IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Auteur:
Topic : De missers van Lords of Metal (deel I) Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-07-2011 14:38 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 22 juli 2011 14:35 schreef Marcel H. het volgende:
En als een label het nog niet on-line wil, moeten ze de promo/downloadlink niet zo vroeg opsturen, simpel.


Meeste melden dat wel, ik vind het altijd wel practisch als een promo/link een aardig eind van te voren opgestuurd word. Heeft het magazine de tijd om dat ding intern te verwerken.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 23-07-2011 11:36 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 22 juli 2011 14:38 schreef Jenje het volgende:
Meeste melden dat wel, ik vind het altijd wel practisch als een promo/link een aardig eind van te voren opgestuurd word. Heeft het magazine de tijd om dat ding intern te verwerken.


*Neemt mee in HRI aanvalsplan*


Boeiender


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 23-07-2011 11:41 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 22 juli 2011 14:35 schreef Marcel H. het volgende:
En als een label het nog niet on-line wil, moeten ze de promo/downloadlink niet zo vroeg opsturen, simpel.



Nou nou, beetje wederzijds hulp mag ook wel. Een label heeft er nu eenmaal meer aan dat een review kort voor of net na de release online komt. Anders gaan mensen al op zoek, kunnen ze niet bestellen, vergeten ze het, et cetera.

Daarnaast is het voor je zin ook beter, denk ik. Iemand hoort dat een CD bijna uit is / uit is, klikt op de frontpage van zijn favoriete zine en ziet daar meteen de review staan die hij zoekt. Beter dan dat je moet zoeken, ofzo, en dat zijn toch de kleine subtiele dingen waardoor mensen kunnen afhaken in onze hap-snap-korte-spanningsboog-cultuur


I wish I was a butterfly


HRI
anno 10-2008
Usericon van HRI
Posted 23-07-2011 16:57 by HRI Wijzig reactieProfiel van HRIQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc.com

quote:
Op 23 juli 2011 11:36 schreef MR. N het volgende:
*Neemt mee in HRI aanvalsplan*




HRI doet niet aan promo's...mooiste vind ik dat 'zines hetzelfde product ontvangen als de klant. (zo, klinkt dat effe ik-doe-interessant-zeg!).


co-operation not competition!


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 23-07-2011 17:09 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Dat is voor reviewers ook aangenaam


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


HRI
anno 10-2008
Usericon van HRI
Posted 23-07-2011 17:37 by HRI Wijzig reactieProfiel van HRIQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc.com

+ 1. hoe meer info, hoe beter er een recensie kan worden geschreven...


co-operation not competition!


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 23-07-2011 17:38 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Ik schrijf mijn reviews liever zelf, en niet van een promoblaadje af...


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 23-07-2011 17:40 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Logisch. Maar wat info op een stukje papier is aangenaam werken.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 23-07-2011 17:41 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 23 juli 2011 17:40 schreef BenKnuckles het volgende:
Logisch. Maar wat info op een stukje papier is aangenaam werken.


Jupjup, ik zat ook maar wat te haten.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 23-07-2011 17:43 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Jij met je spim altijd.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 23-07-2011 17:44 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Hoe was Terror op Dour dan?!


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-07-2011 18:01 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 22 juli 2011 13:44 schreef Hub de Gallier het volgende:
Enkele maanden van te voren plaatsen is logisch om dat niet te doen, en dat geven veel labels ook aan. Daar hebben zowel band, label en fan niks aan. Maar een review ongeveer een kleine maand van te voren plaatsen is redelijk standaard.


die nieuwe Vader staat ook al een tijd online,
komt pas op 12 augustus uit.
Ik heb die ook al een maand, maar als je die meteen bespreekt en online zet, dan is dat niet actueel imo.


signature


Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 23-07-2011 20:08 by Marcel H. Wijzig reactieProfiel van Marcel H.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 23 juli 2011 18:01 schreef Hypnos het volgende:
die nieuwe Vader staat ook al een tijd online,
komt pas op 12 augustus uit.
Ik heb die ook al een maand, maar als je die meteen bespreekt en online zet, dan is dat niet actueel imo.



Het verschilt natuurlijk ook van e-zine to e-zine. Lords Of Metal gaat maar 1 keer per maand on-line met de reviews (en in de zomer maar 2 keer in 3 maanden) terwijl een Zware Metalen en heel veel andere bijna dagelijks updates met nieuwe reviews brengen. Voor een Zware Metalen is het mijns inziens dan ook logischer om een stuk dichter tegen de release datum van het album aan te zitten met het on-line plaatsen van de desbetreffende recensie.


Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 23-07-2011 20:11 by Marcel H. Wijzig reactieProfiel van Marcel H.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

wat betreft de nieuwe Vader. Die staat sinds afgelopen maandag on-line bij Lords Of Metal. Probleem is dat als ie in het volgende nummer meegenomen wordt ie pas 1 september on-line staat. Dus bijna drie weken na release.

[Dit bericht is gewijzigd door Marcel H. op 23-07-2011 20:11]


Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 23-07-2011 20:16 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Als je het ding wilt downloaden voor dat hij uit is, uiteraard niet dat iemand hier zulke dingen doet, is het ook handig te weten of hij de moeite van het downloaden waard is.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-07-2011 20:19 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 23 juli 2011 20:11 schreef Marcel H. het volgende:
wat betreft de nieuwe Vader. Die staat sinds afgelopen maandag on-line bij Lords Of Metal. Probleem is dat als ie in het volgende nummer meegenomen wordt ie pas 1 september on-line staat. Dus bijna drie weken na release.


tussen 18 juli en 1 september geen editie?


signature


Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 23-07-2011 20:22 by Marcel H. Wijzig reactieProfiel van Marcel H.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 23 juli 2011 20:19 schreef Hypnos het volgende:
tussen 18 juli en 1 september geen editie?


Nee.


Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-07-2011 20:24 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

vakantie?


signature


Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 23-07-2011 20:32 by Marcel H. Wijzig reactieProfiel van Marcel H.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 23 juli 2011 20:24 schreef Hypnos het volgende:
vakantie?


Was volgens mij vorig jaar ook zo.
En zal wel met de zomerperiode te maken hebben. maar dat zal je toch echt aan Horst zelf moeten vragen.
In de tijd van de gerdukte periodieken had je in de zomer ook vaak dubbelnummers.


Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-07-2011 20:47 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht


zegt me iets idd. Maar dan een extra dikke editie in september?


signature


Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 23-07-2011 21:03 by Marcel H. Wijzig reactieProfiel van Marcel H.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 23 juli 2011 20:47 schreef Hypnos het volgende:
zegt me iets idd. Maar dan een extra dikke editie in september?



Net als die van afgelopen maandag een periode van zes weken bestrijkend, dus, ja.


Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


JWurm
Usericon van JWurm
Posted 23-07-2011 22:28 by JWurm Wijzig reactieProfiel van JWurmQuote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

als je het dan over deadlines hebt en het van te voren bespreken van shit, check Decibel Magazine, imo het beste blad op metalgebied, loopt altijd minstens een maand of twee voor op de release datum. Lekker boeiend. Als het goed is download je het en koop je daarna het origineel. Wel up to date blijven heh!


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-07-2011 22:41 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 23 juli 2011 22:28 schreef JWurm het volgende:
als je het dan over deadlines hebt en het van te voren bespreken van shit, check Decibel Magazine, imo het beste blad op metalgebied, loopt altijd minstens een maand of twee voor op de release datum. Lekker boeiend. Als het goed is download je het en koop je daarna het origineel. Wel up to date blijven heh!


kan ja, maar dan loop je imo vooral interessant te doen in de zin van "kijk es hier, wij hebben 'em al". Ofwel gewoon makkelijk in de zin van "we doen alles meteen". Zo geef je ook aan dat je er niet bijster veel tijd in gestoken hebt. Liever te laat dan te vroeg vinnek. Maar da's mijn mening


signature


JWurm
Usericon van JWurm
Posted 24-07-2011 13:12 by JWurm Wijzig reactieProfiel van JWurmQuote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

wat een onzin, "interessant doen" je wil gewoon het eerste zijn en het meeste reviews bieden en de beste kwaliteit. Simpel, als je te laat bent dan is het altijd minder boeiend om te lezen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-07-2011 13:23 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

De eerste zijn is imho een beetje een sneu verlangen van een e-zine. Wat heeft een band er aan als een review 2 maand voor release online staat? Niks, door de immense stroom aan releases is iedereen die review dan allang vergeten. Vergeet niet dat reviews voor bands, labels en promo-kantoren als een promotiemiddel dienen.

Als e-zine kun je je onderscheiden door kwaliteit, voledigheid en stiptheid. Beetje roepen "Im first" is naar mijn mening voorbij gaan aan je doel.


Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen