IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : "Say hello to my little friend!" (filmtopic) Vorige pagina | Volgende pagina
Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 16-08-2011 22:31 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

Ik ga daar erg ver in mee. Ik vind het ook een toffe film. Overigens in tegenstelling tot het meeste werk van Lynch waar ik helemaal niets mee kan. Het acteerwerk blijft niettemin het zwakke punt.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 16-08-2011 22:34 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

Zowel Jodorowski als Lynch zijn favoriete regisseurs van mij, maar had die eerste het zoveel beter gedaan? Het zou zoals net gezegd waarschijnlijk een pretentieuze en zwevende new-age puinhoop zijn geworden...


Dear dirty delightful old drunken old days


Teneighty
Maandag 10 Februari 2003 - 13:02.54
Usericon van Teneighty
Posted 16-08-2011 22:57 by Teneighty Profiel van Teneighty



Betrekkelijk geniaal.


"Gelukkig kunnen wij op jou rekenen als het om veelzeggende replys gaat."


Teneighty
Maandag 10 Februari 2003 - 13:02.54
Usericon van Teneighty
Posted 16-08-2011 23:01 by Teneighty Profiel van Teneighty

quote:
Op 16 augustus 2011 22:31 schreef Onweerwolf het volgende:
.. het meesteRwerk van Lynch waar ik helemaal niets mee kan.

Mulholland.. Lost Highway..?



[Dit bericht is gewijzigd door Teneighty op 16-08-2011 23:01]


"Gelukkig kunnen wij op jou rekenen als het om veelzeggende replys gaat."


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 16-08-2011 23:05 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 16 augustus 2011 19:46 schreef Helvete het volgende:
Mooie film, maar wel heel lastig te volgen vind ik.

Absoluut!
quote:
Op 16 augustus 2011 19:50 schreef Argh het volgende:
Ik heb het origineel nog nooit gezien, maar ik vind dat de "remake" of eigenlijk andere versie met George Clooney erg mooi is!

http://www.imdb.com/title/tt0307479/

Sluit ook goed aan op het rijtje van Black Jew... en anders misschien Dark City of Gattaca?

Gattaca, goede!


Quis moderabat ipsos moderatores?


Teneighty
Maandag 10 Februari 2003 - 13:02.54
Usericon van Teneighty
Posted 16-08-2011 23:49 by Teneighty Profiel van Teneighty

Gattaca, slechte!


"Gelukkig kunnen wij op jou rekenen als het om veelzeggende replys gaat."


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-08-2011 23:59 by bastianus Profiel van bastianus

De enige te pruimen film van Lynch vind ik The elephant man. Bij de andere ben ik unaniem steeds na een kwartier afgehaakt, wat een pretentieuze lariekoek allemaal. En toch kijk ik steeds, omdat anderen het zo geweldig vinden. Maar volgens mij zeggen ze dat alleen maar zodat ze niet toe hoeven te geven dat ze ook niks snappen van al die warhoofderij.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


spectre
Usericon van spectre
Posted 17-08-2011 8:56 by spectre Profiel van spectre

Als je na een kwartier al afhaakt hoor je er niets over te zeggen imho


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 17-08-2011 9:21 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 16 augustus 2011 19:31 schreef Black Jew het volgende:
heeft er iemand nog een tip voor mij?? ik zoek moderne Si-fi. recentelijk heb ik mij erg vermaakt met Moon, Pandorum, Sphere(niet echt sifi ik weet) en nog een vage duitse film over een vrachtschip met ingevroren mensen ( cryostate).

Iemand?


Space Battleship Yamato.

quote:
Op 16 augustus 2011 21:17 schreef Watzitjehaarleuk het volgende:
Ik hou het al een tijdje in de gaten, helaas niet veel over te vinden tot nog toe.


Ik meen dat de rechten inmiddels verlopen zijn en dat het hele plan niet doorgaat.

quote:
Op 17 augustus 2011 8:56 schreef spectre het volgende:
Als je na een kwartier al afhaakt hoor je er niets over te zeggen imho


Mee eens. Dan kun je net zo goed een film beoordelen op de trailer.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 17-08-2011 9:22 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 16 augustus 2011 16:08 schreef Onweerwolf het volgende:
geblaat


Is is verdomme echt iedere maand een keer raak bij jou he?


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


spectre
Usericon van spectre
Posted 17-08-2011 9:35 by spectre Profiel van spectre

Ik vond 'Space Battleship Yamato' echt heel slecht! Duidelijk ook een Battlestar rip-off want sommige scenes waren duidelijk gejat. Maar wel hele goede CGI


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 17-08-2011 9:36 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

Vond 'm best vermakelijk, eigenlijk.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 17-08-2011 9:44 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 16 augustus 2011 20:19 schreef spectre het volgende:
Black Jew, Mr Nobody! Vond ik vet


+1, erg vet.


Boeiender


spectre
Usericon van spectre
Posted 17-08-2011 9:46 by spectre Profiel van spectre



Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 17-08-2011 10:03 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

Bedankt iedereen voor de tips. Ik ga alles kijken ipv er een uit te kiezen denk ik. THX


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


spectre
Usericon van spectre
Posted 17-08-2011 11:17 by spectre Profiel van spectre

Ook een goede ja, THX1138


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 17-08-2011 11:22 by Dirge for november (Redacteur) Profiel van Dirge for november

Over Lynch gesproken. Lost Highway gezien En nee ik geef eerlijk toe dat ik hem niet snap en dat ik hem ook na 6 keer kijken waarschijnlijk niet zal snappen. Waar het mij om gaat is de sfeer die bij bijna geen andere regisseur terug te vinden is. De perfecte droomsfeer wordt gecreëerd.

Morgen is Mulholland dr. aan de beurt. Iets van 5 jaar geleden wel gezien, maar door Lost Highway wil ik hem echt weer zien.

Ook Twin Peaks vond ik geniaal en Blue Velvet zeer vermakelijk.



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-08-2011 11:52 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 17 augustus 2011 8:56 schreef spectre het volgende:
Als je na een kwartier al afhaakt hoor je er niets over te zeggen imho
Scherp. Maar het lijkt me ook een teken aan de wand als iets na een kwartier nog niet weet te boeien. Idem met boeken, die leg ik dan ook weg. Ik heb een keer 'De ontdekking van de hemel' uit gelezen, terwijl mijn voorgevoel me al zei dat ik het na een kwartier beter aan de kant kon leggen. Zelden iets ergers meegemaakt dan dat pretentieuze geneuzel van Mulisch uitlezen. Sindsdien probeer ik dergelijke ervaringen te mijden. Voor muziek heb ik hetzelfde criterium, als een nummer me na een kwartier nog niet kan boeien, zie ik dat als onvermogen en gebrek aan talent van de componist.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 17-08-2011 11:55 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 17 augustus 2011 11:52 schreef bastianus het volgende:
Scherp. Maar het lijkt me ook een teken aan de wand als iets na een kwartier nog niet weet te boeien. Idem met boeken, die leg ik dan ook weg. Ik heb een keer 'De ontdekking van de hemel' uit gelezen, terwijl mijn voorgevoel me al zei dat ik het na een kwartier beter aan de kant kon leggen. Zelden iets ergers meegemaakt dan dat pretentieuze geneuzel van Mulisch uitlezen. Sindsdien probeer ik dergelijke ervaringen te mijden. Voor muziek heb ik hetzelfde criterium, als een nummer me na een kwartier nog niet kan boeien, zie ik dat als onvermogen en gebrek aan talent van de componist.


of je hebt gewoon een short attention span. Herkenbaar trouwens.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 17-08-2011 12:01 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 17 augustus 2011 11:52 schreef bastianus het volgende:
Scherp. Maar het lijkt me ook een teken aan de wand als iets na een kwartier nog niet weet te boeien. Idem met boeken, die leg ik dan ook weg.


Zonde, dan mis je een hoop mooie dingen doordat je niet wenst te accepteren dat ieder verhaal een opbouw heeft (en nodig heeft). De meeste films die ik tot mijn favorieten reken komen traag op gang, en daar zitten er ook genoeg tussen die ik uit wilde zetten (wat ik in eerste instantie soms ook gedaan heb).

quote:
Voor muziek heb ik hetzelfde criterium, als een nummer me na een kwartier nog niet kan boeien, zie ik dat als onvermogen en gebrek aan talent van de componist.


De meeste nummers duren niet eens een kwartier, of zijn dan al bijna afgelopen. Beetje een non-argument natuurlijk.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-08-2011 12:02 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 17 augustus 2011 11:55 schreef Black Jew het volgende:
of je hebt gewoon een short attention span. Herkenbaar trouwens.
Dat klopt. Als een spreker langer dan tien minuten aan het woord is haak ik ook af. Mijn leraar Engels liet me na tien minuten stilzitten altijd een eind lopen, om te voorkomen dat ik mijn opgekropte energie ging gebruiken om de boel op te naaien.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-08-2011 12:04 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 17 augustus 2011 12:01 schreef Ralph het volgende:
Zonde, dan mis je een hoop mooie dingen doordat je niet wenst te accepteren dat ieder verhaal een opbouw heeft (en nodig heeft). De meeste films die ik tot mijn favorieten reken komen traag op gang, en daar zitten er ook genoeg tussen die ik uit wilde zetten (wat ik in eerste instantie soms ook gedaan heb).



De meeste nummers duren niet eens een kwartier, of zijn dan al bijna afgelopen. Beetje een non-argument natuurlijk.
Ik luister ook veel klassiek, jazz en dat soort spul.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 17-08-2011 12:26 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 17 augustus 2011 12:02 schreef bastianus het volgende:
Dat klopt. Als een spreker langer dan tien minuten aan het woord is haak ik ook af. Mijn leraar Engels liet me na tien minuten stilzitten altijd een eind lopen, om te voorkomen dat ik mijn opgekropte energie ging gebruiken om de boel op te naaien.

Je had dus moeite om energie te steken in het opnemen en verwerken van informatie? Nog steeds? Alleen met luisteren/zien of ook met lezen?


Quis moderabat ipsos moderatores?


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-08-2011 12:31 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 17 augustus 2011 12:26 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Je had dus moeite om energie te steken in het opnemen en verwerken van informatie? Nog steeds? Alleen met luisteren/zien of ook met lezen?
Is dit een vraag uit interesse, of een poging om bijdehand te gaan doen? In het eerste geval wil ik wel uitleg geven.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 17-08-2011 12:33 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 17 augustus 2011 12:31 schreef bastianus het volgende:
Is dit een vraag uit interesse, of een poging om bijdehand te gaan doen? In het eerste geval wil ik wel uitleg geven.



Interesse, eerlijk gezegd. (Maar als je ideeën hebt hoe ik je hier mee op kan naaien hoor ik ze graag )


Quis moderabat ipsos moderatores?


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen