IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Stront in de oren (Now Playing & luistertopic) Vorige pagina | Volgende pagina
Haeresiarch Sr.
Usericon van Haeresiarch Sr.
Posted 20-06-2011 23:35 by Haeresiarch Sr. Profiel van Haeresiarch Sr.

@ Helvete: Ok. Afgaand op wat ik je tot nog toe heb zien luisteren in dit topic zou je het misschien kunnen proberen.

@ Mythics: Hmm, was je een tijdje terug niet positiever over die plaat? Je hebt 'm in elk geval in "Downloads & Recommendaties" genoemd bij het Genootschap.


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 20-06-2011 23:38 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 20 juni 2011 23:35 schreef Haeresiarch Sr. het volgende:
@ Helvete: Ok. Afgaand op wat ik je tot nog toe heb zien luisteren in dit topic zou je het misschien kunnen proberen.
Ik ben het in deze topics wel vaker tegengekomen ja, maar ik moet nog veel te veel nieuw spul luisteren.


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 20-06-2011 23:42 by Mythics Profiel van Mythics

quote:
Op 20 juni 2011 23:35 schreef Haeresiarch Sr. het volgende:
@ Mythics: Hmm, was je een tijdje terug niet positiever over die plaat? Je hebt 'm in elk geval in "Downloads & Recommendaties" genoemd bij het Genootschap.


Heel positief ben ik er nooit over geweest, maar aanvankelijk keek ik wel uit naar het nieuwe werk wegens mijn positieve mening over de voorgaande albums. Het voornaamste probleem met het album is niet per se dat het niet origineel is (dat was Mondfinsternis ook allerminst) maar wel dat het voor geen meter klinkt. Het is saai, gevoel- en sfeerloos en heeft simpelweg te weinig inhoud om boeiend te blijven.

Zoals gezegd, Mondfinsternis was ook niet origineel, maar het album had wel sfeer (zeker dankzij de vocalen) en gevoel; hetgeen het nieuwe album op vrijwel elk vlak mist.

[Dit bericht is gewijzigd door Mythics op 20-06-2011 23:43]


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Haeresiarch Sr.
Usericon van Haeresiarch Sr.
Posted 20-06-2011 23:46 by Haeresiarch Sr. Profiel van Haeresiarch Sr.

quote:
Op 20 juni 2011 23:42 schreef Mythics het volgende:
Heel positief ben ik er nooit over geweest, maar aanvankelijk keek ik wel uit naar het nieuwe werk wegens mijn positieve mening over de voorgaande albums. Het voornaamste probleem met het album is niet per se dat het niet origineel is (dat was Mondfinsternis ook allerminst) maar wel dat het voor geen meter klinkt. Het is saai, gevoel- en sfeerloos en heeft simpelweg te weinig inhoud om boeiend te blijven.

Zoals gezegd, Mondfinsternis was ook niet origineel, maar het album had wel sfeer (zeker dankzij de vocalen) en gevoel; hetgeen het nieuwe album op vrijwel elk vlak mist.

Ok, op die manier. Hoe verhoudt Mondfinsternis zich overigens tot Das Märchen... volgens jou?

NP: ... - Suffering Existence


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 20-06-2011 23:49 by Helvete Profiel van Helvete

Hypomanie - A City In Mono


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 20-06-2011 23:56 by Mythics Profiel van Mythics

Mondfinsternis is zeer fel geïnspireerd door Burzum, ook al is de muziek ietwat rauwer. Echter, qua structuur, hysterische vocalen en het ambient werk komt het allemaal erg overheen. Echter, het is een minder kloon dan pakweg Sterbend of Wigrid. Het is net wat rauwer, net wat melancholischer of soms juist agressiever en daarmee is Mondfinsternis niet origineel, maar zeker het beluisteren waard.

Das Märchen vom Schnee is vrij anders; minder consistent ook. 'Teil I' t/m 'Teil III' is meer atmosferisch, meer ietwat dromerig eigenlijk zonder veel vocalen. 'Teil IV' en 'Teil V' grijpen dan weer terug op het eerdere agressieve en ietwat melancholische werk maar dan minder rauw en sneller drumwerk. 'Teil VI' is een hopeloos laatste nummer van 20:46 minuten dat vrijwel pure herhaling is en daarmee een wat valse noot slaat met de rest van het album. Nu juich ik monotonie juist toe, maar hier is het gewoon een saaie ambient / gitaargepingel combinatie. Leuk voor een minuut of tien, maar dan houdt het ook echt op.



NP: Triste - Demo 2005


[Dit bericht is gewijzigd door Mythics op 20-06-2011 23:58]


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 20-06-2011 23:59 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Pfff, ik moet die schijven weer eens draaien. Ik weet dat het behoorlijk Burzum is en dat ik het qua spel net niet sterk genoeg vond. Maar qua sfeer en composities best aardig.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Haeresiarch Sr.
Usericon van Haeresiarch Sr.
Posted 21-06-2011 0:02 by Haeresiarch Sr. Profiel van Haeresiarch Sr.

Ja, Teil VI heb ik om die reden net grotendeels overgeslagen. Denk dat ik Mondfinsternis ook wel ga proberen dan. Als je het slechts als nog zwakkere versie van Das Märchen had omschreven, had ik het links laten liggen, maar ook omdat ik Wigrid en Sterbend op zich best kan waarderen zal ik 'm eens opzoeken.

NP: Kargvint - Seelenwerks Fortgang


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 21-06-2011 0:05 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Als we het toch over schaamteloze Burzum-kloons hebbe, ik vind "Wo die Ewigkeit die Zeit berührt" van Wedard verschrikkelijk goed.
Zit flink wat emotie in dat album, zeer melancholisch.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 21-06-2011 0:19 by Helvete Profiel van Helvete

Kilte - Absence


Haeresiarch Sr.
Usericon van Haeresiarch Sr.
Posted 21-06-2011 0:38 by Haeresiarch Sr. Profiel van Haeresiarch Sr.

Geen idee, niet zo bekend met Wedard. Kom de naam regelmatig tegen op internet, maar door de door Karmageddon veroorzaakte Happy Days-associatie heb ik me er nooit toe aangetrokken gevoeld.

Die Kilte EP is fijn, met name de productie en de main riff van track 2.


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 21-06-2011 0:38 by Mythics Profiel van Mythics





I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 21-06-2011 0:39 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 21 juni 2011 0:38 schreef Haeresiarch Sr. het volgende:
Die Kilte EP is fijn, met name de productie en de main riff van track 2.
Vind ik ook, ja.


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 21-06-2011 0:40 by Mythics Profiel van Mythics

quote:
Op 21 juni 2011 0:38 schreef Haeresiarch Sr. het volgende:
Geen idee, niet zo bekend met Wedard. Kom de naam regelmatig tegen op internet, maar door de door Karmageddon veroorzaakte Happy Days-associatie heb ik me er nooit toe aangetrokken gevoeld.

Die Kilte EP is fijn, met name de productie en de main riff van track 2.


Karmageddon drumt in vier bands waarvan er twee (Wedard en Managarm) zeker de moeite zijn. De andere twee (Happy Days en The Eternal Night) zou ieder weldenkend mens gewoon moeten vermijden


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 21-06-2011 0:44 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 17 juni 2011 20:10 schreef Helvete het volgende:
Trist - Za hranicí skutečnosti


Haeresiarch Sr.
Usericon van Haeresiarch Sr.
Posted 21-06-2011 0:48 by Haeresiarch Sr. Profiel van Haeresiarch Sr.

quote:
Op 21 juni 2011 0:40 schreef Mythics het volgende:
Karmageddon drumt in vier bands waarvan er twee (Wedard en Managarm) zeker de moeite zijn. De andere twee (Happy Days en The Eternal Night) zou ieder weldenkend mens gewoon moeten vermijden

Nah, bij Managarm en The Eternal Night is ie al jaren weg. Maar ja, door de twee die je als laatste noemde heb ik de twee eerstgenoemden eigenlijk altijd vermeden...

NP: Trist (Ger) - Hin


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 21-06-2011 1:02 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 17 juni 2011 19:49 schreef Helvete het volgende:
Trist - Sebevražední andělé


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 21-06-2011 1:09 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

Leuke muziekdiscussies hier op de late avond .

All Shall Be Well (and All Shall Be Well and All Manner Of Things Shall Be Well) - ROODBLAUW

Debuut van Haarlemse post-rockband. Zeer verzorgd en zit goed in elkaar. Erg intieme, introverte en kille post-rock. Review zal komende week hopelijk online verschijnen! Het album is gratis te downloaden op http://allshallbewell.bandcamp.com/album/roodblauw



Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 21-06-2011 7:33 by G.I.R.L. Profiel van G.I.R.L.http://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

Hate Forest - Scythia


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 21-06-2011 7:56 by G.I.R.L. Profiel van G.I.R.L.http://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

Marilyn Manson - Smells Like Children


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 21-06-2011 9:03 by Mythics Profiel van Mythics

quote:
Op 21 juni 2011 0:48 schreef Haeresiarch Sr. het volgende:
Nah, bij Managarm en The Eternal Night is ie al jaren weg. Maar ja, door de twee die je als laatste noemde heb ik de twee eerstgenoemden eigenlijk altijd vermeden...

NP: Trist (Ger) - Hin


Njah, jaren? Managarm is eind 2009 gestopt toch? Valt wel mee dus; ook al heb je wel gelijk dat de band niet meer actief is.

Ik heb zelf de demo en het album in bezit en luister het toch met enige regelmaat en wat dat betreft is het een degelijke aanrader in ieder geval.


NP: Oubliette - Oubliette


Zeer gave Britse black metal


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 21-06-2011 9:12 by G.I.R.L. Profiel van G.I.R.L.http://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

Black metal ist gay!

Marilyn Manson - The Last Tour on Earth


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 21-06-2011 9:20 by bastianus Profiel van bastianus



Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Haeresiarch Sr.
Usericon van Haeresiarch Sr.
Posted 21-06-2011 10:38 by Haeresiarch Sr. Profiel van Haeresiarch Sr.

quote:
Op 21 juni 2011 9:03 schreef Mythics het volgende:
Njah, jaren? Managarm is eind 2009 gestopt toch? Valt wel mee dus; ook al heb je wel gelijk dat de band niet meer actief is.

Ja, ik was wat enthousiast, sorry. Maar toch, ook 2009 is niet gisteren meer :p

NP: Aguynguerran - Perverting the Nazarene Cult

Dat concert hier in Houten was m'n eerste ervaring met deze band en op deden ze het niet slecht. Toch mis ik op de plaat de sfeer en intensiteit.


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 21-06-2011 12:17 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 17 juni 2011 19:49 schreef Helvete het volgende:
Trist - Sebevražední andělé


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen