt 9 volgens mij, met World Painted Blood niet meegeteld. Het zouden er hooguit 11 worden als je de cover cd Undisputed Attitude en de live cd Decade of Agression als officiële albums mee zou tellen


5 Euro's? Op je muil!!


Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen